Ja igen ezt már ajánlottad másnak is.Szép darab.A szárnyat nem lehet szétszedni ugye?Mennyi lenne az utolsó ára?Beszervózva kéne.Hol van helyileg?
Köszi.
A barátomé 2,6 m és héjszárny. Ő csinálta, nagyon szép. Nem sérült még, de a nagyon könnyű építés miatt 200 felett berezeghet a szárny - tehát ennél lassabban kell vele menni :) Súlykamrás, balanszmagasságis, RG12, ívelős, csűrős, szénfőtartós, stb. 2100 gramm a rádióval kompletten. Nemzetközi versenycélra viszont már elavult, ezért olcsón és gyorsan eladná.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Köszönöm a segítséget!Megpróbálom kisimítani a szárnyat aztán majd beszámolok sikerült-e!
Még egy kérdés?Mikor lehet termikelni?Bármikor ha süt a nap?Most itt süt de azért csak 5 fok van.Ilyenkor lehet?
Sziasztok.
ALL,
nemsokára mindenki megtalálja az itt regisztrált vagy az általam ismert postaládájában a teljes anyaglistát. Remélem, sikerül mindenki vágyát teljesíteni. A csőrlős manusznak még egyelőre csak üzenetet sikerült hagyni, de remélem minden OK lesz és megyünk.
ezek a fóliák hőre zsugorodnak, valamint hőre tapadnak is. A hajszárítós módszernek működnie kell, feltéve, hogy elég forró levegőt fújsz felpúposodott részre. Elképzelhető azonban, hogy a hajszárító nem konstans hőmérsékletű levegőt fúj (kezdetben nem elég meleg, később meg éget).
Lehet, hogy egy egyszerű, háztartásbeli vasalóval jobban jársz. A vasalót állítsd be úgy, mintha selyemmel vagy szintetikus anyaggal dolgoznál.
A fóliát kétféleképpen vasalhatod:
- "zoknit húzol" a vasalóra, tehát a vasalótalp nem közvetlenül érintkezik a fóliával
- közvetlenül a fóliára teszed a vasalót (megkarcolhatja a fóliát, de nem vészes). Én ez utóbbit preferálom.
Általában elég a vasalót csak egy pillanatra (max. egy másodperc) hozzáérinteni a púpos részhez, és a fólia egyből kisimul. Lehet, hogy egy kicsit tovább kell szöszmötölnöd (értsd: többször megismételni), egyre azonban vigyázz: ne égesd ki a fóliát. Ha mégis kiégeted, akkor sincs baj, legfeljebb megkérsz egy hozzáértő embert (ha te már unod a kisérletezgetést), és ő majd újraborítja a szárnyadat.
Egy dologra érdemes (KELL) figyelni a vasalás közben: a szárny elcsavarodhat, ha a fólia egyes részei különböző mértékben zsugorodnak. Ez azonban csak a teljes borításra nézve veszélyes, a te esetedben kicsi a kockázat, mivel csak egy kis felületet akarsz kisimítani.
Egy korábban említett ötlet: szúrd ki a fóliát. Ennek célja, hogy a felmelegedett (és ezáltal kitágult) levegő el tudja hagyni a szárnyat. Én azonban azt javaslom, hogy egy "eldugottabb" helyen szúrd ki, ha már szúrsz. Ne feledd azonban, hogy nem muszáj szúrnod. Aki eredetileg borította a szárnyadat, kiszúrta volna, ha szükség lett volna rá. Lehet, hogy ki is van szúrva, tehát mégegyszer felesleges.
-------------------------
Egyszerűen fogd meg a vasalót, állítsd kis hőmérsékletre, és nyomd oda a puklira. Ha marad a pukli, egy picit állítsd melegebbre. Ha végképp nem megy, segítünk.
Mint kiderült a kapott motorom egy kicsit licht-os 600-s, megvan hozzá már a 3:1-es áttétel +3 ágú légcsavar(13,5 cm-es lapátokkal :-), ez elég lesz a deltámhoz? Mivel lehet számítani a súlypontot, tud vki vmi képletet, szimm profil, de milyen vastag legyen (1.000mm fesztáv*450mm húrhossz-asszem ez a def-io). Kicsit vmi vezérlés/adó+2szervó kellene(eccerű :-)), mert vmi komoly lesz a végleges. DE addig is...
vmi elfekvő van vkinek? Jövő hétvégén reptetném, kamera nélkül. Minek húzzam a dolgot :-))
ára: 40-ért adná elvileg... de alkudni is lehet szerintem.
Neked egyiptom, ez egy kétélű fegyver egy bat áráért: egyrészt egy igazi f3b modell ami itthon azért ütős, szaladós, jó teljesítményű, másrészt viszont körülményesebb javítani és szállítani mint egy többrészes habszárnyat (2,65m és egybeszárny, héjszárny) harmadrészt 200 körül berezonálhat a szárny, ezért le van "korlátozva" (nem megy vele 200 felett). Továbbá, tanító-nevelő jelleggel bír (nem "gondolatvezérlésű"). Mellette szól a teljesítmény és az egyszerű, masszív szerkezet. Szintén ő eladna még egy csőrlőt 40k-ért ami elég olcsó. Lada önindítós - belföldön OK - a többi része atomjó. Fordítócsigával. Anno enyém volt 4 évvel ezelőttig. 3 kg-os gépeknél már érezhetően gyengébb, de alatta rendben van. A motort lecsavarozva egyben felmegy a bosch motor.
"egyiptom, nem érdekel?)"
haat lehet, artol is fugg meg sok mindentol.
" túl erős de rezonancia és víz ellen védtelen"
ha boritom foliaval akkor a viz megoldva, nem?
"Egy cekaszolt habra rádobni egy réteg üveget nem kunszt. A szárnyvég ne legyen gond - balsakerekítés+üveg. "
nem emlekszem mar annyira. kb milyen vastag a hab?
es hany reteg milyen uvegszovet van rajta?
Kisebb feluleten egesz normalis feluletet ertem el uvegszovettel. 1 probat talan meger mindenesetre
fuhur: az a barátomé, meg a sárga gép is (utóbbitól igen OLCSÓN megválna, szerintem akár szervókkal is!! - egyiptom, nem érdekel?) .
Az én rádióm még nincs megörökítve -
az albumok egyelőre gyérek :O) de folyamatosan bővülnek és több is lesz, remélem. Van már webhez egy csomó kép fenn, de azok nem hozzáférhetőek. Átvinni nem tudom hogy kell.
egyiptom: perverzió? Igen, de rossz is. meg sok munka, meg nehéz és túl erős de rezonancia és víz ellen védtelen. Egyáltalán nem is értem miért. Egy cekaszolt habra rádobni egy réteg üveget nem kunszt. A szárnyvég ne legyen gond - balsakerekítés+üveg.
ps: szóval csak élőben láttad, annak nyomán kérdezted.
Azt sajna nem én csinátam :) de akarok ilyet. Egy webkamerával készült kimerevített kép Norvégiában.
Súlypont: nem ilyen egyszerű! az igaz hogy 28...45 % között van az orrtól mérve, de a nyilazás és a trapézviszony elviszi. Kiszámolni egyszerű ha adott profil átlagosan kedvező értékét ismered: a tőbordához képest merre oszlik el a felület súlyozottan a fesztáv mentén.
Igen. 85 gramm lett, vagyis primitív házi körülmények között, éjszakánként csinálva, első darabként 7-tel több mint egy jóval gyengébb de azért jobb felületű gyári B modellé (ellipse)
Igen. 85 gramm lett, vagyis primitív házi körülmények között, éjszakánként csinálva, első darabként 7-tel több mint egy jóval gyengébb de azért felületű gyári B modellé (ellipse)
Tehát a bordákra balsa lap van ragasztva és az van fóliával borítva. Ha a fa púposodott fel akkor valószín?leg nedvesség érte és/vagy szar a ragasztó, ha csak a fólia arra nincs tippem hogy mit?l lehet.
A minden, amit meg kell venni, gyakorlatilag csak a motor. Ez egy 18mm átmérőjű, 60mm hosszú cső. Ezt teszed be a modellbe. Amit a képen látsz, abba sincs benn a motor. Azt csak kilövés előtt teszed be. Az egész modellt te építed. A csúcsmagasság környékén kinyílik az ernyő (általában :) ) és szépen leereszkedik.
Mit lehet élvezni ebben?
-a kilövést,
-a repülést (ha rosszul méretezted, "kacsázik", ha mégroszabbul, akkor meg visszafordul! :(( )
-az ernyő nyilását (ez egy sarkalatos pont, mert ha nem nyílik, akkor törik a modell).
Megéri?
Nekem igen, de mindenki másképp látja.
Pl. nekem egy autómodell nem éri meg, más meg arra esküszik.