Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 6 napja 0 0 49083

Távolságot nem néztem meg, de ezeken a kis alsórendű utakon én biztos nem vergődnék. A Biharnagybajom-Füzesgyarmat útra az kevés kifejezés, hogy hagy némi kívánnivalót maga után. Én 10 éve nem járok ezen az úton. Gondolom, sokat ez idő alatt nem javítottak rajta. 30-40-es táblák sokasága az út mellett. Akkor már Hajdúnánás-M35-M4-47-es főúton dél felé. Ezek az utak jól járhtaók, igaz a 47-es Berettyóújfalu és Darvas között erősen nyomvájús, esős időben nagyon észnél kell lenni, de száraz időben oké. Zsáka körzetében kissé kátyúzástól foltos, domború huplikkal tűzdelt. Egy részen 70-es tábla a Furta felé vezető út és a 47-es kereszteződésénél, de ez nem befolyásolja számottevően a menetidőt.  Ha az útdíj megspórolása a cél, akkor meg esetleg Hajdúszoboszlótól Hajdúszovát-Derecske útvonalon aztán végig a 47-esen a célig még jó alternatíva lehet, mert ez a rész is jól járható, tűrgető minőségű Derecskéig is.
A Mikepércs-Debrecen szakaszt én régóta hanyagolom, ott gyakran van baleset miatti teljes, vagy félpályás útzár. Forgalom nagy, előzni nem, vagy alig lehet. Ha kifog az ember egy lassú járművet, akkor kulloghat mögötte.

Előzmény: Hírfigyelő (49072)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 49082

A Wazénak talán hamarabb leesik a tantusz...

Nekem régi telefonom van, amire nem letölthető már.

A weben meg nem bírom rávenni a fizetős utak használatára -- van ezzel tapasztalatotok?

Előzmény: mauzi (49080)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 49081

Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj, s nem tudja, [...]

 

Gondolom a külföldi központ jól megizzad az itteni útszámozási konvenciókkal [is]...

Előzmény: mauzi (49079)
mauzi Creative Commons License 6 napja 0 0 49080

A waze pedig tervez utat az új M4 szakaszra, de Üllőnél lehoz róla, mintha a régi szakasz nem létezne. Valószínűleg valami folytonossági hiány van a két szakasz között...

 

Előzmény: troglodita (49073)
mauzi Creative Commons License 6 napja 0 0 49079

> Ma reggel meg azt kértem, hogy ne 4-esnek írják. :)

 

Bezzeg múltkor a Kálvin tértől egészen Ártándig M4 volt... :)

 

Előzmény: Altea123 (49075)
metalmaster Creative Commons License 6 napja 0 0 49078

Nem tudnád kérni, hogy az M30-as is legyen kék, ahogy az összes többi az országban?

Előzmény: Altea123 (49075)
troglodita Creative Commons License 6 napja 0 0 49077

nem, ahhoz még gyűjt egy csomó adatot néhány nap-hét alatt és majd csak akkor fog

Előzmény: Gyurma73 (49074)
Altea123 Creative Commons License 6 napja 0 0 49076

Hát ja ez érdekes, gondolom nap közben megoldódik az is.

Előzmény: Gyurma73 (49074)
Altea123 Creative Commons License 6 napja 0 2 49075

Biztos nem miattam, de tegnap este kértem a javítását a guglitól..Ma reggel meg azt kértem, hogy ne 4-esnek írják. :)

Előzmény: troglodita (49073)
Gyurma73 Creative Commons License 6 napja 0 0 49074

De még nem tervez arra utat.

Előzmény: troglodita (49073)
troglodita Creative Commons License 6 napja 0 0 49073

És láss csodát (ugyan még forgalmi adatok nélkül):

Hírfigyelő Creative Commons License 6 napja -1 0 49072

Én ha Hajdúnánásról veszem célba a 47-est, akkor nálam Debrecen szóba sem kerül: azt ui. a 3321-esen és a 3323-ason kerülöm el Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló irányban, majd egy rövid 13 km-es 4-es főúti szakasz után átkötés a Kaba-Báránd-Sárrétudvari-Biharnagybajom Füzesgyarmat-Szeghalom útvonalon a 47-es főútig, és ott lépek rá a 47-esre.

 

Balmazújvároson és Hajdúszoboszlón átmenni ui. sokkal kevésbé időrabló, mint átmenni Debrecenen keresztül. Kabának is a volt cukorgyártól Ny-ra van egy kis elkerülője. A kis falvaknak (pl. Sárrétudvari) pedig úgyszólván jelentéktelenül rövidke a lakott területen belüli szakaszuk, ezeken átjutni tehát időben nem nagy "mutatvány". Ez utóbbi útvonalszakasz (Kaba-Szeghalom) nem kifogástalan állapotú, de egy pótlólagos megoldásnak még elfogadható minőségű.

 

Ez persze csak akkor jó, ha a célpont nem Hajdúböszörmény, mert a Balmazújváros-Hajdúböszörmény útvonal kriminális műszaki állapotban "leledzik" (nyomvályúk + kátyúk + szakszerűtlen hupis kátyútömések + cikkcakkos "egérrágta" útburkolatszélek. Ez azt út sürgős felújításra szorul!!! Nyíregyháza már más eset, mert oda Hajdúnánásról a 3317-esen röpke 20-25 perc menetidő alatt lehet eljutni. Ezt tapasztalatól tudom, sokat megyek át Nyíregyházára.

 

Amíg rendes Debrecen-elkerülő nem épül, addig ezek lesznek a Debrecent az útvonalból kiejtő lehetőségek... .

Előzmény: Landsmann_ (49046)
Hírfigyelő Creative Commons License 6 napja 0 0 49071

Ez lehet, de ha a két tényező közül csak az egyiket sikerül kiiktatni, már akkor is jelentősen javul a helyzet. Rakamazon ui, a 38-as főút legalább 4-5 km hosszan halad végig, azaz túl hosszú a főút lakott területen belüli szakasza. És nagyon nem mindegy, hogy egy 4-5 km-es útszakaszt csak 50 km/h-val, vagy pedig 90 km/h-val tudsz megtenni!

Előzmény: RadiX (49035)
Rodney Harrison Creative Commons License 6 napja 0 0 49070

"Csak nem a Római part és a Szentendre közt.Ami most egy kátyús földút.''

 

Így van, Révész Máriusz erről az útról beszél:

 

https://index.hu/kerekagy/2019/08/29/vegre_elkezdik_epiteni_a_szentendre-budapest_kerekparutat/

 

A 11-es úttal párhuzamos, Budakalász/Pomáz felé eső és valamikor legendásan szar állapotú, azóta felújított kerékpárút is elmegy Szentendre határáig, de ott megoldatlan a bekötése a Duna-parti kerékpárútba OMV-kútnál.

Gyereknek, idősebbnek túlélőtúra tolni a bringát a kétszer két sávon át, le a Dera-patakhoz, a hídja alatt át, stb.

Előzmény: Gyurma73 (49067)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.11 0 6 49069

Ma én is kipróbáltam Csévharasztról Borsodba autózva, meg vissza, hogy mi a helyzet Monortól a 4-esen, meg utána Üllőnél fel az M4-esre. 11-kor indultam, és hát meglepet, hogy annyira aért nem érzékelhető, hogy "hű de nincs forgalom". Meglepet, hogy mennyi kamion megy az úton, és láttam olyat is, ami az eddig megszokott útvonalon jött le, mint ha még nem lenne átadva az M4-es. A Péteri leágtól utol is értünk egy kamiont, mögötte a sorral, és ment a vánszorgás 60-al, gondolom a szél miatt sem nyomta. Üllő/Gyömrő csp-an simán lehetett áthajtani.

 

M3-as, egyre kátyúsabb, a szélső sávban kamion karavánok, a leghosszabb 19 kamion egymás után, amit számoltam. Meg tucatnyi kamiont láttam (kettő előttem), ami előzte a másikat. De összességében nyugis forgalom.

 

Vissza az M3-ason 16 óra után hasonló tapasztalat, mint odafelé. M0K zsúfolt, de meglepett, hogy fél 6 után nincs dugó a péceli emelkedőn, és a végén a megszűnő 3 sáv okán. Csak pénteken van itt dugó délután?

 

M4-re ráhajtva semmi extra, és az Üllő/Gyömrő csp-ban simán megállás nélkül ki lehetett hajtani. A 4-esen már Monor felé aztán Péteri elágban megint egy 55-60-al vánszorgó sort fogtam ki, és közben szemből is jöttek az autósorok, nem érzékelve ekkor sem, hogy annyira eltűnt volna a forgalom. Meg persze 3 kamion is jött Üllő-Monor között Pest felé haladva. Amit láttam, hogy ez a "sok" autó nem Monorról, vagy Vasad, Csévharaszt felől jön, hanem Monorierdő irányából. Így egyenlőre nem fogom, hogy mi ez a forgalom, de szerintem kell egy kis idő, mire tudatosul mindenkiben, hogy kész az M4-es, én most ezt ennek tudom be, hogy még szerintem indokolatlanul nagy a forgalom a 4-esen.

 

Az M4 Üllő/Gyömrő csp-tól a 4-esbe átkötő út 404-es számot kapott.

Samott Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49068

Google maps szerint most eppen van torlodas az ulloi korforgonal. Tehat hamarabb van a csucsforgalom mint szamoltam...

Előzmény: Samott (49063)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49067

Csak nem a Római part és a Szentendre közt.Ami most egy kátyús földút.

Előzmény: NAR (49055)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49066

Nekem a slusszrol a slusszkulcs es az anslussz jut eszembe... 😁

Előzmény: Kara_kán (49060)
troglodita Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49065

jogos, ennyi földmunkával, felül- és aluljáróval már igazán járhatna valami igazán használható is a jó népnek...

Előzmény: dimelo (49064)
dimelo Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49064

Régi "vitatémánk" aktuális eseménye:

https://www.google.com/maps/dir/49.5568789,22.2155004/48.9328079,21.9088872/@49.5446288,22.1867749,14z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Átadták a Sanok elkerülőt, ami itthonról arrafelé utazva nem sokat változtat.

De nekik biztosan nagy jelentőségű.

https://www.youtube.com/watch?v=DeGg6OLulzE

 

Ez a váltakozó 2+1 sáv eléggé meghökkentő, nem gondolom, hogy a megtakarítás jelentősebb, mint a balesetveszély...

Előzmény: hegyaljai3 (49013)
Samott Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49063

Este altalaban a gyorsforgalmin a hataruttol a sarkany centerig van dugo. Neha meg hamarabb kezdodik es tovabb tart. Most is igy volt, bar nem teljesen alltunk be, meg meg mozdult a kocsisor. Napi rendszeresseggel jarok arra, se fel oraval korabban se fel oraval kesobb nincs nagy kulonbseg. Waze-re nezel minden este piros.

 

Ket mintank van az ulloi korforgora, ebbol levezetni azt, hogy ott biztos baj lesz... szoval varjunk meg.

Előzmény: ÁsítóSárkány (49062)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49062

A gyorsforgalmi melyik szakaszán volt dugó, és milyen tempóban lehetett haladni?

Simán lehet, hogy a dugó legvégét kaptad el.
De az első pár nap nem feltétlen mérvadó, most sokan gondolkodhatnak a megyei matricán stb.

Előzmény: Samott (49059)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49061

Huhh, a link mögötti cikkben hivatkozott lakossági fórum felvétele elég durva...

 

Tegyük hozzá, hogy az építendő híd ötlete már a Megyeri híd tervei kapcsán is téma volt...

Előzmény: rm40 (49052)
Kara_kán Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49060

Nagyon köszönöm!

Erre tippeltem én is (miután megnéztem a német-magyar szótárban a schluß jelentését).

Előzmény: RadiX (49054)
Samott Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49059

Kesobb, korabban? Nem tudom mikor van a csucsido, a gyorsforgalmin egy feloraval korabban szokott lenni a legnagyobb dugo. Azert is tart fel oraig odaerni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (49058)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49058

Szóval nem feltétlen este hatkor lesz rendszeres a torlódás...

 

Egyébként egy mérés nem mérés, tényleg érdemes kivárni a végét, de esély a 11-M0 csomóponthoz hasonló szívásra hoszútávon is.

Előzmény: Samott (49053)
mauzi Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49057

... egyébként, várjuk meg, hogy:

 

1.) a népszerűbb navigációs/térkép szoftverek ismerjék meg az M4-et

2.) tervezzenek is rá az útvonaltervezővel.

 

Arra járó kémeim elég sok "indokolatlannak tűnő" kihajtást jeleztek még mindig az 405-ös csomópontnál, valamint több RO felségjelű nyerges/tréleres észleltek még mindig a 4-esen Monornál.

mauzi Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49056

> a leálló sávig állt a sor az Üllő-Gyömrő csp kihajtó ágán, mert a körforgalmi

> csp teljesen visszatorlaszolta a forgalmat

 

Ha jól sejtem, ezen csak egy teljes trombita csomópont, esetleg egy-egy turbó körforgó segített volna csak.

 

Én arra tippelek, hogy a Monor felől érkező forgalom itt fokozatosan apadni fog, ahogy a népek elkezdik a távolabbi M4 csomópontokat is aktívan használni - akkor pedig ez a probléma megszűnik.

 

A Monor felől érkező nagyobb forgalom leginkább délelőtt jellemző, az M4-ről nagyobb arányú kihajtás pedig leginkább délután... be fog ez állni, várjuk ki a végét.

 

Előzmény: radio100jozsi (49049)
NAR Creative Commons License 2020.02.11 0 1 49055

"és nyárra kész lesz a régóta várt Budapest-Szentendre kerékpárút is"

 

Budapest és Szentendre között olyan 30 éve készült el a kerékpárút...

Előzmény: rm40 (49052)
RadiX Creative Commons License 2020.02.11 0 0 49054

Hosszirányú hézag két külön készített aszfaltfelület között.

 

A Bornit Nahtflex amint azt a mellékelt videó is szemlélteti, eredeti célját tekintve egy régi és egy melegen felvitt új aszfaltréteg csatlakozásának rugalmas kötő - kitöltő anyaga.  A Rissflex-szel szemben fagyálló, -5°C nál magasabb hőmérsékleten tárolható és bedolgozható, -5°C fölötti hőmérsékletű jégmentes felületre felhordható. Megkötése után szintén rugalmas, jól tapadó vízzárást biztosít, ezért a Bornit Rissflex téli változataként is használható

Előzmény: Kara_kán (49051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!