"az utca is full beton,és nem túl széles" Na ne mondd,szóval te már azt is tudod,hogy mennyi beton/kő tartalom ill. mekkora utcaszélesség kaphatja meg a belvárosi minősítést.Röhögnöm kell.Szerintem neked Nagykőrösre,Hajdúböszörménybe meg Ceglédre kéne járnod.Akár oda is költözhetnél.Ezekben az alföldi mezővárosokban aztán találnál kedvedre baromi széles,kevessé betonozott utcákat.Ugyanis annak idején ezeken hajtották ki-be a gulyát.Nem véletlen,hogy a hasonló múltú Debrecennek is ilyen széles a főutcája.
Én Nyíregyházát egyszer láttam. A tapasztaltak alapján a belvárosa egyetlen főtérszerűségből áll,így a miskolcival összehasonlítani nem érdemes. Debrecent viszont naponta látom,úgyhogy szerintem inkább neked kéne elmenni és megnézni.Az pedig nem véletlen,hogy a debreceni ismerősöm nagyobbnak látta a miskolci belvárost,mert tényleg nagyobb.A debreceni belváros ugyanis tényleg egyutcás,sokkaL inkább az,mint a miskolci.Itt a Petőfi tértől a Mindszent térig tart,de beletartozik a Búza tér és az Avasi templom környéke is.De hadd ne soroljam már el.Debrecenben viszont a főutca és az azt keresztező kis utcák alkotják az össz. belvárost.Csakhogy azok az keresztutcák sokkal rövidebbek,mint az itteniek és amint végetérnek,vagy lakótelepek vagy nyomoronc kis földszintes házak következnek. Végezetül annyit mondanék,hogy azért az érdekes,nektek semmi sem hihető,ha azt Miskolcról mondták és pozitív.Ha miskolciak mondják az a baj,ha idegenek,akkor meg az.Még az is lehet,hogy bennetek van a hiba.
azert ez erdekes, hogy miert mondja azt valaki, hogy miskolc belvárosa nagyobb, mint debrecené ?
Mondjuk a szechenyi u. kozepso resze balrol az Arany J. u. bérházak, semmi, nem valami belvárosi hangulat. másik oldalról a régiposta utca, az sem az igazi, nem ? No hol itt a nagy belváros ?
lefelé az Ady hídnál vége, balra-jobbra semmi,
felfelé a városház térig, aztán kész. Gyakorlatilag egy utcának egy kis része a belváros, az utca is full beton, és nem tul széles.
A búza tér, illetve a pláza már beleszámít, de ennyi.
debrecennek ha még ugyanennyi hosszúságú is lenne a piac utca, akkor is kb. háromszor olyan széles, és a mostani állapotában azért egészen más. (bar vannak giccsek rendesen) Tessék elmenni, megnézni, nincs messze...
nyíregyháza sem nagyobb, de ott egy kicsit jobb az elrendezese, nem egy utca, hanem vannak terek is belul, meg egy kicsit varososabb az egesz.
Nekem semmi bajom a parkolohelyekkel, illetve olyanok, amilyenek, ezt nehez lenne egy tollvonassal megvaltoztatni.
Gondold el, hogy ha pl. lenne egy mozi, vagy strand, vagy ilyesmi, de nem lenne jegyszedo, hanem mindenki bemehetne nyugodtan, de egy masik boltban lehetne valami jegyet kapni, ami ervenyes oda.
A bejaratnal valahol lenne egy kis tabla, amire ki lenne irva, hogy jegy kell, de ez minden.
Ja, es neha bemenne egy erre a celra fizetett, felszerelt rendor, aki igazoltatna, lekamerázna, meg feljelentene perelne, meg minden, ha nincs jegyed.
Hidd el, sokan mar csak azert is bemennének, mert nem tudják, hogyan müködik a rendszer, vagy nincs kedvuk elmenni mashova jegyet venni, vagy eppen az messze is van, esetleg zarva van, vagy elfogyott a jegy.
Nem egyszerübb lenne, ha az ellenorok, kamerazok helyett jegyszedoket, vagy automatát alkalmaznának ?
Szerintem a "büntetös" rendszer simán bunkosag, magaban hordozza a feszultseget, a feljelenteseket, kenyelmetlenseget, stb.
Probalj meg pl. bécsben bemenni a belvárosba kocsival. De tenyleg a leg belebb belvárosban is meg tudsz állni, igaz, parkolóházban, nem túl olcsón, de azt mindenki érti, tudja is, hogy miért fizet, és hogy hogyan.
Ja, még egy dolog :
Pesten is kaptam már borítékot régebben, de ott nem egyböl a 700, vagy mennyi forinttal kezdték, hanem úgy volt, hogy ha aznap befizeted, akkor csak kicsivel volt több, mint a parkolás ára.
Szóval javaslatom a ROSSZ parkolási RENDSZER megjavítására :
- Automaták, vagy jegyszedök, vagy ilyesmi alkalmazása, parkoláskor, vagy távozáskor kelljen fizetni, ott, ahol parkoltunk.
tokeletesen igazad van.... de ezeknek az emberekenek iagazbol semmi nem jo.. illletve egyvalami.. fik@zni azta a helyet ahol elnek es elegedettlenseguknek hangot adni...
Ezzel szemben ha bemutatod a jo oldalakta akkro nem jo mert mar szkeptikusak hogy csak a jo dolgokat mutatod meg ha pedig vegyesen adsz peldakat akkor csak a rosszat fogjak belole erteni. igazabol azt nem ertem hogy minke jon ide az ilyen ember de hat az internet nekik is szabad es csak azert mert mas velemenyen van megnem lehet mast kimoderalni.. Probald meg nem figyelembe venni az ilyen hozzaszolasokat sok mindenkinek sporolsz meg idot es energiat de legfokeppen magadnak mert nem emrgesited magad illetve ha nem reagalsz ra akkor egy ido utan elunja hogy nem foglalkozik senki az o hozzaszoolasaval es elmegy mashova "balhezni"
Tul egyszeru elhagyni egy helyet es teret adni masnak.. Ez olyan mintha Miskolcrol mondanal le vagy legalabbis majdnem olyan...
Mar teljesen elment a kedvem ettol a topictol.Ennyi Miskolc-gyulolo idiotat,akiknek az a legfobb gondjuk,hogy osszeszedjek a legrondabb kepeket Miskolcrol,gyarakat,falfirkakat stb. Ugyanilyen kepeket barmelyik varosrol lehetne gyujteni. Ami meg a belvarost illeti... A multkor itt jart egy ismerosom Debrecenbol,es meg volt lepodve,hogy a miskolci belvaros mennyivel nagyobb es szebb,mint a debreceni. Ja,es a nyaron egy csapat egyetemistaval voltam Miskolcon(tobbseguk akkor latta eloszor a varost),es egy sem volt koztuk,aki szidta volna,sot,tobben meglepodesuknek adtak hangot,hogy ok ugy halottak,ez egy csunya iparvaros,ezzel szemben nekik nagyon is tetszik.
Szerintem azonnal kapcsold ki a számítógéped, mert így az erőműveknek túlterheltséget okozol, és ez bizony (hosszútávon) sok sok ember légúti megbetegetéséhez vezethet.
Aszta!
Ez az új honlap már egész profi. Épp a napokban akartam egy kicsit szidni, de szerencsére erre már nem kell gondolni.
És felkerült egy normális térkép is. Codász, codász!
"A gyár története 1890-re nyúlik vissza, amikor Weisskopf Arnold vállalkozó megnyitotta kőbányáját Miskolc-Tapolcán.
A Magyar Általános Kőszénbánya Rt. 1914-ben üzembe helyezett Hejőcsabán egy Hoffmann-rendszerű mészégető körkemencét."
...
"1971-ben kezdődött meg egy korszerű, nagy kapacitású (1,2 millió tonna klinker/év), POLYSIUS technológiájú cementgyár építése, melyet 1975-ben helyeztek üzembe."
...
"A klinker égetése 2 db 2.000 t/nap névleges teljesítményű, DOPOL-rendszerű, lebegtető hőcserélővel és bolygóhűtővel ellátott forgókemencében történik, mellyel a korábbi gáztüzelést 1997-ben szén tüzeléssel egészítettük ki."
Vagyis 97-ben volt az utolsó nagyobb fejlesztés. Többit lásd a fenti címen.
Kielegítő válasz volt?
"A kiegyezés után ismét fejlődésnek indul a város. Ennek alapja az 1859-re kiépült vasút. 1868-ban megnyitotta kapuit az egykori hámori kohászat utódaként felépült diósgyőri vasgyár."
Jelenlegi formáját 71-77 között vette fel, előtte nem hiszem, hogy ekkora monstrum állt a helyén. Azt se nagyon hiszem, hogy a régi elemekből valami is megmaradt.
Egyébként egy szóval sem mondtam, hogy a mai vasgyár területén volt az elődje. (A Miskolci Egyetem elődje se miskolci, hanem selmecbányai... ha jól tudom. De javíts ki!)
(Feltételezem, hogy azért IS épült Miskolcon az LKM meg a többi, mert volt némi vasgyáras múltja. Persze ki tudja, én akkor még nem éltem.)
Szóval akkor a "régi" cementgyár és az "új" vasgyár építési időpontjára vagy kíváncsi? Mert azokról fogalmam sincs. (:
Az a gond, hogy halvány lila gőzöd sincs arról, hogy mit jelent és miket okoz a gépjárműforgalom.
Téged az érdekel, és a dologról alkotott képed is addig jut el, hogy egy lépést ne kelljen gylog tenned, bárhová is akarsz eljutni. Snitt, nincs tovább, Te egy individuum vagy, mintha lakatlan szigeten élnél.
Nagyobb gond az, hogy a tények sem zavarnak meg abban, hogy ezt a látásmódodat szilárdan fenntartsd.
A parkolási díjnak nem csak az a szerepe, hogy a parkolóhelyek kialakítását és fenntartását finanszírozzák belőle. Ahogy azt transziloz írta, az arra még kevés is lenne. Egyébként jó lenne, ha teljesen megfizettetnék, mert én nem nagyon szeretném az adómból a Te parkolásodat fizetni. De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy azálatl, hogy Te bemész a Belvárosba az autóddal (ha kell, ha nem kell, de kihaénnem alapon bemész), azzal szennyezed a levegőt, több lesz a légúti és daganatos megbetegedés, az ez által kieső munkaerő, a gyógyítás költségei, a felvert por és a kibocsátott égéstermék ráül a falakra, azokat időnként le kell tisztítani, a szabálytalan parkolásoddal lassítod a forgalmat, ami még nagyobb emisszió, és így tovább. Valamint -bármennyire nem tetszik- van egy "pedagógiai" oldala is, hogy igenis, gondolkodjon el rajta a kedves autós, hogy ha már semmi más észérv nem hatja meg, akkor a zsebére gondoljon, mielőtt elindul, hogy hova és mennyire megy be az autójával. Már tényleg csak az kellene, hogy a szabálytalan parkolók komoly büntetést fizessenek. Budapesten az V. kerületben dolgozom. Itt nem szaroznak, viszik a sárga gépek az autókat.
A szabálytalan parkolás pedig poén, nem poén, szabálytalan. Másoknak okozol vele kellemetlenséget, bosszúságot. Persze, amikor Téged ér valami vélt vagy valós sérelem, akkor fel vagy háborodva. Járdára felállva letörnék az útban lévő tükrödet, mit szolnál? Az sem poén.
"Már a mienk." - - ezért kell nekünk eladnunk.
és természetesen nem magunknak( bár néha úgy tünik az is ránk férne )
Gyár témát nem szeretném tovább vinni sokáig, de az én környezetem a HCM-t ismerte gyárként.
(lásd pl.: bagojj 1307. )
a két gyár építésének dátuma viszont továbbra is érdekelne, hát ha valaki ismeri.
Ha egy autót el szeretnék adni, akkor azt mutatom meg először, hogy...
Ne má'! Most egymásnak akarjuk eladni Miskolcot? Minek? Már a mienk..
A gyár témához pedig. Én ugyan nem vagyok tősgyökeres miskolci, de ha gyárat emlegetnek, azonnal a vasgyár jut eszembe, illetve az a holdbéli táj, ami a 29-esről tárul elénk. Meg aztán Miskolcon a kohászatnak vannak nagy hagyományai, tehát szerintem szinte mindenki erre asszociál.
Mik egy hibátlan város ismérvei ?
Melyik az a város idehaza, amelyik hibátlan?
-----
"Ha meg muszaj akkor meg nem sz@rnek a sajat fejemre..." >>>>>>>
Ha egy autót el szeretnék adni, akkor azt mutatom meg először, hogy hol is volt utoljára megtörve ?
Ha el akarom adni a lakásom, akkor pedig azt mesélem el, hogy a felettem lakó évente kétszer beáztat, a garázs elé mindennap beállnak, és a liftet fel szokták gyújtani néha.
Ha el akarom adni a városom ...
------
Ha valaki rendelkezik pontos infókkal a cementgyár és a vasgyár kezdeteiről, engem érdekelne! Én kb. egyidősnek gondolom, esetleg a vasgyár javára egy kicsivel, de semmmi konkrétumot nem tudok.
Ha automaták lennének, mint mindem más rendes helyen, akkor nem lehetne játszani a hülyét, mert azokat mindenki ismeri. Ezt a lyukasztgatós rendszert meg eddig csak itt, ká-európában láttam. Valamit nagyon kitalálhattak a forgalmazók, ami lázba hozza az itteni főmuksókat, de hogy mi lehet az, arra csak tippelni tudnék. Marosvásárhelyen például már fel voltak szerelve a normális parkolóórák, ennek ellenére átvették ezt rendszert. Azóta sem működik.
Hogy ki hogyan szeret várost nézni, az persze ízlés kérdése, de az biztos, hogy valahol le kell parkolja az autót.
Aha kezdem erteni a problemadat csak ahogyan mar korabban leirtak ez nem feltetlenul a kozossegi szellem jegyeben szuletett latasmod.. Ugynais amit beszednek toled az csak egy resze annak az osszegnek amibe kerul az amit szeretnel. Viszont ha azt mondjak hogy bocsesz de csak enyi jott be ebbol nem megy mert keves ra apenz es ezert meg tobb penzt szeretnenek beszedni toled arra gondolom mar azt mondod hogy hogyisne azt mar nem akkor parkolol az ut paDkan, stb. Pl nem tudom mit szolnal ha elmennel egy tanfolyamra es beszednek toled azt a penzt amibe az egesz tanfolyam kerul meg mindenktiol ugyanigy KEt eset lehetne:
1. Az oktato marha gazdag lenne es nem kellene ujabb tanfolyamokat tartania.
2. Azt mondanad hogy bolond leszel ennyi penzt kifizetni egy tanfolyamert...
Nem gondolod hogy a koltsegek megosztasabol lesz valami?
Elegge erdekes a szemleletmodod...
"Én kocsival akarok járni és fogok is, a problémáimat oldják meg"
Pontosan! Mi ezzel a gond? Beszedik a pénzt, a parkolásért, építsenek belőle parkolót (most nagyon leegyszerűsítem), én fizetek, ők oldják meg, és hagyjanak békén. Nem nekem fizetnek az autósok, és nem én vagyok az illetékes, ez ügyben, tehát nem az én dolgom megoldani. S azért mert ők nem oldják meg, én nem fogok buszozni, gyalogolni.
miskolc, nem olyan nagy város, hogy P+R rendszert kéne bevezetni.
"Járjon busszal az, aki be akar jutni a Belvárosba."
Én kocsival is bejutok. Simán. Nem hiszem hogy valaki azért nem megy kocsival, hogy más ember be tudjon jutni, és ne növelje a forgalmat (komolyan nem hiszem el, hogy ez lenne a valós indok, de tegyük fel), akkor köszönöm neki.
"Te vagy az, aki padkára, járdára állva akadályozod a gyalogosforgalmat. "
Ez szép. Én kocsival akarok járni és fogok is, a problémáimat oldják meg, a többi le van szarva. Kb. ez a hozzáállásod.
Járjon busszal az, aki be akar jutni a Belvárosba. Ez a lényeg. Sőt, járjon villamossal, ha arról jön.
Az is kiderült immár, hogy többek között Te vagy az, aki padkára, járdára állva akadályozod a gyalogosforgalmat. Ehhez csak gratulálni tudok, a közösségben élő polgár mintapéldánya vagy.
transziloz:
A turista lerakja a kocsiját és gyalog jár a városban, nameg tömegközlekedik. Ha valahov elutazom, érdeklődöm, tájékozódom az ilyen lehetőségeket illetően és az alapján meglátom, hogy hogyan és miként. Eszembe nem jutna bemenni egy belvárosba autóval, elvégre nem azért jöttem, hogy az aszfaltcsíkot bámuljam, valamint hogy százméterenként megálljak. Az is jó, hogy egyáltalán beengedik oda az autókat. Másfelől pedig sokan arra játszanak, hogy majd előadják a semmit sem értő síkhülye külföldit, akkor majd nem bírságolják meg, valamint arra, hogy a bírság úgysem ér el utánuk sehova. És beállnak mindenhová, persze nem fizetnek.
Igen, minden külföldi (nem csak szlovák, hanem német, olasz) autón ott a mikuláscsomag, pedig aztán tőlük kizárt, hogy be tudnák hajtani (tőlem se tudják ;).
Én a parkolási rendszert már megszoktam, patka, járda, elakadásjelző, és ezek kombinációi. Járjon busszal az aki _akar_. Én nem akarok, és nem is fogok. Nem terrorizálni kéne az autósokat akik 45 rugóért veszik meg az éves matricát, aztán még járjon busszal, hanem MEGOLDANI a parkolási rendszert. Nem baj ha fizetős, de több nagy méretű belvárosi parkolóval (mint a béke mögötti). De a helyzet közel sem olyan vészes, mint pesten. De ez apróság, miskolc többi hibáihoz képest, ezzel speciel ki tudnék békülni, ha minden mást megoldanak.