Minden része igaz annak amit mondasz. A kérdés ilyenkor bennem az - nyilván meg kéne nézni - de a képek alapján (és tegyük fel rejtett hiba nincs ami csak élőben látszana) a mai viszonyokat nézve ér ez ennyit vagy sok érte? Tehát az ár érték viszonyt próbálom belőni ha neki indulok keresgélni.
Ami "extra" kellene az legalább egy ABS (91-től volt széria ha jól tudom) - netán ha szembe jönne egy amibe ASR is van akkor instant get még ha nincs alatta küszöb az se baj mivel lakatost találni de ilyen extrát utólag bele rakni nem lehet - vagy tévedek? Elektromos ablak, napfénytető, klíma vagy bármi más nem izgat. Jó ha van - nyilván de nem kötelező. Túl sok pénzem nincs a projektre szóval kompromisszumokat kötök. Ez persze nem azt jelenti hogy vétel után nem költök rá - inkább azt hogy havonta félre teszek X összeget és csinálgatom a dolgokat amik nem jók - mert ilyen sok lesz benne ennyi pénzért. Egy jó alapot kéne találjak ami pár hónapig elviszi napi 2x5km-t. Na jó.. ha sikerül venni akkor ki se szállok belőle 1 hétig :D
1989-ben még nem létezett a 24V motor, erre pedig azt írja, hogy 24V 192LE. Vagy átépítés és motorcsere volt, vagy hibás a hirdetés, sajnos fénykép nincs a motortérről.
Ebben van klíma, és valószínűleg utólagos elektromos ablak, mert az első ajtókárpitokon ott a tekerő lyukát utólag eltakaró fekete dugó, eredetileg a kárpit kurblis volt.
A kasztnit alul javították, valamiért nem ugyanolyan színű lett, mint az autó, ez milyen már.
Gagyi váltógomb sérti a szemem, és a jobb első ülésről le van törve a könyöklő.
Elöl törve volt, a ködlámpa kapcsoló gomb első ködlámpát is kapcsolna, de ezen elöl nincs ködlámpa, lököscsere lehetett.
Ja még van egy 950-ért de azt inkább be se linkelem :D
Amit tudok hogy BMW kell sor 6 - ez fix. E90 és E60 nem játszik.
Szóval ami marad az a 34 - 39 és 36 - 46. A leglogikusabb választás az E46 lenne 320i 1.5-ből kijön és kész. Hasonló megoldás kicsit drágábban az E39. Egy fokkal (vagy kettővel) logikátlanabb döntés az E36 szintén 20i. Na és most jön amiről próbálom magam lebeszélni valahogy az E34. Lehet hogy csak velem fordul elő néha az amikor tudom hogy valaminek nem lesz jó vége de mégis akarom.
Nehéz jó E34-et venni. A jókat nem adják el a gazdáik, mert ezek tényleg őrült jó autók, mi már csak tudjuk. :D
Még mindig azt javaslom, mozdulj el fölfelé 525i irányába. Jobb autók, talán jobban karbantartottak is emiatt, és azokban szerintem mindig van klíma. Az 520i gyakran fapad, és kevés az a motor, hogy igazán élvezd lepadlózni. :)
Ha beraksz ide egy kiszemelt autót, talán kiszúrjuk a legszembeötlőbb hibáit, ami nem baj, mert ha mégis megvennéd az autót, te már tudni fogod, hogy azt javítani kell, és alkudhatsz erre hivatkozva.
A szétrohadt kasztnis E34-eket kell alapból elengedni, és a telibe gittelt/alvázvédőzött/bitumenezett/összefújkált autók szép kinézete alatt általában rozsda és az acél teljes hiánya található.
ne hagyd magad lebeszélni. Itt mi nagyjából mindannyian "idióták" vagyunk, ha E34-ről van szó, azt a csomót is meglátjuk a kákán, ami más szemében még a gerenda se...
:-)))
Megmondtuk az elején: szerintünk annyi pénzért, amennyit szánsz rá, nem lehet jó E34-et venni. A lényeg azonban nem ez, hanem az, hogy szerinted azt az autót, amit kinéztél, tudod-e használni arra, amire szeretnéd.
Én a magas árkategóriás, szépen megőrzött, vagy felújított példányokkal kezdeném a piac felmérését. Menj, keress egyet-kettőt... nézd meg, próbáld ki, hogy milyen egy jó e34. Legyen 25i-25ix. /30-35-40i-t meg sem említem :-) / Nagy valószínűséggel beleszeretsz, de egyben leteszel az alacsonyabb árkategóriába tartozó példányok megtekintéséről, ebben biztos vagyok. Talán a legjobb megoldás, ha itt a fórumon keresel, bár szerintem a magyar autók többségét itt ismerik/-jük.
Köszi a gyors válaszokat lehet hogy a jövőben igénybe fogom még venni a szolgálataitokat. Egy kérdés maradt még benne ezzel kapcsolatban. Tehát itt az a helyzet az hogy ennyi pénzért ezt kapni vagy pedig az hogy lehetne jobbat is? Tudom a képek alapján nehéz bár így is rengeteg minden észrevettetek köszi mégegyszer.
Azt próbálom belőni valahogy hogy X pénzért ilyet kapni de Y pénzért már ennyivel jobbat is lehet. Tudom hogy vannak szép példányok 3m körül de annyiért nem akarok mivel azt ahogy korábban mondtam igaz keveset de naponta menne az autó - és egy ilyen szebb darabot meg kár lenne megvenni erre a célra.
Én úgy gondolom hogy a fosadékok vannak 500 körül, 900-1.2 környékén vannak a szerkezetileg ép nem szétrohadt de kissebb javítható hibákat tartalmazó egyedek, 1.6-7-nél már aránylag jót kapni és 2 felett jönnek a mindenféle motorral, extrával felszerelt darabok a határ pedig a csillagos ég.
Kormány,ahogy emítették szarul néz ki, innen. De én láttam 190ekm-es kormányt nullára leharcolva. Egész vezetés alatt maszírozta a kérgesre száradt bőrű lapátosember. És láttam 400ekm-es kormány sokkal szebbet. A 30 év alatt mennyit sütötte a nap,az sem mindegy.
Légtömegmérő gumicső,még nem esett róla szó. Mutat(hat) valamit, miért szigszalagos. 20eFt-os tétel,csak nincs minden boltban.
A gépháztetőre korábban rá volt szerelve valami álbeömlő. Látszik a nyoma.
El kell menni megnézni egy szakértővel,de így sem lesz egyszerű,se neked,se neki,se az eladónak.
Kérdezd le a jármű nyilvántartásban,mielőtt elindulsz.
Ha nem akarod majd semmi témában sem az audidhoz hasonlítani,akkor vedd meg. :)
A vezető oldali első ajtó alja tuti rohad, és az összes fekete díszcsík is, ebből adódóan valószínűleg az összes ajtó alja kuka. Szelepfedél tömítésnél szivárog. Szvsz nem gyári fényezés. Lóg az ablaktörlő mechanika elég rendesen. A kilóméter legalább a duplája, ha nem a háromszorosa. A kormány nagyon csúnyán elkopott, az enyémben anno 350k km után is olyan volt mint az új. Plusz amit Rumci leírt.
Egyébként esztétikailag nem rossz, bár a fényképek elég xarok, utastérről semmi, a motortérről is elég semmitmondó, csomagtérről semmi.
Büdzséfüggő, de a helyedben ebben az árkategóriában el sem indulnék. Esetleg egy Lexus IS200/300 vagy GS szép állapotban kb. 2-5-3 M-ért. A régi bömbik mostanra nyűgösek lettek, ha nem tudod házilag tákolni, a munkadíj húzós lehet és a szkértelem sem minden bokorban felhajtható. E38-E39 szériákhoz még vannak cuccok, de azok is zsebbenyúlósak gyáriban. Ezeket próbáld meg szerelmes szemüvegen keresztül nézni, mert egyébként fájni fog, ja és legyen backup vehicle mellé, mondjuk valami jappán:-)
Én már beleugrottam egy (kettőbe, mert van tarcsiba is) E38 740D-be, napi használós, amikor megy :-))), de leszarom, nagyon szeretem, eddig kb. 7 M-be van, ebből csak 3 M volt a költség, mire magyar rendszámos lett vételárastól/behozatva, 231e km-rel, rozsdamentesen, elhanyagolva műszakilag (nem használták 6 éve) digóktól.
ilyen hangulatú ótó újban min. 20-25 milla HUF lenne, pl. ha a sorhatos 3.3 D-t egy nagyobb Mazda 6-ba hátsókerékkel kihoznák a japók. 530d durván 30 guriga, oszt' kigyullad.
Annak meg 20+évet még az öregannya sem adna mostanában, plusz a V8 D-k eléggé elfogytak EU-ban-most kb. csak Dodge RAM 2500-t tudsz újban venni. Talán egy Genesis G80 3.8 V6 mocival lenne pofás csere helyette, csak az nem dízel. Van mellette több újabb (céges), de azokat inkább hanyagolom, pedig nem Dacia Spring egyik sem...
Értem és hiszek nektek mivel sokkal több a tapasztalat mint nekem aki még csak most próbált volna belevágni ebbe a témába. Mindenesetre jó látni hogy él a közösség és segítőkész mindenki :)
Ébredj, több, mint 30 éves luxusautóról beszélünk. Ilyenkor már probléma a rozsda és az alkatrészhiány, és az, hogy pl. elektromos alkatrészekből, vezérlőkből 82 féle létezett, és azt se tudhatod, hogy ami most benne van, belevaló-e. Említsük meg a hozzáértő szerelők hiányát is, azok udvarában se sűrűn fordul meg mostanában E34.
Az én E34 M5-öm most helyeztem forgalomba, esőt, sót 10 éve nem látott, lemosva se volt, a rozsda távol van tartva. Megkezdi a felkészülést egy esetleges komolyabb vizsgára.
Amit lehet elengedek, mert ár/érték arányban túl sokat várnak az OT-n, amennyit költeni kellene rá. És nekem nem arra kell, hogy ki se merjek vele mozdulni, hanem hogy felgyűrjem vele az aszfaltot, ha olyanom van. Elvégre ezt az autót az Autobahnra tervezték.
A 30+ éves felújítási technikáknál ma már vannak jobbak is, nem biztos, hogy az OT a jó irány. Eladni meg nem akarom, nem prospektus autót akarok csinálni belőle.
Erősen tanulmányozom, mivel meddig menjek el, mert a lottó 5-öst is rá lehet bármire költeni, mindig van mit tökéletesíteni.
Hát ha ennyire rossz a helyzet hogy mind rohad 1.5M körül alkarész nincs és napi használósnak sem jó akkor keresek valami más tipust. Bár eddig semmit nem találtam még ami nem dög unalmas. Valami egyedit akarok valami mást mind egy ceed avensis vagy golf. Nem rosszak ezek se, sőt - de nem mozgatnak meg bennem semmit.
Igazából mind a kettőtöknek igaza van. Nyilván nem az OT állapot a cél én csak el akarok menni vele A-ból B-be. Neha 1-1 nagyobb táv de inkább több kissebb. Ezt az alkatrész hiányt hallottam már de mi az ami nincs? Jó minőségű utángyárottal nincs bajom - mivel ahogy mondtam nem OT-ra kell csak használni.
Napi használatra nem OT állapotú autót kell venni, amelyiken az utolsó alátét is gyári színkódra van horganyozva, és mindegyikünknek már ott áll a garázsában, hanem pont egy utcai harcost. Amelyiknél nem az esztétika meg az értéke a fontos, hanem a használhatóság. Aztán ezen majd jól megtanulja, mi hogyan működik, és ha mégis túl nagy lenne a választott kabát, eladja. Mert egy BMW-t mindig megvesznek :) Mind így kezdtük, különben nem lennénk most itt. Már nem vágnánk bele még egyszer ugyanúgy, mert megtanultuk hogy megy ez. De miért akarjuk most tőle elvenni ezt az élményt?
Egyrészt olvasd el blackbird 225 242-es postját. Rohad. Abban az árkategóriában, amit keresel, biztosan rohad. ( Néha-néha látok itt, a Nagyfaluban 1-2 csótány E34-et, mind rohad, ütött-kopott, gyorskötözővel lökösrögzített, szakadt belsejű, lepusztult szar.)
A jó E34-eket már nem hozzák ki az utcára és messziről, szabad szemmel jól látható ára van mindnek ( már ami esetleg eladó).
Nincs hozzá alkatrész, már a bontókból is elfogyott minden, és egy 30 éves ( 29 éves a legfiatalabb) autó minden műanyag-gumialkatrésze "veszélyezetett" korban van. Vagy kapsz hozzá, vagy nem, és ha nem, akkor jön a mókolás, mivel is lehetne pótolni ? Lehet, mi itt a fórumon vagyunk idióták, de valahogy úgy emléxem- amikor még aktív volt a csapat -, hogy majdnem mindenki igyekezett gyár/gyárias állapotban tartani az autót.
Az E39 valamivel jobb választás, az 520-525 ( inkább ez utóbbi) a faceliftes évjáratok egyikéből jó lehet, de szerintem az sincs meg 1-1,5 millából. Vagy ami igen, az "foglalkozós".