Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Marklar T ie Creative Commons License 2020.07.17 0 0 9316

Hy

Meghiúsult projekt miatt eladó a képen látható "cucc". ;)

 

Váltóstól, mindenestől.

Még a projekt autóban van. Diósdon.

 

 

Üea árban akár el is tudom vinni futóval.

20 4723609

100e ft

 

Bencuc Creative Commons License 2020.07.17 0 0 9315

409! Seat Cordoba 1.9 TD 1996-ban gyártott, AAZ motorkódos autóhoz nem tudnád belinkelni a gyári minőségű motortartó bakot? Árulnak annyi félét, de azt mondták nekem a gyárival megegyező minőséget kell venni, mert egyébként nagyon rezonálni fog csere után az autó. De azt nem tudom melyik márkából lehet ilyet venni. 

robert1002 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 9314

Sziasztok!

 

Adott egy 2.0 crtdi CFHC motoros touran(2011.03 ) 145000 kilométerrel,egy pár hete észrevettem,hogy sűrűn megemeli az alapjárati fordulatot valamint megnő az alapjárat gázolajfogyasztás. 0,8-1,2 literre,mielőtt leállítanám. Ha vártam hogy,leessen az alapjárat és visszaálljon a 0,5 literes alapjárati fordulat,de ez nem történt meg.Gondoltam a dpf regenerál és nem tud lezajlani a folyamat.

De ma elvittem egy szerelőhöz,megtörtént a regenerálás,bár a kiolvasott adatok szerint nem volt rá szükség.

És a próbaút után semmi nem változott.

Volt benne egy DPF nyomásszenzor hiba,az ki lett törölve,újraolvasás után nem jött vissza.

Viszont lett az olajcsere óta, 3500 kilométerrel telt el,legalább 1 liter eladó olajam is,még csak hogy szebb legyen a nap...

Valamint a porlasztók is elég szélsőséges értékeket produkáltak...

Nem vagyok autószerelő,de gondolom sajnos egyértelműek a tünetek,de várom a tapasztalatokat.

cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.03 0 0 9313

Köszönöm, megkeresem a vezérlőegységet, a csatlakozókat átnézem illetve a folytonosságot. A vezérlő ha jól látom úgy 20eFt körül van, így abban maradtunk, hogy beépítek elől egy nyomógombot és azzal lehet majd nyitni, ha más nem lesz.

Előzmény: 409 (9312)
409 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 9312

Azt neked kel tudnod, én nem ismerem sem a lehetőségeid, sem a képességeidet.

Előzmény: cs_gaborka (9310)
409 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 9311

Óóóó, én már találkoztam több tucatnyi ilyennel. Viszont az okok is legalább tucatnyiak voltak. Ergo nem segít rajtad, ha mindet leírom, pláne, ha a valói ok nem is lesz közöttük. Ezt így és ennyiből képtelenség megmondni.

Előzmény: Balázs4556 (9309)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.02 0 0 9310

Értem, köszönöm a válaszod, akkor ezek szerint ezzel otthon nem nagyon tudok mit kezdeni.

Előzmény: 409 (9308)
Balázs4556 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 9309

Sziasztok!

Van egy VW Passat B6 2.0 pdtdi-m BKP motorkóddal, amelynek  kb két hete az a tünete, hogy 20-30 km megtétele után a gázolajszűrője lélevegősödik és leáll. Üzemanyagszűrő két hónapja lett cserélve, csöveket átnéztem, nem repedezettek.Valaki azt mondja hogy az üzemanyagszivattyú nem jó, valaki pedig a tandempumpára gyanakszik. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jellegű hiba jelenséggel, annak a segítségét előre is köszönöm.

409 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 9308

 A csomagtérajtót a motortéri komfortmodul működteti. Az ajtókat az ajtókban lévő ajtóvezérlők, egymással pedig CAN-BUS-on kommunikálnak. Szerintem a bontás előtt érdemes lenne diagnosztikával belenézni, lehet ott a konkrét hibakód. Persze először törölni kellene az időközben a próbálkozásokkal "belevarázsolt" hibakódokat.

Előzmény: cs_gaborka (9307)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.06.25 0 0 9307

Sziasztok!

 

Párom gyermekének van egy 3 ajtós Golf 5-ös autója. Elmondása szerint kb. fél éve nem működik sem távirányítóval sem a hátsó VW gombbal a csomagtartó nyitása, csak belülről mechanikusan. Volt szervizben ahol is kicserélték neki a nyitó egységet, de a hiba továbbra is megmaradt... Ezt követően kért meg, hogy ránéznék-e, aminek eredménye, a 4 vezetékből az egyiket szakadtnak mértem, de ez a mikrókapcsoló egyik sarkára megy, ha jó néztem ez azt jelzi, hogy be van-e csukva a csomagtartó. Lengővezetékkel átkötöttem, de sajnos így sem működik, nem mérek feszültséget sem nyitáskor, sem záráskor a behúzótekercsen. Az oldalsó belső burkolatig bontottunk vissza, ott van egy csatlakozó, ahonnan a hibás szálat tovább vittem, ott sem mérek semmit sajnos :-(
Tovább (előre felé) nem bontottunk, mert dokumentáció hiányában nem tudom, van-e külön vezérlőegysége az ajtó(k) nyitásának, vagy a központi vezérlőbe megy közvetlenül illetve a helye is ismeretlen. A biztosítékokat (is) természetesen kimértem, rendben vannak és az első ajtók működnek a távirányítóról.

 

Szeretném megkérdezni, hol és mit keressek, mi lehet a hiba okozója?

Köszönöm szépen előre is a segítséget. 

Bencuc Creative Commons License 2020.06.15 0 0 9306

Na, rájöttem mi csinálja az alapjáratvisszaesést akkor is ha ki van kapcsolva a klíma, valamiért hiába van kinyomva, bekapcsol a háttérben a relé, érezni mert jön a hideg.

Előzmény: 409 (9303)
Fandorina Creative Commons License 2020.06.12 0 0 9305

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Van egy 2006-os Phaetonunk, elszállt a fejegysége, semmit nem mutat, így semmit nem lehet vezérelni róla, ki-be záródnak az ajtók, szóval totál behülyült. Egy nem erre szakosodott ismerősöm megnézte, chipet kellene benne cserélni (MAF1300E), de csak Ali-n találtam, Kínából jelenleg egy-másfél hónap a szállítás. Tudtok valaki Bp-en vagy környékén, aki ilyet javítani tudna? Ózdon találtam, pont ilyet javított pont ezzel a chip hibával,de az messze van sajnos. Audiogeneral-t kérdeztem, azt mondták, bármit, de Phaetont és Cayenne-t nem vállalnak. Úgyhogy megakadtam. Köszi előre is!

Bencuc Creative Commons License 2020.06.12 0 0 9304

Van az a bosch patron amit a multkor linkeltél. Az van elromolva az enyémben. Az előző tulaj, hogy ne kelljen újat vennie, lekötötte a patron bowdentét, és beszerelt egy másik bowdent, aminek egyik vége az adagoló alapjárati szabályzó karjára van kötve (ahova a patron bowdene is volt), a másik vége pedig a műszerfalhoz van vezetve, onnan egy kis bigyóval lehet állitani a bovdenen, és szabályozni az alapjáratot. 1250 a max, ha megy a klíma leesik 900-1000-re így nekem a maxon szokott lenni. Ha bekapcsolod a klímát, egyszerűen visszaesik az alapjárat, nincs semmi korrekció.

 

 

Ez meg amit mondtam az, hogy megy a motor, alapjárat mondjuk 1250, és néha egyszer csak kapcsol valami relé és visszaesik 250-et, pedig a klíma nincs bekapcsolva. Hogy mi okozhatja ezt? Mert ugye ha a klíma be lenne kapcsolva az oké, de ki van nyomva a gombja, ennek ellenére történik egy ilyen visszaesés néha a fordulatszámban. Egy ideig azt hittem a motornak van valami gikszere, de észrevettem, hogy hallani olyankor is mindig előtte egy kattanást, szóval valami relé kapcsolja ezt be, csak kérdés mit?

Előzmény: 409 (9303)
409 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 9303

Ezt így látatlanba nehéz kitalálni, nem is értem teljesen a problémát. Mindenesetre, külső beavatkozás nélkül az adagolónak tartania kell/ene/ az alapjáratot terheléstől függetlenül. Ez a működési elvéből adódik. Olyan, hogy dúsító, diesel motoron nincs. Illetve van, de azt gázpedálnak hívják. A hidegindító patron előtöltést és alapjáratot állít. Hogy nálad mi van azon már mókolva, azt nem tudom, de gyanítom, hogy valami ott (is) össze van kavarva. Márcsak azért is, mert a légkondi bekapcsolásakor emelnie kellene a fordulatot.

 

"nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re."

 

????  Milyen bovdennel? Ha ez a gázbovden, akkor alapjaiban elbaxva az egész. Az 1250 az nagyon nem az alapjárati tartomány, ott nem is fog működni a szabályozás.

Előzmény: Bencuc (9302)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.11 0 0 9302

409, a következőre esetleg volna valami ötleted, mi okozza?: áll az autó, motor jár alapjáraton, klíma kikapcsolva, aztán hallatszódik egy kattanás, valószínüleg egy relé, és visszaesik a fordulat vagy 250-300 egységgel, és így is marad míg le nem állítod az autót. Ha a leesett fordulatnál bekapcsolod a klímát, vagy 50 egységgel még tovább esik, de nem annyit, mintha ez a furcsa nagy esés nem lenne és úgy kapcsolod be. Ha megvan a szokásos alapjárat, és úgy kapcsolod be a klímát, akkor az is 250-300-at esik, csak ugye akkor be is van kapcsolva. Lehet ha kikapcsolt állapotában van ez az esés, akkor is a kompresszor lehet a ludas? Vagy esetleg más valami a hajtott részek közül? Pl. azt néztem, hogy csöpög a szervószivattyú, lehet levegős lett a rendszer és emiatt kapcsol rá jobban a szivattyú? Mondjuk a közlekedési helyzet sztem ezt nem indokolná, hogy áll az autó, és akkor akadna fenn ezen a rendszer. Egyébként a klímával van egy olyan gond is, hogy a kompresszor ki be kapcsolgat menet közben 10-20 másodpercenként. Hallani a kattanást meg ahogy az alapjáratvátozás miatt az autó meglódul majd visszahőköl a teljesítményingadozás miatt. Azt mindemellé tudni kell, hogy nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re. Talán ez maga a probléma, hogy mindezt a patron ellensúlyozná, úgy hogy észre sem veszem az ingadozásokat? De akkor is fura, mert ha a klíma a ludas, kikapcsolva miért kapcsol be?

 

Seat Cordoba 1.9 TD, 96-os, AAZ motor, tudod amelyik a Póló 6N-nel megegyező konstrukció. 

409 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 9301

Mindenhol be kell kenni.

Hogy pontosan mekkora és milyen az a kiverődés, így látatlanba nem tudom megmondani. Megeshet, hogy javítani kell rajta.

Előzmény: Bencuc (9300)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.03 0 0 9300

Ezer köszönet, Erre nem bukkantam volna rá egykönnyen. Viszont azt még mindig nem értem, hogy akkor ebből a főtengelyen a bevágásba kell nyomni, vagy arra a felületre kell kenni, amire a fogaskerék a főtengelyen felfekszik? Mert azt nézem, hogy 0,25 mm réskitöltésig ajánlja ezt a rögzítőanyagot, viszont nálam a főtengelynél a deformitás miatt az a bevágás amibe illeszkedik a fogaskeréken a kiugró rész, na az így szemre legalább egy milliméterrel ki van itt ott kopva. Vagy kibir annyit mégis ez a cucc? 

Előzmény: 409 (9299)
409 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 9299
Előzmény: Bencuc (9298)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.02 0 0 9298

Azt a Loctite-ot amit ajánlottál a főtengely végének javításához AAZ motornál, az tudnád linkelni? Nem nagyon ismerem ezeket, aztán nem vagyok benne biztos, hogy jót keresek. Egyébként ha megvan a síkolás rendesen csinálva, akkor ez mennyi ideig fogja tudni tartani, míg megint imbolyogni kezdenek a tárcsák?

 

 

Előzmény: 409 (9296)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.28 0 0 9297

Sebaj, annyira nem lényeges. Ha nem tudom megoldani amit akarok majd írok neked itt, de most egyenlőre úgy tűnik sikerül a dolog.

Előzmény: 409 (9296)
409 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 9296

 

 Küldtem választ az emiledre, de megint visszajött. Másnak simán tudok küldeni.

Előzmény: Bencuc (9290)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.26 0 0 9295
Volkswagen Polo 1.9 td dízeles, 96-os autónál megszűntek működni ez elektromos ablakemelők. A kapcsolótáblát bogarásztuk a multkor izzításbiztosíték csere miatt, kijjebb húztuk, visszaraktuk, azóta nem megy az ablak. Meg ugyanakkor volt hogy a rádiòt is kijjebbhúztam a csatlakozóit ellenőrizni. Gyanús hogy valami kábel szétjöhetett. Egyik ablak se működik. Valakinek tipp esetleg hol kellene megnézni? Valamint mégegy: a kapcsolótáblát hogy tudom rendesen kihúzni? Ugy tűnik semmi sem fogja már hátul, ami gyorskötöző volt elvágtuk, de egy ponton túl nem jön kijjebb, így a hátulját se látom rendesen.
409 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9294

Egyszerűsítettem.  :))

Előzmény: C20NE (9293)
C20NE Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9293

Azért ravaszul fogalmazod meg, hogy a kompresszióban szegény hengerben nem éri el a gyulladási hőmérsékletet az összesűrített levegő és ez is lehet egy ok.

 

:-)))

Előzmény: 409 (9292)
409 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9292

A dieselmotor két okból indulhat nehezen/sehogy. Vagy nincs elég meleg a hengerben a gázolaj gyulladásához, vagy nincs gázolaj.....  Hogy melyik, azt innen és ennyiből igen nehéz kitalálni.

Előzmény: Busa_nk (9291)
Busa_nk Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9291

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Bora 1.9 PDTdi AJM néha nehezem indul, az idítómotor teker de nem indul be. Hol kutakodjak?

Bencuc Creative Commons License 2020.05.22 0 0 9290

Nem tudom miért nem jött meg, működik az email pedig ami meg van adva, de sebaj, utólag is köszönöm az infót!

Előzmény: 409 (9289)
409 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 9289

Ja, a főtengely. Válaszoltam az emiledre, de mindig visszajött mail delivery-vel.

 

A csavart véletlenül se kend be, akkor azt többé nem tudod kivenni.

Ha bent a helyén kell javítani, akkor reszelgetni szoktam a tengely végét. Először az új fogaskereket rápróbálva megkeresni hol billeg, azt simítani, majd a feltenni az ékszíjtárcsával együtt, meghúzni a csavarját annyira hogy szilárdan tartson és körbeforgatva a tengelyt kimérni, hogy mennyire és merre üt. Ez alapján látható, hogy hol kell még leszedni belőle.

Csak a fogaskereket kell felragasztani, és rögtön meghúzni a csavarját az előírás szerint*. 1.5-2perc után már megszilárdul a ragasztó. Ha le kell venni, akkor meg kell melegíteni. 150-160°C-on oldódik a ragasztó.

 

* Bármennyire is lehetetlennek tűnik, meg lehet és kell húzni azt a csavart annyira amennyire az utasítás írja. Gondoskodni kell a főtengely kitámasztásáról.

Előzmény: Bencuc (9288)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.21 0 0 9288

Uhh ezer köszönet! Még azt kérhetném, hogy amiről a Hobbiasztaloson szó volt, AAZ motornál a főtengely végének a kopását hogy hogy kell javitani, azt tudnád kicsit pontosabban vázolni? A vájatba belekened a Loctite-ot, és simán vissza a fogaskerék meg a csavar, a gyár által javasolt nyomatékkal meghúzva? Vagy a lyukba kened ahova a csavar megy? A hosszbordásszíj tárcsának ez kiküszöböli majd az imbolygását, vagy csak kizárólag azt előzi meg hogy a csavar kiessen? Le lehet ezt majd később szedni, hevíteni kell majd, vagy úgy sem? 

409 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 9287

BOSCH 1 467 202 311

VAG 028 907 627 A

Előzmény: Bencuc (9286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!