Jobban jár az arab mint hitelező, mert ha bedőlnek akkor mint tulajdonos elbukhatja, de így a hitel megmarad. Az más kérdés hogyan hajtja be azt a néhány milliárdot, sokat kéne ahhoz homokot lapátolni az Emirátusban.
Mit szóltok Vágó azon nyilatkozatához, hogy ők FELE ANNYI költséggel fognak dolgozni, mint más társaságok?
Ez a revolúció!
KGST piacon veszik a kerót?
Eleve csak lejárt üzemidejű gépeket vesznek, csak gyakornok pilcsit alkalmaznak, akik óragyűjtés miatt ingyé volányítanak? Az utasok önkiszolgáló alapon látják el magukat?
A leszállási illetékeket füves kisrepterekkel kerülik meg?
A dolog még érdekesebb, ha igaz az is, hogy prémium kategóriában akarnak nyomulni.
Azt is kinyilatkoztatták, hogy csak magyar tulajdonosok lesznek. Az arab csak hitelt ad, nem lesz résztulajdonos? Hogyan van ez?
Az Air Serbia gondolom Belgrádból vinné az utasokat, miért kéne a Sólyomnak Bp-re ráhordani? Miért nem Belgrádra hordja? Vagy a Budapest - Nándorfehérvár szupergyors vasút akár 300km/ó-val (160-as átlaggal akarják) köze van hozzá? 2 óra alatt átvisz (a mostani 8 óra helyett) a 380km-es távon. Repülővel is van ennyi idő, mert míg becsekkolsz, beszállítanak, kisétálsz, elhelyezkedsz, kigurul, majd begurul, besétálsz, csomagodra vársz, határellenőrzés, VÁM, az is van összességében annyi idő mint gyors vonattal lenne az út.
Ezek egy kvázi ráhordó céget vizionálnak az araboknak a belgrádi központú Air Serbia számára, amelynek során kulcsfontosságú lehet egy kiegészítő, de EU-n belüli bázisról működő leánycég.
Emlékeztek, hogy pár hete közzétettem az infót a szomszédban a Belgrád-Budapest-Minszk járat megnyitásáról...az is beleillik a képbe.
Komolyan, Han Soló meg Yoda csupa földhözragadt lúzer volt ezekhez képest....
Alighanem nem a névválasztás és annak kiejtése a legkomolyabb probléma a leendő(?) légitársaságnál, de a Nyelv és tudomány fórumán felvetődött egy szerintem értelmes javaslat egy rövid asszociációs lánc végén: sólyom > másik madár > holló > Corvin. Ez nekem éppenséggel tetszene, itthon jobbára pozitív érzések kapcsolódnak hozzá, külföldön meg nem gond a kiejtése.
De egyáltalán miért érdekes, hogy ki tudják-e ejteni? Mikor lesz ez lényeges? Repülőjegyet lefoglalja a neten, be is csekkol vagy a reptéren beáll a megfelelő sorba. Nem feltétele az utazásnak, hogy az utas ki tudja ejteni a légitársaság nevét.
Azért látom akad olyan fogyatékos utas is, aki a Hungarian Airlines-t se tudta kimondani. az ilyen a sólymot miért tudná? Nem a legbonyolultabb magyar szó.
Miért nem mennek a Sárkány Centerbe és kérdezgetik a Bp-Graz Intercity nevét? Vajon hány kínai/vietnámi tudná normálisan kimondani? (Halászbástya InterCity) Több éves ittartózkodás után se tudják az "ólcsót", vagy a "kettőszézat".
Kivinném a videó kitatlálójának okos gazdáját Lengyelországba, vagy a franciákhoz egy ilyen kiejtős tesztre, kínába már kár a repülőjegyért.
Jó kis pofák, a Magyar Nemzet titokzatos „névtelenséget kérő forrása” az origónak már névvel (Vágó) elmondja csaknem betűre pontosan ugyanazt. Szörnyű ez a júliusi kánikula, már konspirálni se tudnak. Lehet hogy az MN beparázott azon, hogy a következetesen légügyi igazgatóként emlegetett VJ munkássága hosszabb idejét töltötte a repülőtéren mint a helyi enbéhás főnök, ezért emlegeti mint névtelen forrást. Megjegyzem valakinek azt a melót is el kell végezni, ilyen állás a világon mindenütt van, nem kell szégyellni, bár a LÜI cím emlegetése ebben a konstellációban kétségtelenül szalonképesebben hangzik. Valakik itt nagyon hülyítenek valakiket, senkinek ne legyenek illúziói: utóbbiak bizony mi lennénk. Úgy értem, már ha hagyjuk.
Akkor olvasd el egy picit figyelmesebben a viricsi által belinkelt cikket - 44885 hsz. A fityisz soha nem követelte Vágó fejét, sőt......
Segítek:
" Hónig Péter közlekedési miniszter szerdán Vágó felfüggesztése mellett azt is bejelentette, hogy a hatóság négy munkatársa ellen fegyelmi eljárást indítottak. A testület rendkívüli ülését kezdeményező Kontrát Károly tegnap felszólította Szekeres Imre honvédelmi minisztert és Hónig Pétert, hogy azonnal távozzanak hivatalukból az izraeli gép botrányos berepülése miatt. A Fidesz szakpolitikusa a hatóság személyi intézkedései kapcsán azt mondta, a kormány ugyanazt teszi, mint a 2006-os tűzijáték-tragédia után, amikor egy meteorológust vontak kérdőre a történtekért. Akkor öt ember halt meg úgy, hogy a szervezési mulasztásoknak nem volt igazi felelősük. Kontrát Károly elfogadhatatlannak nevezte, hogy a kabinet most is csak a felfüggesztett emberekre akarja hárítani a felelősséget."
Magyarán Vágó elvtárs jó elvtárs....ami nem meglepő ezekre a fiúkra nézve.....
A cikkben mondjuk van marhaság (a közel-keletiek mit keresnének európai légicégnél - lásd Etihad és a sorozatos bevásárlásai, legutóbb a jugókat vették meg), meg jó meglátás is (hogy egy meglévőt érdemesebb venni, mint új alapításában részt venni).
Ezzel meg az a gond, hogy nem szól akkorát, hogy elterelje a figyelmet az elterelnivalókról.
Ráadásul a média mára már nagyon összetett, az "ügyeket" a jelenlegi ellenzéki média elég jól napirenden tartja, tehát hiába egy ilyen Sólyom-akció. :)
Plusz, ez a hír, mivel kapcsolódik a Malévhez, feleleveníti annak csődjét, a kifizetetlen és állástalan dolgozók helyzetét stb., tehát mondjuk pont a Malév sorsáról nemhogy eltereli, hanem visszairányítra rá a figyelmet.
Azért furcsa az ügy, mert a jelzett Vágót még a Bajnai-kormány idején Hónig Péter közlekedési miniszter (igen, aki Malév-elnök is volt) függesztette fel az NKH-ból, az izraeli kémrepülős ügy miatt. Persze a Fidesz is a fejét követelte annak idején.
Hogy a Magyar Nemzet miért dobta be ezt a Sólyom-hírt most, a fentiek tekintetében rendkívüli különös.