Ahhoz nem kell szivattyú. Még túlnyomást csinálsz vele. Amikor ....rengeteget szedegettünk össze. Egyszerűbb, mint gondolnád. Itt nem írom le. Nem veszélyes, csak sok a nagyon buta.
Pl: statikusan feltöltődő ruhában fejti. Dohányzik, telefont tesz a zsebébe. Rossz tömlővel dolgozik.
Nem beszéllek le róla. Figyelmesen, gondolkodva!
Még otthon voltam, motorikus gázpalackból tankoltam a kocsit. Ahhoz kellett a szikramentes szivattyú.
Tudom nem kimondottan autós téma, de hátha tudtok segíteni. Félig használt gázpalackok átfejtésére keresek szivattyút. Egy 23kg-os üres palackba szeretném a 11,5kg-os palackokban megmaradt harmad, negyed tölteteket össze tenni.
Első körben az ár érdekelne, hogy egyáltalán megéri e ebben gondolkozni.
Mivel hasonló szivattyú kell a PB palack autógáz palack átfejtésre is ezért keresek itt megoldást.
Ahogy többször írtam; a szlovákoktól hozott LPG ára Csepelen 30-40Ft-al olcsóbb minden más BP-i kútnál... és vidékre haladva minden kúton drágább még a BP-i kutknál is, mert ők magyar forrásból szerzik be + szállítás.
A kutas mondta, ha a nagyok emelnek, akkor ők is emelnek, még ha náluk nem is emelkedik a beszerzési ár, hiszen még így is bőven versenyképesek a nagyokkal szemben.
Ebből pedig az látszik, hogy ha a szomszéd országban 100-200Ft-al olcsóbban is kapható, nálunk akkor is drágán fogják adni, mert az a drága még mindig olcsóbb a nagy kutaknál. Üzletpolitika. Így is kb. tankolásonként váltják egymást ott az autók hétköznap, azaz 3-5 percenként tankol valaki.
Itthon romlik a forint, már emiatt is drágul minden üzemanyag (a LPG is)... és ahogy az elektromos autóknál is emelkedik az áram ára, a benzinesnél a benzin ára, a dízelnél a gázolaj ára, senki nem fogja a LPG-sek hátsóját nyalni, így az is emelkedik majd és hasonló ár-arány várható a benzinhez képest.
Szóval eddig a külföldiek jöttek ide tankolni, jövőre a határ közeliek mennek majd külföldre, ahogy a teherautósok, céges autósok már most is teszik, mert kint olcsóbb a "nem csökkentett" ár az itthoninál akár 50-100 Ft-al is.
Nem véletlen, hogy én is költözés előtt állva mindenképp határközeli házat keresek, hiába drágább és rosszabb, de munkahelyet tekintve (nem romló EUR fizetés), üzemanyagot tekintve (télen más arányú propán-bután keverék), bevásárlást tekintve (minőségibb termékek) jobban járok, mint a főváros, vagy más nem határ melletti település esetén.
Ez biztos, hogy nem így van - mármint a 60%-os szabály - , rendszeresen tankolok pl. Párkányban Szlovákiában euro-ért, és ott általában úgy kb 40-45%a szokott lenni a gáz ára a benzinnek.
LPG árakkal kapcsolatban beszéltem egy kutassal, aki szerint ugyanúgy emelkedni fog 1 hónap múlva, mint a benzin, mert valami úniós előírás, hogy a LPG legalább 60%-os áron adható csak el a benzin árához viszonyítva. Tehát ha a benzin 100Ft (de rég is volt), akkor a LPG minimum 60Ft.
Urak! Meg kell válnom szeretett Xantiámtól. X1 2.0 16v Rfv. kombi. Benzin/LPG üzem. 2 év műszaki a tartály 2029-ig jó, napi használatban. Hidraulika 8 gömbös ( hidraktiv) rendben "limóra" hangolva mivel max ketten utazunk vele. Klima kompresszor behúz de tölteni kell, egyébként minden műkszik rajta. Bódé nem makulátlan a 26 év az 26 év. Na meg egy csomagtartónyi alkatrész, újak is. Ha valaki lát benne fantáziát hívjon a húszkilenc nyolctízhatnegyvenegyenöt.
Elkezdtem utánanézni a folyékony alapú autógáz, vagyis az LPG (Liquefied Petroleum Gas) használatának, és az rajzolódott ki, hogy
kevésbé környezetszennyező, ugyanis a benzinmotorhoz képest körülbelül 15 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátásával használható hajtóanyag. A német autóklub 2019-es tanulmánya szerint a földgázüzemű autó messze megelőzi még az elektromos autót is környezetvédelmi szempontból.