Nem, csak 156 2.5, azt imádtam... az a hang minden forintot megér. :D Szerintem egyik benzines alfa sem volt fogyasztásbajnok, ráadásul a motorok karaktere miatt, képtelenség nem forgatva közlekedni velük. :D
Tankoltad is? Valószínűleg világrekorder, a viszonylag könnyű (1500 kg alatt mindenképpen) járgány nagyon lazán benyal 20 litert, ha "ügyes" vagy jóval többet is.
A Saabod nagyobb is, nehezebb is, kíváncsi lennék az arckifejezésedre tankoláskor, amikor benézne egy 23,7 liter / 100 km fogyi :-DDD
Közben megvolt az első Saab szerviz, pár apróságot cseréltettem, váltó+motorolaj, hosszbordás, a biztonság kedvéért a gyertyákat is. A misztikus hibákat motorvezérlő probléma okozza, kaptam egy vidéki kontaktot ahol meg tudják oldani.
Tegnap eszembe jutott, milyen fantasztikus lenne ez az autó egy 3.2 busso motorral, hihetetlen, hogy ez a két gyártó nem talált egymásra a GM alatt anno.
Ez elég alacsony, jó fáradtak lehettek már azok a rugók nem? Amúgy meg egy terepjáró célszerszám, ami közúton büntetés. Mint egy Samurai, vagy egy Land Rover Series.
Fapados, és ahhoz képest hogy kívülről mekkora, nem is sok hely van benne. Ez rajta volt a listán. Amúgy olyan, mint a rghi Defender volt: annak is örülni kell, ha nem esik bele az eső :-D
Az autógyártók azt gyártanak, amit a vevőik megvesznek. Ezzel nem nagyon tudunk mit kezdeni.
Félig igaz.
Az autógyártók találnak ki valamit, néha egészen extrém kreálmányt, elindítják a reklámhadjáratot, és tesztelik a népet. Ilyen volt éppen a Multipla is. Van, amiből rengeteget rá lehet ragasztani a közönségre, van ami elbukik. Néha rettenetes kakakupacot dugnak az orrunk alá.
Példa: Jeep Renegade
Csúf? Na ja. Ettől még lehet(ne) jó. De nem az. Valami iszonyat pusztulat igénytelen egyenszürke kopogós plasztik beltér, kényelmetlen, zajos, kis játékmotorral. Elképesztően silány kivitelű, primitív egy jószág.
Aztán.
Abban egyet értünk, hogy a CHR egy szar. De hogy SUV lenne? Miért/mitől? Az csak egy túlrajzolt Yaris.
A Toyota kreált rá meghatározást: "emelt magasságú coupe", de ezt senki nem használja. Hát a BMW X6 ??? Először azt hittem, a bömös leért a formatervezés legalsó szintjére. De nem. Volt / van még lejjebb is. Csakhát amitől az ember szeme először könnybe lábad, azt idővel valamennyire megszokja....
Van nekem itt ugye ez a hivatalosan 5008 SUV-nak becézett jószágom (ami szerintem inkább csak egy szebb egyterű, de ez most mindegy), amit a nép SUV-nak tart. A múltkorában ősszemértük tesómék 508 kombijával (ami amúgy egy érezhetően jobb kocsi...)
Az 5008-as egy arasszal rövidebb és magasabb, és 170 kg-al könnyebb! (1490kg)
Akkor nem voltam elég egyértelmű: semelyik szedán/kombi nem tudja. Na jó, ez is sarkítás, mert néhány azért akad, de azok a kivételek (pl. Pug 307/308 kombiból volt ilyen kivitel)