Michelin Energy Saver gumim volt anno, milliónyi hajszálrepedés mindenhol néhány éves ( van fotóm is ha akarod előkeresem) guminál, voltam vele gumisnál, azt mondta no para ez csak "esztétikai" hiba nyugodtan használjam.:(
Azért az nem 2012-es, még jó , hogy használható állapotban van.
Szerettem mindig is a Dunlop-ot, néhány SP 01-es garnitúrát elhasználtam sosem volt semmi gondom velük.
Én a múlt héten raktam fel a télieket, Hankook Winter I*cept Evo 2 vagy mi így fejből ( DOT21 ) még egy darabig jók lesznek, 7mm-es profilmélység egységesen.
"...én a jó mintázatú 2012-es gumin vívódom most."
Az testvérek között is már 11 éves...... igaz a régebbi ( keverékű ) gumiabroncsok nem öregedtek el olyan hamar, mint ami észrevehető az utóbbi évekből származó gumiknál.
Keresek Ford Fiestához acélfelnit 1 db-ot ami újszerű állapotban van, nem rozsdás,nem üt. Az ovális lyukú a megfelelő. Méretek: 5,5 x 14" osztókör:4 x 108 ET 47,5 KF 63,4 mm. Sok helyen néztem és lenne is eladó, de sajnos csak szettben azaz 4 db-ot adnának. Nekem 1 db kellene csak. Ha valakinek van baráti áron, akkor jelezze itt és a továbbiakat megbeszéljük. Köszi előre is.
Kerékcsavar meghúzási nyomatékot keresek - felhasználói kézikönyvben nem találtam.
Feltúrva a netet 95-130 nm közötti értékeket találtam (Peugeot 3008 II 1.6 HDI 120 LE, 17"-es alufelni.) Mig az előző Focusnál egymáshoz közeli értékek (95-100 nm) találtam itt egy kicsit sokalom az intervallumot.
Igen, az reális próbának tűnik! Az igazság az, hogy szerintem elég papásan hajtok, 32 év kamionozás hagy azért nyomot, nem száguldozok ahol lehetne sem. Szóval nem kerültem krízishelyzetbe a szettel. De a havat, olvadékot száraz hideget bírja.
Engem is meglepett, hogy mennyire rendben van. Pedig többször jártam Schladmingban a télen, most is fogok mert a síszezonban a fiam ott szakácskodik egy hüttében.
Olyan azért lehet, hogy vízen, körforgalomban jónak tűnik egy guma, aztán pár centi havon-latyakon meg kaparsz vele csak...és ez összkeréken is lehet tréfás dolog.
2006-os Pirelli Scorpiont én is használtam anno még 2012-ben a CR-V-men, és tényleg teljesen jók voltak. Ezek szerint még 17 évesen is szuperek ezek a gumik, jó tudni. :)
Én a körmözéses próba után adtam esélyt a 2006-os Pirelli Scorpion téli gumiknak mert 6,3 mm volt a profilmélységük. 2300kg. súlyú autón használtam a múlt télen(X5) és nem csalódtam. A hétvégén megint felrakom.
A már "régóta" használt gumiabroncsod egyszercsak elkezd nedves aszfalton csúszkálni, sima normál elindulásnál, ahogy eddig is tetted, szintén nedves aszfalton kipörög a kerék, és ha már említetted körforgalomban a szokott sebességnél már csúszol kifelé akkor már felkeményedtek az abroncsok.
A régi gumi kifejezés sem a megfelelő meghatározás erre a jelenségre hiszen manapság már 2-3-4 éves, keveset futott gumik is felkeményednek (saját tapasztalat, írtam erről nemrégen).
Nem kell ide mérőműszer......hiszen ugyanazon az autón évek óta használt gumiabroncsok viselkedése egyszercsak megváltozik negatív irányba.
Most ne menjünk bele a négyévszakos vitába (lassan már több kerék van a pincében mint egy gumisnál, szóval nem szeretnék még egy 17"-es garnitúrát a pincében tárolni... :) )
"Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban."
Van akinek jobban kopik a Nexen N Blue 4 szezonos, 12500 km után elől 6.5 mm, hátul 7.1 mm maradt ( újonnan 7.87 mm volt ).
"Közben a Nexen N Blue 4seasonok meg csak mennek & kopnak: 3év és 44eKm után az elsőkön ma mértem 5,9mm, a hátsókon 6,2mm profilmélységet - 45ezernél meg úgyis rotálva lesznek."
Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban.