Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2022.10.10 0 0 67241

En 130e km alatt csak gazfazisut csereltem (ha volt egyaltalan benne folyadekfazisu szuro)

Előzmény: martong (67239)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.10.10 0 0 67240

Elkoszolódás esetén.

Előzmény: martong (67239)
martong Creative Commons License 2022.10.10 0 0 67239

Sziasztok, elbizonytalanított a szerviz, kérdenék.

3 éve szereltettem gázrendszert a Ford KA-ba. Szuperul üzemel.

Akkor azt mondták, hogy a gázfázisú szűrőt 20 ezrenként kell cserélni, a folyadékfázisút 10 ezrenként.

Ezt meg is tettem, a folyadékfázisú elég koszos volt már 10 ezer után is.

Most egy C4 Picasso 1.8-ba tetettem ugyanott ugyanolyat. A szűrők is kb. ugyanolyanok.

Most azt mondták a  hogy a gázfázisú szűrőt 20 ezrenként kell cserélni, a folyadékfázisút 60 ezrenként.

Nekem furcsa ez, vagy ennyit fejlődött a technika 3 év alatt?

És akkor a KA-ban ezentúl hogyan cseréljem?

 

Köszi, ha segítesz

kexx982 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 67238

Szia!

 

Köszönöm!

Előzmény: gepesz (67236)
gepesz Creative Commons License 2022.09.25 0 0 67237

Olvasva a beírásod, azt javaslom ne foglalkozz vele.

Szikramentes szivattyú 20 ezer, de még kell egy nem szénkefés villanymotor is. Ne! Ahogy látom semmi ilyen irányú ismereted, tudásod nincs.

Kérdezd meg a cseretelepest, hogy mennyiért veszi meg kilóját? Ha sok van megveszi, de pár maradékkal nem fog foglalkozni.

Előzmény: kexx982 (67235)
gepesz Creative Commons License 2022.09.25 0 0 67236

Ahhoz nem kell szivattyú. Még túlnyomást csinálsz vele. Amikor ....rengeteget szedegettünk össze. Egyszerűbb, mint gondolnád. Itt nem írom le. Nem veszélyes, csak sok a nagyon buta.

Pl: statikusan feltöltődő ruhában fejti. Dohányzik, telefont tesz a zsebébe.  Rossz tömlővel dolgozik.

Nem beszéllek le róla. Figyelmesen, gondolkodva!

Még otthon voltam, motorikus gázpalackból tankoltam a kocsit. Ahhoz kellett a szikramentes szivattyú.

De az megint más technológia.

A te elképzelésed megvalósítás nagyon egyszerű.

Előzmény: kexx982 (67235)
kexx982 Creative Commons License 2022.09.24 0 0 67235

Sziasztok!

 

Tudom nem kimondottan autós téma, de hátha tudtok segíteni. Félig használt gázpalackok átfejtésére keresek szivattyút. Egy 23kg-os üres palackba szeretném a 11,5kg-os palackokban megmaradt harmad, negyed tölteteket össze tenni.

Első körben az ár érdekelne, hogy egyáltalán megéri e ebben gondolkozni.

Mivel hasonló szivattyú kell a PB palack autógáz palack átfejtésre is ezért keresek itt megoldást.

 

Előre is köszönöm!

Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.09.22 0 0 67234

Szerintem sem lesz már jelentő különbség a benzin és az lpg között.

Amúgy csodálom, hogy még nem jelentek meg cikkek arról, hogy lpg-s autókkal hordják ki a benzint a szomszédos országokba.

Vagy nem szellőztették meg a témát, vagy nem terjedt el.

Mondjuk most már az olaj ára is lefelé megy.

A benzin is egyre olcsóbb.

Előzmény: Mister V. (67233)
Mister V. Creative Commons License 2022.09.20 0 2 67233

Biztos, hogy felmegy az ár.

Ahogy többször írtam; a szlovákoktól hozott LPG ára Csepelen 30-40Ft-al olcsóbb minden más BP-i kútnál... és vidékre haladva minden kúton drágább még a BP-i kutknál is, mert ők magyar forrásból szerzik be + szállítás.

A kutas mondta, ha a nagyok emelnek, akkor ők is emelnek, még ha náluk nem is emelkedik a beszerzési ár, hiszen még így is bőven versenyképesek a nagyokkal szemben.

Ebből pedig az látszik, hogy ha a szomszéd országban 100-200Ft-al olcsóbban is kapható, nálunk akkor is drágán fogják adni, mert az a drága még mindig olcsóbb a nagy kutaknál. Üzletpolitika. Így is kb. tankolásonként váltják egymást ott az autók hétköznap, azaz 3-5 percenként tankol valaki.

 

Itthon romlik a forint, már emiatt is drágul minden üzemanyag (a LPG is)... és ahogy az elektromos autóknál is emelkedik az áram ára, a benzinesnél a benzin ára, a dízelnél a gázolaj ára, senki nem fogja a LPG-sek hátsóját nyalni, így az is emelkedik majd és hasonló ár-arány várható a benzinhez képest.

 

Szóval eddig a külföldiek jöttek ide tankolni, jövőre a határ közeliek mennek majd külföldre, ahogy a teherautósok, céges autósok már most is teszik, mert kint olcsóbb a "nem csökkentett" ár az itthoninál akár 50-100 Ft-al is.

 

Nem véletlen, hogy én is költözés előtt állva mindenképp határközeli házat keresek, hiába drágább és rosszabb, de munkahelyet tekintve (nem romló EUR fizetés), üzemanyagot tekintve (télen más arányú propán-bután keverék), bevásárlást tekintve (minőségibb termékek) jobban járok, mint a főváros, vagy más nem határ melletti település esetén.

Előzmény: Gyümölcsfás (67232)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.09.19 0 0 67232

Ki mit vár Mo-on?

Jövőre 01.01. után elengedik a benzin, gázolaj árát?

Lesz recesszió és az üzemanyag ár hatósági ár nélkül is vissza megy 500 körülre?

Itthon lesz még nagyobb különbség az alap benzin és az Lpg között, mint a mostani 100 Ft?

 

 

t.lantos Creative Commons License 2022.09.06 0 0 67231

Sosem volt, de mindegy. 

Előzmény: 1 valaki (67229)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.05 0 0 67230

Ez biztos, hogy nem így van - mármint a 60%-os szabály - , rendszeresen tankolok pl. Párkányban Szlovákiában euro-ért, és ott általában úgy kb 40-45%a szokott lenni a gáz ára a benzinnek.

Előzmény: Mister V. (67227)
1 valaki Creative Commons License 2022.09.05 0 0 67229

2018-ig élt ez a szabály.

 

Előzmény: t.lantos (67228)
t.lantos Creative Commons License 2022.09.04 0 0 67228

Baromság, nincs ilyen előírás. Sok orszagban tankoltam lpg-t, volt kevesebb.

Ettől még emelni fogják bőven. 60%-on most 410 körül lenne. A MOL majdnem ennyiért adja most is 

Előzmény: Mister V. (67227)
Mister V. Creative Commons License 2022.09.04 0 0 67227

LPG árakkal kapcsolatban beszéltem egy kutassal, aki szerint ugyanúgy emelkedni fog 1 hónap múlva, mint a benzin, mert valami úniós előírás, hogy a LPG legalább 60%-os áron adható csak el a benzin árához viszonyítva. Tehát ha a benzin 100Ft (de rég is volt), akkor a LPG minimum 60Ft.

Brana Pál Creative Commons License 2022.09.04 0 0 67226

Nem.

Előzmény: Kissmrci (67225)
Kissmrci Creative Commons License 2022.09.03 0 0 67225

Sziasztok

 

a Twingo 1.2 16v 75le motorja hidrotőkés?

köszi

t.lantos Creative Commons License 2022.08.31 0 0 67224

Nem azert, de ilyen koru autom volt, de az nem ugy nezett ki, mint egy lefosott kilometerko. Mi a banatot csinaltal ezzel?

Es 285e km-el adtam el.

Előzmény: halo13 (67222)
halo13 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 67223

Hát persze, hogy rosszul írtam a telefonszámot pedig ez kb. 30 éve. 

húsz kilenc nyolctíz hatnegyvenegy

Előzmény: halo13 (67222)
halo13 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 67222

Urak! Meg kell válnom szeretett Xantiámtól. X1 2.0 16v Rfv. kombi. Benzin/LPG üzem. 2 év műszaki a tartály 2029-ig jó, napi használatban. Hidraulika 8 gömbös ( hidraktiv) rendben "limóra" hangolva mivel max ketten utazunk vele. Klima kompresszor behúz de tölteni kell, egyébként minden műkszik rajta. Bódé nem makulátlan a 26 év az 26 év. Na meg egy csomagtartónyi alkatrész, újak is. Ha valaki lát benne fantáziát hívjon a húszkilenc nyolctízhatnegyvenegyenöt.

A többit telon. Budapest.

t.lantos Creative Commons License 2022.08.25 0 0 67221

Ennyiert kar vele foglalkozni.

Nyilvan ha vege az arstopnak, akkor ujra kinyilik az ollo, de szerintem gond nelkul felemelik majd az lpg arat is kapasbol, miert ne alapon.

De 20-30e km alatt behozhatja az arat akkor is. Csak az neked sok ido.

Előzmény: gazso1975 (67219)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.08.25 0 0 67220

Kötelező biztosítás,teljesítményadó,műszaki, alkatrészek oxidálódása,elöregedése.

Előzmény: gazso1975 (67219)
gazso1975 Creative Commons License 2022.08.25 0 1 67219

Hát nem is használom túl sokat :). Évi kb. 10.000km a futásom

Előzmény: Maketheworldabetterplace (67218)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.08.25 0 0 67218

Az autóval közlekedés sem éri meg a ráfordítást.

Előzmény: gazso1975 (67217)
gazso1975 Creative Commons License 2022.08.25 0 0 67217

Annyi kérdés merült fel még bennem, hogy még mindig megéri az átalakítás (mennyi kb. a megtérülési idő) ?

Vágjak bele, vagy olyan közeli az ár a benzinhez képest (és ugye többet fogyaszt gázból), hogy már nem annyira megérős.

t.lantos Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67216

Erre hat.

Előzmény: columbo67 (67212)
gepesz Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67215

Azén IGNISembe a csomagtérben volt a besűlyesztett pótkerék helyén. Az védett volt.

A Cit Picassónak is a pótkerék keretébe volt téve. Nem annyira védett, de 10 éves cserekor sem látszott rajta sérülés.

Előzmény: t.lantos (67207)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67214

Nem biztos.Ezért kérdeztem.

Előzmény: columbo67 (67211)
hjano1 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67213

Persze, hogy nem végleges állapotot mutat a a kép. A használathoz a fogyasztó oldali csövet is be kéne még kötni. Itt csak a töltő cső van bekötve.

Előzmény: columbo67 (67211)
columbo67 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 67212

Erre gondolsz?

 

Elkezdtem utánanézni a folyékony alapú autógáz, vagyis az LPG (Liquefied Petroleum Gas) használatának, és az rajzolódott ki, hogy

  • kevésbé környezetszennyező, ugyanis a benzinmotorhoz képest körülbelül 15 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátásával használható hajtóanyag. A német autóklub 2019-es tanulmánya szerint a földgázüzemű autó messze megelőzi még az elektromos autót is környezetvédelmi szempontból.
Előzmény: t.lantos (67205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!