Csak halkan megjegyzem, hogy a buszos topikban is rendszeresen panaszkodnak a trehány fényezésre, tehát nem egyedi, hogy lényegtelen dolgokra panaszkodunk.
Csak egy a "kis" különbség: amíg a sofőröknek az a munkahelyük és a munkaeszközük, mellyel napi több órát kell dolgozniuk, addig te utazol pár megállót az adott járművel, és mész tovább a dolgodra. A vezetőnek nincs más választása, azzal kell dolgoznia, ami van. Ha neked nem tetszik valami, megvárhatod a következő villamost. A vezető váltáskor nem várhat kedve szerint egy jó villamosra, ami neki szimpi, azzal kell dolgoznia, amit adnak neki...
Miért kéne nekem korrektül leírni a dolgokat, ha nem vagyok szakmabeli? Vagy már a laikusok hozzászólását is csak akkor fogadod el, ha szakmailag korrekt? Inkább olvasgass oktatási anyagokat, abba legalább nem tudsz belekötni...
Kipróbáltama 1580-ast. Hát, khm, érdekes. Az ajtók belső oldala ecsettel festve. Akkor már inkább hagyták volna meg belül az eredeti festést, ha csak ilyen gány munkát tud végezni a VJSZ. LCD-re elég igénytelenül van fölrakva a védőfólia, és még gyűrött is (habár nem értem, hogy egy eleve vandálálló monitorra miért kell még egy védőborítás). A kerekek meg nagyon csikorognak az ívekben, sokkal hangosabb, mint a régi hannoveriknél.
Aoró különbbségek vannak, mint például a 6101-től önműködően rögzülő csatlás a szétcsatolás után, vagy mint az eredetileg belső célfilm (mára már a 6001-est kivéve nincs filmes kocsi, ha jól tudom). Illetve a középső ajtónál nincs középen kapaszkodó, így sokkal könnyebb babakocsival fel és leszállni.
Konkrétan nem, de azt részesítik előnyben. Megjegyzem TW6000-est már nem nagyon tudnak venni, mert abból 91 a BKV tulajdonában van, 4 a VJSZ-é, maradt még 5, a többi már legfeljebb 6100-as lehet.