Motor: Cylinder arrangement V8
Cylinder angle 90
Valves per cylinder 3
Displacement 5439 cc
Bore/stroke 97.0/92.0 mm
Cylinder spacing 106 mm
Compression ratio 8.8 : 1
Output 460 kW/626 hp
at 6500 rpm
Max. torque 780 Nm
at 3250-5000 rpm
Engine weight 232 kg
Power/weight ratio 1.9 kW/kg
With this much power under the bonnet, the Mercedes-Benz SLR McLaren's performance
figures are among the best in its class:
0100 km/h 3.8 s*
0200 km/h 10.6 s*
0300 km/h 28.8 s*
Top speed 334 km/h*
Ha már mindegy, hát nem tudom, jó persze ebben a mostani kiélezet helyzetben elég kockázatos lenne egy új autóval jönni, csak nem tudom mennyire képest többet kiadni magából a régi annak tudatában, hogy most már nem csak a Ferrarikkal vannak harcban, hanem beszállt a BMW is, jó ő sem szállt ki, csak egy kicsinyt nem volt formában a szezon elején és most kezd feltámadni, nekünk talán rosszkor.
Igazad lehet, de ezt igazából csak ők tudhajták, de hogy ki nem adják az bizti. Itt viszont most sebesség és mindenek előtt biztonság kell, értem alatta, hogy nem csak a kaszni tart ki, hanem a motorka is és nem az utcsó körben adja meg magát.
Nem volt nagy beharangozás. Pont hogy titkolták amíg lehetett, titokban tesztelték, és megmondták hogy addig kuss, amíg nem teljesen megbízható. És ezt tökéletesen be is tartották. Csak mi vártunk tőle nagyon sokat, titkon egy idei VBt :(
Ez egy kicsit talán erős, de azért elmond mindent.:)
Tényleg nem értem őket, akkor minek kellett a nagy beharangozás, ha nem lesz belőle semmi vagy annyira nem jó benne valami, hogy inkább nem kockáztatnak. Lehet, hogy ez most elég naiv felvetés, de most valahogy ez van bennem a témával kapcsolatban..
Ha és amennyiben átmegy a teszteken, akkor akkor fogják bedobni, ha már mindegy. Amíg fikarcnyi esély is van, hagyják a régit, mert az legalább megbízható.
Aztán persze ott van az, hogy lehet, hogy a különböző erősítések amik a töréstesztek miatt kellettek, meg a módosítások már elvették az új konstrukció gyorsaságbeli előnyét, akkor meg minek kihozni?
1993: a Benetton kapja a gyári Ford támogatást, a McLaren mindig régebbi Ford motort kap, mégis a McLaren az eredményesebb, ennek ellenére 94-re a Ford ismét a Benettont támogatja (végülis bejött nekik)
1994: előző évben hosszasan tárgyalt Ron, hogy megkapják a világverő Renault motorokat. A franciák a Williamst választják továbbra is, ezért Ron begazol és fricskát mutatva a Renaultnak, a legnagyobb francia riválist választja több évre. Más kérdés, következő évre megjött az esze :) Érdekes lett volna: McLaren-Renault. Akkor Williams-Mercedes lenne???
Most már teljességgel biztos, hogy az idei szezonben nem kerül bevetésre az új autó. A McLaren csapatfőnöke Ron Dennis nagy nehezen bejelentette, hogy a szezon hátralévő 4 versenyén a csapat a régi autóval fog szerepelni.
Tényleg ne feszegessük, mert megint kevered a kettőt... (csak jelezném hogy az LH sorozatot te hoztad elő,l abba pedig a Concorde tartozik). Hogy ki miben utazott amerikai autóban, azt meg végképp ne feszegessük szvsz :))))
1993: Senna nagyon elégetlen volt a Ford gyengesége miatt, de végük mégis maradt, mert Ron 1 millió $-t daott neki futamonként. A másodpilóta Andretti volt, a tesztpilóta pedig Hakka. A Portugál GP-től Hakka a másodpilóta.
1994: Senna elmegy, Hakka pozíciója tovább erősödik. Alig néhany hónap alatt 3 motor váltja egymást. Ron kétségbeeset mert nem talál a Ford helyett normális motort. Peugeotra vált, de ez sem az igazi. A csalódott csapat házasságot köt a szintén csalódott motorgyártóval az Ilmor Mercedes-sel (ők ugye Sauberben csalódtak).
Igen, a Dodge DESIGNJA sportosabb (bár én inkább fiatalosnak mondanám, nem sportosnak), de egyébként semmiben nem más, mint a Chrysler, nem megy jobban, nem kanyarodik jobban, kocc ugyanaz az autó... Ezért mondom, hogy neked a spoiler a sportosság jele (ezt értsd úgy, hogy a design), és nem az amit az autó egyébként tud...
A Sauber Mercedes csapat 1994-ben kezdett.
A kocsit Sauber C13 Illmor-nak hívtát.
Wndlinger tragikus balesetet szenvedett Monacoban, a csapat az év végi 8. helyen végzett.
Néhány adat a kocsiról: Mercedes Benz 2175B 72º V10
3499 ccm
40V, DOCH
Magnetti-Marelli Fuel Injection
Sauber 6 Speed Semi-automatic
765 bhp/ 14000 rpm
415 Nm/ 11600 rpm
340 km/h (áttétel és pályafüggő)
Na ez az a C csoportos Merci, amit Micahel, Karl és Heinz-Harald vezettek. Érdekes a trióból állítólag Frentzen magasodott ki felfelé tehetségével.Igaz, akkor Corina nem MS, hanem HHF barátnője volt :)
Nem tudom szabály szerint C csoportnak akkor mennyiköze volt a Le Mans-hoz, de mind kettőben Sauber-Mercedes volt, s ezen felbuzdulva mentek az F1-be is. Sauber is 93-ben kezdte a Forma-1-et?
Persze, volt Sauber-mercedes, 93-94-ben. Olyanok kormányoztak, mint Karl Wendlinger, vagy Frentzen (ők voltak Schumacherrel kiegészítve a C csoportos Mercedes csapat pilótái). Velük debütált a Mercedes újra az F1-ben (sikeres Le Mans-i projektre való tekintettel), elég bénán. De nagy különbség, akkor CSAK ez a csapat volt Mercedes motoros.
Aztán 94 körül megvették az Ilmort és 95-ben beléptek a McLarenbe, amiben 40%-os részesedést vettek. És a Mercedes nevet kizárólagosan a McLaren viselheti. Ki van kötve a szerződésben.
MP4/18 ügy nevetséges és szánalmas. Azt nem értem tavaly ebből a kocsiból miértnem hoztak ki többet?
lehet, hogy rosszul emléxem, de régebben volt egy olyan csapat, hogy Sauber Mercedeas vagy nem? :-)
mondjuk az télleg hülyén hangzana, hogy Jordan Mercedes...
MP4/18 ügyben tud vki újabb fejleményről? Uccsó hivatalos sajtóközleménynél akadtam el, hogy Monzában debütál, viszont Hockeinheim verseny közben vki benyögte, hogy idén már nem is fog szerepelni :-(
Azt, hogy minek mi a párja, szerintem felesleges erőltetni.
Az LHS, a Concorde, a 300M, és az Interpid alapja azonos. Az LHS, és a 300M csúcsa 250 LE, a Concorde és az Interpid csúcsa 225 LE. A többi külömbség felszereltségben, és az árban van. Ezek tények. De könyörgöm, mégis az Interpid a legsportosabb mind közül!!! A Chrysler-ek határozottan retro design-t kaptak (régi Ferrari szerű hűtőrács).
Na jó, abbahagytam.
Szóval Jordan Ilmor/ Sauber Ilmor.