Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37604

Közben átnéztem a kapcsolási rajzot, nincs külön reléje. Lehet hogy a hajtóműházban van valami gebasz. Szét kellene szedni, de hideg van.:-)

Előzmény: ovoid (37603)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37603

Nem vagyok biztos benne, de az ütem végét egy csúszka vége, adja a törlő hajtóműházában.

Nem az kócolódott össze esetleg?

Előzmény: kacagógerle (37601)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37602

P2 1.2 8V 2000

Előzmény: kacagógerle (37601)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37601

Sziasztok!

Az első ablaktörlőnek van reléje? A Puntóniumon látható fotón nincs feltüntetve. Sajnos 0 Cfok alatt ha bekapcsolom az ablaktörlőt, a kikapcsolást követően egyszerűen nem áll le. Ha leállítom az autót, és pár perc múlva újraindítom, van hogy akkor is elindul az ablaktörlő.
Van reléje a biztosítéktáblában? Mi szabályozza ezt valójában?

ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37600

"Én a hátsó futóműben lévő szilentekhez nem nyúlnék."

Hát igen, nagy munka!

De ha belegondolok, hogy milyen kemény a gumi a szilentekbe ennyi idő alatt...., mint a kő.

És akkor rezgéscsillapítás és társai,  nuku.  :)

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37599)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37599

Én a hátsó futóműben lévő szilentekhez nem nyúlnék. Elől a lengőkar nagy szilentjére jellemző, hogy cserélni kell. Ha már a picit is, vagy lóg a gömbfej, akkor lengőkart egyben. Meg a stab pálca gumijait még. Ennyi, csak a kora miatt nem borítanám szét feleslegesen a futóművet. A motortartó bakokat, viszont szinte biztos, hogy kell és 3db van benn.

Előzmény: krisz 810 (37598)
krisz 810 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37598

Köszönöm a részletes válaszokat.

Igen, abszolút meg vagyunk vele elégedve, és mostanában nem hiszem, hogy elengednénk.

Értem én, hogy a szilentcsere árán vehetnénk egy másikat, de milyen példány lenne az, akár tele végeláthatatlan rejtett hibákkal.

Ezt meg ismerjük, 17 év alatt belehajtott kerek 100ezer km után tudjuk, hogy jó.

Ha belefogunk a dologba, jelentkezni fogok.

Előzmény: ovoid (37597)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37597

Szerintem, nem feltétlen old-timerezik ő!

Szerény, meg van vele elégedve, megszokta, nem futja neki másikra, ez is elég neki, eddig is karbantartotta, stb.

Szarni kell a piacgazdaságra, mert az nem más mint tiszta környezetszennyezés.

Én nagyon, megértem őt.

Sőt nekem is volt hasonló gondolatom, annak ellenére, hogy nálam nem indokolja semmi, max a kora. Azért meg tényleg felesleges lenne.

Előzmény: GPS (37596)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37596

 

Sajnos, ha precízen kicseréltet mindent, tehát nem maga csinálja az ember, ezek össszesen akár kitehetik egy másik, használt, punyesz árát.

 

Egyszerűen nem szabad ilyen mélységig belemenni egy autó-felújításba (hacsak nem valami különleges, értékes old-timerről van szó).

 

Meg kell tanúin elengedni is egy autót - mert ez az élet rendje.

.

Előzmény: ovoid (37595)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37595

Nagy buli!

 

SokK idő! Nagy számla....

 

Elöl a lengőkarokat, cserélni a leggyorsabb (occóbb).  Kormányösszekötők is lehetnek kopottak (ez nem nagy tétel, ha már az elején beírod a listába)

Stabpálca., a szilentjeivel is vizsgálandó.

 

Hátul, lehet cserélni a szilenteket, de baromi macerás. Lengőkart ki kell venni hozzá, akkor már a kis gumi fékcsöveket is érdemes, gondolom azok is 2003-asok  :)

Stb, stb, ahogy elöttem is jósólták. Még talán csavar is fog beszakadni... A rugókban levő ütközőgumik is ki vannak szakadva esetleg. Kézifékkötél is törött lehet.

 

Részletes árajánlatot kérj, akkor nincs utólag vita.

Sajnos, ha precízen kicseréltet mindent, tehát nem maga csinálja az ember, ezek össszesen akár kitehetik egy másik, használt, punyesz árát.

Ezt nem vitaindítónak szánnám, mert sok mindentől függhet a végső ár.

 

A motortartó bakok se ússzák meg!

 

És számolj be, köszönjük

Előzmény: xsara99 (37590)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 -1 0 37594

 

Még valami: ha minden szilentet cserélni kell, akkor a gömbcsuklókra és a kerékcsapágyra nem kéne ránézni (ha már ott járnak)?

 

Csapágyat legjobban sztetoszkóppal lehet megvizsgálni (ez olyan mint az orvosi, csak egy hosszú pálca a vége, azt érintik oda a forgó csapágy házára.

Minden jobb szervizben van ilyen autós-sztetoszkóp (1-2 ezer forintos tétel, egyébként)

 

Ez a legjobb módszer, mert van csapágy ami nem kotyog - viszont morog már rendesen. Azt másképp kiszúrni nemigen lehet.

.

Előzmény: krisz 810 (37592)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37593

 

Egy jobb (de nem rabló) szervizben 10 ezres órabérrel számolhatsz.

 

Biztos mindeen szilentet ki kell dobni?

.

Előzmény: krisz 810 (37592)
krisz 810 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37592

Üdv!

Lehet, hogy tavasszal neki kell ugrani az immár 23 éves szilenteknek.

Valaki csináltatott már full teljes átszilentezést?

Kb. mennyibe fájna a dolog egy igényes szervizben? Csak hogy fel tudjak rá készülni.

 

Szeretnénk szépen karban tartani az autót, mert nem tervezzük eladni. Rozsda 0, motor pöccre indul, stb.

 

Köszönöm!

GPS Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37591

 

h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön.

 

Durvább motorféknél is csinálja? Mert ha igen, akkor nyelestengely-csapágy.

 

Ez komoly hiba - az enyém ugyanezt csinálta... de amikor szétszedték, csak ámultam, hogy már hiányzott a kosár a csapágyból, a golyók egymás mellett torlódtak.
Ha szétmegy teljesen a csapágy, akkor nagyjából annyi a váltónak, ha bedarálják a golyókat a fogaskerekek.

 

A csapágy egy szégyenletes, egyszerű mosógép-csapágy - 1.000-1.500 Ft az ára.
A csere munkadíja 60-80 ezer.

Plusz még ilyenkor ajánlatos kuplungot is cserélni - állapottól függően - ha már úgyis lent a váltó.

.

Előzmény: xsara99 (37590)
xsara99 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37590

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2003-as 60le punto.

Mai napon vettem észre h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön. Előre is köszönöm szépen a segítséget. 

ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37589

De P2b-ről, csak meg voltunk pakolva egy kicsit, a Grande meg üres volt....

Bővebben; a mi autónk egy másik ismeretlen állapotú megvétele utáni hazagurulás közbeni problémák esetére volt volt felszerszámozva.

Az eladó sorban levő, meg eladásra volt kiürítve  :) 

Tehát igen, alapból jogos az észrevételed!

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37588)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37588

Én végig azt hittem, hogy P2/B-ről beszélgetünk.. A Grande inkább 200 kilóval nehezebb a P2-nél, azért nem éreztél sok különbséget. :)

1.2 16V P2 tudja azt gyorsulásra kb. mint egy Grande 1.4 16V

Előzmény: ovoid (37587)
ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37587

Köszönöm!

 

Adtál egy-két új, érdekes infót.

Szerencsére nekem nem gond az olajcsere, a szint ellenörzések meg pláne  :)

Most már csak szerezni kell egyet, és gyakorlok, az elméleti része már megvan...

 

De! Van egy bökkenő!

A héten kipróbáltam egy 1.4 16V-t, és pofáraestem.

Kb 150 km-t mentem az eladóhoz, a jó 1.2 8V-vel, végig elég tempósan.

Átülve, próba országúton is, nem találtam az elvileg 35 plussz lóerőt!

Nem tudtam produkálni, azt a tempót és úgy, mint odáig, a PII-vel, negyed órával azelött.

Igaz a grande egy mázsával több de akkor is!

Totál úgy éreztem mintha le lett volna lustulva. Ha ezek ilyenek, akkor ez nem lenne előre lépés. De talán megbízhatóbb? Nem tudni.

 

Úgyhogy próbálni kell még másikat is, mert eddig nem vagyok meggyőzve, hogy ez az ami kell....

 

Tehát mégegyszer, köszi a hozzászólásokat!

Előzmény: Kormi76 (37585)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37586

Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?

 

Igen,egy két eltolt-elmaradt olajcserével ill ha nem nézed rendszeresen a szintet,haza lehet vágni...jellegében a probléma nagyon hasonló az Opel Ecotec motorjainál tapasztaltakhoz.

Alapvetően megbízható-pörgős,jó motor de 10-12 ezrenként olajcsere és 2-3 ezrenként szint ellenőrzés,ez a titok :-)

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37585

Bocs,hogy én válaszolok.....de sajnos ez a jelenség nem"urban legend".Kénytelen voltam beleásni magam a témába,holott nem szerettem volna.

 

Ezeknek a blokkoknak a gyári tűrése 0,7-0,8l/1000km,azaz a Fiat ennyi olajfogyást még normálisnak tekint,általában 1-2 deci körül hörpint az átlag.

1)2004-ben(Eur 4-ként)a gyári ajánlás a Selenia 20k volt,azaz 10w-40-es,félszintetikus olaj,nem véletlenül.

2)Szinte mindig a hajtókarcsapágy és szimmeringjei mentek-mennek tönkre,általában a kevés olaj(hiányos kenés)miatt.Ha 15-20ezrenként cserélsz kenőanyagot és nem nézel olajszintet közben,akkor akár 0.5-1l is elfogyhat ennyi idő alatt,ami ennek a blokknak végzetes.A 2.9 literes olajtartály alulméretezett,ha ebből a kevésből csak fél liter hiányzik rendszeresen akkor gyorsan csapágyas lesz.Pontosítva a csapágy elkopik,a szimmering pedig megég. A rövid városi használatokkal rengeteg trutyi lerakódik a motorban ez tompítja-elnyomja a hajtókarcsapágy kopogást....és ha hirtelen beleteszel egy full synth(5w-0w)csúcsolajat az olyan szinten moshatja le a hengerfal belsejét ill a dugattyúk környékét mintha Brigéciolt öntöttél volna bele.Leszakad az olajfilm,nem lesz normális kenés.

 

Sajnos a Fiat 2021-ben már nem teszi bele egyik modelljébe se ezt a blokkot,az Eur 6b-t már nem bírja.....ami kapható vele az raktárról jön még pár hónapig.Viszont a 16-17 év alatt rengeteget csiszoltak-fejlesztettek rajta.Olajfuratokat tágítottak,változtattak a szelepfészkeken,a szelepek nyitási idején,sűrítésen.tőmítések fajtáin stb

A 2010 utáni 1.4 16v-k már szinte mentesek ettől a problémától,az olajfogyasztás csak nagyon ritkán jön elő.

 

 

 

Előzmény: ovoid (37584)
ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37584

Ezt szeretem!

Az urban legendet :)

Mi történt, mi volt a korrekt magyarázata, mi ment tönkre? Csapágy olvadt ki, főtengely kopott el, dugó, csapszeg, gyűrűk, henger gyorsan lekopott, azt olvasta már valaki valahol???

Tényleg, nagyon kíváncsi vagyok a megoldásra...

Mert ez így natúr hülyeség, hogy kimosta a trutyit az új, hígabb olaj, és párszáz km után kopog, stb.. Akkor trutyit kell bele tenni ezután! :)

Volt olyan kereskedő, aki szinte üvöltve mondta, hogy ezt a 16V-t többet soha nem hozza be, mert a szerelője nem győzte csinálni...

Most akkor mivaaan?

"Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?

Ajjaj! Akkor ezt kerülni kell!

Ha igaz.

És nem valami nagy félreértés....

 

D.K.-nak köszönöm a korrekt ajánlatot, de most megoldódni látszik a dolog!  :)

Ha mégsem, akkor keresem majd!

Előzmény: GPS (37583)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37583

 

Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.

 

Igen, ugyanezt olvastam külföldi szak-írásokban is - mint lehetséges és elég gyakori jelenséget.

Figyelem: nem lakossági fórumokban olvastam - hanem szakemberek által írt cikkekben.

 

A kellemetlen a dologban az, hogy miután beállt a kopogás a "csemege-olajnak" köszönhetően - utána az akkor sem múlik el, ha gyorsan visszacserélik az eredeti, sűrűbbre.

 

Nem szabály, hogy ez minden esetben előfordul - de elég gyakori.

.

Előzmény: Kormi76 (37582)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37582

Nem kívánlak eltántorítani :-)

hogy írtam az autót odakint "kiderwagen"-ként használták,a napi 20-30km alatt szerencsétlen motor fel sem bírt melegedni normálisan...hosszabb távon nem is igen használhatták.Emellett a 20 ezres olajcserék között jó pár deci olaj elfogyhatott amit a "hausfrau"tuti nem töltött utána.Szerintem az olajcserék között nem is nézték a szintet.

Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.

Tény,hogy nem ekkor kopott meg,írásom első mondatai megmagyarázzák a kopás okát:Sok indítás,sok rövid távú használat,olajszintnézés elmulasztása,20 ezres periódus.

Amúgy már rendben van a gépezet,olajfogyasztás max 1-2 deci/1000km.

 

 

Ui:Ha a beöntőnyilásba benézve bármilyen színű lerakódást látsz,inkább keress másik autót.Normális minőségű olaj mellé nem kell adalék,ebben egyetértünk

 

Előzmény: ovoid (37575)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37581

"Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked"

Ááááá, mentül komolyabb a kereskedés, annál inkább nem!

Még jó ha válaszol annyit, hogy figyeljem a hirdetéseit, bizony!

Még amelyik a behozatalt is hirdeti, olyanoktól is ez a válasz.

Meghogy, most nem lehet a covid miatt.... Ez is csak duma!

Egy sem volt, amelyik meg kérdezte volna, hová kell menni érte, egy sem!

 

Egy hölgy volt aki olaszból intézte volna, de nagyon lennt találtam csak, annak meg horror lett volna a száll. költsége.

 

Ezt a kategóriát nem favorizálják, ennyi.

Tudomásul veszem én, de ne ködösítsen....

Az a pápai, az tetszik.

Na majd lesz valahogy. Két ünnep között hátha találok  :)

 

 

Előzmény: GPS (37579)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37580

Akkor valszeg a tiedbe nincs.

Bontó a lelke....

Előzmény: Mpunto (37578)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37579

 

Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked - aki No.-ba ingázik.

 

Persze, ennek ára van, amit meg kell fizetni - de azokat még arra is meg lehet kérni, hogy nézzék meg alaposan a kocsit, mielőtt kifizetik. Érteni, értenek hozzá, az biztos.

 

Ha jól hallottam, ha nincs üzlet (pl. szar az autó, vagy eladta a tetű eladó) akkor 50, ha elhozzák, akkor 200-250 ezer No.-ból, Ausztriából kevesebb.

Kereskedője válogatja de ezért az ajtódba rakják le.

 

Pápán van egy kereskedő, aki rendszeresen hozott be autókat - ugyanígy, kérésre. Még alkudott is a helyszínen a vevő nevében - de azt átengedte a vevőnek, mert neki csak a kiegyezett fuvardíj kellett. (Általában nem járt rosszul ezzel sem - mert az elégedett vevő általában megfelezte vele a lelkudott lóvét.)

Hogy hoz-e még...fogalmam sincs.

 .

Előzmény: ovoid (37577)
Mpunto Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37578

 

Levetem kívül a müanyagt vízelvezető van ott

televolt levéllel kosszal de ott nincs polenszürö

vagy talán még az alatt lenne? 

Előzmény: ovoid (37563)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37577

Köszi!

Logikus, hogy az lenne a legegyszerűbb, de a coviddal, nem húzok ujjat!

És ezért, a vonat, a busz, kész életveszély.....  Szerintem.

Alkudni, persze csak normálisan gondoltam, azért nem is restelltem itt rákérdezni!

Előzmény: GPS (37576)
GPS Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 37576

 

Van is jelöltem németben, de nem találok senkit, aki behozná. :(

 

Miért nem mész ki te érte - mondjuk vonattal-busszal?
Precízen leegyezteted az eladóval - lóvé a zsebben - és ha kész vannak a papírok, go home.

 

Apropó, egy kb 4000 ajrós indulóárból, mennyit lehet, illik, szabad alkudni megpróbálni odakinnt, persze nem pofátlanul?!

 

200 eurót, nem többet. Azok ott nem "Lakatosék" - ott komolyan gondolják, amit mondtak.

200-at lehet elengednek, mert megsajnálnak, hogy odáig bumliztál az autójukért, legalább az útiköltség jöjjön vissza, nem igaz?

 

De ott nem megy az "...és a feléből mennyit enged, Főnök" tempó - mert azonnal kidobnak az udvarról.

.

Előzmény: ovoid (37575)
ovoid Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37575

Köszönjük a gyors reagálást!

 

Azért tudd, hogy nem sikerült eltántorítanod az 1.4 16V vételtől!  :)

Van is jelöltem németben, de nem találok senkit, aki behozná. :(

 

Nagyon kevés km van benne. Ezért is szeretném megvenni....

Alap, hogy az olajbeöntőnél benézzek, és ha ott szurkot látok, akkor csákó, otthagyom.

Apropó, egy kb 4000 ajrós indulóárból, mennyit lehet, illik, szabad alkudni megpróbálni odakinnt, persze nem pofátlanul?!

 

Írtad "A jó kis Castrol olaj kimosta belőle a rengeteg lerakódást azért kezdett kopogni."

Ez nekem fura, a lerakódás nem rakhatta be a kopást...

 

Én gyakran megforgatom, nincs azzal semmi gond. :D

 

Sok olajos beírás, urban legend szagú. Én sem vagyok vegyész, de azt gondolom, hogy azért, a huszonvalahány éves, ajánlott olajnál, van korszerűbb!

És bátran használom is, az 5W-40-et a 0W-30-at.... 

A szint(ek) ellenörzése nálam nem kérdés, mert valszeg többet nyitom fel egy hét alatt a motorháztetőt, mint más a hátsóajtót.

 

Az autókeresgélése közben, meg netes képeken is többször láttam, az olajbeöntőn benézve, hogy olyan okkersárga szerű bevonat van benne.

Az valami adalék lehet? Mivel én olyat sohasem használok, nem tudom azok milyenek.

Az enyémbe ha belenézek, olajos a fém és kész, semmi szín.

 

Viszont ahol nem kísérleteznék az olajjal,  az az EVO,  MAIR rendszere, mert ott a szívószelep feletti dugattyúrendszer, nagyon érzékeny lehet rá.

Nem is szándékozom EVO-t venni, pedig nagyon tetszik a megoldás.....

 

Az 1.2  16V már a múlté, csak régi kasztnikban van olyan.

 

 

Előzmény: Kormi76 (37565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!