Na, nekem is sikerült kard nélkül megcsinálnom az 1-es szintet. De hát ez valami hihetetlen volt számomra, micsoda utak vannak az első szinten az általam eddig használt alatt és felett, sohasem gondoltam volna, hogy az első szinten két őr is tanyázik... iszonyú jó játék ez!!
Levels.dat: jó ötlet, én próbálkoznék is szívesen, de nincs hexa-editorom, mert sem a régi nortonosom, sem a pc tools nem műxik a jelenlegi gépemen (win98). (Régen ezekkel magyarítottam na meg cheat-eltem néhány játékot.) De tényleg, miért is nem működik egy csomó dos-os program ezeken (talán run time error a leggyakoribb hibaüzenet). Van valakinek valami megbízható hexaeditora, amit el tud küldeni?
A pálya editálásokban a következőkre jutottam:
Editor a NET-en nincs elérhető (ha valaki mégis talál, léci szóljon!)
A pályák leírása a LEVELS.DAT nevű file-ben van. Amik eddig kiderültek:
1 képernyő 10×3 egységből áll. Ezek a következők lehetnek:
Fal-1, Fal-2, Járat, Járat leszakad, Járat+fáklya, Járat+téglahát, Őr-1, Őr-x, Tüske, Kapcsoló be, Kapcsololó ki (szerintem utána van, hogy melyik ajtó), Fogsor, Ital-1, Ital-2, Ital-3, Ital-4, Ital-x, Semmi.
Az, hogy ezek kékek (börtön) vagy sárgák (palota) a pálya elején van megadva. Nem hiszem, hogy két különböző számot adta volna nekik...
Számomra az lenne logikus, hogy ezek az egységek egymást követően vannak felsorolva a file-ben, és amikor betellik az első sor, akkor a következők kezdi feltölteni.
A probléma viszont az, hogy bármely byte-t megváltoztatom a file-be (azon a részen, ami valószínüleg az első pálya), akkor azonnal kiakad (kéri a floppyt).
Két lehetőséget látok:
1. Van még egy védelem a file-ben.
2. Talán rossz helyen kotorászok, bár nem valoszínű. Ha file legelejét írom át, akkor semmi sem történik, szerintem azrét, mert az a DEMO pálya. Ha egy egységgel lejebb kotorászok, akkor az első pályán reklamál, ha még egy egységgel lejegg, akkor az átmeneti pályán (ahol a kódot kell kitalálni).
Tehát egyenlőre patt-helyzet. Akinek van HEX-editora nyugottan száljon be a törésbe. Ha nem csinált még ilyet, akkor a következőt javaslom:
Először is a LEVEL.DAT-ot mentse el más néven is, hogy legalább az eredeti megmaradjon.
Utána eressze rá az editort a file-re. Keressen egy olyan részt, ami nagyon hasonlít a pályára (ehhez persze tapasztalat is kell, de a következőkről fel lehet ismerni: kb. 10 byte-onként hasonló számsorok ismétlődnek. Kedvenc hex-számok: 00 21 33 meg hasonlók. Válassz ki egy szimpatikusat, és sok számot írj át ugyan arra az egyre. Indítsd el a PRINCE-t (lehetőleg MEGAHIT-el, hogy könyebben tudj keresgélni)! Ha valami megváltozott a pályán akkor nyertél. Léci küld el a HEX-koordinátáit annak a résznek, amit átírtál. Most már lehet próbálgatni a többi számot is...
Ha nem történt semmi, akkor valószínüleg másik pályát találtál el.
Ha hibával kiesik a programból, másold vissza az eredeti LEVELS.DAT-ot, és írd felül az átírtatt. Lehet próbálkozni más helyen vagy más számmal...
Ha valaki bármilyen hasznos eredményre jut, léci írja bele az index.hu-ba. Remélem közös erővel elérjük amit akarunk :):)
Nem értem miért szidjátok a POP2-t. A normál VGA felbontás lehetőségeihez képest grafikailag nagyon szép, a pályák változatosak, eredetiek, hangulatosak, a kitalálandó dolgok ötletesek, ügyesség szempontjából is nagy kihívást jelentenek. Mindössze azt sajnálom, hogy az elavult DOS-os kezelőfelület (és az IRQ7 követelmény) miatt körülményes Windowsban játszani. Jut eszembe, a Broderbund software egy időben megígérte , hogy lesz majd windowsos verziója. Nem tudom, hogy tényleg van-e, de ha igen, az nagyon jó lenne, ugyanis egy WaveTable hangkártyával az eredeti MIDI zene is pazarul szólalhatna meg. (Hasonló élményben volt részem, amikor a DOOM W95-ös verzióját próbáltam ki. Eszméletlenül jó volt a zenéje egy PCM10-es (OPL4) hangkártyán hallgatva (:-)))...
Hello mindenkinek! Sajnos POP1 pályaeditort még nem találtam és a törés sem hozott még eredményt. De azért ne adjuk fel!!! Ha valaki talál a NET-en egyet, azonnal szóljon! Addig is marad a kézi próbálkozás.
A POP2 nekem sem tetszett annyira, bár van benne néhány jópofa ötlet+rész (ja tudja valaki, hogy kék szellem állapotban hogyan kell lövöldözni? Erre már nem emléxem)
A kifaroláshoz ajánlom a következőt:
Felmászol, bal. Amint megmozdul balra, jobbra. Egy picit már jobbra megy, azonnal balra! Nem árt hozzá egy kis gyakorlás, de utána még hasznos lehet. Egyes helyeken a helybol ugrik +kapaszkodik helyett lehet futni+ugrani...
Valamit elfelejtettem tegnap megírni. A POP2 a Sound Blaster kompatibilis kártyákkal csak akkor működik együtt jól, ha azok a 7-es IRQ-ra vannak állítva!
"mert időnként egyszerűen kilép a programból"
Sok (kb. 620 kByte) alsó DOS memória kell neki a tökéletes működéshez. Megkapja? (Az EMM386.EXE konfigurálva van?)
"Másrészt tök ronda a grafikája,"
Lesz az még így se (:-)))!
"meg nem veszi elő a kardját, meg nincs csata, mindenkit csak lekaszabolok egyetlen csapással... "
Óhóóóó, várd csak ki a végét (:-)))...
*********
A pályaeditor engem elsősorban a POP1-hez érdekelne, ugyanis a POP2-re nem lenne időm.
Hát, a PoP2-t egyelőre negyed óra után otthagytam. Egyrészt mert időnként egyszerűen kilép a programból. Másrészt tök ronda a grafikája, meg fura az egész, hogy nem is látom a talpam, meg nem veszi elő a kardját, meg nincs csata, mindenkit csak lekaszabolok egyetlen csapással...
A PoP1-es bugokat kipróbáltam, a Jaffaros nem jött egyelőre be, de az a levegőben kifarolás is csak 10-ből 1x (vagy leesik, vagy nincs elég lendület az ugráshoz).
A pályaeditort a PoP 1-hez, 2-höz vagy 3d-hez keresed?
Az ötlet nagyon tetszik. Van 1 tervem hozzá. Még ma kipróbálom.
Utánanézek a NET-en, van-e jó editor (volt 1 jó címem, ahonnan ilyeneket lehetett letölteni, csak sajna valahol elhagytam. Ha tud valaki ilyen címet, léci írja meg. Köszi).
Ha nincs, akkor hétvégén megnézem. Ha sikerült feltörni, azonnal szólok. És akkor gyárthatunk egymásnak pályákat :)
Na megtaláltam a lemezt (hihetettlen, de ez a jó játék ráfért 1 db. 5&1/4 felére!!)
Akit érdekel, ezen a címen van még 1-2 apróság. Kód a Prince 2-höz is!
http://www.cheatersguild.com/ppersia.htm Szerintem jó lenne 1 pályaeditor, és akkorh a neten küldözgethetnénk egymásnak pályákat :)
Trükkök:
3. Pálya. Egy egyszerű mód a nagypia megszerzéséhez (ott van a 3 fogsor). Mielött belépsz a képbe, kezdj el futni. Fuss végig a fogakon. Néha ugorj is! Ezzel a módszerrel gyorsan átmehetsz rajtuk. Vissza már nem működik.
12. Pálya Induláskor mész jobbra, majd elkezdesz mászni felfelé (eddig úgy, mint a normál végigjátszásnál) Viszont, nem álsz meg a tüskés emeleten, hanem mászol tovább. Elérkezel egy T tövébe. Befordulsz, belépsz a falhoz, megfordulsz, 3 ugrás felfele (3 db fel). A T egyik teteje leesik. Most feljebb mászhatsz. Fuss balra, majd futás közben fordulj jobbra, fuss, ugord át a szakadékot, majd kapaszkodj meg a falban! Ezzel kicsit lerövidítetted az utat.
Ezután mehetsz tovább jobbra (itt van egy csontkupac), majd fel. Balra kijutsz az előző szakadékhoz, csak feljebb. Ugorj át az oszlopra, és mássz fel teljesen a tetejére!
Itt van egy jó kis bug. Most fuss balra, jobbra, balra (amikor elkezd futni, azonnal fordulj. Ilyenkor az ürge kifarol a levegőbe, de ez nem gond). A második balra végén nekifutásból ugorj be a semmibe és kapaszkodj! Ha jól csináltad, az egész "mászóka" tetején fogsz kapaszkodni. Most már felállhatsz, elszedheted a kardot a szellem elöl :):):):)
A szellem meg fog jelenni, ha balra átnézel, majd vissza jobbra.
12/b Pálya prince megahit-el
Menj fel a Jaffar-ig! Shift+W Elkezdődik a zene, ugorj at a Jaffar-hoz. Araszolj balra addig, amíg le nem esel. A SH+W megvéd a becsapódástól. Most visszamászhatsz, és amikor átugrasz a Jaffarhoz, őnarancssága megfordul, és beparkol a szakadékba...
Közel tíz év után végre enyém a szépséges királynő!
Kiderült, hogy egész közel voltam már a célhoz.
A szultántól tartottam, és valóban egész jól kardozik, de másodjára már talán sebet sem ejtett rajtam, úgy győztem le. (És nem a K-val :-))) Ez a kardozás dolog határozottan élvezetes ebben a játékban.
DCsaba: köszi a fájlt, meg azt is, hogy próbáltál inkább rávezetni a megoldásra. Az igazság az, hogy hamar feltűnt, hogy nem jó, ha megsebesítem a tükörképem, de mivel nem tudtam, hogy a kardot el lehet tenni (máskor mindig magától vette elő és tette el), ezért a legjobb, amit sikerült elérnem, hogy kikardoztam a tükörképem a képernyőről, és akkor eltűnt. Csakhogy ez nem volt megoldás semmire. ViziPucokhoz azért hozzáfűzném, hogy az a tükörkép nem teljesen azt csinálja, amit én, legalábbis képes leölni anélkül, hogy megmozdulnék, ha nem teszem el időben a kardom.
Megahit: kipróbáltam minden billentyűt, amit írtatok, tényleg működik!
A kardot a LE gombbal tudod eltenni.
Az extra szinthez:
Vagy használd a feltört .exe-t, vagy a prince megahit-nél (ha jól emlékszem) egy ital csak a fele erődet szedi el, es csak a második halálos. Idd meg az első lötyit, ami az utadba kerül. Sh+T, ekkor feltölti az életeket, lehet meginni a következőt...
A bug-okat majd küldöm, még elöbb előkeresem a polcról, hogy ne írjak hülyeségeket.
Hogyan tudom eltenni a kardom? Az első 11 szinten erre a tudásra nem volt szükségem. Talán a lefele nyíllal? (Most nem otthon vagyok, majd este otthon kipróbálom.)
A tippeket köszi, bár pl a vívás igazán élvezetes, úgyhogy a K-t, ha lehet, hanyagolnám.
Még egy: ctrl+L-lel a játék elején be lehet hívni a ctrl-s-sel kimentett állást, viszont ilyenkor van egy extra szint, amit az én verziómból eredetileg kiiktattak az első és a második szint közül, és ilyenkor a játékhoz tartozó angol leírás x-edik oldalának n-edik sorának q-adik szavának első betűjének megfelelő piát kell meginnom. Tudtok a próbálgatáson kívül erre megoldást?
Ja, és a további bug-okra is kíváncsi vagyok!
Mindenkinek köszi a segítséget, kicsit bizonytalan voltam, emlékszik e még valaki erre a király játékra.
Én is imádtam azt játékot, így hát +osztok veled néhány trükkött +titkot +poént:
A 12. pályán a tükörképed pont azt csinálja mint te. Ha ütsz, ő is üt. Ha védekezel, ő is védekezik. Ha sebesül, te is sebesülsz. Tehát a megoldás: tedd el a kardod!!! Ekkor a tükörképed is elteszi. fuss neki, majd fékezz be, amikor összeértek. Ekkor elkezdődik a zene. Mehetsz balra. A szakdékkal ne törődj, nem fogsz leesni.
Gombok (alapban)
ctrl+s hang ki/be
sh+L köv. pálya 4.-ig
ctrl+q kilépés
Ha beírod indításkor: prince megahit sh+L köv. pálya 4 után is.
sh+T Olyan, mintha meginnál 1 nagypiát (+1 élet, teljes feltöltés)
K A képernyőn megöli aki ott van (kivéve a csontváz, egér, királylány)
sh+W A zene alatt lassabban esel (van egy ilyen pia is, kellemtlen ha közben megölnek, mert a zene végét meg kell várnod)
sh+I ? Asszem fejreállítja a képet, de talán másik gomb...
sh+B ? Ha jól emlékszem csak azt a részt látod, ahol állsz.
+ Növeli az időt (- lassítja)
h Balra elnézhetsz vele egy mezőt. Akit ilyenkor K-zol, az még feltámad! (na nem az a gomb, próbáld ebben sorban egyel balrább!)
j U.a, mint, csak jobbra.
n U.a, mint, csak lefele.
u U.a, mint, csak felfele.
Végül egy vicces bug:
A 4. pályán alul, az átvezető szakaszban elején, a szakadék szélén van egy őr. Állj elé! Amikor kivonja a kardját, kezdj el hátrálni (jobbra)! Addig hátrálj, amíg bele nem esel a gödörbe. Azonnal mássz ki! A pasas bemegy utánad, de te addigra kint vagy. Ugord át a gödröt! Fordulj meg, és állj ki teljesen a szélére! Most kiélvezheted a másik alacsonyabb helyzetét, aki gonoszul néz rád >:)
Ugorj, és kapszkodj meg, majd engedd el! A pasas miközben udvariasan helyet ad, beleesik a falba, és kipottyan az univerzumból...
Na most már elég sokat írtam. Sok sikert, és ha érdekel, ismerek még 1-2 bug-ot, amivel gyorsabban lehet 12. pályán átmenni ;)