Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2019.02.18 0 12 127474

Meglátogattam kis kajakommal a hajótörött JESS áruszállítót:

uni-cum-laude Creative Commons License 2019.02.18 0 0 127473

..és várható lesz az AMAVENITA, az AMABELLA, az AMAREINA valamint az AMAVERDE is.

Előzmény: Pedrofon (127437)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.02.18 0 1 127472

Az egész történet egyszerűen szégyen.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127471)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.17 0 1 127471
Előzmény: Ádám Várkonyi (127470)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.17 0 0 127470

Eközben találtam egy szép -és egyben nagyon szomorú- videót tavaly decemberből a Szőke Tiszáról...

jakyg Creative Commons License 2019.02.17 0 0 127469

Nem ismerjük a lemezvastagságokat. Nagy eséllyel sok a cserélendő, vagy tán az egész.

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127468)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127468

Tényleg szomorú, főleg hogy nem is néz ki olyan "kohóéretten"...

Lepusztult meg minden, de szerintem simán menthető lenne...

Előzmény: jakyg (127467)
jakyg Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127467

Nagyon szomorú. Én azt hittem , megcsinálják.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127465)
jakyg Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127466

A többit a Dunán, csatornán stb vitték. Mibe kerülhetett ez a tengeri szállítás? Hány millió euróba?

Előzmény: offroadgangster (127463)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.16 -1 0 127465

Igen, és a hajó osztrák Wikipédia oldala is azt írja hogy szétvágásra adták el Szlovákiába.

Előzmény: offroadgangster (127464)
offroadgangster Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127464

A hajógyár ezen területén vágják szét az utóbbi időben a hajókat. Nagy valószínűséggel sajnos ő is az utolsó napjait éli. Ha javítani akarták volna, valószínűleg egy másik részére tették volna a sólyatérnek.

A munkálatokat az előzőleg elbontott hajók maradványainak ottléte is akadályozhatja, nincs nagyon hova tenni a már lebontott darabokat. Múlt héten jártam ott, akkor elég sok vas volt körülötte, ami a még a REGENSBURG és az ENERGY 2 bontásából maradt ott.

Lehet a téli időjárás is hátráltatja a bontást. Igaz, hogy viszonylag enyhe az idő, de ilyenkor inkább benti munkát végeznek sok helyen.

Előzmény: tehtube (127461)
offroadgangster Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127463

Szerintem amamagnázz csak nyugodtan, legalább tényleg van itt mozgás ;)

 

Nem lehet a háttérben valamiféle pénzbeli ok? Pl. kapott a gyár adókedvezményt/állami támogatást, de feltétel hogy x évig termelni kell, nem szabad bezárni, nem szabad leépíteni?

Vagy lehet valamiféle szerződés a gyárak és a megrendelők közt, ami köti a megrendelőt, hogy valamit itt, valamit ott végeztet el? Ettől az egyeségtől pedig nem térhet el, mert szerződésszegésért kártérítést is fizethet (monjuk ilyen szerződést miért kötne?) ? 

 

A termékeket manapság nagy divat fel-alá furikázni a világ egyik szegletéből a másikba, miközben egy helyen is el lehetne végezni az adott munkát kis többletszervezéssel, mint ahogy te is írtad. Ha más hátránya nincs is ennek az utaztatásnak, annyi biztos van, hogy ez elég nagy, teljesen feleslegesnek mondható környezeti terhelést jelent.

 

Sok személyhajó vázát vitték fel az elmúlt években, ezeket is vitték még Linzbe is miután Hollandiában dolgoztak rajta, vagy most csak ezt az egyet csinálták így?

Előzmény: jakyg (127454)
viking star Creative Commons License 2019.02.16 0 1 127462

Egyértelműen a prémiumkategóriás nyugdíjasokat célozzák. Pl. nincsenek belső kabinok, amelyek a MOZART kategóriaváltás előtti fedélzetjellegét is uralták.

Előzmény: Kurdeejay (127457)
tehtube Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127461

Láttam ezt a januári képet a Johann Straussról, köszönöm. Megmenekül a hajótest, vagy csak ráérősen vágják szét Komáromban?

tehtube Creative Commons License 2019.02.16 0 2 127460

Érdemes ezt diszkusszió alá vetni. Respektálom a szpíkerség eme tendenciáját.

Előzmény: gumidani (127458)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.16 -1 0 127459

Igaz, hogy elég hülye neve van, de legalább ritka csúnya... :-)

(Ok, folyami szállodahajóból nem nagyon van szép, mert az adottságaiból kifolyólag nem is lehet.)

Előzmény: Pedrofon (127437)
gumidani Creative Commons License 2019.02.15 0 4 127458

Nekem régi - máig teljesületlen - vágyam az idegen szavak szótárának párja. Amelyben a közönséges magyar szavak helyett proccolás (pöffeszkedés) céljából használható idegen megfelelőket lehetne megtalálni.  

Előzmény: gigabursch (127448)
Kurdeejay Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127457

Így van és örülök, hogy azért ha nem is írnak ide, de figyelemmel kísérik. Egyébként meglepően kis hullámverést produkált Vácnál ez a nagy tepsi, pedig 14 Km/h-val ballagott fölfelé. Az is érdekes számomra, hogy míg pl egy ALINA, ami csak 11,4 széles 220 fős, ez pedig "csak" 196. Tágas lehet belül...

 

Előzmény: zjakabfi (127455)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127456

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/mohacs_i_/2147

 

Ez a hajó vóna Mohács város új hajója, amit másfél éve már beszéltünk a fórumon?

Elég érdekesen néz ki, sikerült a Siófok irányítótorony kormányállását lekopizni...

zjakabfi Creative Commons License 2019.02.15 0 2 127455

Szétmarcangolni?

Döglődik az egész, minden értelmes hozzászólásnak örülni kell.

A kérdéseknek pláne.

Előzmény: jakyg (127454)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127454

Nem szeretném szétamamagnázni a fórumot, de egy kérdés még nagyon izgat. Megéri a belső munkára elszállítani Hollandiába egy ilyen hajót? Körbe Európa körül tengereken, óceánon át? Nem volna egyszerűbb azt is Szerbiában csinálni ugyanolyan alapanyagokkal, holland munkavezetőkkel, részben holland munkásokkal? Vagy pl. Linz is annyival drágább, hogy inkább fizetik ezt a hatalmas utat?

 

(Először a fordítottját nem értettem, miért nem csinálják a testet is Hollandiában? Értem, hogy sokkal drágább a munkaerő, no de annyival, hogy megéri ezt a szállítást? Aztán ezt a részét megértettem, a hollandiai gyár picike. Még a sarkantyún is faragtak egy kicsit, hogy a 130 m körüli hajó odaférjen. :))

jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127453

Egy másik videóban, a hollandiai készre építés előtt, tehát ezután pakolhatták még tele a testet. Az üzemi merülése 1,5-1,6 lesz.

jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127452

Megnéztem újra a videót. Lehet, igazad van, a tábláján D=1,1, tehát ez a főfedélzet magassága lesz. De akkor marad a kérdés, mitől merül 1,65 métert?

Előzmény: viking star (127447)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127451
Neked van a Mozartról sólyás képed? Szemből és hátulról érdekelne.
Előzmény: viking star (127440)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127450
Realitás és értelem. Hú de rátapintottál a lényegre.
Előzmény: HG. (127435)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127449

Kétszintes a bejáratnál, szerintem 1,1 az is. Amúgy viccelj csak, de ezzel nagyot lehet szívni. :)

Előzmény: guberavera (127446)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127448
Mostanában mindenhol ez az undorító desztináció szót fossák a médiában. Miért nem jó az úticél vagy a célállomás? Én nem tudom...
Előzmény: riversea (127441)
viking star Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127447

Egy vízkiszorítás engem is érdekelne, talán a teljes összeszerelés után publikussá válnak ezek az adatok. A legnagyobb merülés az eredeti tervek alapján 1,65 m.

guberavera Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127446

Már csak a belépő magasság érdekelne :)

Előzmény: jakyg (127445)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127445

A gyár constantai videóján látszik a mérettábla, csak 1,1 métert merül.

Előzmény: guberavera (127444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!