Új videó: Egy kör Révész Tamással a RabócsiRingen.
Új képek: A Marso Nokian Kupa I. elõfutamjáról.
Sajnos a rossz időjárás miatt (nagyon felázott a pálya) a hétfői elődöntők és döntők elmaradtak így erről beszámolónk nincs. Még kérdéses hogy egységes minuszolás lesz-e vagy 3 hét múlva megismétlik ezt a futamot. Előre láthatólag a Hartbergi futam elmarad.
Eddíg az volt a hivatalos álláspont hogy az FIA a hazai mellett a Zóna versenyeken is engedi indulni a "lejárt" autókat.
Mi is csodálkoztunk a Portugál verseny eredmények láttán és utána kérdeztünk a dolognak. A legfrissebb hírek szerint az EB-n is lehet indulni velük. Melk-be is több Escort nevezett DIV I-be, sőt még Alios Höller barátunk is kedvenc Lanciájával. (bár Ő már többször "szögre akasztotta a sisakját")
Kiváncsi leszek hogy Pócsra eljönnek e azok a külföldiek akikről szól a cikk. A Milan Focusa még nem ment a múlkor, a Castoral indult a múlt héten portugáliában és a jövőhéten is fog indulni Melkben. Elég húzós program Neki közben még leugrani Pócsra. Íro még a leg valószínübb de Ő nem nagyon fogja zavarni a Keskeny Laciékat szerintem. Akkor talákozunk Pócson.
Rabócsi ismét pályacsúccsal szeretne nyerni
Remek a Mitsubishi és a KSpeed-team, diploma után könnyebb lesz a versenyzés
Nyíregyháza (KM - M. L.) - Az igazi ralikrosszdrukkerek már hangolódnak a pünkösdi viadalra, a máriapócsi Marso-Nokian Kupára, amely az országos bajnokság harmadik köre, egyben Közép-Európai Zóna trófea forduló.
A RabócsiRingen természetesen ott lesz ifjabb Rabócsi Tibor (Nyíregyházi AMG SE, Mitsubishi Lancer EVO VI) is, aki remekül kezdte az esztendőt, hiszen a bajnoki nyitányon nyert.
- Az autóm tökéletes, elégedett vagyok és boldog, hogy ilyen technikával versenyezhetek. Köszönet illeti a főtámogatómat, a pünkösdi viadal névadóját, a Marso Kft. vezetőit, mert lehetővé tették számomra, hogy a KSpeed-teammel dolgozhatok. Igazi profi csapat, mindenki tudja a dolgát, Huszti Kristóf tulajdonos meg remek taktikai tanácsokkal lát el. Korábban az autó startprogramjával volt gond, ám a legutóbbi tesztelésen már minden remekül működött, márpedig a ralikrosszban a rajtkészség döntő.
- Ami a pünkösdi versenyt illeti, szeretném megjavítani az Opel-Gombos Kupán felállított új pályacsúcsot, és természetesen ismét győzelemre török a hazai környezetben. Mivel az akkori viadalon történtek miatt felfüggesztéssel sújtottak, így még higgadtabban, koncentráltabban kell majd autóznom - vélekedett Rabócsi Tibor.
A remek pilóta nemcsak a versenypályán küzd. Végzős külközgazdász (kereskedelmi és gazdasági főiskola), hátra van még négy vizsgája és a német szakvizsgája. A végzés után már jobban tud majd összpontosítani a versenyzére, és szeretné hasznosítani a tanultakat a pályán, a versenyszervezésben egyaránt.
Ami a RabócsiRinget illeti, az eddigi legnagyobb előkészületekkel előzik meg a pünkösdi nemzetközi találkozót. A legfontosabb az volt, hogy méginkább biztonságossá tegyék a pályát, ezért emelték és szélesítették a lelátókat, és gumikorlátokat helyeztek el. Így mintegy tizenkét ezer néző kulturált, kényelmes és biztonságos vendéglátása biztosított. Minden apró részletre gondolnak a szervezők, hiszen a nemzetközi szövetség tisztségviselői bizonyára árgus szemekkel ellenőrzik majd a feltételeket.
Az előzetes nevezések alapján mintegy hatvan induló várható, és parázs csatákra van kilátás. Vasárnap lesz az első selejtező, hétfőn a második és a harmadik, majd jönnek a finálék. A szervezők látványos show-elemeket is beépítettek a programba, lesz supermoto-bemutató, jönnek kaszkadőrök és nem maradhat el az értékes nyereményeket felvonultató tombolasorsolás sem.
Nemzetközi ralikrosszviadal
Máriapócs (KM - M. L.) - Közeleg a pünkösd, a máriapócsi RabócsiRing idei legnagyobb ralikrosszversenye, a Marso-Nokian Kupa, az országos bajnokság harmadik fordulója, egyben Közép-európai Zóna Trófea forduló.
A nevezések alapján garantált a nívós versengés vasárnap és hétfőn. A Divizíó I. Király Kategóriájában a nagyágyú, a cseh Milan Schmied bizonyára nagy riadalmat okoz majd Ford Focusával a mezőnyben, amelyben természetesen ott lesznek a honi élmezőny tagjai: Kotán Péter (Ford Escort Cosworth), ifj. Rabócsi Tibor (Mitsubishi Lancer EVO VI), Balázs András (Toyota Corolla WRC), Harsányi Zoltán (Nissan Pulsor), Adorján László (Ford Escort), Simon Zoltán (Lancia Delta Integrale), Varga Szilárd (Lancia Delta Integrale), Fodor György (Toyota Celica).
Óriási csatára van kilátás a Div4 Hgéposztályban, ahová tizenöten neveztek. A cseh Josef Iro egy Lancia Delta Integrale volánja mögött küzd majd az audisokkal, mazdásokkal és fordosokkal. A magyarok közül Keskeny László (Audi S2), Móricz József (AMG SE, Ford Escorth Cosworth), Adamec Tamás (Audi S2), Németh György (Audi 90), Varga Andrea (Mazda 323), Hajdú András (AMG SE, Mazda 323) és a tiszavasvári Révész Bálint (Top Cross Team, Mazda 323).
Az Euro 2000-esekkel fog körözni a nemzetközi, kétkerekes kategória egyik sztárja, a cseh bajnok Roman Castoran (Seat Ibiza). Nagy csatát vívhat a listavezető Révész Tamással (Top Cross team, Renault Megane Maxi) és a peugeot-sokkal: ifj. Bánkúti Gáborral, Határ Istvánnal, Szente Csabával, valamint a nyíregyházi Csernyik Istvánnal.
A II. osztályban Pathy László (VW Golf) és Répási Róbert (VW Golf) mellett szoríthatunk majd a megyénkbeliekért. Az AMG SE színeit Újfalusi Miklós (VW Golf), Kurbely József (Citro‘n), Papp György (VW), Fekete István (VW ) képviseli, a Top Crossból Mózer Attila (Toyota Corolla) és Balázs Péter (Toyota Corolla) mellett a nagykállói Szabó Tibor (Power Slide, Mazda 323) is indul.
A portugál EB-n ment egy pár escort.
Valami olyasmire emlékszem hogy csak nálunk a hazai bajnokságban homológ az escort!FIA rencezvényen is mehettek továbbra is az escorttal?
Pár éve kisérem figyelemmel az RC
eseményeket de én még szlovák versenyzőt nem láttam! Sőt szlovák rallycross oldalt se találtam a neten!
Eccer ugy volt hogy Béres indul a magyar bajnoságban Mazda323-mal de ha jól tudom az autocrosst választotta.
És hogy miért témázok ezen ?
Ezért:
"Pünkösdikirály-választás a RabócsiRingen
Nyíregyháza (KM) - Közeleg az újabb ralikrosszünnep, a máriapócsi RabócsiRing idei legnagyobb durranása, a Marso Nokian Kupa.
A pünkösdi találkozó az országos bajnokság harmadik fordulója, egyben a Zóna Trófea soros viadala. A nemzetközi versenyen osztrák, cseh és szlovák pilótákat, szupergépeket csodálhatunk majd, no meg persze a magyar élmezőny legjobbjait. A találkozó így kettős lesz, hiszen mondjuk az osztrákok csak a nemzetközi viadal pontjait gyűjtögethetik, a mieink viszont emellett a bajnoki sorozatban juthatnak előbbre, netán léphetnek hátrébb.
Ami a honi pontvadászatot illeti, néhány géposztályban egyre kiélezettebb a harc. A pilóták már kezdenek összeérni az új, vagy módosított technikákkal, amivel küzdelmük is még színvonalasabb lehet. A pályán már nagy a sürgés-forgás, csinosítják a környezetet az ünnepi viadalra. Az állandóan fejlődő RabócsiRing most leginkább a biztonság terén lép előbbre. A mentrend a megszokott, június 3-án rendezik az időmérő edzéseket és az első selejtező futam, másnap jön még két selejtező, majd a finálék. Egy ilyen rangos versenyről persze a show sem hiányozhat, no meg a tombolasorsolás értékes nyereményekkel.
Adorján (sárga) és Kotán párviadalához hasonló izgalmak várhatók Mán László felvétele "
úgy volt úgy ám! annyira úgy hogy nyírád elött már úgy volt hogy Ő indul és a Péter nem. Mi már dörzsöltük a tenyerünket hogy pályafutásunk során elösször "csak piknikezni" megyünk a versenyre (nyírádra). Ezek után szerdán szólt a Tomi hogy megeggyezett a Bubor Zolival és megveszi az egyik Audi S2-t tőle. meg is tette és azzal indult már nyírádon. ennyi, így Ő nem hisztizik, nekünk pedíg van mivel menni amíg elkészül a "luca széke"!
Nem lesz kész még mindíg. Sajnos nem úgy mennek a dolgok ahogy gondoltam.
Pócsra tudomásom szerint nem jön olyan külföldi aki számít.
Andrea kibérelte a Laci autóját, a Laci pedig a Tamás Laci féle autót rakatta össze magának. Teljesen egyforma mindkét autó kinézetre, csak a két első lámpa szine más mint a túra autós nagy csapatoknál. Az autó valóban túl vadnak tűnik még az Andinak mert egyenesben nagyon megy de kanyarban még nem meri nyomni neki.
Én ugy tudom az a ford a tavalyi Adorján féle autó amivel most Varga Andi autózik.
Pócson azt mondta Adorján hogy még tul kajak a gép Andinak , szokni kell de jó lesz maajd pár verseny mulva .
Egyébként Andi is ezt igérte ,seajnos nem tudom hogy ment Nyírádon de bízom benne , hogy a Pócsi verseny majd jobb lesz számára ,mint husvétkor!
Sajna ugrott a cseh utam mert horror áron tudok csak szállást, de Asztriába azért ott leszek!!
Nyírádon is nyírták egymást a ralikrosszozók
Rabócsi Tibor pályacsúcsa, újra Révész-siker, Móricz másodikként ért célba
Nyíregyháza (KM) - Siker és pech, öröm és bosszúság - a szokásos módon lehet summázni az országos ralikrossz- bajnokság, hét végi második futamán a megyénkbeli pilóták szereplését.
Nyírádon is az I. osztály Király Kategóriája szereplését kísérte a legnagyobb figyelem. A máriapócsi nyitány nyerő Rabócsi Tibor (Nyíregyházi AMG SE, Mitsubishi Lancer EVO VI) nemzetközi pályacsúcsot autózott az egyik selejtezőben, az osztrák Voller rekordját javított meg. Az A döntőben aztán nem volt szerencséje, a rajthoz már kuplung nélkül állt fel. Az első kísérletnél még így egyesbe tudta rakni az autót és az összekoccanó Kotánt (Ford Cosworth) valamint Balázs András (Top Cross, Toyota Corolla WRC) kikerülve élre került, ám visszaintették a rajtot. Később már nem volt esélye így Kotán, Balázs, Harsányi mögött a negyedik helyet szerezte meg.
Hcsoportban Móricz József (AMG SE, Ford Cosworth) Keskeny (Audi S2) mögött másodikként ért célba. Hasonlóan szépen autózott Révész Bálint (Mazda 323), a Révész-istálló tulajdonosa és az értékes negyedik helyen végzett. Az Euro 2000-ben szép tiszavasvári siker született. Révész Tamás (Top Cross, Renault Megane Maxi) ismét remekül autózott és immáron második futamgyőzelmét aratta. Csernyik István (AMG SE, Peugeot) autója csapágyas lett, így hatodik lett.
A II. osztályban az A döntőben Balázs Péter (A Bdöntőt megnyerve, Top Cross, Toyota Corolla) a negyedik lett, az idegenben debütáló Szabó Tibor (Nagykállói Power Slide, Mazda 323) pedig hatodikként ért célba. Mózer Attila (Top Cross, Citro‘n AX) a 9., Kurbely József (AMG SE, Citro‘n AX) a 13., Fekete István (AMG SE, VW Golf) a 14. helyen végzett abszolútban, kategóriájukban az 5. és 6. helyet szerezték meg.
Most adtak egy naggyon jó összefoglalót Nyirádról az ATV-n.
Egész meglepődtem, hogy a Varga Andreának külsőre tök ugyanolyan Fordja van, mint az Adorjánnak. Technikailag az az autó mennyire van ott a topon?
A Balázs elég emberesen beletalált a Petibe, szerintem kevés volt az a negyed-fél autónyi előny, hogy olyan agresszíven ráhúzza a kormányt.
A műsor végén (ill. közben is) mutattak nagyon sirály belsőkamerás felvételeket... Teccett...
Mint láthatjátok megint sikerült megváltoztatnia az MNASZ-nek a "zöld asztalnál" a pályán hozott döntést. Egyszer "Janika " mondta valamelyik veszprém ralin hogy "este lefeküdtem hogy vezetek és reggel arra ébredtem hogy második vagyok" Még annyival sikerült megfejelniük a döntést hogy a fellebbezési díjjat (70 rogy) nem adták vissza Tibikének mondván " annyira nem volt igaza. Ezzel sikerült elérni hogy a hétvégén mindenki azt beszélte a depóban hogy így lehet 70 rongyért 20 pontot venni.
Ezek után megtartották nyírádon a pócsi díjkiosztót is amin Tibeike nem jelent meg! (utána a nyírádin sem) később arra hivatkozott hogy " KOKO hát hidd el hogy nem hallottam hogy kezdődik". Megjegyzem egy versenyzőnek illene tudni hogy a verseny után van a díjkiosztó! Egyébként nyírádon a depóban van a ceremónia.
Nyírádon ettől eltekintve jó verseny volt. Jó időben viszonylag sok néző elött jó hangulatban zajlott a dolog és szokatlan módon óvás sem volt a végén.
Div I-ben 6 autó volt amiből Szilárdnak már szonbaton "felrobbant" a motorja így vasárnapra maradt 5.
A döntő felállás: Peti-Laci-Tibike-Andris-Zoli.
Lacinak a starthelyen szét esett a motorja. A második rajt után az Andris mellénk ért és összeért a két autó. Egy kis kilincs a kilincsen után Andris jobra mi balra el a pájáról. Piros zászló de nekünk az "árkászástól" leszakadt az egyik első fékcsövünk és az ugrató utáni balosban frontálisan becsapódtunk a korlátba. Újabb rajt már csak négyen. Mi jöttünk el elsőnek mögöttünk Andris és Tibike majd Zoli de Tibikének a difije szét tört így ki kellet állnia. Maradt a sorrend a végéig Peti-Andris-Zoli. Zoli még párszor rápróbálkozott az Andrisra de nem tudta megelőzni Andris pedig nem tudott minket utól érni, maradt végig a 30-40 m előnyünk. Röviden ennyi.
A tegnapi kelet-Magyarország azt adta hírül hogy pénteki döntés értelmében a Tibikéé a futam győzelemért járó 20 pont , mert nem találták szándékosnak az akcióját!
Én nem azt mondtam, hogy mindenkit zárjanak ki, csak annyit, hogy ha meghoznak egy büntetést, azt ne változtassák meg utólag.
Ez olyan, mintha bemennék az egyetemre vizsgázni, mondaná rá a tanár pl. hogy 3-as, aztán hazamegyek, jön egy levél, hogy bocs: 2-es! Az indexembe meg bekerül egy 4-es...
Egyszóval nem ártana kicsit következetesnek lenni...
Én nem hiszem, hogy nem lehetne ebben a dologban valamit mozdulni pozitív irányba.
A RC katlan tényleg jó ötlet, de szerintem ahhoz iszonyú nagy lóvé kell, hogy tényleg színvonalas legyen. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle...
A Zoli S2-esének pedig mindjárt utánanézek, érdekesmód én is átsiklottam felette, pedig mindig rendesen átböngészem a fórumot.
Nem akarom lekicsinyíteni Maruzsi Laci ötletét, sőt kívánom hogy váljon valóra. Az viszont tény hogy az elmút 15 évben neki már számtalan ötlete volt ami szerinte előre vitte volna az RC hazai szekerét de még eggyikből sem lett semmi.
A Kapitány AMSE (Keskeny Laci, és "Gőzős")legalább már hozzá kezdett a megvalósításhoz és jó esély van rá hogy jövöre lessz is belölle valami.
A felfüggesztés ügyről csak annyit hogy ez tipikus magyar megoldás. Olyan mint a Mátyás király mesében: "hoztam is meg nem is" itt is így megy: tettek is valamit az ügyben meg nem is.
Mentségükre legyen mondva hogy nincsenek egyszerü helyzetben mert ha mindenkit mindenért olyan szigoruan eltiltanának mint az EB-n akkor az idény felétől nem lenne induló a DIV I ben. Sajnos itthon már csak max. 6-8 míg az EB min. 35-40 autó van ebben a kategóriában így van miből kizárni. Az való igaz hogy ez a "renoméjuk" rovására megy és sajnos többen ki is hazsnálják ezt a helyzetet. Így lassan nincs "fegyelmező" hatása a felügyelő testület döntéseinek.
Zoli Audi S2-es építését reklámozta már a Miskolc rally idején a "rally.hu forumon" is. Megadott egy elérési címet ahol meg lehet nézni a készülő autó képeit. Rossz volt az időzítése mert mindenki a Miskolc rally információit "falta" a forumon és senki nem reagált rá. A Micu eladása pedig állítólag már tény.
Mert én pl. nem is tudtam, hogy RC katlanná alakították! :)
Amúgy az előző hozzászólásomban a bírói döntésekkel kapcsolatos kérdéssel arra akartam kilyukadni, hogy Komlós Gábor írta nem olyan régen, hogy azért egy EB futamon nem nagyon van ám olyan, hogy meghoznak egy szankciót, aztán megváltoztatják, aztán visszavonják, meg mittomén.
Egyszóval hogy azért ebben nem igazán követjük az EB-t. Én a magam részéről nem pártolom azt, hogy utólag egy kimondott döntést megváltoztassanak. Arra nem gondolnak, hogy ez nem kicsit csorbítja a tekintélyüket? Jó, lehet, hogy más szemében nem, de az enyémben igen.
Félreértés ne essék: nem a Tibike ellen vagyok, bármely más versenyző esetén ugyanez lenne a véleményem.
Most tudtam meg az osztrák EB-re a jegy árakat!
Szombat 120ATS Vasárnap 250ATS amely magában foglalja a depó látogatást is.
Gőz erővel folyik a szervezés egyenlőre nem nagyon találok társakat de még messze van Juni 9!
Én azért örülök hogy Tibikét nem tiltották el mert így teljes a mezőny,az pedig külön öröm lenne ha Bubor Zoli is rajthoz állna!
Nem reagáltatok a Stadler-stadion RC katlanná alakítására!
Azért melózott volna egy rakást a Bubor, hogy eladja a kocsit? Nemáá...
Audi S2-t rallyra? Sose volt egy nagy durranás az Audi S2 rallyban, csinálhattak vele bármit...
Ezt a felfüggesztést ezt mikor és milyen megfontolásból hozták meg? Na nem úgy mondom, hogy nem kellett volna, meg minek, meg hadd bűnhődjön, csak kíváncsi vagyok...
Bubor Zoli nekünk azt mondta legutóbb (Pócson) hogy megint abba hagyta az RC-t és eladta a Micut a Botkának autókrosszra most pedíg épít egy Audi S2-est Rally-ra !!!!
Azóta máshonnan már azt hallottam hogy Nyírádon indulni fog mégis a Micuval.! Zolinál minden lehetséges!!!
Tibike 3 versenyre való eltiltása már "csak" fel van függesztve 3 versenyre. Tehát ha a következő 3 versenyen "jól viselkedik" akkor nem történt semmi, a Pócsi kizárásának ügye pedíg még nincs lezárva!?
Gyere ki egyszer egy rally prológra pl., és elsírod magad a szpíkeren. Még a hozzáértők is hülyeségeket beszélnek.
Látom a Fókusz a rally után a RC-ra is ráharapott. Remélem azért a következő lépés nem a balesetek felfújása lesz ott is. Még szerencse, hogy nem látták a Tibikét Pócson...