Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jóska Pityu Creative Commons License 2023.01.01 0 0 41917

Én fully synthetic olajat akarok használni a Corollámban, a Magnatec nem az. 

 

Minek itt szavakat csépelni??

 

Előzmény: SLX-350 (41916)
SLX-350 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 41916

" ..... mutasd rá, hogy mi bizonyítja azt, hogy a Castrol Magnatec 5w-30-as olaj az teljesen szintetikus .... "

 

Írtam én ilyent valahol is?  Csak annyit írtam, hogy (a kockázatok és mellékhatások elkerülése végett) érdemes megnézni a biztonsági adatlapot.

Előzmény: Jóska Pityu (41915)
Jóska Pityu Creative Commons License 2023.01.01 0 0 41915

Akkor szabad a gazda, mutasd rá, hogy mi bizonyítja azt, hogy a Castrol Magnatec 5w-30-as olaj az teljesen szintetikus annak ellenére hogy a gyártó levette a "fully Synthetic" minősítést a flakkonokról. Mert én nem látok erre semmi bizonyítékot a biztonsági adatlapon.

Előzmény: SLX-350 (41914)
SLX-350 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 41914

" ... Szerintem jóval könnyebb dolgod volna, ha utánaolvasnál, miért nincs már a flakonon a Fully Synthetic jelző .... "

 

Ebben az esetben nem látom sok értelmét az utánajárásnak, mivel a címkének ezt a részét a marketingesek állítják össze, abba pedig sok minden belefér.

Többet megtudhatsz az olaj (valós) összetételéről, ha a biztonsági adatlapot nézed meg.

 

https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/7E675258FD1741728025846400531E2D/$File/2530160.pdf

Előzmény: -prokee- (41913)
-prokee- Creative Commons License 2022.12.30 0 0 41913

Szerintem jóval könnyebb dolgod volna, ha utánaolvasnál, miért nincs már a flakonon a Fully Synthetic jelző - bizonyára már nem is váltanál olajat.

Előzmény: Jóska Pityu (41910)
qtc Creative Commons License 2022.12.27 0 0 41912

megfontolhatnád az ÁFOR MM60 olaj alkalmazásáat.

 

Kissé nehéz ma beszerezni, de egy ilyen öreg autóba talán jó lenne...

 

 

 

 

 

 

:)

Előzmény: Jóska Pityu (41910)
SLX-350 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 41911

Nem sokan gyártanak ilyen (SAE 5W-30, ACEA A3/B4, teljesen szintetikus) olajat, amit találtam azt (legjobb tudomásom szerint) Magyarországon nem forgalmazzák.

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-rsp-racing-super-performance-sae-5w-30

 

Amúgy versenyzel az autóval? Szvsz egy félszintetikus motorolaj normál használat mellett bőven elegendő ehhez a motorhoz.

Előzmény: Jóska Pityu (41910)
Jóska Pityu Creative Commons License 2022.12.26 0 0 41910

Sziasztok,

2006-os E12-es Corollámhoz keresek jó minőségű teljesen szintetikus motor olajat, 1.6 literes benzines VVTi motorja van, ami fontos, hogy ACEA A3/B4 speckójú legyen a súlya pedig 5W-30.

(Idáig Castrol Magnatec-et használtam, de tavaly észrevettem, hogy a flakkonján már nincs ott a "Fully Synthetic" jelző. (a weben látható fotókon még rajta van, de az üzletekben árultakon már nincs. Így már nincs többé bizodalmam a Castrol Magnatecben.)

venuto Creative Commons License 2022.12.06 -1 0 41909

Nagyon szépen köszönöm Válaszod , miszTEr .

venuto

Előzmény: SLX-350 (41905)
BarG Creative Commons License 2022.11.27 0 0 41908

Köszönöm, ezt fogom tenni.

Előzmény: SLX-350 (41907)
SLX-350 Creative Commons License 2022.11.25 0 0 41907

" ... Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven,  lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással?  van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb...  merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást? .... "

 

Én bevállalnám a Ravenolt, minőségi olajokat gyárt (csak nincs akkora marketingje, mint a nevesebb márkáknak).

Előzmény: BarG (41906)
BarG Creative Commons License 2022.11.25 0 0 41906

Sziasztok,

Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. De kiderült, hogy a szerelőmnél nincs belevaló olaj. Pedig azt hitte, hogy van. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven, aminek a fél litere  20 000 Ft. 3db félliteres flakkon kell belőle,  vagyis csak az olaj 60 000 Ft. 

Szóval adódik a kérdés, lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással? Cikkszám - 83222295532 - alapján van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb... de ezek közül sincs mindnek a dobozán a BMW minősítés, a Ravenolén pl rajta van, szóval merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást?

SLX-350 Creative Commons License 2022.11.25 0 0 41905

" ... akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik .... "

 

Töredelmesen be kell vallanom, hogy még nem hallottam ezekről a koefficiensekről.

 

" ... Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel ..... "

 

Úgy sejtem, hogy azért nem találsz ilyen jellegű független összehasonlító teszteket, mert elég sok munkával és költséggel járna. Nem gondolom, hogy különböző gyártmányú 10W-40-es olajok közt számottevő minőségi különbség lehetne. A 10W-40-es olajok nagy többsége félszintetikus (HC, hidrokrakk eljárással gyártott) alapolajból készül, ami a minőséget (a 10W-40-es SAE osztállyal együtt) elég jól körülhatárolja. Készülnek 10W-40-es motorolajok a GTL (gas to liquid, földgázból készült) technológiával is, ezek az alapolajok tisztábbak, mint az ásványi olajból, hidrokrakk technológiával készült alapolajok. Némi eltérés az adalékolásban is elképzelhető.

Előzmény: venuto (41904)
venuto Creative Commons License 2022.11.23 -1 0 41904

Boldogságodat !

Sajnos nem tudom már megkérdezni , hogy mit illetően lett jobb a Mercedese , mert elhalálozott .

Más. 

Anno vala egy Nagyító nevű fogyasztóvédelmi folyóirat az átkosban , majd miután eltűnt , a vadkapitalizmusban a helyét pótló Teszt nevű magazin. Voltam bátor írni ennek a rövidéletű , és utód nélkül kihalt lapnak , hogy ha már egyszer tesztelnek magnókat , mosógépeket , stb. akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik ( én a sok adatból csak ezt a 2-t ismertem )? Perektől félhettek , gondolom , mert nem mertek kontrateszteket mutatni . Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel .
 Venuto

Előzmény: SLX-350 (41903)
SLX-350 Creative Commons License 2022.11.23 0 0 41903

" ... Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese . .... "

 

Mi ment föl 50 százalékig, és miben értelemben lett jobb a Mercedes? Hosszan nem tudok erről írni, de értelmét sem látom. A motorolajokban "gyárilag" van legalább 6-7 különböző hatású adalék, amelyek közül némelyik képes rontani egy másik adalék hatását, ezért az adalékok adagolása szó szerint patika mérlegen történik. Ha ezt az egyensúlyt egy utólagos adalékkal felborítod, azzal azt kockáztatod, hogy az alapvető adalékok közül egyik-másik hatása lecsökken (vagyis többet ártasz, mint használsz, és ezért még fizetsz is).

Előzmény: venuto (41902)
venuto Creative Commons License 2022.11.22 -1 0 41902

Kedves Tik .

Egy tébolynak tartottam vagy 20 éve a Prolong reklámokat : leereszteni a motorolajat , bele az övékét , s attól fogva , hogy az valami prcelánszerűségként beleáll a hengerfalba, képez valami kemény felületet , minden okés lesz . 

Már maga azért sem lehet , mert a hengerben mikromilliméTErek számítanak...Föl kellene mennie a hőmérsékletnek...

De.

Azért engem csak nem hagy(ott) a dolog békén , s belemenTEm itt az azóta elhalt prolongos rovatba. Mielőtt erről beszámolok , csak annyit , hogy meg tudok különbözTEtni olyan "olvasói véleményt" , amit a gyártó vagy a forgalmazó készíTEtt attól , ami őszinTE. Megdöbbenéssel kellett konstatáljam , hogy pár embernek bevált (!), bár ne írták meg , hogy hány %-ban raktak Prolongot a motorolajukba . "Házon bévül" egyetlen egy tapasztalatom van . A Fiam osztálytársának az apjának volt egy Suzuki szervíze , és az ember mercis vala . Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese . 

 

Ki mit mond? De lehetőleg hosszan , bőven. 

  köszöni : Venuto

 

Man Tec Creative Commons License 2022.11.08 0 0 41901

T 5738g!

 

"... Toyota Yaris 1.4 D-4D 2003 ..."

Korszerűbb:

 

Mol Dynamic Gold 5W-30.

Előzmény: 5738g (41896)
forceberg_avs Creative Commons License 2022.11.03 0 1 41900

Főleg, ha úgy fejlődtek az olajok, mint a gumiabroncsok, hogy 2-3-4 éves korukra már kirepedeznek...

:D

Előzmény: C20NE (41899)
C20NE Creative Commons License 2022.11.03 0 0 41899

Mert az adott konstrukciónál nem biztos, hogy ad olyan előnyt ami miatt a gyakran drágább új megéri. Illetve ami bevált és biztosan jól működik minek piszkálni hacsak valami konkrét előnyt nem tudunk felmutatni ami miatt megéri?

Előzmény: SLX-350 (41898)
SLX-350 Creative Commons License 2022.11.02 0 0 41898

" ... Ha bevált az elmúlt 10 évben miért váltasz? ... "

 

A kenőanyagok (is) fejlődnek, ha az elmúlt 10 év során megjelent a piacon a gyári (minimum) követelménynél jobb minőségű kenőanyag, akkor miért ne lehetne váltani?

Előzmény: C20NE (41897)
C20NE Creative Commons License 2022.11.02 0 0 41897

Ha bevált az elmúlt 10 évben miért váltasz? 20 éves autóba az az olaj, ha nem eszi, tökéletes.

Előzmény: 5738g (41896)
5738g Creative Commons License 2022.11.01 0 0 41896

Sziasztok!
2003 Yaris 1,4 dízelbe kellene olajat cserélnem.

Eddig (10 évig) MOL Essence 5W-30-at kapott, semmi baj nem volt vele, de valami korszerűbb olajat szeretnék bele.

290 e. km-t ment óra szerint, általában városban használjuk, olajat nem eszi.

Ezt találtam, mit gondoltok róla?

https://totachi.com/product/ultima-ecodrive-l-5w-30/

https://alkatreszek.hu/k714224044

Katana750 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 41895

Nálam 12-13000km. volt az utóbbi években ugyanez a motor, semmi rosszat nem tudok róla mondani. 3 éve tovább adtam az anyósomnak(neki egy 2002-es évjáratú 1,2-es 3 hengeres volt de ellopták) nála a létező legrosszabb használatban van a kocsi. Rövid utak, ritkán éri el az üzemi hőmérsékletet és nagy bénázások(néha kettesben 50-el néha ötösben 40-el csámborog az anyós) ellenére nincs vele gond. Mint megtudtam nem belevaló de én továbbra is maradok a korábban leírt olajnál. Annyi, hogy 15000 helyett 10000km. után csere.

Előzmény: SwissArmy (41882)
Katana750 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 41894

Szerinted nem belevaló, én használtam 10 évig hibátlanul, nekem ez a fontos nem a te léced. Ami a legfontosabb! Az anyósomnak adtam tovább, nála is ez van benne és köszöni szépen jól van immáron 19 évesen. 

Előzmény: Man Tec (41886)
SLX-350 Creative Commons License 2022.11.01 0 1 41893

" ... Dobozán  a Fully Synthetic  felirat ott vigyorog, de szerintem nem az. .... "

 

Egy 2008-as keltezésű biztonsági adatlap szerint szintetikus olajat (is) tartalmaz. :DD

 

http://www.repsoloil.ro/images/msds/d25152d295b91dae7d0497fd31653a05.pdf

 

A tudat nélkül egy tapodtat se! :))

Előzmény: ''csiga (41889)
SwissArmy Creative Commons License 2022.11.01 0 0 41892

Tiszta sor.

Előzmény: Man Tec (41885)
Tectane Creative Commons License 2022.11.01 0 0 41891

Köszi.

 

A literes kiszerelést nem is néztem. :(

 

Most még pont volt 1 olajcserére elegendő GT1 itthon, de mivel kellett vennem ezt-azt így bevágtam a kosárba az Eneost. Tavasszal lesz belerakva kb. (10 E Km múlva).

 

Mindig előre megveszek ilyeneket, főleg most úgy felmentek az olajárak IS hogy nehéz követni.

 

0w-30-at ha kevés a km (200 E km alatt) akkor próbaképp miért ne?

 

Majd várjuk az észrevételt róla.

Előzmény: ''csiga (41888)
''csiga Creative Commons License 2022.10.31 0 0 41890

Bocs a duplikálásért.

Előzmény: ''csiga (41888)
''csiga Creative Commons License 2022.10.31 0 0 41889

Igazad van, pontatlan voltam.

 

A gyári  előírása igen tág lehetőséget ad, és az igény szint se magas. API SG, 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50

 

 

 

 

 

 

A gyári Yamalube olajról már az elején lebeszéltek, egyszerű ásványi olaj volt horror áron.  A Shell 10W40 .... valami most vagy ásványi, vagy részszintetikus volt, nem tudom már.

 

Ajánlották a Motul olajokat ( motoros körökben nagyon szeretik), de azért azt nem hívnám olcsónak. 

 

Igyekeztem egy megfizethető megoldást keresni, így lett - megelégedésemre -  a Repsol Moto 4T 10W50 Racing, - szerintem  jó ár/teljesítményt nyújtó olaj.

 

Dobozán  a Fully Synthetic  felirat ott vigyorog, de szerintem nem az.  Viszont a tudat... :)  Legalább had higgyem, na. :)

 

 

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (41884)
''csiga Creative Commons License 2022.10.31 0 0 41888

Szia!

 

Szia!

 

Hogy ne lenne:  https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Fuchs_Titan_GT1_5W40_motorolaj_1lit-18486

 

Egyébként van még rajta kívűl más autósbolt (olajshop)  is, a közelben pl ZS+U.

 

 

Igen, próbáltam ezt az  Eneost is. ( 1.4 PDTDI, 1.9 PDTDI)  Hallhatóan csendesebb lett tőle a motor. Amiért váltottam a Fuchsra, az pont a hidegebb időben hideg indításnál hallható, amikor is nehezebben teker az önindító.

 

Tehát a viszkozitása nem olyan jó hidegben, konyhanyelven: sűrűbb.

 

Semmilyen kár nem keletkezett egyetlen autónkban sem, egyébként nyugodtan használható, de ár/érték arányban - véleményem szerint- a Fuchs Titan GT1 jobb.

 

A CR Passatba  a Titan GT1 5w30 Pro C-3-at teszem, de hajlok - próbaképp- a Shell Helix Ultra  0W30 felé. ( Tán most az lett a gyári ajánlás is?) 

 

https://orbico-kenoanyagok.hu/files/7f/9e/7f9e1bb6f81bc50528b67bb8a790ca46.pdf  ( Az a 204-es viszkozitási index igen jó)

 

 

Majd a hozzáértők kiegészítenek, korrigálnak szakmailag, én csak a tapasztalatom írtam le.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tectane (41887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!