409! Seat Cordoba 1.9 TD 1996-ban gyártott, AAZ motorkódos autóhoz nem tudnád belinkelni a gyári minőségű motortartó bakot? Árulnak annyi félét, de azt mondták nekem a gyárival megegyező minőséget kell venni, mert egyébként nagyon rezonálni fog csere után az autó. De azt nem tudom melyik márkából lehet ilyet venni.
Adott egy 2.0 crtdi CFHC motoros touran(2011.03 ) 145000 kilométerrel,egy pár hete észrevettem,hogy sűrűn megemeli az alapjárati fordulatot valamint megnő az alapjárat gázolajfogyasztás. 0,8-1,2 literre,mielőtt leállítanám. Ha vártam hogy,leessen az alapjárat és visszaálljon a 0,5 literes alapjárati fordulat,de ez nem történt meg.Gondoltam a dpf regenerál és nem tud lezajlani a folyamat.
De ma elvittem egy szerelőhöz,megtörtént a regenerálás,bár a kiolvasott adatok szerint nem volt rá szükség.
És a próbaút után semmi nem változott.
Volt benne egy DPF nyomásszenzor hiba,az ki lett törölve,újraolvasás után nem jött vissza.
Viszont lett az olajcsere óta, 3500 kilométerrel telt el,legalább 1 liter eladó olajam is,még csak hogy szebb legyen a nap...
Valamint a porlasztók is elég szélsőséges értékeket produkáltak...
Nem vagyok autószerelő,de gondolom sajnos egyértelműek a tünetek,de várom a tapasztalatokat.
Köszönöm, megkeresem a vezérlőegységet, a csatlakozókat átnézem illetve a folytonosságot. A vezérlő ha jól látom úgy 20eFt körül van, így abban maradtunk, hogy beépítek elől egy nyomógombot és azzal lehet majd nyitni, ha más nem lesz.
Óóóó, én már találkoztam több tucatnyi ilyennel. Viszont az okok is legalább tucatnyiak voltak. Ergo nem segít rajtad, ha mindet leírom, pláne, ha a valói ok nem is lesz közöttük. Ezt így és ennyiből képtelenség megmondni.
Van egy VW Passat B6 2.0 pdtdi-m BKP motorkóddal, amelynek kb két hete az a tünete, hogy 20-30 km megtétele után a gázolajszűrője lélevegősödik és leáll. Üzemanyagszűrő két hónapja lett cserélve, csöveket átnéztem, nem repedezettek.Valaki azt mondja hogy az üzemanyagszivattyú nem jó, valaki pedig a tandempumpára gyanakszik. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jellegű hiba jelenséggel, annak a segítségét előre is köszönöm.
A csomagtérajtót a motortéri komfortmodul működteti. Az ajtókat az ajtókban lévő ajtóvezérlők, egymással pedig CAN-BUS-on kommunikálnak. Szerintem a bontás előtt érdemes lenne diagnosztikával belenézni, lehet ott a konkrét hibakód. Persze először törölni kellene az időközben a próbálkozásokkal "belevarázsolt" hibakódokat.
Párom gyermekének van egy 3 ajtós Golf 5-ös autója. Elmondása szerint kb. fél éve nem működik sem távirányítóval sem a hátsó VW gombbal a csomagtartó nyitása, csak belülről mechanikusan. Volt szervizben ahol is kicserélték neki a nyitó egységet, de a hiba továbbra is megmaradt... Ezt követően kért meg, hogy ránéznék-e, aminek eredménye, a 4 vezetékből az egyiket szakadtnak mértem, de ez a mikrókapcsoló egyik sarkára megy, ha jó néztem ez azt jelzi, hogy be van-e csukva a csomagtartó. Lengővezetékkel átkötöttem, de sajnos így sem működik, nem mérek feszültséget sem nyitáskor, sem záráskor a behúzótekercsen. Az oldalsó belső burkolatig bontottunk vissza, ott van egy csatlakozó, ahonnan a hibás szálat tovább vittem, ott sem mérek semmit sajnos :-( Tovább (előre felé) nem bontottunk, mert dokumentáció hiányában nem tudom, van-e külön vezérlőegysége az ajtó(k) nyitásának, vagy a központi vezérlőbe megy közvetlenül illetve a helye is ismeretlen. A biztosítékokat (is) természetesen kimértem, rendben vannak és az első ajtók működnek a távirányítóról.
Szeretném megkérdezni, hol és mit keressek, mi lehet a hiba okozója?
Na, rájöttem mi csinálja az alapjáratvisszaesést akkor is ha ki van kapcsolva a klíma, valamiért hiába van kinyomva, bekapcsol a háttérben a relé, érezni mert jön a hideg.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Van egy 2006-os Phaetonunk, elszállt a fejegysége, semmit nem mutat, így semmit nem lehet vezérelni róla, ki-be záródnak az ajtók, szóval totál behülyült. Egy nem erre szakosodott ismerősöm megnézte, chipet kellene benne cserélni (MAF1300E), de csak Ali-n találtam, Kínából jelenleg egy-másfél hónap a szállítás. Tudtok valaki Bp-en vagy környékén, aki ilyet javítani tudna? Ózdon találtam, pont ilyet javított pont ezzel a chip hibával,de az messze van sajnos. Audiogeneral-t kérdeztem, azt mondták, bármit, de Phaetont és Cayenne-t nem vállalnak. Úgyhogy megakadtam. Köszi előre is!
Van az a bosch patron amit a multkor linkeltél. Az van elromolva az enyémben. Az előző tulaj, hogy ne kelljen újat vennie, lekötötte a patron bowdentét, és beszerelt egy másik bowdent, aminek egyik vége az adagoló alapjárati szabályzó karjára van kötve (ahova a patron bowdene is volt), a másik vége pedig a műszerfalhoz van vezetve, onnan egy kis bigyóval lehet állitani a bovdenen, és szabályozni az alapjáratot. 1250 a max, ha megy a klíma leesik 900-1000-re így nekem a maxon szokott lenni. Ha bekapcsolod a klímát, egyszerűen visszaesik az alapjárat, nincs semmi korrekció.
Ez meg amit mondtam az, hogy megy a motor, alapjárat mondjuk 1250, és néha egyszer csak kapcsol valami relé és visszaesik 250-et, pedig a klíma nincs bekapcsolva. Hogy mi okozhatja ezt? Mert ugye ha a klíma be lenne kapcsolva az oké, de ki van nyomva a gombja, ennek ellenére történik egy ilyen visszaesés néha a fordulatszámban. Egy ideig azt hittem a motornak van valami gikszere, de észrevettem, hogy hallani olyankor is mindig előtte egy kattanást, szóval valami relé kapcsolja ezt be, csak kérdés mit?
Ezt így látatlanba nehéz kitalálni, nem is értem teljesen a problémát. Mindenesetre, külső beavatkozás nélkül az adagolónak tartania kell/ene/ az alapjáratot terheléstől függetlenül. Ez a működési elvéből adódik. Olyan, hogy dúsító, diesel motoron nincs. Illetve van, de azt gázpedálnak hívják. A hidegindító patron előtöltést és alapjáratot állít. Hogy nálad mi van azon már mókolva, azt nem tudom, de gyanítom, hogy valami ott (is) össze van kavarva. Márcsak azért is, mert a légkondi bekapcsolásakor emelnie kellene a fordulatot.
"nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re."
???? Milyen bovdennel? Ha ez a gázbovden, akkor alapjaiban elbaxva az egész. Az 1250 az nagyon nem az alapjárati tartomány, ott nem is fog működni a szabályozás.
409, a következőre esetleg volna valami ötleted, mi okozza?: áll az autó, motor jár alapjáraton, klíma kikapcsolva, aztán hallatszódik egy kattanás, valószínüleg egy relé, és visszaesik a fordulat vagy 250-300 egységgel, és így is marad míg le nem állítod az autót. Ha a leesett fordulatnál bekapcsolod a klímát, vagy 50 egységgel még tovább esik, de nem annyit, mintha ez a furcsa nagy esés nem lenne és úgy kapcsolod be. Ha megvan a szokásos alapjárat, és úgy kapcsolod be a klímát, akkor az is 250-300-at esik, csak ugye akkor be is van kapcsolva. Lehet ha kikapcsolt állapotában van ez az esés, akkor is a kompresszor lehet a ludas? Vagy esetleg más valami a hajtott részek közül? Pl. azt néztem, hogy csöpög a szervószivattyú, lehet levegős lett a rendszer és emiatt kapcsol rá jobban a szivattyú? Mondjuk a közlekedési helyzet sztem ezt nem indokolná, hogy áll az autó, és akkor akadna fenn ezen a rendszer. Egyébként a klímával van egy olyan gond is, hogy a kompresszor ki be kapcsolgat menet közben 10-20 másodpercenként. Hallani a kattanást meg ahogy az alapjáratvátozás miatt az autó meglódul majd visszahőköl a teljesítményingadozás miatt. Azt mindemellé tudni kell, hogy nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re. Talán ez maga a probléma, hogy mindezt a patron ellensúlyozná, úgy hogy észre sem veszem az ingadozásokat? De akkor is fura, mert ha a klíma a ludas, kikapcsolva miért kapcsol be?
Ezer köszönet, Erre nem bukkantam volna rá egykönnyen. Viszont azt még mindig nem értem, hogy akkor ebből a főtengelyen a bevágásba kell nyomni, vagy arra a felületre kell kenni, amire a fogaskerék a főtengelyen felfekszik? Mert azt nézem, hogy 0,25 mm réskitöltésig ajánlja ezt a rögzítőanyagot, viszont nálam a főtengelynél a deformitás miatt az a bevágás amibe illeszkedik a fogaskeréken a kiugró rész, na az így szemre legalább egy milliméterrel ki van itt ott kopva. Vagy kibir annyit mégis ez a cucc?
Azt a Loctite-ot amit ajánlottál a főtengely végének javításához AAZ motornál, az tudnád linkelni? Nem nagyon ismerem ezeket, aztán nem vagyok benne biztos, hogy jót keresek. Egyébként ha megvan a síkolás rendesen csinálva, akkor ez mennyi ideig fogja tudni tartani, míg megint imbolyogni kezdenek a tárcsák?
Volkswagen Polo 1.9 td dízeles, 96-os autónál megszűntek működni ez elektromos ablakemelők. A kapcsolótáblát bogarásztuk a multkor izzításbiztosíték csere miatt, kijjebb húztuk, visszaraktuk, azóta nem megy az ablak. Meg ugyanakkor volt hogy a rádiòt is kijjebbhúztam a csatlakozóit ellenőrizni. Gyanús hogy valami kábel szétjöhetett. Egyik ablak se működik. Valakinek tipp esetleg hol kellene megnézni? Valamint mégegy: a kapcsolótáblát hogy tudom rendesen kihúzni? Ugy tűnik semmi sem fogja már hátul, ami gyorskötöző volt elvágtuk, de egy ponton túl nem jön kijjebb, így a hátulját se látom rendesen.
Azért ravaszul fogalmazod meg, hogy a kompresszióban szegény hengerben nem éri el a gyulladási hőmérsékletet az összesűrített levegő és ez is lehet egy ok.
A dieselmotor két okból indulhat nehezen/sehogy. Vagy nincs elég meleg a hengerben a gázolaj gyulladásához, vagy nincs gázolaj..... Hogy melyik, azt innen és ennyiből igen nehéz kitalálni.
Ja, a főtengely. Válaszoltam az emiledre, de mindig visszajött mail delivery-vel.
A csavart véletlenül se kend be, akkor azt többé nem tudod kivenni.
Ha bent a helyén kell javítani, akkor reszelgetni szoktam a tengely végét. Először az új fogaskereket rápróbálva megkeresni hol billeg, azt simítani, majd a feltenni az ékszíjtárcsával együtt, meghúzni a csavarját annyira hogy szilárdan tartson és körbeforgatva a tengelyt kimérni, hogy mennyire és merre üt. Ez alapján látható, hogy hol kell még leszedni belőle.
Csak a fogaskereket kell felragasztani, és rögtön meghúzni a csavarját az előírás szerint*. 1.5-2perc után már megszilárdul a ragasztó. Ha le kell venni, akkor meg kell melegíteni. 150-160°C-on oldódik a ragasztó.
* Bármennyire is lehetetlennek tűnik, meg lehet és kell húzni azt a csavart annyira amennyire az utasítás írja. Gondoskodni kell a főtengely kitámasztásáról.
Uhh ezer köszönet! Még azt kérhetném, hogy amiről a Hobbiasztaloson szó volt, AAZ motornál a főtengely végének a kopását hogy hogy kell javitani, azt tudnád kicsit pontosabban vázolni? A vájatba belekened a Loctite-ot, és simán vissza a fogaskerék meg a csavar, a gyár által javasolt nyomatékkal meghúzva? Vagy a lyukba kened ahova a csavar megy? A hosszbordásszíj tárcsának ez kiküszöböli majd az imbolygását, vagy csak kizárólag azt előzi meg hogy a csavar kiessen? Le lehet ezt majd később szedni, hevíteni kell majd, vagy úgy sem?