Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42601

 

 

egy kivételével megegyezett Burgenland és Magyarország a tartomány által korábban lezárt átkelők sorsáról.

 

Sopronnyék/Neckenmarkt és Harka között egyelőre marad a korlátozás.

 

A decemberben létrejött egyezség értelmében négy helyen ismét átjárhatnak a személyautók a korábban lezárt határátkelőn:

  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Harka,
  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Nagycenk,
  • Miklóshalma/Nickelsdorf - Rajka,
  • Pinkakertes/Gaas - Szentpéterfa.

Egy ötödik ponton, Farkasdifalva/Neumarkt a.d. Raab és Alsószölnök között pedig megteremtik a lehetőségét a személyautók közlekedésének.

 

Harka és Sopronnyék/Neckenmarkt esetében egyelőre nem sikerült megegyezni, így ez az átkelő továbbra sem járható autóval.

Magyarország fenntartja igényét a Harka mellett található, és korábban jelentős forgalmat bonyolító határátkelő újbóli megnyitására, a többi, eddig vitás esetben pedig a magyar kormány elfogadta Burgenland álláspontját - írja az orf.at

dimelo Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42600

A 710. út előtti időkről írtam. (Ja és az útvonaltervezők sem voltak még sehol)

90-es évek, majd 2008-ig. Sehol sem járt még az M7, amikor már 2x2 sávos volt a 8. út Veszprém Várpalota között.

8. úton Székesfehérváron át 3,3 km-rel rövidebb, de 5 perccel több Csopak-ig.

 

Másrészt most is létezik a rémlátomásos nyári vasárnap délutáni-esti csúcsban bedugult M7.

 

Olyan szubjektív az emberfia, hogy egyéni érdekét általános problémaként képes továbbítani, ha ismeri a megfelelő címet...

Előzmény: Mash_bakter (42595)
dimelo Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42599

Általában kommentjeiddel nagyjából egyet tudtam érteni.

De ez itt most nagyon általánosítóan "szinezett".

Nem azonos időszakokról és projektekről írsz, hogy véleményedet igazolni próbáld.

 

OFF

 

A lobbizás 2010-ig (11-ig) elfogadott tevékenység volt. Azóta ez (is) másként van.

Nem a lobbizás szűnt meg, "csak" a potenciális kört "szabályozták", vagyis szűkítették.

A negatív lobby (projektek megfúrása) folyamatosan létezik, nem kerül pénzbe - felkiáltással. Ez az "udvari" ármánykodás aljasabbik módja...

 

Utolsó mondatodat őszintén megindokolni - nem lenne egyszerű...

 

1. Ha nem vagy bejáratos ezekben a körökben, akkor nagyon naiv feltételezés és kijelentés.

2. Ha járatos vagy, akkor alkalmazod a tipikus terelés taktikáját - nincs itt semmi látnivaló: tagadjuk le.

 

De attól még létezik...."oszt jónapot".

 

ON

 

A komáromi hídhoz egy idézet odaátról:

Új híd: üröm az örömben

Az elmúlt években gyakran fogalmazódott meg a kritika, hogy Észak-Komárom annak idején miért bólintott rá arra, hogy az új Duna-híd a város nyugati részén épüljön fel. Ez Dél-Komárom számára előnyös, elsősorban az ipari park miatt, másodsorban városrendezési okok miatt. Észak-Komáromnak egy keleti Duna-híd kedvezőbb lett volna, hiszen ebben az esetben nem is kellene ilyen nagymértékű átmenő forgalommal szembenéznie – egyértelmű ugyanis, hogy Magyarország felől az észak-déli közlekedés lesz jelentős, nem a Pozsony felé irányuló.

Előzmény: adiaboli (42589)
troglodita Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42598

Tavaly nyáron már ebben a jelenlegi állapotban is megtörtént, hogy Siófokról Cecén keresztül vezetett a "rövidebb" út...

Előzmény: Mash_bakter (42597)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.13 0 3 42597

már itt is felmerült - talán dimelo írta-, hogy nem 3 sáv kell a Balatontól-Pestig,

hanem kellene egy értelmes út az M6 felé, hogy a nyári nagy dugókat a gyérebb forgalmú M6-ra terelje

 

Tehát ilyen szempontól igen is jó lehet egy olyan M8 útvonal, ami Akarattya-Dunaújváros irányban épül meg...

 

Ha valaha megépül az M81, az kifogja követelni magának az M62-öt és lehet, hogy az M13-at is

Előzmény: bp01 (42593)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42596

https://autopro.hu/elemzesek/Hogy-lesz-sztradaja-a-magyar-Suzukinak/27316/

 

A megvalósíthatósági tanulmánynak azonban ki kell térnie egy fontos kérdésre: hogyan érje el a Dunát a majdani főút úgy, hogy közel is haladjon el a Suzuki gyárához, valamint hogy ki tudjon szolgálni egy új, még csak az elképzelések között létező esztergomi Duna-hidat. Ami praktikusan a várostól jóval nyugatabbra, Esztergom-Kertvárosnál létesülne.

 

 

Úgy van/lesz tervezve az M100, hogy lesz ott majd egy híd. Sanszosan EU lóvéból, közösen a szlovákokkal

Előzmény: adiaboli (42589)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42595

Hát mi eddig Tihanyba M0-M7-710-71-es úton mentünk.

Lehet hogy most már azt mondja a tervező, hogy a 8-ason menjünk?

Előzmény: dimelo (42587)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42594

Az m8 keleti szakasza rendben van. Itt a nyugati szakaszról van szó, aminek jelenleg még koncepció szinten is hiányzik az m1-be való bekötése. Ezt oldotta volna meg az olvtársunk javaslata a Dunaújváros-Szfvár Móri-árok nyomvonalon. 

Az m8 meg Szfváron kötne bele ebbe az autópályába. 

Előzmény: bp01 (42593)
bp01 Creative Commons License 2019.01.13 0 3 42593

 "Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat."

 

Hogy mi értelmes azon sokat lehetne vitatkozni, de nincs értelme :).  Az 52-es irányából ha Székesfehérvár és a 81-es az úticél tökéletes a jelenlegi 62-es út is. De a Balaton felé inkább az M8 tervezet az "értelmes". Minek felmenni fehérvárig és tovább terhelni az M7-et?

 

Már 12 éve van egy drága és szép Pentele-hidunk de valamiért nem akaródzik "értelmet" adni a létezésének. Ránézve a gyorsforgalmi úthálózatra adja magát, hogy hiányzik egy normális kelet-nyugat irányú összekötés (M7-M6-M5- és tervezett M4 között) az ország közepén. Ehhez kell az M8 keleti és nyugati szakasza is. 

Előzmény: adiaboli (42590)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42592

"Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat."

 

Nekem az is megfelel. Lehet, hogy ennek a feltételezésével négysávosították a Veszprém-Szfvár utat? 

De akkor mikor, és miért fordult a "szélirány" akarattya felé?

Előzmény: adiaboli (42590)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42591

"Egy normális csomópontú 2x2 sávos 710.(M8) fontosabb és jobb is lett volna."

 

Ebben legalább egyetértünk. 

Előzmény: dimelo (42587)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.13 -2 0 42590

Akárkik is fúrták meg, szerintem jól tették. Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat. Az pedig csak technikai, bár nyilván nem közömbös  kérdés, hogy mindez az 52-62 felturbózásával vagy azzal párhuzamosan külön nyomon.

Előzmény: netuddkivogymuk (42585)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.13 -1 3 42589

A komáromi híd (már csak a város elkerülése és a teherforgalom lehetővé tétele okán is) tényleg fontos. Magánvéleményem szerint ugyan egy esztergomi még fontosabb lett volna, viszont annak (1) autópálya-hídként kell megépülnie, ráadásul (2) egy fővárosig tartó - M0-ba csatlakozó - M10-zel fűszerezve. Ebből következően, szegény ember vízzel főz alapon, a kettő közül nyilván nem az utóbbi lett a prioritás.

Ami az "elitezést" illeti: a "szegedi elit" régóta autópályával bír, a "salgótarjáni elit" pedig ebben az évben egy igen normális megközelíthetőséghez jut (amely már most is Pásztón túl jár). Ellenben, a "veszprémi elit" képtelen egy normális déli félgyűrű kiharcolására, hogy aztán a "karcagi elitnek" az M4 ügyében tanúsított cselekvésképtelenségéről már ne is szóljunk. Bár lehet, hogy ez utóbbival kifejezetten csak Téged akarnak bosszantani:(((

Egyszóval, a személyeskedésnek nem sok értelme van, mivel, hogy alapja sincs.

Előzmény: dimelo (42586)
mzdude Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42588

Az IG-L nekem nagy rejtély. Salzburg környékén jártam ilyen részen, nem sokkal korábban olvastam, hogy borzasztó magas a bírság, úgyhogy kínosan ügyeltem, nehogy túllépjem a 100-at. Rajtam kívül még kb. 5 autós tett így, ellenben egy fél osztrák megyényi kocsi vígan elszáguldott mellettünk, mintha a tiltás nem is létezne.

Előzmény: van_Persil (42584)
dimelo Creative Commons License 2019.01.13 0 0 42587

Ne túlozz az időintervallummal. Helyesebb volna, ha linkelnél egy-két bizonyító dokumentumot.

Arra emlékszem, hogy a 90-es években a 8. úton jártunk Olaszba, vagy csak Keszthelyre is, 2002 táján már 2x2 sáv volt Veszprém és Várpalota között.

 

2003-ban lépett életbe az CXXVIII. Autópályatörvény, benne az M8 megépítésével 2015-ig... (Na hagyjuk, hogy hol tartunk)

2008-ban adták át a "furcsa" 710. útszakaszt.

 

Azóta 10 évben mi történt? A 710. úttal semmi (most majd kap csomópontot)

 

Fejlesztették a 8. utat Székesfehérvárnál és Várpalotánál.

Ellentétesen az autópályatörvény prioritásával.

 

Ja, hogy S.Lajos még nagy játékos volt... és N.Tibor is?

Minthogy B.füred és Tihany is könnyebben elérhető a nyolcas felől, mint a dugulós M7-en B. világosnál...

 

Egy normális csomópontú 2x2 sávos 710.(M8) fontosabb és jobb is lett volna.

 

Sebaj, majd lesz ez is, az is, ... csak győzzük kivárni...

Előzmény: netuddkivogymuk (42585)
dimelo Creative Commons License 2019.01.13 0 1 42586

A legfontosabb: miért épül az új Duna-híd?

 

Nyilvánvalóan készült költség-haszon elemzés. (CBA)

 

Jelenleg Vámosszabadi és Parassapuszta közötti légvonalban 100 km-en nem lehet nyerges-pótos tgk-kal átjutni.

Ezért a teherforgalom 80%-a kerülő útra kényszerül. (Esztergom sem játszik...)

 

Az E-útdíj hatása erősíti az átvágási-rövidítési szándékot, lesz időnyereség is.

Jelenleg mintegy 300-350 tgk halad Rajka felől a 81. úton Székesfehérvárig.

Vámosszabadi felől kb. ugyanannyi. (A 13-ason csak 50-60 db és az mind 20 tonna alatti...)

 

Miért pont Dunaújvárosig?

Egyrészt a "legendás" M6 (V/c korridor) horvát-bosnyák kapcsolódása,

másrészt az M8 (M44, M43) átterelődő forgalmának hatása miatt. (Mentesítendő M0-D)

 

Egyik sem holnap lesz, talán majd "holnapután"...

 

A személyforgalom változásai nem ilyen jelentősek, mert Komáromnál és Esztergomnál ma is intenzív az áramlás.

Nagyszombat nem kifejezetten célállomás, inkább csatlakozási pont Lengyelország felé.

 

HA mindezt jelentéktelennek gondolod, akkor "más szempontok" miatt történik a Duna-híd építése...

Előzmény: Mash_bakter (42575)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42585

"Ha az M8 koncepciót nem fúrták volna (pl. 710. út torzó), akkor nem kellett volna 2x2 sáv Veszprém-Fehérvár között sem."

 

Erről beszéltem.

Csakhogy ezt a koncepciót nem most fúrták meg, hanem úgy 25-30 éve. (Akkor kezdték négysávosítani ezt a szakaszt). 

Úgyhogy hiába is akarod ezt (is) Orbánra kenni. 

Előzmény: dimelo (42574)
van_Persil Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42584

Azzal akkor van gond, ha benézed a dolgot, mert akkor a gatyád is leszedik rólad, és kifejezetten és kimondva a tranzitot akarják vele szivatni.

Előzmény: GOLAZ111 (42582)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42583

A 8 - ast eleve 2x2 sávval kezdtèk átèpíteni. A szociban csak Veszprèmig lett volna irányonként 2 sávos.

Előzmény: dimelo (42574)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42582

Sose szerettem őket igazán. Prága felè jobb menni.

Az IG-L szerintem nem gond, mèsz 100 - al ès ennyi. A teherforgalmat nehezítik meg, de annyira, mint mèg Svájcban sem. Èrdekes, hogy a legjobb átkelőn a Mont Blancon egyszerű átmenni, a Gotthardon már nehezebb, de lehetséges. A legrosszabb Brenneren pedig teljesen abszurd fèlreszabályozott káoszt csináltak. A tiroliak szerint jól működő a rendszerük ès folytatják.

Előzmény: van_Persil (42581)
van_Persil Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42581

Mondjuk, az osztrákok meg a külföldieket (elsősorban az Olaszországba tartó németeket) szivatják az IG-L 100-as tábláikkal az A–12-n és az A-13-on, amit a károsanyag-kibocsátást csökkentendő vezették be és vonatkozik a tisztán elektromos járművekre is, miután az áthaladási tilalmat nem vezethették be. 

Előzmény: GOLAZ111 (42570)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42580

Az északiak és a nyugatiak ellenzik az autópályadíjat. Ezt egy olyan párt, a CSU találta ki, amely csak Bajorországban működik. Rajtuk kívül mindenki ellenzi, de itt most nem részletezendő politikai okokból elfogadták. 

 

Amúgy a hollandok, dánok, stb. nem is érdekesek. Az osztrákok is csak azért, mert Kufstein - Salzburg közt, csak egy használható út vezet, az pedig Bajorországon keresztül. Így Ausztria nagy részéről Innsbruckba, meg arra az egész környékre, Bajorországon keresztül járnak az osztrákok. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42579)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42579

Ezt délen még el is tudom képzelni, ha eléggé nasty vagyok, na de mi van északon? Ott a hollandokat és dánokat kell szivatni? És nyugaton a franciákat és kelet-belgákat? A másik oldalon a lengyeleket és bohémokat? Ki hagytam valakit? :-)

 

Egy venezuelainál még elmenne, de ennél azért komolyabb indokra számítottam volna a németektől.

Előzmény: Fradista Utazó (42578)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42578

>komolyan azt gondolod, hogy ez a cél? a jó labancokat megszívatni?

Semmi kétségem sincs efelől.

Előzmény: Mash_bakter (42577)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42577

komolyan azt gondolod, hogy ez a cél? a jó labancokat megszívatni?

Előzmény: Fradista Utazó (42569)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42576

akkor mi a cél?

elrettenteni a tranzit forgalmat?

nem értem.

Előzmény: Fradista Utazó (42566)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42575

Milyen forgalmi adatokból gondolod, hogy a Nagyszombat-Dunaújváros tengely most beindul???

Nem értem az írásod... Ha volt ilyen forgalom akkor az most is ott van a magyar oldalon...

Magyar oldalon max a Komárom/Kisbér forgalma növekszik

Előzmény: dimelo (42561)
dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 1 42574

2a:  1995 ÉÁNF Várpalota 

 

Összes  teher   szgk   busz

12559  1983  10379  128

vagyis, már 20 évvel ezelőtt is késő lett volna elkerülőt építeni, bár akkor nem lett volna szükséges a 2x2 sáv...

 

Ha az M8 koncepciót nem fúrták volna (pl. 710. út torzó), akkor nem kellett volna 2x2 sáv Veszprém-Fehérvár között sem.

 

2b: De 8-10 km is számított Veszprémnek, ezért történtek a "kényszerített" építkezések.

 

Majd 2008-ra megépült az M7-M70 és eltűnt a tranzit a 2x2 sávosra bővített 8. útról.

 

Évtizedeken át zajló játék, és még mindig jobban állunk pl. a románoknál...

Csak az érzi a súlyát, aki átéli nap, mint nap. Ezért szolidaritásom a felvidékieknek is...

Előzmény: adiaboli (42567)
dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42573

Nem Bécsig és nem Pozsonyig.

M1  13. úttól -

D2 Nagyszombat-ig (Trnava)

 

Mondjuk úgy, a lengyel tranzit útvonalon.

 

Persze meg kellene beszélni azt a forgalomnagyságot, amelynek ez számítani fog...

Előzmény: GOLAZ111 (42565)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 1 42572

Erről van szó, igen. 

Előzmény: GOLAZ111 (42570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!