Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

I. Blasius Creative Commons License 2000.12.14 0 0 92

Szvsz a Daewoo Cielot az Astra Classichoz kéne hasonlítani, ismerve a Romániai életszínvonalat, nem kis terhet jelenthet ott egy Cielo megvásárlása. Kb. a Tico lehet a Suzuki 1,0 megfelelője, Lengyelországban pedig a Cinquecento a sztár.
Előzmény: Aszpirin (90)
Asszem Creative Commons License 2000.12.13 0 0 91
Kisebb zökkenők után, újra megindult a hyundai magyarországi forgalmazása.
Legújabb dobásuk az Atos Prime GLS. Ez egy Wagonka méretű jószág, 2.6 milláért légzsák, ABS, klíma, alufelni, spoiler, krómbetétek, magnó, centrál, szervó, ablakemelő, stb

Vagy a H1 kisbusz sok személyes, dupla klímás, stb 5.5 plusz fa.

Nálunk annyira nem elterjedtek, szerintem nagyon rossz az itthoni marketing. Tőlünk nyugatabbra, sokkal elterjedtebb.

Előzmény: Aszpirin (89)
Aszpirin Creative Commons License 2000.12.13 0 0 90
Íme egy-két érdekesség.

Romániában a Daewoo-nak van gyára, így ami Magyarországon a Suzuki, az ott a Daewoo. Érdekes kívülről nézni, hogy mennyi Daewoo-fan van ott. Valahogy ilyen lehet pl. osztrák szemmel a magyar suzuki-mánia.
Szóval ott akinek van pénze, az egy Nexiát vesz, az alapvetően a gazdagság szimbóluma :o) És ott nem Nexiának, hanem Cielónak hívják. Eszméletlen dolog elnézni, ahogy egy újgazdag egy Nexiában flancol a mobiljával... Vicces.
A múltkor Marosvásárhelyen tapasztaltam, hogy szinte minden taxi Tico!!! Létezik egy olyan taxi-társaság, hogy aszongya "Tico-Taxi". No comment. Az az autó minden egyébre alkalmas lehet, de taxinak?... Ez is vicces.

Aszpirin Creative Commons License 2000.12.13 0 0 89
Na akkor én is leírom a véleményemet. Teljesen szubjektív vélemény ez, én ezeket az autókat nem vezettem.

Ssang-Yong
Nagyon tetszenek a terepjárói, valahogy olyan igazi terepjáróknak néznek ki, semmi flanc. Ssang-yong szemáélyautók? Léteznek ilyenek?

Kia
Nemrég autóvásárlás miatt főtt a fejem, és komolyan szóba jött a Kia Shuma. A formája rendkívül tetszett (ha nem Kia lett volna, csak emiatt már rég megvettem volna). Az áráért rengeteg olyan dolog van benne, amelyet szinte minden más autóban extraként kínálnak ebben a kategóriában. Ráadásul olcsó is (ha jól emélkszem 2,7 millió körül). Végül azonban nem Kiát vettem. Az ok: senki nem ismerte, és teljesen bizalmatlan voltam a koreai autók iránt. Lehet, hogy sajnálni fogom.

Daewoo
A Tico szerintem eléggé igénytelen és apró, nem is nagyon szólok róla. A Matiz viszont aprósága ellenére tetszik. És valahogy jól is néz ki. Semmivel sem csúnyább, mint pl. egy Punto (a Seicentoról nem is beszélve).
A nagyobb daewoo-kat kifejezetten ki nem állhatom. Nekem nagyon visszataszító az elejének, lámpáinak, és főleg a hűtőrácsnak a formája, valahogy nagyon nőies.

Hyundai
Árulja el valaki, forgalmaznak még ilyen autókat Magyarországon? Az ADAC megbízhatósági felmérésében igen jó helyen végzett a márka, de valahogy Mo-n nagyon keveset látok.

Más DK-i autót nem ismerek (volt hír régebben valami Samsung Motors-ról is, látott valaki már Samsung autót? Létezik egyáltalán, vagy csak én emlékszem rosszul?)

I. Blasius Creative Commons License 2000.12.13 0 0 88
Nagyanyámnak van egy Marutija, vezettem már párszor, a tapasztalatok:

Meglepően fürge, a motorméretéhez képest. A haverom 4 ütemű trabiját legyorsultam vele. (70- ig)
Kicsit többet eszik, mint az előtte lévő Ticója, de városban ez is elmegy 6 literrel. És elég neki a 91- es benzin is. Országúton el lehet vele boldogulni, Szegedre mentem már vele, és az országúton csak 10 perccel volt rosszabb az időm, mint egy 90 LE- s Escorttal. Előzgetni lehet vele, de 110-nél gyorsabban nem érdemes menni, mert akkor már 7 litert eszik, 90-nél 60-ot, a végsebessége 125- 130 lehet. Az Érdi emelkedőre felmegy, de azért igencsak nyomni kell a gázt, ha feltűnik a tükörben egy újabb Ikarus:)) 4 sebességes egyébként, a váltója meglepően pontosan kapcsolható, a húgom fél éves 206-o Pug-jának sokkal rosszabb.

A fékje viszont nem valami hatásos, kb 55- 70 m lehet.

A rugózása tűrhető, 12-es kerekei vannak, kényelmesebb, mint egy 4 ütemű Trabi.

Eddig cserben csak egyszer hagyott, nem indult el, és folyt az olaja. A csomagtartója nevetségesen kicsi, lényegében nincs is, mivel magas az alja, és alacsonyan van a kalaptartó, így nem fér bele szinte semmi.

BKV pótlónak ideális, mivel parkolni nagyon könnyű vele, mivel könnyen kilátni a kocsiból, éa kormánya is könnyen tekerhető. Mivel manuális szivatója van, szvsz télen kevesebbet fogyaszt mint az autómata szivatósok. Gyengéje még az ablaktörlő gyenge hatásfoka, és a szellőztető berendezése. Igaz van rajta belső levegő keringetés, amit még egy közel 3 milliós Escortba se tudtak beletenni...

Összessgében megéri az árát (kb 500 ezret), de csak annak, aki városban használja. A Twingoval ellentétben autópályára nem ajánlatos kimenni vele.

Előzmény: tojásrántotta (87)
tojásrántotta Creative Commons License 2000.12.12 0 0 87
Sziasztok!

Azon gondolkodom,mivel utálom a BKV-t és kölcsönt fogok felvenni a
banktól (500E),hogy merészeljek e Marutit venni. Nem igazán ismerem
a típust, azt sem tudom mennyit eszik és milyen drága hozzá az alkatrész.
Szóval vmit írjatok róla lécci! Lehet még kapni hozzá könnyen alkatrészeket?
4 vagy 5 sebességes? Hány LE-s? Mennyire vannak a kis 800-asok szét-
hatjtva? Felmegy az érdi emelkedőn. Szóval ilyenekre is kiváncsi vagyok.

köszi,
rántotta

cikkes Creative Commons License 2000.08.06 0 0 86
Kedves bölcs eltaláltad a való életben nem nyomulok ilyen vészesen :)

Üdv.

Bölcs Creative Commons License 2000.08.05 0 0 85
Hello!

Örülök, hogy ilyen konstruktív is tudsz lenni! Az ötlet fenomenális, vita lezárva.
Megjegyzésként kérlek fogadj el annyit, hogy nem mindig szerencsés a hangnemed.Tényleg nem vagyunk haverok, itt a cibertérben könnyu személytelennek lenni. Tulajdonképpen szinte következmények nélkül alkalmazhatod sajátságos stílusodat. Remélem a való életben azért nem ennyire vészes a helyzet.
Üdv néked:
Bölcs

Előzmény: cikkes (84)
cikkes Creative Commons License 2000.08.03 0 0 84
Ja, tényleg érdekes szórakozás, de nem legalább nem olyan snassz, én ilyen vagyok nem bánom ha kritizálnak, mert tudom mit miért teszek és tudom, hogyha valaki másképp értelmez valamit mint én, épp ezért nem sértődök meg a kritikán.
Ha akraod tőlem le is zár hatjuk a vitát.
Detonátor Creative Commons License 2000.08.02 0 0 83
Off:
Érdekes szórakozást találtál magadnak. De végül is Te tudod. Nagyon nem húztál fel, csak a kategorikus kijelentéseket nem igazán komálom, mivel tapasztalatok hiányában értelmetlennek tartom. Meg egyébként is. A viccről meg csak annyit: Nem mindegy, hogy odamegyek valakihez és mélyen a szemébe nézve azt mondom: A k... anyádat, és aztán az orrom vérét törölgetve mondogatom, hogy bocsi csak vicceltem. Vagy kölcsönös röhögések közepette a vállát csapkodva azt mondom: De hülye vagy, a k.. anyádat.
Kicsit túlzás a hasonlat, de kb. tükrözi a lényeget. Akkor ezt itt le is zárhatjuk.
Hali!
On
Előzmény: cikkes (81)
Bölcs Creative Commons License 2000.08.02 0 0 82
no comment
Előzmény: cikkes (81)
cikkes Creative Commons License 2000.08.02 0 0 81
Kedves Bölcs és Detonátor
Az autókról nem óhajtok vitakozni, én egyszerűen nem szeretem a Koreai autókat.
Titeket csak kíváncsiságból idegesítettelek eddig, arra voltam kíváncsi, hogy emberek milyen kis hülyeségek miatt tudják felkapni a vizet, igaz,hogy ti még elég jól toleráltátok a hülyeségem. Bocs ha nagyon fel húztalak titeket.
Ez esetben nyugodjatok meg, nem kritizálom tovább a Koreai autókat (tényleg nem vagyok egy szakértő csak egyszerűen nem szeretem ezeket a típusokat, dehát mindenkinek szíve joga hogy mit választ magának).
Ez nem vitakultúráról szólt vagy ilyesmi egyszeűen csak cukkoltalak titeket.
Tényleg Bocs!
Pitbull Creative Commons License 2000.08.01 0 0 80
Nagyon oda van mindenki a német elektronikával. Meg kéne azokat nézni hány chippen figyel a made in taiwan, meg malaysia felirat. Mivel a legnagyobb szilikát gyártóknak a távol keleten vannak gyáraik.
Előzmény: Steviev (79)
Steviev Creative Commons License 2000.08.01 0 0 79
Bocs, hogy beleugatok, de kb. két éve van koreai kocsim (korábban Hyundai Lantra 1.5 GLSi (1992), most Daewoo Espero 1.5 GLX (1996)), és ezalatt a két éev alatt semmi probléma nem merült fel, egyszer sem robbantam le sehol, pedig nem kiméltem egyik gépet sem. Vezettem sokféle kocsit már életemben (pl. Golf, Lancer) de sokkal kényelmesebbek voltak, jobban mentek a "vacak" koreai roncsok. A Lantra (ami majdnem ua. mint a Lancer) sokkal jobb volt a vele egyidős Lancernél, mind dinamikájában, mind kényelmében. Az Espero pedig baromi kényelmes, megy mint az állat, szóval nem rossz kocsi. Én sem akartam koreai kocsit venni, de nem bántam meg. Ennyiért, ennyit sem német, sem japán kocsiban nem kapsz.
Detonátor Creative Commons License 2000.08.01 0 0 78
Hali cikkes!

Visszaszoktad olvasni a saját hozzászólásaidat mielőtt elküldöd? Már a fél autós fórum rajtad röhög.
"Ezek szerint neked az is mindegy lenne hogy egy Trabantod van vagy egy BMW-d"
Kicsit sántít ez a párhuzam, nem gondolod? Hatalmas tudományos következtetéseket tudsz levonni! Csak azt nem tudom miből. Ilyenek miatt kérdezem, hogy vissza szoktad-e olvasni azt, amit írsz. Köszönöm, de nem nekem van szükségem az őszinte részvétre. :) Hány éve is szerezhetted meg a jogsid? (Ha egyáltalán van.) 2-3 éve? Gondolom hasznosan töltötted ezt a néhány évet és leamortizáltál néhány saját ill. vállalati autót (legalábbis bízom benne, hogy így volt, és ebből merítetted ezen magasröptű mondandóidat, mivel a haverom barátjának az öccse azt mondta, hogy... dumák már régen nem mérvadók!) Egyébként teljesen megvigasztaltál, hogy már nekem sem lesz rosszabb. Én is csak azt kívánom Neked, hogy egyszer Te is eléred ezt az úgynevezett "rossz" szintet. És itt nem autótípusra és márkákra gondolok, - mivel hajlamos vagy félre érteni dolgokat. - hanem emberi értékek, viselkedés, IQ, stb... Fiatal vagy, sokat tanulhatsz még, de le is ragadhatsz egy szinten!
Üdv.

Előzmény: cikkes (76)
Bölcs Creative Commons License 2000.08.01 0 0 77
Szeva cikkes!

A stílusodat általában nem kérésre fogják minősíteni, ezzel jobb, ha megpróbálsz együtt élni. Kimondottan prosztó paraszt módra tudsz néha reagálni és én ezt meg is mondom neked, akár tetszik, akár nem! (Igaz, ezzel én is lealacsonyodom a vitakultúrádhoz, ami a nullával egyenlő!)

Munkámhoz tartozván eddigi rövid életem során volt szerencsém kb. 130 féle autót vezettem, köztük a Trabanttól kezdve a 18 milliós Jeep-ig.
Úgyhogy van összehasonlítási alapom.

Nem tudom, miért gyűlölöd ennyire és ilyen mélyből jövően a dél-koreai autókat? Próbálj meg kérlek valami konkrétumot mesélni, hátha megértjük utálatod forrását... :)

Üdv
Bölcs

ui: Ha rám hallgatsz, próbálj mégiscsak kicsit csiszolni stílusodon kérlek.

Előzmény: cikkes (75)
cikkes Creative Commons License 2000.08.01 0 0 76
Detonatornak címezve:

Először is nem vagyok csóka, hanem ugyan olyan ember vagyok mint te ez bár mennyire is furcsa.
Szétfikáztam a fél indexet? és akkor mi van?
Kérdezetem volna hogy mi erről a véleményed, ennyire rosszul emlékeznék? Lehet.
Igazad van az elektronikával kapcsolatban is.
Végül is ha jobban megnézzük mind a kettő német, ezek szerint egyforma? ez érdekes (a végén még kideríted hogy ugyan azt az elektronikát pakolják a Lanosba mint a Clk Mercibe)Ezek szerint neked az is mindegy lenne hogy egy Trabantod van vagy egy BMW-d, végül is mind a kettőt németek gyártották (gyártják). Hát hidd el én is csak gratulálni tudok neked (őszinte részvétem), vigasztaljon az hogy rosszabb már neked se lesz.

cikkes Creative Commons License 2000.08.01 0 0 75
Bölcsnek címezve:)

Azt hiszem a stílusomra nem kértem komentárt (javíts ki ha tévedek!). Igazad van, tényleg olcsó miért nem buzdítjuk rögtön az embereket arra hogy vegyenek Trabantot az is olcsó igaz, hogy szart sem ér, de akkor is olcsó, vagy nem.
Számodra lehet hogy megütik az elvárható szintet ezek az autók, és biztos így is van de
ha te ezt szintnek nevezed akkor megbocsáss de elléggé igénytelen vagy e téren. Abban is igazad van hogy eléfuthatnak sokáig, végül is ha veszek egy kerti furikot az is addig megy amég szét nem kopik a kereke, vagy ki nem esik a helyéről. Tény és való, hogy sokáig megy csak nem mindegy hogy hogyan. Akinek nincs rá pénze ne vegyen új atót, vegyen használtat de legalább akkor autót vegyen és ne Lanost mondjuk.

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.31 0 0 74
Igen, a nemet elektronika esetemben Siemens gyartmanyu motorvezerlest jelent.
Detonátor Creative Commons License 2000.07.31 0 0 73
Először is. Bocsánat az előbbi duplázásért!

Szia, Pampalini!

Előljáróban csak annyit, hogy balesetmentes közlekedést kívánok az új verdával az egész családnak!
Lehet, hogy már elkéstem, de én, amikor még anno megvettem a Matizom, azzal kezdtem, hogy a "kényes" helyeken letakarítottam a bevonatot. (pl. a kipufogókönyököt takaró lemezről.)
Ja, és most mi lesz a Skodrival ?! Vagy az saját nyúzásra van?
Üdv.

Előzmény: pampalini (67)
Detonátor Creative Commons License 2000.07.31 0 0 72
Hali, Te aztán nem semmi csóka vagy! Huszonegynehány hozzászólásban végigfikáztad a fél indexet. Gratula!
"elektronika gagyi". mondod Te, és utána elkezded javasolni a német autót. Csak, hogy tudd. Ezeknek az autóknak a nagy részében német elektronika van. Bocs. Bár igaz, hogy ez autós újságok fényképeiről nem derül ki, de ha közelebbről is láttál volna ilyen autókat, lehet, hogy nagyobb rálátásod lenne a dolgokra. Egyet azért ne felejtsünk el. Mindenki ugyanarról a piacról építkezik.
Előzmény: cikkes (68)
Detonátor Creative Commons License 2000.07.31 0 0 71
Hali, Te aztán nem semmi csóka vagy! Huszonegynehány hozzászólásban vigigfikáztad a fél indexet. Gratula!
"elektronika gagyi". mondod Te, és utána elkezded javasolni a német autót. Csak, hogy tudd. Ezeknek az autóknak a nagy részében német elektronika van. Bocs. Bár igaz, hogy ez autós újságok fényképeiről nem derül ki, de ha közelebbről is láttál volna ilyen autókat, lehet, hogy nagyobb rálátásod lenne a dolgokra. Egyet azért ne felejtsünk el. Mindenki ugyanarról a piacról építkezik.
Előzmény: cikkes (68)
Bölcs Creative Commons License 2000.07.31 0 0 70
Hali cikkes!

Kicsinyt cinkes a stílusod barátom. Az emberek nem azért veszik a dél-koreai autókat, mert nem értenek hozzá, hanem mert magyar viszonylatban "olcsó"nak számítanak. Bőven megütik az elvárható szintet technikailag és kényelmileg is!
Az ár-érték arányuk jobb, mint a német autóké!
Elvben igazad van hogy egy pl Honda, Saab, VW jobb, mint egy Daewoo, de ez elsősorban pénzügyi kérdés.
Ha vigyázol az autóra, akkor egy ilyen általad szétfikázott koreai csoda is gond nélkül elfut sok-sok évig.

üdv
Bölcs

Előzmény: cikkes (68)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.31 0 0 69
Hi!

Dél-koreai autómmal immár 20.000km-ert tettem meg, még semmi gond nem történt. Nem zörög, nem esett szét, hibátlan. Egyetlen negativum, hogy tankolni ebbe is kell; vigasztalom magam azzal, hogy kevesebbet mint az überfasza német kocsikba.

Előzmény: cikkes (68)
cikkes Creative Commons License 2000.07.30 0 0 68
Nem nagyon nevezném autóknak ezeket a koreai csodákat, persze nem is nagyon látom hogy autókhoz értő emberek vásárolnák őket. Azoknak akik semmit sem értenek az autókhoz azoknak tökéletesen megfelel, sőt még el is hiszsik hogy a pénzükért egy jó kocsit kaptak. Hát ez nem igazán így van. A Koreai autó = precizitás no,
kényelem no, motor nudli, elektronika gagyi.
Röviden ennyi. Aki autót szeretne az a japán, német, svéd, amerikai kínálatból válogasson.
pampalini Creative Commons License 2000.07.28 0 0 67
Halihoo!

Ma délután 3 és 4 óra között boldog tuljadonosa lett családunk egy Daewoo Lanos 1.5S-nek. (+szervókormány,+immo, +mocis ablak, +metálfény)
Első tapasztalatok:
Iszonyat erő a mociban
Dinamikus
Jól kezelhető
Kényelmes (bátyám szerint kemény az ülés)
Minden kézreáll
Úgy ül az úton mintha odaragadt volna
Nagyon jól vezethető
A védőbevonat miatt egy kicsit büdös a moci
Számomra kicsit kemény a rugózás

Most elsőre kb ennyi...

Bölcs Creative Commons License 2000.07.27 0 0 66
Sziasztok!

Sajnálattal veszem észre, hogy a kifulladás jeleit mutatja a topic...

Íme okulásul egy rövid történet tegnapról:

Kaptam kölcsön egy Daewoo Nubira 1.6 SX-et a vezérképviseletről. 3 éves az autó, 40000 km van benne, szinte full extra (ABS, SRS-Airbag, Légkondi, minden elektromos, alufelni).
Semmi gond vele, jó kis autó.
Aztán jött a hidegzuhany...
Egy talán kicsit gyorsan bevett szűk kanyarban egy úthiba miatt leugrott (!) a jobb első gumi a felniről. (185/70) Ez már önmagában sem egy kellemes élmény, de amikor megláttam, hogy ún. kerékőr van rajta, (másfajta csavar, hogy ne tudják lelopni a felnit) akkor kivert a víz. Szerencsére kb 10 perces keresés után megtaláltam az átalakítót a csomagtartó legelrejtettebb zugában. Csakhogy ehhez az átalakítóhoz nem 19-es kulcs kellett, hanem 17-es. Az meg persze nem volt a kocsiban...
Néhány autósnál próbálkoztam, de senkinél sem volt; mehettem haza, 2 órát szívtam...

Epilógus: másnap a gumis visszatette a gumit a felnire, egyiknek sem lett baja...

Üdv
Bölcs

Asszem Creative Commons License 2000.04.12 0 0 65
Mármint a régi topic
Előzmény: Asszem (64)
Asszem Creative Commons License 2000.04.12 0 0 64
Bölcs!

Itt van ni!

Üdv

Boróka12 Creative Commons License 2000.04.10 0 0 63
Szia Zak!

4000-et forog 130-nál? Nem mondom, hogy kevés... Persze az olaszosan rövid áttételek miatt biztosan jól gyorsul, de azért mégis...

Az általad szeretett Charger kb. 200-nál forog 3000-et. :-) Persze nem is ez a kategória. Meg az ízlésvilág is amerikás.

Előzmény: Zak (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!