Persze, hogy porhintés; de láthatod itt a fórumon is, hogy sikeres :) ---- nem rossz hely amúgy Pécs tényleg, bár meg vannak neki is a maga bajai, amit rövid ideig tartó tartózkodás alatt nem biztos, hogy észrevesz az ember. Ha mondjuk gondolatban összeszerkesztenénk Szegedet és Pécset, és lenne egy 300.000-400.000 nagyságú városunk hegyekkel és folyóval, középkorral és eklektikával, abból talán kijöhetne valami izgalmas. :)
Pécsnek drukkolok magam is; a nyáron 10 napot töltöttem ott, és elbűvölt a rengeteg látnivaló és a tisztaság (!). A helyi újságokban és marketinganyagokban szó sem esett a Szegeddel való "közös" indulásról, ez valami szegedi porhintés csak.
OK, te Pécsnek drukkolsz, de az érveid kimerültek egy nagyívű emocionális kirohanásban. :) A "közös buliév" tekintetében azért nevesítsd már, hogy Pécs esetleges győzelme esetén mi is jutna majd konkrétan Szegednek a nagy büdös semmin túlmenően? Majd meglátjuk, mi lesz a döntés, nyilván mindenkinek lehet eltérő véleménye, szerintem Bp. az egyetlen értelmes döntés.
Ennek akkor lenne bármilyen jelentősége, ha Szeged is versenyezne a címért. Amúgy szerintem mindegy. --------------------- Különben meg remélem, hogy Pestet választják majd, az ottani extra-lecsúszott állapotokat figyelembe véve szerintem oda kéne leginkább némi fejlesztés ilyen téren is, egy vidéki kisvárosi méretben, mint Szeged vagy Pécs, ez (mármint a fejlesztés; pl. némi kreatív és maradandó a modern építészet és várostervezés terén) megoldható kulturális fővárosi cím nélkül is.
Láttátok, hogy Lékó Péter az Európa kultúrális fővárosa címért Pécset reklámozza????? Mikor szegedi?!?!?!?! És Dömötör díjat kapott, a város büszke rá! Én azért eléggé megütődtem ezen! Vagy valamiről lemaradtam?
A tömegközlekedésnek mindig is volt egyfajta szexualitása, persze ez csak akkor kellemetlen ha az emberhez nem az identitásának megfelelő nemijegyekkel rendelkező emberke simul....:))) A rondaságról nem is beszélve....... Tehát a polgár használjon egyenbillengészeti körduplányt!!! :))) Bár télen necces....
No, ost mit ér az a +4 centi, ha melléd egy sopánka asszonyság telepedik röpke 120 kilójával, és combnyi vastag kacsóját oda teszi? Örülhetsz, ha levegőt kapsz.
Egyébiránt azt olvtam ki 3403-asodból, hogy kettecskén utazol. Akkor meg minek a karfa? Ráérsz majd 20 év házasság után külön hálószobába költözni!
Amúgy, megértem én, hogy vékony a kocsi a két karfához (tényleg az a köbö kétszer 4 centi nem férne el?), de, basszus, azért fizetik a vagongyártók a tervezőket, hogy valahogy mégis összehozzák, hogy nekem ne kelljen két és fél órán át a másik fazon könyökét kerülgetnem...
"egy vadidegen, pláne fiatalabb nő fölháborodna, mikor a zsebemben kotorászok a jegy után, "Mit fogdos, maga vén jampec!". Idegen férfi mellett ülve meg ugye már ne is részletezzem, milyen egymáshoz símulni, összemelegedi?
:o)
ERGO: szökséges, és elégséges az 1 karfa."
Grat, két mondaton belül sikerült magadnak ellentmondanod :P
Hát, nem tudom, biztos igazad van, én nem tartom számon a menetrend szerinti menetidő alakulását az évek során, csak onnan tudom, hogy késni szokott az IC, hogy a kedves szülei pontosan kijönnek elénk, és minndig várnak valamennyit - ők panaszolják álalndóan... Visszafelé meg onnan tudom, hogy késünk, hogy minddig kiszámolom, hogy a tévében mit érünk el, amikor hazaérünk, és mindig lekéssük :))))
Egyszerűen vannak olyan vonalak, ahol sokkal inkább indokolná a vonatforgalom a kétvágányúsítást (pl. Balaton déli vagy északi partja, mert ott aztán tényleg vannak késések, a szegedi vonal ehhez képest kismiska...)... a 140-esnek nagyon megfel az egy vágány, csak az legyen minél jobb...
Nézzétek meg a széchenyi buszmegállóit, vagy a hiába megszépített(?) Kárászt, olyan mocskos az eldobált csikkektől, hogy Szeged ezek miatt nem lehet sohasem nyertes a virágos városok között!
Mivel a vagon szélessége adott, így nem lehet kényelmesen két karfa ott. Nem vagyok nagy autoszagértő, de sztem azokban sincs két karfa.
Ha nincs semmi, akkor rokonnal utazva nem zavaró, ha egymáshoz érnek, az asszony megszoktam, mint a kispárnám, de egy vadidegen, pláne fiatalabb nő fölháborodna, mikor a zsebemben kotorászok a jegy után, "Mit fogdos, maga vén jampec!". Idegen férfi mellett ülve meg ugye már ne is részletezzem, milyen egymáshoz símulni, összemelegedi?
:o)
ERGO: szökséges, és elégséges az 1 karfa.
Egyébként épp hasonló pszichológiai indoka is van, minden embernek megvan a létéhez szükséges, személyes élettér igénye. Mikor ebbe más belegázol akár csak kényszerből is, akaratlanul vált ki agresszivitást. Ennek oldója az, ha csupán ilyen pici jelképpel is, de elhatároljuk a personális területet.
Az az igazság, amíg zavartalan a menet, észre sem veszi az ember, mikor keményebb késések, rendszeres vágányzárak-vonatpótlások vannak, egyből föltűnik.
Az elmúlt pár évben javítottak a Ceglédi vonalon, így 3ó ról visszahozták a valaha volt 2ó30'-re az IC menetidejét, sőt ma már 2ó13'.
A pályaépítés nélkülözhetetlen, ilyen átszáll ósdi csak ebben az évben lett gyakoribb, de az új "nagykitérő" elkészülte, és a többi javítgatás után további 15'-cel lesz rövidebb a menetidő -állítólag.
Ezzel az általam oly soxor emlegetett: "Akkor szóljon a MÁV, ha 2ó alatt juthatok föl Szeged Nagyállomásról Bpest Nyogatiba!" megvalósul.
Ha hozzátesszük a korszerűsített Nagyállomást, és azután a megújított -remélhetőleg jó tömközátszállást biztosító- Indóházteret, egy darabig befogom a számat.
Semmiféle fejlesztés nem felesleges pénzkidobás kizárólag a szűkagyú fiskális szemléletben, pénzügyérek szűk agyában az!
A korszerűbb, jobb, gyorsabb megoldások korgalomnövekedést generálnak!
Erre példa az SzKT, amely -még ha bálásTátrákat is vett- korszerűbb, forgózsámolyos, csuklós, felújított tujáival már is 10%-kal növelte utasforgalmát idén.
Ezek a kocsik sokkal jobbak, mint a régi fülkések! Abban sem lehetett normálisan ülni, a Bmx, és a spanyol IC kocsik ülései sokkal kényelmesebbek, mint a falra ragasztott fejtámlás szkájpriccses vacakok.
Ráadásul gyorshoz méltó módon automatikusan bezáródnak, és nem a nedves utastól függnek!
"...zárják be, mert a szerelvény nyitott ajtókkal nem indul!..."