Nálunk egyszer csak jött a raktáros, hogy selejteznek valami régi akkukat, nézzem meg 5-6évig volt a kinti raktárban, télen miniusz10, nyáron +35fokban, tiszta újak voltak, én bontottam ki
a kartondobozából 12V12Ah , rámértem vagy kettőre, 2-3Volt körül volt bennük. Kuka, vigyem... Rátettem a labortápot, beállítva 14,4V áramkorlát kettőre, nézem 10miliampert vett fel, egy óra múlva 15mA, ez így nem lesz jó. Fogtam, beletettem egy fazék vízbe, felmelegítettem 50fokra kábé, visszatettem a töltőre egyből megindult a kedve a töltéshez, a 2Amperes áramkorlát még meg is fogata, 24 óra alatt teljesen rendbe jött.
Mivel labortápot említett, feltételezem a normális beállíthatóságot. A pár amperes töltéstől hamar kiderül érdemes-e áramot pazarolni bele.
Egy 6 év után nyugdíjazott aksi a régi autómban többször kapott ilyen mélyütést, simán túlélte. A vicces, hogy most 11 éves korában is 64%-os. A mostani kocsimban a 4 éves is már csak 50%-os. Pedig igazán jófajta. Idén télen biztosan cserélni kell majd.
Nem tudom milyen táp de ha nem preciz a szabályzása, akkor èn inkább max 13v ra tennem es max 5amper, igy jaratnam 5-8órát azt ve a kocsiba majd a generátor elintèzi a többit. Ha nincs keznel inditoáram mèrő akkor egy hètvègi 2napos pihentetès után kiderül inditani tudja e vagy sem 2-3nap után.
Mikor kimentem UKba 1evig nyelvet tanulni itthon a bmw akksija csontra levolt merulve. Feltoltottem 1ev utan es ment! mikor mar ezer eves voltn az akksi de fel eve nem hasznaltam mert a citroennel jartam de azon lekellett kapnom a hengerfejet akkor feltöltöttem szintén az ennyire lemerult akksit a bmw be es ment.
igaz varta es nem a legolcsobb(ugye 3 ár szint van nekik).
Robogoban a hazai 2 betus akksi 8honap utan kidobos lett napi hasznalat mellett. 6ho gari volt rá...
'Ökölszabály'-ként azt tanították, hogy a névleges töltőáram az Ah-ban kifejezett kapacitás 10%-a legyen, tehát jelen esetben 5,5A.
Ha feltöltődött, pár órával később mérj rajta nyugalmi feszültséget, jó állapotú akkunak 12,6V fölött 'illik' lenni.
Az is kérdés, hogy mire akarod használni, ha klasszikusan autó indítására, a nyarat még lehet kihúzod vele akkor is, ha kuka közeli állapotban van, aztán az első fagyok bekövetkeztekor fog elhalálozni. Indítóakkuk nagy részét október közepe és november vége között veszik.
Kezdjed 14 V és 3-4 A-re maximált árammal. Ha láthatóan emelkedik a feszültsége, adhatsz neki 5-6 A-es limitet. Ha 10-12 óra alatt tovább javul, akkor 14,4 V-ig töltsd tovább és hagyd rajta 1 napot.
Ennyi a maximum amit meg tudsz tenni érte. Ha ennyi idő után is marad 1-2 A-nél nagyobb áram, akkor cellazárlatos, valóban selejt.
Ha nem is cellazárlatos, annyira elszulfátosodott, hogy onnan már nem valószínű, hogy föléled. Volt olyan akku, ami megtette ezt a szívességet, emiatt nem gyártják.
Attól függ mennyit töltött ebben a klinikai halálban. Ha hónapokat akkor kuka. Kis induló árammal töltve van esély. 100%-os nem lesz, de használható talán. Még a lötyi mentes is. Ha vesz fel normális töltőáramot akkor érdemes vele próbálkozni. Egy kisérletet megérdemel.
A klasszikus trafós akkutöltők is ezt csinálják, szóval működőképes, bár szerintem az 55Ah akksinak kicsit sok lesz ekkora töktőáram. De mondjuk ennél fontosabb kérdés, hogy egy öt voltra lemerült akksitól mit akarsz még? Az már halott, nyugodjék békében...
Egy 5 V-ra lemerült 12V 55Ah-s savas autóakkumulátort szeretnék tölteni labortápegységről, mert nincs kéznél akkutöltő viszont tápegység van.
Tudja valaki, hogy milyen feszt és áramot állítsak be neki és mennyi ideig töltsem?
Feltételezem, hogy kb 13 volttal tölthetem és mondjuk 10 amper áramkorlátot simán beállíthatok és időben addig kellene töltenem, amíg az akkufesz a beállított voltot eléri, illetve ezzel egy időben a töltőáram is lecsökken nullára.
tegnap ugye bele raktam ugyan olyat. Ma megjött a new old stock sony zacskós stm márkáju ès egymás mellett a hq-s ès ez a kettő èg ès föld!!
lábak, feliratos, stb....
tegnap a kèp dsp körül is átkondiztam. 90% kuka volt. Azóta nem csinálja hogy nèha belassul a kèpjavitás. Alig várom a hangvègfok meg a dolbyckörül is legyen időm átkondizni.
ne feltètelezz ilyet hogy hagyok körülötte kuka kondikat.
nem hogy a tápján a 2elko de a teljes táp panel a standby táp is átkondizva. kb. a kiszedett kondik 90%nál kuka esr t mèrtem.
GE1 saszè napihasználatos 1998as. amiket nem kondiztam át mert lusta voltam az a többi panel de most rendeltem a hangvèkfokhoz is 2200uF 4db t meg stb.
tegnap este kikapcsolt 4villanással. nèha elindult aztán ki...
HQ bol volt kitudja st vagy st feliratos kinai.
most rendeltem árwillből.
Attól fèlek hami volt mert 34" tol felfelè kell a sok amperos, nem oknèlkül pont azt rakják bele. mi van ha egy gyengèbb 1.8A pp volt átszitázva kinában 9379-nek :(
Forgalmazunk egy Juice márkájú wallbox családot. Ehhez lehet kiegészítésként rendelni egy 16A (2 fázisról) 25A egy fázist előállító eszközt - ami CSAK A WALLBOX-szal működik, mert a kimenete csak egy virtuális nulla (a fázisa viszont az egyik valódi fázis, mert egy autotrafó van venne.), szóval a benne lévő mágneskapcsoló csak akkor, és arra az időre kapcsol be, amíg az elektronika felügyeli a töltést.
A LED-et a szűretlen táp nem zavarja (csak a szemedet a vibráló fény), szóval ha az akkutöltővel nem világított (az ráadásul üresen inkább 16-18 voltot adhat le), akkor valószínűleg az van, amit Xanti írt és a zárlati áram jól kipurcantott a sorban valahány LED-et. Szerintem 15 év alatt megszolgálta az árát és ma már jóval kevesebbért kapni hasonlót, de persze én is szeretek dolgokat megjavítani.
Amikor kiszedtük a fali dekorcsíkból, nekem rémlik, hogy volt benne, ami nem égett, de a többi igen.
Ez egy régi 15 éves darab, kb. 1 cm-es műa csőben vannak. (mint az alsó kép)
Kicsit pontosítanék, hátha segít: Tehát van sorban ez a fekete kütyü, aztán a ledsor kb. 6 m.
Utána egy darab vezeték (3 m) az ablak felett (ezt sikerült összezárnom a felragasztáskor) Tudom, kurva okos dolog volt működés közben, de nem gondoltam volna, hogy a ragasztópisztoly zárlatot csinál.
És a vezeték után még vagy 8 m led cső.
Lehet az lesz a sorsa, hogy újat kell vennem, ma már töredék áron kapható.
Akkor qrva drága volt, valami 45 000 Ft még nem volt ilyen hétköznapi dolog. (ezért is sajnálom)