Az hogy az autó CAN rendszerű avagy nem, biztonsági szempontból mindegy.
Jelen esetünkben ez csak annyit jelent, hogy egy analóg riasztó, csak egy CAN modul segítségével építhető be.
Az általad felsorolt készülékek közt egyetlen egy, ami a mi részünkről fontos lehet..
A Magicar távirányítós készülék, míg a többit, az autó a gyári távirányítója kezeli.
Az előbbi jobb megoldás, az utóbbiak gyengék, -legalábbis védelmi szempontból.
Viszont,
Az általad nézett Magicar távindításos,
VW konszernnél ezt a funkciót tessék elfelejteni!
-és ráadásul nem CAN rendszerű..... :-)
Persze van neki Can típusa is…… ;-)
A Magicar egy relatív jó készülék, annak akinek, az általa nyújtott többlet szolgáltatásokra szüksége van.
Ezek olyanok mint pl a jármű belső hőmérséklete, az akku feszültségének távolról való ellenőrzése, parkolási idő kijelzése, netán közeledésre nyíló központi zár kezelése..
El kellene dönteni, hogy riasztót szeretnél, távirányításút avagy RFID-s, avagy indításgátlót.
Míg a riasztók általában az utastérben a műszerfal alá vannak beszerelve, addig bizonyos indításgátlók akár a motortérbe is beszerelhetőek, így ezek védelmi értéke nagyságrendileg több / jobb…
Csak egy amatőr kérdésem lenne. 1998-as Honda Civicembe valamiféle META System riasztó van indításgátlóval. Többet nem tudok róla, így vettem az autót. Távirányítós ami zárja a központi zárat és élesíti a riasztót. A műszerfal tetején a szélvédő tövében van egy saját kis visszajelző LEDje is és a kesztyűtartó mögött valami központi egysége (kis fekete doboz) rengeteg ki-be kábellel. Na most tudom hogy ez így hülye kérdés lesz, de eddig 2 éven át jól működött és egyszer csak nem reagált a távirányítóra, azóta semmi. Cseréltem elemet a táv-ban, de semmi. Most kulccsal tudom nyitni a központi zárat, de a riasztót nem tudom bekapcsolni soha. Mi romolhat el ilyenkor egyik napról a másikra? Van valami tipikus amire rá tudnék nézni vagy tudna valaki segíteni valamiben?
az érdekelne milyen nem pager-es riasztót célszerű beépíttetni?
RFIDset, CAN-BUSosat, vagy valami egyszerűt?
Kezdjük azzal, van e értelme esetünkben a riaszónak.....???
Azt, hogy mikor, és milyen riasztónak van értelme, megpróbálom érthetővé tenni, és címszavakban összefoglalni a tudnivalókat.:
Mi úgy szoktuk ezt behatározni, hogy ha a jármű parkolási szokásainak a legalább a 60-70%-ban a tulajdonos halló és cselekvő távolságán belül parkol a jármű, akkor van értelme a riasztónak!
Ezeknek megfelelően, ha riasztóra van szükségünk, akkor a következő lehetőségek közül lehet az esetek túlnyomó részében választani:
- Rendelünk gyári riasztót az új autónkhoz. Az biztos hogy tökéletesen és "feltehetően" a legkevesebb problémával fog együtt dolgozni gépjárművünkkel, de ezzel el is mondtunk mindent a jót a tulajdonságairól. A védelmi értéke viszont sajnos közelít a nullához. Gondoljunk bele. Naponta általánosságban 20 autót lopnak el. Ezek nagy részében ha más nem, is de gyári távirányítós központi zár van. És kinyitják ezeket.... Ha ki tudják nyitni, akkor ez azt jelenti, hogy az erre a rendszerre csatlakoztatott riasztót is fel oldották volna. ...
- Akár a jármű gyári távirányítójára integrált utólagos riasztó is beépíthető, aminek azért valljuk meg, nem sok értelme van, mivel a gyári távirányító nem védelmi eszköz, illetve típus ismerete alapján egy egyszerű konfekcióvá válik, és ha a gyárit feltörik, akkor oda az arra csatolt riasztó is…
- Vagy netán egy utólagos távirányítós riasztót tudunk beépíteni. Ennek egy fokkal több értelme van, mert mivel nem a gyári rendszerre csatlakozik, így a kódrendszere nem teljesen egyértelmű, így a feltörése isnagyobb „szakértelmet” kíván, DE sajnos ez sem lehetetlen.
Vagy válsztunk olyan riasztót ami nem távirányítóval rendelkezik, így a kódrendszerüket nem is lehet feltörni, ezáltal ezen készülékek már védelmi értékkel is rendelkeznek, szemben az előzőekben felsorolt riasztó társaikkal!
Nálunk ezen fajtából jelenleg két típusú készülék áll rendelkezésre:
Vagy ha a parkolási szokásaink értelmetlenné teszik a riasztó beépítését, akkor érdemesebb Motortérbe épített RFID Transponderes Indításgátló irányában elindulni.
valaki véletlenül nem tud kisegíteni egy HD NT898D/LJ064 riasztó bekötési rajzával? régebben volt már autóban, utána kivettem pihentettem, most ismét beépíteném egy másik autóba, de a hozzá kapott leírást sehol sem találom :(
Egy végtelenül egyszerű autóriasztót szeretnék „összerakni”
Az egészet egy rejtett kapcsolóval lehetne ki és bekapcsolni.
Tehát kellene hozzá egy kapcsoló, egy mozgásérzékelő, és valamilyen idő relé féleség.
A terv az, hogy bekapcsolom, és kb öt másodperc után, annyi idő alatt kiszállok a kocsiból aktiválódik a cucc, valami késleltetlés kell, hogy ki és beszálláskor ne kezdjen el egyből riasztani.
Vásároltam egy Fiat Punto gépkocsit, amiben ven egy Eurocar 125 P 1.1 típusú risztó. Meg van a gyáriszáma, csak a távirányítót nem adták hozzá. Milyen távirányító kell hozzá? Illetve hogy tudom azt megnézni táv nélkü, hogy egyáltalán működik e?
Tudom be kell majd "tanítanom" az új távirányítót, persze ha tudni fogom a biztonsági kódot. Alapesetben 1,2,3,4 a kód?
Az indításhoz (én még nem kötöttem be ilyet, és nem akarok okoskodni!) kell még egy BY-PASS modul is az immo miatt! Ill. relézni kell az indítómotort is.
Erről a cikkről van véleménye valakinek? (Arra gondolok, hogy a mostani nagy "hype" a motortérzárak körül valóban indokolt, vagy esetleg mégsem annyira.)
Segítséget szeretnék kérni. Az autómban Spal AS90 típusú riasztó és központizár van. Egyik napról a másikra meghalt az egész. A led nem jelez vissza, a központizár nem reagál és a riasztó sem. A távirányítón a led ég, ha megnyomom, így annak valószínűleg nem lesz baja. Mi lehet a gond? Teljesen kuka a vezérlőegysége (javítható?), vagy esetleg valamiért kikapcsolt? Mit lehet vele csinálni? Valahogyan lehet-e reset-elni?
Leírás alapján próbáltam szervízüzemmódba lépni, de arra sem reagál. Valakinek valami ötlet esetleg?
Ha javasolhatom azon készülékekkel ne gondolkozz!!!
RIASZTÓ BEKAPCSOLÁSA Nyomja meg a gépkocsi gyári távirányítójának záró gombját.
RIASZTÓ KIKAPCSOLÁSA Nyomja meg a gépkocsi gyári távirányítójának nyitó gombját..
Szóval, ez így pont semmit sem ér...
Sajnos a leggyengébb rendszer, a gyári rendszer.
- Most ezt itt írásban hadd ne fejtsem ki, de ha érdekel és gondolod, hétfőn felhívsz a nevem alatt található tel számon, szívesen kifejtem részletesen.
Másik biztonságilag gyenge megoldás, a távirányítós kapcsolás...
mint pl a riasztók nagy része...
Sajnos el kell felejteni azon dolgokat és eszközöket amik TÁV irányítással működnek, vagy legalábbis az éter hullámain kommunikálnak....
Gondold csak végig.
Naponta 10-20 autót lopnak el Budapesten!
Szinte mindben van gyári indításgátló... és szinte mind távirányítós.. sőt, sokukban van gyári riasztó.... vagy legalább, valami utólagos riasztó.... !
Szeretném megtudni, hogy mivel állok szembe, ezért fordultam a szakikhoz. :)
Szóval nemrég vettem egy öreg Toyotát és van benne egy "rablásgátló". Ne röhögjetek, így hirdették az autót, és mivel fogalmam sincs mi az pontosan, így marad ez a megfogalmazás. :D
Szóval amit tud az az, hogy beteszem a kulcsot, elfordítom és világít az olajnyomás, kézifék, meg egy felkiáltó jel. Tehát a töltés visszajelzés nem. Megnyomok egy gombot, és akkor világít a töltés lámpa. Ez után indítható. Vajon mire van kötve az egész bazár? Mostanában el kezdett villogni és világítani a töltés visszajelzés, és arra gondoltam, hogy ez a "rablásgátló" a ludas.
Lehet, hogy ez hülyíti meg? Pontosan mit csinálhat ez szerkenytű?
Sajnos beazonosíthatatlan a riasztóm típusa és így nehezen tudom programozni.
Ki szeretném kapcsolni azt a funkciót, ha kinyitom az ajtót akkor a vészvillogóm ne kapcsoljon be, illetve ha bezártam az ajtót akkor ne jelezzen, tehát ne riaszon, hogy az ajtókat nem zártam be.
A képek alapján tudna nekem valaki segíteni? Típus, vagy gyógyír a problémámra?
Carguard Távirányítós autóriasztó rendszer központi zárral, került beépítésra ma az autómba. Tudja-e valaki esetleg.hogy a "Figyelem, nyitva az ajtó" funkciót, hogyan lehet kikapcsolni a rendszerból. Köszi!