Keresés

Részletes keresés

z72 Creative Commons License 2003.01.30 0 0 2366
Tegnap este elkészült a könny? vitorlám. Kép itt található:

http://kep.tar.hu/z72/index.phtml?aid=27549557&pid=1781408

1.9 m fesztáv, 510 g, 17.8 g/dm2. Sajna a normál méret? szervók és a bumszli vev? sokat nyom ebb?l.

prudent bear Creative Commons License 2003.01.30 0 0 2365

Elküldtem neked a tulaj elérhetőségét, ő tudna érdemi infóval szolgálni.
Előzmény: sholtz222 (2364)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2364
Ja igen ezt már ajánlottad másnak is.Szép darab.A szárnyat nem lehet szétszedni ugye?Mennyi lenne az utolsó ára?Beszervózva kéne.Hol van helyileg?
Köszi.
prudent bear Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2363
http://kep.tar.hu/prudentbear/index.phtml?aid=27548486

Itt megnézheted, a sárga az.

Előzmény: prudent bear (2362)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2362
A barátomé 2,6 m és héjszárny. Ő csinálta, nagyon szép. Nem sérült még, de a nagyon könnyű építés miatt 200 felett berezeghet a szárny - tehát ennél lassabban kell vele menni :) Súlykamrás, balanszmagasságis, RG12, ívelős, csűrős, szénfőtartós, stb. 2100 gramm a rádióval kompletten. Nemzetközi versenycélra viszont már elavult, ezért olcsón és gyorsan eladná.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: sholtz222 (2361)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2361
Sziasztok nem tud valaki egy használt vitorlázó repülőt?Legyen max. 2.5m a fesztáv és ne balzából legyen a szárny.
Köszi.
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2360
Prudent bear nézd meg a freemailed küldtem egy pár címet.
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2359
Érdekel. sholtz222@feemail.hu
prudent bear Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2358
tőled visszapattant a lista. Érdekelnek spécibb anyagok? kéne emailcím ez esetben.
Előzmény: sholtz222 (2357)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2357
A vasaló az hatásos volt de nem olyan mint újkorában...:(
Le fogom cserélni egy csupa műanyag gépre.
prudent bear Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2356
Lehet.
De lehet felhősebb időben is, meg naplementes után is esetenként, amikor kihűl a föld.
Előzmény: sholtz222 (2355)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2355
Köszönöm a segítséget!Megpróbálom kisimítani a szárnyat aztán majd beszámolok sikerült-e!
Még egy kérdés?Mikor lehet termikelni?Bármikor ha süt a nap?Most itt süt de azért csak 5 fok van.Ilyenkor lehet?
Sziasztok.
prudent bear Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2354
ALL,
nemsokára mindenki megtalálja az itt regisztrált vagy az általam ismert postaládájában a teljes anyaglistát. Remélem, sikerül mindenki vágyát teljesíteni. A csőrlős manusznak még egyelőre csak üzenetet sikerült hagyni, de remélem minden OK lesz és megyünk.

üdv:
pb

Marlboro man Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2353
Szia sholtz222,

ezek a fóliák hőre zsugorodnak, valamint hőre tapadnak is. A hajszárítós módszernek működnie kell, feltéve, hogy elég forró levegőt fújsz felpúposodott részre. Elképzelhető azonban, hogy a hajszárító nem konstans hőmérsékletű levegőt fúj (kezdetben nem elég meleg, később meg éget).

Lehet, hogy egy egyszerű, háztartásbeli vasalóval jobban jársz. A vasalót állítsd be úgy, mintha selyemmel vagy szintetikus anyaggal dolgoznál.

A fóliát kétféleképpen vasalhatod:
- "zoknit húzol" a vasalóra, tehát a vasalótalp nem közvetlenül érintkezik a fóliával
- közvetlenül a fóliára teszed a vasalót (megkarcolhatja a fóliát, de nem vészes). Én ez utóbbit preferálom.

Általában elég a vasalót csak egy pillanatra (max. egy másodperc) hozzáérinteni a púpos részhez, és a fólia egyből kisimul. Lehet, hogy egy kicsit tovább kell szöszmötölnöd (értsd: többször megismételni), egyre azonban vigyázz: ne égesd ki a fóliát. Ha mégis kiégeted, akkor sincs baj, legfeljebb megkérsz egy hozzáértő embert (ha te már unod a kisérletezgetést), és ő majd újraborítja a szárnyadat.

Egy dologra érdemes (KELL) figyelni a vasalás közben: a szárny elcsavarodhat, ha a fólia egyes részei különböző mértékben zsugorodnak. Ez azonban csak a teljes borításra nézve veszélyes, a te esetedben kicsi a kockázat, mivel csak egy kis felületet akarsz kisimítani.

Egy korábban említett ötlet: szúrd ki a fóliát. Ennek célja, hogy a felmelegedett (és ezáltal kitágult) levegő el tudja hagyni a szárnyat. Én azonban azt javaslom, hogy egy "eldugottabb" helyen szúrd ki, ha már szúrsz. Ne feledd azonban, hogy nem muszáj szúrnod. Aki eredetileg borította a szárnyadat, kiszúrta volna, ha szükség lett volna rá. Lehet, hogy ki is van szúrva, tehát mégegyszer felesleges.

-------------------------

Egyszerűen fogd meg a vasalót, állítsd kis hőmérsékletre, és nyomd oda a puklira. Ha marad a pukli, egy picit állítsd melegebbre. Ha végképp nem megy, segítünk.

Üdv,
Mm

Előzmény: sholtz222 (2342)
z72 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2352
Szúrd ki a dudor közepén t?vel majd próbáld vasalóval (a legkisebb h?mérsékleten, el?tte próbáld ki kevésbé látható helyen) kívülr?l befelé levasalni.
Előzmény: sholtz222 (2342)
FeriT Creative Commons License 2003.01.29 0 0 2351
Mint kiderült a kapott motorom egy kicsit licht-os 600-s, megvan hozzá már a 3:1-es áttétel +3 ágú légcsavar(13,5 cm-es lapátokkal :-), ez elég lesz a deltámhoz? Mivel lehet számítani a súlypontot, tud vki vmi képletet, szimm profil, de milyen vastag legyen (1.000mm fesztáv*450mm húrhossz-asszem ez a def-io). Kicsit vmi vezérlés/adó+2szervó kellene(eccerű :-)), mert vmi komoly lesz a végleges. DE addig is...
vmi elfekvő van vkinek? Jövő hétvégén reptetném, kamera nélkül. Minek húzzam a dolgot :-))
prudent bear Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2350
ára: 40-ért adná elvileg... de alkudni is lehet szerintem.
Neked egyiptom, ez egy kétélű fegyver egy bat áráért: egyrészt egy igazi f3b modell ami itthon azért ütős, szaladós, jó teljesítményű, másrészt viszont körülményesebb javítani és szállítani mint egy többrészes habszárnyat (2,65m és egybeszárny, héjszárny) harmadrészt 200 körül berezonálhat a szárny, ezért le van "korlátozva" (nem megy vele 200 felett). Továbbá, tanító-nevelő jelleggel bír (nem "gondolatvezérlésű"). Mellette szól a teljesítmény és az egyszerű, masszív szerkezet. Szintén ő eladna még egy csőrlőt 40k-ért ami elég olcsó. Lada önindítós - belföldön OK - a többi része atomjó. Fordítócsigával. Anno enyém volt 4 évvel ezelőttig. 3 kg-os gépeknél már érezhetően gyengébb, de alatta rendben van. A motort lecsavarozva egyben felmegy a bosch motor.
Előzmény: egyiptom_az_igazi (2349)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2349
"egyiptom, nem érdekel?)"
haat lehet, artol is fugg meg sok mindentol.

" túl erős de rezonancia és víz ellen védtelen"
ha boritom foliaval akkor a viz megoldva, nem?

"Egy cekaszolt habra rádobni egy réteg üveget nem kunszt. A szárnyvég ne legyen gond - balsakerekítés+üveg. "
nem emlekszem mar annyira. kb milyen vastag a hab?
es hany reteg milyen uvegszovet van rajta?
Kisebb feluleten egesz normalis feluletet ertem el uvegszovettel. 1 probat talan meger mindenesetre

Előzmény: prudent bear (2348)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2348
fuhur: az a barátomé, meg a sárga gép is (utóbbitól igen OLCSÓN megválna, szerintem akár szervókkal is!! - egyiptom, nem érdekel?) .
Az én rádióm még nincs megörökítve -
az albumok egyelőre gyérek :O) de folyamatosan bővülnek és több is lesz, remélem. Van már webhez egy csomó kép fenn, de azok nem hozzáférhetőek. Átvinni nem tudom hogy kell.

egyiptom: perverzió? Igen, de rossz is. meg sok munka, meg nehéz és túl erős de rezonancia és víz ellen védtelen. Egyáltalán nem is értem miért. Egy cekaszolt habra rádobni egy réteg üveget nem kunszt. A szárnyvég ne legyen gond - balsakerekítés+üveg.
ps: szóval csak élőben láttad, annak nyomán kérdezted.

Előzmény: fuhur1 (2347)
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2347
Én érdeklődök, hogy lecserélted-e az adódat MC 24-re, mert az albumban láttam.
Előzmény: prudent bear (2345)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2346
"Egyiptom:
gondolom az albumos képre gondolsz."

Ez nem en voltam:)

V farok, gondoltam, hogy uvegszovet:( Az nekem meg nem biztos, hogy nyero.
3 x 1 mm balsa meroleges szaliranyvaltassal perverzio?

Előzmény: prudent bear (2345)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2345
Azt sajna nem én csinátam :) de akarok ilyet. Egy webkamerával készült kimerevített kép Norvégiában.

Súlypont: nem ilyen egyszerű! az igaz hogy 28...45 % között van az orrtól mérve, de a nyilazás és a trapézviszony elviszi. Kiszámolni egyszerű ha adott profil átlagosan kedvező értékét ismered: a tőbordához képest merre oszlik el a felület súlyozottan a fesztáv mentén.

Egyiptom:
gondolom az albumos képre gondolsz.

Előzmény: sholtz222 (2335)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2344
Igen. 85 gramm lett, vagyis primitív házi körülmények között, éjszakánként csinálva, első darabként 7-tel több mint egy jóval gyengébb de azért jobb felületű gyári B modellé (ellipse)
Előzmény: egyiptom_az_igazi (2339)
prudent bear Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2343
Igen. 85 gramm lett, vagyis primitív házi körülmények között, éjszakánként csinálva, első darabként 7-tel több mint egy jóval gyengébb de azért felületű gyári B modellé (ellipse)
Előzmény: egyiptom_az_igazi (2339)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2342
Csak a fólia.Valaki azt mondta hajszárítóval lehet kisimítani de ez nem igazán jött be.
z72 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2341
Tehát a bordákra balsa lap van ragasztva és az van fóliával borítva. Ha a fa púposodott fel akkor valószín?leg nedvesség érte és/vagy szar a ragasztó, ha csak a fólia arra nincs tippem hogy mit?l lehet.

Javítani nehéz ügy.

Előzmény: sholtz222 (2338)
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2340
Hogy jó egy repülő súlyelosztása?Az jó ha a szárnyat két oldalt az elöl lévő 1/3 részénél alátámasztva vízszintesen áll?
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2339
Prudet Bear: a V farkot a F3B gépednek hab+üvegszövetből csináltad?
sholtz222 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2338
Épített balza szárny,fólia borítás.
fuhur1 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2337
A minden, amit meg kell venni, gyakorlatilag csak a motor. Ez egy 18mm átmérőjű, 60mm hosszú cső. Ezt teszed be a modellbe. Amit a képen látsz, abba sincs benn a motor. Azt csak kilövés előtt teszed be. Az egész modellt te építed. A csúcsmagasság környékén kinyílik az ernyő (általában :) ) és szépen leereszkedik.

Mit lehet élvezni ebben?
-a kilövést,
-a repülést (ha rosszul méretezted, "kacsázik", ha mégroszabbul, akkor meg visszafordul! :(( )
-az ernyő nyilását (ez egy sarkalatos pont, mert ha nem nyílik, akkor törik a modell).

Megéri?
Nekem igen, de mindenki másképp látja.
Pl. nekem egy autómodell nem éri meg, más meg arra esküszik.

Előzmény: sholtz222 (2334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!