Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45583
Előzmény: Tamas(Ottawa) (45582)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45582

Én ma délután torlódtam a többiekkel az ellenkező irányban, Szfehérvár előtt. Biztos láttad azt is...

Siófok után pedig már kevesen mentünk.

 

Jut eszembe megkérdezni: miben mesterkednek Bszentgyörgy-Keszthely között? Remélem a fenékpusztai római leleteket békén hagyják...

Előzmény: . kata31 (45580)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45581

tehát ha majd lesz egyszer M8 és jön valaki Dunaújváros felől, akkor nem kell rákanyarodás az Adria felé az M7-esre, mert csak az autók 10%-a megy mondjuk arra?

 

Azért majd kíváncsi leszek, hogy végül is milyen lesz ott a csomópont kialakítása a régi kijárónál...

http://indafoto.hu/mefi69/image/26427435-404395ad/user#nagyitas

 

Előzmény: . kata31 (45580)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45580

..Valahogy még sem látni torlódást,csak az M7-ről északnak kanyarodó irányban. A Déli partról visszafelé is az onnan érkezőkkel áll be a forgalom.

Előzmény: radio100jozsi (45575)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45579
RadiX Creative Commons License 2019.07.20 0 1 45578

A ceglédi körforgalom hűlt helyén már teljesen késznek látszik a Szolnok felé vezető pálya, gondolom hamarosan átkerül oda a forgalom, és lehet csinálni az utolsó fázist.

dimelo Creative Commons License 2019.07.20 0 0 45577

Ismét felnyomta az agyam egy elkapkodott, vagy legalábbis hibásan közölt győzelmi jelentés:

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/bankot_robbantott_az_autopalyas_utdijbeszedo.688116.html

 

de, hogy pontos legyek, ennek egy-két állítása:

Az e-matrica-bevétel 48,5 milliárd forint volt, 11 százalékkal több mint 2018 hasonló időszakában.

 

Utánanéztem az adatoknak a NÚSZ honlapján

http://kozadat.nemzetiutdij.hu/doc/NUSZ%20HAVI%20HD%20Kozadat.pdf#view=FitH,100

és hogy jobban értelmezhető legyen kiemeltem az ominózus tételt:

A táblázat és a grafikon is nettó 40 milliárdot tartalmaz, amelynek a bruttója 50,8 milliárd Ft.

 

Hova lett 2,3 milliárd forint ÁFA?

 

Maradjunk még a személygépkocsiknál: 

A havi eközben a magyaroknál 484 ezer darabról 561 darabra nőtt (16 százalék), a külföldiek esetében 316-ról 367-re emelkedett (szintén 16 százalék).

 

A "szokásos" újságíró felületességgel a 484 még ezer db, de utána következő adatoknál már nem jelzi az ezres nagyságrendet.

Így fordulhat elő az abszurd állítás: az 561 db több, mint a 484 ezer...

Mindezt hivatalos közlésnek jelölik és az ügyvezető mondataiként közlik...

NAR Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45576

Nem tudom, mekkora az a forgalom, de nem hiszem, hogy bedugítaná a 71-est, pláne, hogy a pesti forgalommal szemben menne. Így a veszteség annyi, hogy azon a pár kilométeren 110 helyett 90-nel lehet menni + egy körforgalom.

Előzmény: radio100jozsi (45575)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45575

Amúgy nem értem, hogy miért spórolták ki még a Balaton-710-es irányokat. Azért Veszprém felől a Déli-part felé van nyáron forgalom.

Előzmény: Mash_bakter (45562)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45574

Én inkább azt mondanám, olcsó húsnak híg a leve...

Előzmény: drummond (45569)
dimelo Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45573

Rendben, kicsit pontosítva szakmázzunk:)

 

Az M1 csomóponti távolság 13 km (Alsógalla 56. km-től Óbarok pihenőig) lehajtó van a 8101. útra.

 

Felsőgalláról ez az út most 10 km.

Az új csp. 6 km, de ebből 1 km észak-nyugat felé vezet, vagyis Bp. irányban 7 km lesz a megteendő út...

 

A  forgalom csekély, jelenleg is, később is...

 

Mindez az utolsó mondatodat igazolja.

Előzmény: NAR (45572)
NAR Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45572

"Szárliget 2300 lakosú, ez a csomópont csak nyugat felé jelenete kis előnyt a lakosságnak"

 

Felsőgallának (Tatabánya keleti vége) is jobb lesz. Illetve ha/amikor felújítják/szélesítik az M1-et, akkor is jól jöhet, hogy nem lesz 20 km-es "lyuk" két lehajtó között. Ez persze nem feltétlenül elég indok...

Előzmény: dimelo (45571)
dimelo Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45571

Igaz, praktikusan így van...

Mégis, azért kell néha "füstjeleket" felbocsájtani, mert hátha észreveszik...

 

A 34. út M4 csatlakozásának elszabotálása, - eufemisztikusabban - figyelmen kívül hagyása nagyon nagy hiba.

Csodálkozom, hogy Fegyvernek Önkormányzatának nem tűnt fel...

 

Versus: M1 Szárliget, ahol a 8101. úthoz csatlakozó számozatlan ipari mellékutat (1,6 km) akarnak csomóponttal ellátni:

https://goo.gl/maps/4EX3UmJiEvst1X1T8

 

Szárliget 2300 lakosú, ez a csomópont csak nyugat felé jelenete kis előnyt a lakosságnak, de mindenhogy jó lesz Lőrincnek.

 

 

A NIF, mint megrendelő köteles az M4 teljes útvonal paramétereinek összehangolását számonkérni minden tervező cégtől.

A Pest megyei bőkezűség JNSZ megyében már átcsap fukarságba?

 

A Karcag-Bucsa 4206. úti csp. még az örményesin is túltesz...

Előzmény: drummond (45569)
drummond Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45570

Egyetértek, az előbbi e-mailbe leírtam.

Előzmény: Mash_bakter (45567)
drummond Creative Commons License 2019.07.19 0 1 45569

Lehet, hogy félreérthető voltam. Én csak leírtam, hogy két kollégámnak kedvez, de egyetértek a javaslatoddal.:))

 

Viszont a mondanivalóm lényege az lenne, hogy van egy olyan sanda gyanúm, hogy semmit nem fog változni a nyomvona, így a meglévő terveket, amelyet természetsen megkaptak a tervezők a NIF-től, csak át kell dolgozni 26,6 m-es autópályáról 20 m-es gyorsforgalmi útra, le kell egyeztetni az időközben felmerülő változásokat és gyorsabban a pénzhet lehet jutni.

 

Szerintem sajnos nem fognak nyomvonal változtatással bibelődni még ha az célszerű is lenne, amely viszont nővelné a tervezés költségeit. Kevesebb lenne a haszon.

Előzmény: dimelo (45564)
dimelo Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45568

Különösen a 2 milliárd Ft-ba kerülő M1 Szárliget M.Lőrinc lehajtó hírének hallatán.

 

OFF, de találó:

https://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE

 

Az objektivitás nélkülözhetetlen egy demokráciában...

Előzmény: Mash_bakter (45567)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45567

Én azt gondolom, hogy ha választani kell, hogy az 1000 lakosú Örményest vagy az évi milliós nagyságrendű turistát vonzó Tisza tavat hozzuk jobb helyzetbe, akkor a Tisza tó a nyerő.

 

És ez igaz mindenhol, hogy mindig annak kedvezek, ahol többen laknak, potenciálisan több autópálya használó van/lesz

Előzmény: drummond (45561)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45566

Közben gondolkodtam egy kicsit én is és arra jutottam, hogy ugye a teljes csomópont az 8 elemből áll

felhajtás, lehajtás szempontjából nézve, most ebbel csak 2 épül meg

1 lóhere - Veszprém felől - Pest felé iránnyal

1 kihajtó - Pest felől - Veszprém irányába

 

az a 3. sáv, amit nem értettem az az egyes le/fel hajtók/lóhere elemek közötti összekötő út...

de még így is érdekes hogy lesz majd egybe hozva a régi 71-es kihajtó a leendő Veszprém-Siófok iránnyal

 

közben a képeket átneveztem és igyekeztem neki leírást is adni

Előzmény: NAR (45565)
NAR Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45565

A beidézett térképvázlat szerintem elnagyolt, ugyanolyan "kettős" csomópont lesz, mint mondjuk az M3-M0, ahol kelet felől az M3 lehajtónál kell lemenni az M0-ról Fót felé is.

Előzmény: Mash_bakter (45563)
dimelo Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45564

Kezdjük a végével:)

 

Konkrét tudomásom nincs, csak remélni tudom, hogy átgondolják néhány szakaszát.

Nyilvánvalóan azokat, ahol nincs környezetvédelmi akadály. (Ez máris felmentő indok lehet)

Konkrétan Fegyvernek-Kenderes között nincs. (Az engedélyes terv térképvázlata szerint)

 

A szubjektív örömökben osztozom:)

De megbocsáss: az nem érv, hogy ki örül nagyon, vagy ki nem.

 

A tervezett csomópont 3,2 km-re lenne Örményes Polgármesteri Hivataltól.

DE 7,2 km-re Fegyvernek központjától. (6200 lakos)

 

A javasolt 1,6 km-es Fegyvernek felé húzással 4,8 - 5,6 km távok lehetnének.

Örményesieknek még mindig előnyösebb, de már a kunoknak is kedvezőbb...

 

Nézz rá a térképre: a Tisza-tó megközelítése sem az M3 (40 km), sem az M4 felől (35 km) nem jó.

 

Ennyivel is javítani lehetne...

 

Előzmény: drummond (45561)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45563

Nétegettem a saját képeimet és nem nagyon értem a sávokat...

 

Itt egy januári videó:

 

https://magyarepitok.hu/tv-musor/2019/01/a-balatoni-dugokat-enyhiti-az-m7-es-uj-akarattyai-kapcsolata

 

https://youtu.be/3R4fFRLPDHg

 

ebből ugye a piros épül meg, nekem úgy tűnik mintha a régi kijárathoz, már a most épülő új kijárónál ki kellene menni...  végig a régi 2 sáv mellett megy, külön elválasztással...

ránézésre ezt majdan csak óriási barkácsolással lehet átépíteni a terveknek megfelelően

pláne nem lesz ebből sose 2x2 sávos M8 csomópont, mondjuk lehet elég is a 2x1 sáv kb. Sárbogárdig

és majd ott a leendő M8-M63 csomóponttól lesz 2 sávos az M8?

nagyon koncepciótlannak tűnik az az új csomópont, építysünk valamit és majd ha kell szétverjük...

 

http://img1.indafoto.hu/2/1/149771_a35ebba55f775e9777688a8ecf8914bf/26427427_29f321f3c41571982aadd82e90db8d0f_xl.jpg 

 

Előzmény: Mash_bakter (45562)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45562

Akkor az ígért lepsényi csomópont képek, most Pest felől nézve, 10 nappal később...  2019-07-16

 

 

http://indafoto.hu/mefi69/image/26427411-d5b177a8/789485

Előzmény: Mash_bakter (45557)
drummond Creative Commons License 2019.07.19 0 0 45561

Köszönöm a tájékoztatást. Van két Örményesi kollégám és ők nagyon örülnek anank, hogy pár km-re megy el majd tőlök az M4-es.

 

Engem viszont az érdekelne legjobban, hogy a korábban építési engedéllyel (még autópályára) rendelkező M4 szakasz nyomvonala Fegyvernek - Püspökladány között mennyibe fog eltérni a tényleges, 2021-re elkészülő tervekben már gyorsforgalmi útként? 

Előzmény: dimelo (45559)
pentium10 Creative Commons License 2019.07.18 0 1 45560

Keszulget a marossolymosi autopalya https://www.youtube.com/watch?v=Yp3U8H3H6ac

dimelo Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 45559

A hamarosan átadás-közelben lévő M4 Pest megyei szakaszok hiányosságainak és bőkezű érdek-ajándékainak észrevételezése után

immár "átutazom" Jász-Nagykun-Szolnok megyébe, mert ott még talán lehetne változtatni a nyomvonal jobb kihasználhatósága érdekében.

Módosítható M4 csomópontok Jász-Nagykun-Szolnok megyében:
1. Szolnok - Besenyszög (3225. út)
    Szolnok (régi) 4. út bevezetőjét tehermentesítené egy rejtett csomópont kialakítása az M4 pihenőhelynél.
2. Fegyvernek - Örményes (4204. út)
    Az M4 nyomvonala a Lineár berendezésekkel öntözött földek miatt minimális ívekkel vezet át a területen
    Törökszentmiklós Kelet csp.től - Kisújszállás-Nyugat csp-ig. (7,5+11,3 = 18,8 km „toronyiránt“)
    A tervezett nyomvonal így is átszeli a 4204. út melletti földterületet. Helyismeretből, és/vagy műhold képekről
    bizonyíthatóan nincs lineár öntözőberendezés a 4204. út melletti szántóföldön, ezért máshol is átvezethető lehetne
    (Piros, halványlila, lila szaggatott vonalak) az M4 autóút nyomvonala a Nagykunsági öntöző csatorna keleti oldaláig,
    ahol a tervezés időszakában valóban működött 2 lineár öntözőberendezés.

    https://goo.gl/maps/fBdQWMTafPDNvvV56
    A tervezett M4 szakasz 1,8 km-rel rövidebb a 4. főút azonos szakaszánál (20,6 km), ez egyenlítheti ki a Monor-Északi
    nagy körívvel megépített „pince-túra“ szakasz miatti többlet-út veszteségét.


    Nagy hátránya lesz, hogy a 4204. út tervezett csomópontja kihasznál(hat)atlan, mert Fegyvernek, Kunhegyes és
    a Tisza-tó felől 3,2 km többlet utat kell hozzá tenni. Emiatt a Tisza-tóról nyugat felé továbbra is a 2,8 km-rel rövidebb
    (régi) 4. főúton közlekedhetnek, tehát Szapárfalu belterületi forgalomterhelése nagyobb marad.
    Megdöbbentő hiányosság: nem tervezték a 34. sz. országos főút közvetlen csatlakozását az M4 autóúthoz!!!
    (A magenta szaggatott útvonal lehetne megoldási változat a csomóponthoz.)


    Az M4 csomópont jelenlegi pozíciója csak a 900 lakosú Örményes településnek kedvező, mert Túrkevéről 8 km,
    Mezőtúrról 12 km-es többlet utat kell megtenni (az M4 Törökszentmiklós-Nyugat csomóponthoz képest).
    Mindezen okok miatt a 18,8 km-es M4 szakasz kihasználtsága feltűnően kisebb lesz, mert a Törökszentmiklós-K és
    Kisújszállás-Ny csomópontokon fognak fel- és lehajtani: a 4204. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan.
    
    Az M4 nyomvonalát 1,6 km-rel észak felé ívelve jobban megközelíthető csomópont épülhetne a 4204. úton,
    az M4 autóút mintegy 500-700 méteres hossznövekedésével.
    A csatlakozó 34. út balesetveszélyességét csökkenthetné egy körforgalom építése a 4.- 4204. út kereszteződésében.

3. Karcag - Bucsa (4206. út)

 

erről bővebben - később....

 

Előzmény: drummond (45541)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.18 0 0 45558
Szlovén autópálya szakaszon több kisebb nagyobb faragas volt, dugó viszont nem.
De ahogy néztem hazafelé már lesz bőven dugó

Olaszoknál Trieszt Velence között megy a barkácsolás....
Jövőre talán el is készülnek...
Már vagy 2-3 éve csinaljak...
Egyik évben lerombolt felüljárók másik évben már állnak a híd támaszok idén meg beemelve a hatalmas vas hid vagy felüljáró elenek. Erről is van rengeteg kép..
Ami tetszett lehetett haladni ütemesen mert sáv elhuzás van. 7.5 tonna felett max 60km az alatt 80..
Persze a belsoben mindenki 90el megy
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.18 0 0 45557
Tegnap az M70est láttam...
Hát lassan megy...
Az új pálya egyes helyeken már tök jól áll a legtöbb helyen aszfalt kész, van ahol a fém elválaszt9kat szerelik de van ahol meg csak nost betonozzak a középső víz osszefolyokat....
Vicces ahogy a sok csatorna fedő fel van hajtva...
Valamelyik szieszta alatt valogatok képeket
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.18 0 0 45556
Én pozitív értelemben írtam.
Amikor két hete arra jártam nem lattam csak hazafelé, mert Tihanyba vonattal mentünk.
Ellenben a Balatonfőkajári csomópont pont úgy áll csaj a gaz lett nagyobb!!!
Előzmény: mzdude (45553)
rm40 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 45555

Ilyenkor érdemes az adott ajánlatkérőnek külső szakértőt felkérni a megfelelő műszaki tartalom összeállításához. Ennek költsége adott esetben többszörösen megtérülhet.

Előzmény: Kérdő Ivett (45550)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 45554

Útépítés tankönyv ezen sokat tud segíteni.

 

 

Előzmény: Kérdő Ivett (45550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!