Ma este 6-kor öreg bácsi - bőven hetven felett - a Penny parkolóban itt Szigetszentmiklóson, bordó Dedrával, hátsószárny, de azt nem láttam milyen motoros, ahhoz messze volt...
Majdnem odamentem hozzá, csak sietnem kellett a gyerekért...
Én mondjuk leengedtem előtte, aztán meleg vízben oldottam fel a trisót. Az ment vissza a rendszerbe. járattam, felmelegedett, nyitott a termosztát, majd ki belőle. Aztán átmostam, folyattam át, majd feltöltöttem. Kb. ennyi... :D
Fél éve sem volt hűtőfolyadék cserém (is), igazában nem volt dzsuvás a lé (mondjuk lén úgy két évente szoktam az összes löttyöt cserélni (fékfolyadék, szervófolyadék), de akkor egy ilyen trisós műsort megeresztek.
Nekem a trisót ajánlották, és használtam/használt is. Biztos van valami hűtőtisztító adalék, de a trisó 3-400 Ft fél kg.
Arra viszont készülj fel, hogy ereszthet itt-ott, ahol addig nem. Mert a 19év az 19 év, az ez idő alatt lerakódott dzsuva az lerakódott dzsuva - és ezeket is feloldja. Ha van szivárgásra alkalmas hely, azt megtalálja.
Járni nem igazán kell ezzel a trutyival; melegedjen fel, járjon kőrbe a víz párszor, aztán ki vele...
Keresd Réczi Zolit /Kicsisoji/ a Facebook-on, vagy a lancia-forum.hu-n. Ha kapcsolatba léptél vele, majd ő megmondja a hogyan továbbot, vagy ajánl mást, ha ő nem... Van ismeretsége.
Azért ez jellemző: "egy autószerelőt ..., aki hajlandó lenne legalább ránézni" - én ezzel a gonddal szembesültem folyamatosan, csak Csongrádban. Megkaptam már a "sz@r olasz"-tól kezdve az "én szerelő vagyok, nem restaurálok"-ig mindent...
T. urak! Tudna nekem ajánlani egy autószerelőt lehetőleg Bács megyében, aki hajlandó lenne legalább ránézni egy 1991 es (kocka) Deltára? Működik a gép, de feltünően lusta, a műszerfalon szinte folyamatosan ég a piros SPI feliratú lámpa (Központi befecsi jelzése a típuson azt hiszem)
Sziasztok, segítségetek szeretném kérni! Nemrég vásároltam egy Lancia Ypsilon 1.3 Multijet személygépkocsit! :-) Szeretném elolvasni a leírását, de nekem csak olaszul van meg, sajnos nem tudok olaszul. Esetleg ha valakinek megvan magyarul pdf formátumban, eltudná küldeni nekem?
Egyebek mellett /lakatosnál volt a gép, stb./ tovább folyt a hibakeresés:
jelenleg próbaképp széthúztuk a lambda csatijait. Nagyot változott a dolog. Eddig meleg motornál hintázott az alapjárat, melegen rángatott és nem is ment, erőtlen volt. Most indítás után rövid ideig hintázik ugyan az alapjárat, de később beáll és stabil. Nem az igazi továbbra sem, melegen még mindig jobbnak kéne lennie, de klasszisokkal jobb lett.
Kijelenthető egyértelműen, hogy a lambda-szonda a rossz?
Az apjával szerel és igencsak géprongyokkal játszott, mikor más legóval meg Barbival.
Amúgy a fater nagy zsigulátor szaki volt, és mivel a digók meg a ruszkik sokat kombináltak közösen, így nemegyszer éltem meg, hogy az öreg elmerengve jött rá arra, hogy hol a gond, mert Togliatiban...
Szóval:
Budapest környékén messze őt tartom a legjobb Lancia és egyéb olasz szerelőpárosnak, de sok más kocsira is igaz ez, mindez spékelve azzal, hogy bizony nem specialisták.
Szóval kiterjedt ügyfélkörük van... s mindemellett értenek a Lanciákhoz is.
Idestova 10 éve van meg a vasunk ebből 9,5 év náluk ment el.
Röviden ennyi.
Hosszabban: Nem tudom. Sajnos én csak a prblémák egy részével találkoztam, de a fő gond az, hogy ezek a kocsik átlag 20 évesek, s ez minden átlag húsz éves kocsira igaz. Öregek.
Amíg működnek, hurrá, de ha beáll a megoldhatatlan, akkor beállt.
Amúgy én is gázos vagyok.
A gáz nem feltétlen tesz jót minden szituban az ECU beállításainak. Főleg ebben a kurva melegben ami nemrég volt, mert olyankor meg a reduktorok a meleg levegőhöz nem tudnak értelmes gázmennyiséget adagolni. S ez gépkocsi független.
Ha leveszed éjszakára az akksit, majd minden csatlakozót lehúzol (VAE, FOJTÓ, LAMBDA), akkor a gépnek gyári alapprogramon el_kell_indulnia.
Természetesen szívesen küldök Önnek néhány fotót /5 MP a max... :D/ a járművem motorteréről, de...
pont Te mondtad-írtad mindig, hogy távdiagnosztizálni nehéz... Te, és pl. Atesz élőben is láttátok jópárszor ezt a motorteret. Atesz vezette is anno, Te is ültél benne jobb 1-ben egy éve.
Nálam kismillió csereérett apróbb-nagyobb dolog katyvasza az egész - ahogy írtam valakinek lentebb talán? - megbolondítva egy kis LPG-vel. De a legnagyobb gondom tov. is az, hogy nincs a környékemen SZERELŐ; amit tudok, megoldok, de nem tudok jelenleg még sok 100 km-t autózni, hogy olyan ember vegye kezelésbe, aki ért hozzá. Pedig az lenne az egyetlen megoldás... :///
Szia. Köszi! Ez így már nagy segítség, legalább tudom már mit kell keresni... Még átgondolom, hogy bele kezdjek-e? Egyetértek, valóban nem játék a fék vagy a kormányzás.... vagy a medve... ;)
Kérem,legyen szíves, küldjön a járműve motorteréről, egy nagy felbontású, jó minőségű fotót. Vagy többet. Amíg ez nem történik meg, addig, úgy érzem , felesleges mindenféle , további energia belefektetése....részemről.... 1000X lerágott csont, ugyebár.... :-(((
Bejelöltem pirossal, mindkét képen. Ha nem csináltál még ilyet, és nem vagy 1000%-ig biztos abban, hogy meg tudod csinálni, bele se' kezdj. Fék és kormány, ez a két dolog nem vicc egy autón. Életek múlnak rajta. Ha meg tudod csinálni - kérdezz. Akár itt, akár az autószerelőben...
Hát azt sem tudom milyen csavart kell csavargatni, így meghagyom szerintem a szerelőnek.... Igen, engem is inkább az izgat, hogy hová tűnt az anyag... :( Gyanítom összefügg a dolog a közel 2 hónapos állással...