Dinamót akarsz az ETZ-re vagy generátort a TS-re? Én annakidején megcsináltam mindkét változatot. Az ETZ-re azért tettem dinamót mert tönkrement a generátor és horror összegért kaptam volna újat.
Dinamóból volt pár darab ezért esztergáltattam egy hasonló közgyűrűt és egyszerűen felraktam.
A 250-es négysebességemre még jóval az ETZ előtt úgy szereztem egy ETZ generátort, hogy találtam egy törött motor hírdetést ahol szétbontották alkatrészeire. Itt tudtam 5 ezer forintért megvenni az összes 12 voltos tartozékot és ezekkel alakítottam át a TS-t 12 voltosra.
Viszont itt én csináltam a főtengely végére egy állítható esztergakést.
Ezt felfogattam a forgórész helyére és apró állításokkal körbeesztergáltam a generátor átmérőjére a blokk merevítő kiállásait.
A berúgó pedállal forgattam körbe az esztergakést.
Pontosra sikerült kiesztergálnom és a generátort kis akasztófülekkel rögzítettem a blokkba.
Avatatlan szem észre sem vette az átalakítást. Ettől kezdve a TS is jól világította meg az utat.
Később eladtam és vettem helyette egy új 250-es ETZ-t.
Ennek a generátora ment tönkre. Az érdekesség az, hogy 38 ezerért vettem vadiújan az ETZ-t és 17 ezerbe került volna a komplett generátor.
Az akkoriban brutál pénzösszeg volt számomra, mert az ETZ-t is félig hitelre vettem.
Az lenne a kérdésem, hogy az MZ TS 250/1 benzintankjáról hogyan lehet eltávolítani a krómlemezt? Hol van rögzítve? Nagyon rozsdás és cserélni szeretném.
Nagyon rossz minőségű utángyártott alkatrészek vannak, tényleg ki kell fogni a jó cuccokat! A neten vagy börzén azért lehet találni gyári alkatrészt olcsóbban és a gyári jobb mint a silány minőségű utángyártott!
Koyasu+ lenne még egy pár apró kérdésem, természetesen mindenki segítségét szívesen fogadom!
Sajnos a kuplung felőli oldalon a főtengely lánckerék és a kuplung lánckerék is elég kopott természetesen így a láncot is le kell cserélnem!
Az a kérdésem hogy a kuplung lánckereket érdemes külön megvenni és rá szegecselni vagy inkább komplett szerkezetet vegyek ami kb 20 000 Ft. Megtudom én ezt házi műhely körülmények között gondolkodom a lánckereket és a kuplung kosarat előkel melegíteni nem hidegen kell össze szegecselni.
Biztos találsz kedvezőbb árban is,de ha minden kötél szakad akkor ezt is érdemes megvenni. Még a háromezer feletti ár sem akkora áldozat mint egy belső szimering miatt újra széthúzni a blokkot!
Minden esetre azért nézz körül a különböző boltok ajánlatai között.
A Viton szimering drágasága relatív. 300-400 Ft. biztos van a semmit sem érő szár is,vele szemben a Viton mondjuk 1500 Ft.
Ha szakszerűen építed be a Viton-t jó eséllyel nem lesz vele gondod nagyon sokáig, a másik viszont erősen lutri!
Az olajra visszatérve: nekem TS 250 gépem van a csapszeg tűgörgős 1:50 keverékkel járok full. szintetikus olajjal és 100-as benzinnel. A motorból egy deka füst nem jön, nem melegszik, teszi a dolgát. Az 1:33 a gyári ajánlás a bronzpersely miatt,el tudom képzelni, hogy egy mai olajjal 1:40 arányban simán elmegy.
Jelenleg még a csapágyak beszerzése tart, lehet, hogy neten rendelem meg, mert a közeli csapágybolt szabi miatt zárva:-) A márkákra köszi a javaslatot, akkor majd cserélem az összeset.
Szimering egyértelműen vitonos lesz, ezzel tisztában vagyok.
Jó hogy felhoztad az oljat. Aral2T még a Trabimba használtam utoljára, jelenleg a kétütemű gépeimbe Simson, fűkaszák, láncfűrész Elf Moto2 Tech, full szintetikus olajat használok 1:40 arányban.
Azzal is tisztában vagyok, hogy bronzpersely esetén az 1:33-s keverék az előírt, de egy jó minőségű olajnál is kell, vagy vajon elég lesz az 1:40-s keverék?