Bocs, ha kicsit túlpörgöm a témát, de azért hol anyáztok, ha a benzincső nem szedi fel a benzint a tank aljáról és ott állsz éjjel az út szélén, holott a te kifizeted benzined lötyög alul??? Hát ez meg miféle ronda lopás???
Másrészről, valóban nem kéne (kellett volna) ellopni a 34 Forintot, de ettől az emberi hülyeség, emberi hülyeség marad. Nem is akarok belegondolni, ha elindulsz a világba, és valami segítséget igénylő problémád van, mit is kezdesz a 34 Forintoddal?
Szóval tényleg előre nem látható, tervezhető az hogy mennyi egység van a kártyán.
Mondjuk hetente küld a vodafone díjtalan hívásegyenleg-értesítést. Továbbá szintén ingyenesen megtekinthető az egyenleg a megfelelő internetes oldalon is.
Valóban ezek pontosan úgyolyanok, mint ahogy értesítést kapunk egy frontális karambol előtt is sms-ben, illetve megtudhatjuk azt előre az interneten.
Összefoglalva, teljesen nyugodtan hívod úgy az ismerőseidet, hogy 100 Ft alatt van az egyenleged? Gondolom ők sincsenek meglepve azon, ha a beszélgetésetek ennyiből áll: Szia, azért hívtalak, hogy...
Valamint: Tudomásom szerint, régebben az összes hazai mobilos cég - nincs sok:) - hasonló számlázási gyakorlattal élt... A mostani helyzetet nem ismerem, csak a Vodáét.
Igen! De te sem olvastad végig, vagy nem figyeltél... Már megváltoztatták a rendszerüket. Én azt írtam, hogy amióta (2001) használom a ma is élő kártyámat, attól kezdve kb. tavalyig lenyúlták ezeket a maradványösszegeket! Vagyis: 2001-től 2006-ig, szorozva összes Vitamaxos ügyfél, szorozva (én csak 100 Ft-ot számolok) ügyfélenként és évenként = szerintem igen erősen százmilliós nagyságrend...
Átemeltem magamtól, oszt remélem nem lőnek le érte... :)
A sztori:
2001 óta használok Vodafone Vitamax kártyát. Eleinte nem volt semmi gondom, attól eltekintve, hogy érzésem szerint valahogy gyorsabban fogyott a kártyáról a pénz, mint amit szerintem telefonáltam.
De nem ez volt az, ami később igazán zavart.
Mint minden mobilszolgáltató, a Vodafone is percdíjak szerint számláz, illetve vonja le a kártyáról a beszélgetések díját. Az most nem fontos, hogy általában percről, vagy fél percről beszélünk...
A lényeg, hogy egységnyi időtartamért, egységnyi összeget von le a beszélgetés után a szolgáltató (jelen esetünkben a Vodafone).
Annak az esélye igen kicsi, hogy az utolsó beszélgetés úgy érjen véget, hogy PONTOSAN egy egységnyi összeg maradjon a kártyán, vagy PONTOSAN 0 (nulla)!
Hogy miért is fontos ez?
Azért, mert ez az egyetlen módja annak, hogy a kártya elérje a 0 (NULLA!) Ft-os határt!!!
Miért?
(A most következők kb. a 2005-ös évig történtek így, azóta a Vodafone kétszer is változtatott a rendszerén. De büntetőjogilag ennek nincs jelentősége)
Nos, a példa: Kártyámon adott pillanatnak megfelelő beszélgetéshez szükséges 2 egységnyi minusz 1 Ft van...
Mi történt a beszélgetéssel az első egység lebeszélése után, ha nem szakítottam meg a kapcsolatot? A Vodafone megtette ezt a szivességet helyettem! Mert a rendszere érzékelte, hogy nincs elegendő összeg a kártyán a beszélgetés folytatásához, (esetünkben egységnyi minusz 1 Ft maradt a kártyán)!
Csak elméletileg maradt a kártyán, mert a rendszer azt is leemelte. De nem szolgáltatott cserébe semmit!!!
Vagy vegyük azt az esetet, amikor eredendően nem volt elég összeg a kártyán a beszélgetés elindításához (példa kedvéért e pillanatban egységnyi minusz 1 Ft van a kártyán)!
Mi történt?
A hívás kezdeményezése után felépült a kapcsolat, majd a rendszer azonnal bontotta is azt, mert ismét csak érzékelte, hogy nincs elegendő összeg a beszélgetéshez.
És ismét leemelte a maradványösszeget a kártyáról, úgy hogy nem szolgáltatott cserébe. Ilyen egyszerű.
De!
Mivel ezek az összegek általában nem nagyobbak, mint 10 FT-os nagyságrend, az emberek többsége csak bosszúsan legyintett, aztán ment feltölteni kártyáját...
A Vodafone mostani előfizetőinek száma 2 millió körül van...
Ebből (bár nem tudom pontosan) erős százezres nagyságrendű a Vitamax-ot használók száma. Csak a magam nevében beszélhetek, de azért jó párszor nullázódott a kártyám az említett időszakban. Ha csak azt veszem, hogy évente, nem több, mint 100 Ft- ot vettek le így a kártyámról?!
A sima vitamax volt, most átváltottam a cityre, aztán, ha elfogy róla a pénz, kivágom. Nem mintha a másik szolgáltatónál jobb lenne a tarifa, de illik megbüntetni őket :-))
Átlagos beszélgetési időm 10-12 mp volt, így nekem az érte meg. Fizettem érte 10-12 Ft-t csúcsidőben, azon kívül meg a felét vagy annyit sem. Most cityben ugyanezért 48 és 15 Ft-ot fizetek.
"Ennyi, de aki itt anyázik, már eleve valamit nagyon elb*szott - bár lehet h nem tehet róla; nem megfelelő nevelésben részesült, de az is lehet hogy meg kellett volna gondolnia azt, hogy világra jöjjön-e egyáltalán?"
két dolog előre: nem vagyok vodás, és mobilcégnél dolgozom.
érdekes a megközelítésed, és a véleményed is. viszont. valamit látni kell, hogy a mobilcégek nem jótékonysági intézmények. pénzre hajtanak, profitra, egy öldöklő, és minden erkölcstől mentes piaci helyzetben.
természetes, hogy bizonyos ügyfelek elégedetlenek. nincs olyan cég, olyan döntés, ami mindenkinek jó lenne. vékony az a sáv is, amikor a cég is jól jár, és az ügyfél is elégedett.
ezért természetes, hogy bizonyos emberek elégedetlenkednek, gyakran jogosan, és gyakrabban jogtalanul. úgy gondolom, egy megfelelő neveltetéssel rendelkező user ezt képes átlátni.
Nem is kell. Benne van az ASZF-ben hogy nem kotelesek az ASZF valtozasairol tajekoztatni direkt, viszont ha egy orszagos napilapban megjelenik az eleg. Vegyel tehat orszagos napilapokat, es maskor pedig olvasd el az ASZF-et.
Múlt héten kaptam egy sms-t, hogy 2034 Ft van a számlámon, azóta 177 FT-ért beszéltem, erre kaptam ma egy sms-t, hogy 1457 Ft van a számlámon. Pusztán 400 Ft a különbség. Gratulálok!
Márkaképviseleten dolgozom még egyelőre ! Nem adhatunk semmit írásban, nincs rá felhatalmazásunk ! Ami a panaszt illeti: csoda, ha egyáltalán kapsz rá választ, ugyanis a panaszlevelezésen 1 emberre jut kb. 1000-1500 levél !