Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kopiteki Creative Commons License 2018.09.08 0 0 54772

Bocsánat de nem nagyon értem... a képen meg a rajzon két különböző rádió van. Szerintem a kép újabb típus, mint a rajzon lévő.  Lehet, hogy nincs igazam, csak nézd meg az íveket.

Előzmény: stefi001 (54771)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 54771

 

Azt nem tudom, hogy a kérdező kocsijában eredetileg milyen volt, azért kérdeztem. A kézikönyv a 2. sz. kép szerintit tartalmazza, navigációs rendszerrel és anélkül szerelt modellek esetén.

Előzmény: kopiteki (54770)
kopiteki Creative Commons License 2018.09.08 0 0 54770

A manuáléban úgy emléxem 3 félét említenek.

Előzmény: stefi001 (54769)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 54769

 

A képen látható rádiók melyike volt eredetileg a kocsiban?

A vásárolt fejegység autóspecifikus vagy univerzális?

 

Előzmény: telhetetlen- (54765)
Kard Creative Commons License 2018.09.07 0 0 54768

Hehe. Nekem 15 év után lett egy defektem. Valahol összeszedtem egy szöget majd az iroda teremgarázsában (péntek este 8-kor) egy fedő rács kitépte. Pár másodperc alatt teljesen laposra engedett a kerék. Mankókerék elővesz. Az is lapos :). A sok év alatt szépen elengedett. De annyira, hogy felfújni is csak nehezen tudtam (szerencsére volt bringatároló, ott meg egy pumpa), mert 10 fokot elfordítva a szelepet már engedett is le. Hazafelé meg végig imádkoztam, hogy nehogy elengedjen. Szerencsére kibírta.

Amúgy a defekt valószínűsége erősen függ a gumi állapotától. Ha már közel van az élettartama végéhez, azaz a profil alacsony - akkor könnyebb összeszedni valami szöget vagy csavart.

Előzmény: JAMIE222 (54767)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 54767

Volt 3 lassu defektem, meg egyszer egy földuton összeszedett sargöröngyben rejlö eles kavics elkezdte esztergalni a gumi belsö felületet, majdnem teljesen sikerült neki atvagni...egyik esetben sem sokat segitett volna a potkerek.Ezt oszd el 18 evre meg kb 450.000 km-re.

Szoval nalam nem szempont a potkerek.Ha van, van, ha nincs, nem megyek egy metert sem.

Csak tippelek egyebkent, de szerintem masnak sincs ettöl több baja.

Előzmény: golyo13 (54766)
golyo13 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 54766

Amíg nem volt defekted, -- addig lehetsz "Laza ", de miután átestél a "tűzkeresztségen "

én úgy gondolom, áldozol arra, hogy a következő, 'ne fájjon '..., s teremtesz hozzá egy biztos megoldást.

Én évi 50 E-t megyek, mindig ott a használható pótkerék !

Előzmény: JAMIE222 (54760)
telhetetlen- Creative Commons License 2018.09.06 0 0 54765

Sziasztok!

Tudna valaki abban segíteni, hogy Honda Civic gyári fejegység elhalálozása miatt egy 2din-es hifi lett beépítve, tökéletesen működik, de a műszerfal közép felé eső részén megszűnt a kijelzés (klíma, ventilátor stb.) Kell valami átalakító, vagy csak valamit nem dugtunk össze? 2011-es Civic. Előre is köszönöm

JAMIE222 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 54764

Nem tudsz eltantoritani;)))

Cirka 18 eve vezetek sajat autot napi szinten, egyszer vettem hasznat a potkereknek, nemet gumis nem vallalta azonnalra lassu defekt javitasat, nem volt kedvem ott dekkolni fel napig, ezert par orara kellett a manko.

Dehat ahany ember, annyifele jo-rossz tapasztalat.

Előzmény: stefi001 (54761)
ddsteel Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54762

Nekem pont volt, vadonatúj, elég márkás gumival Horvátországban, egy nagyon vastag csavar ment bele. Előző kocsimmal  volt, nagyon örültem, hogy volt pótkerék. Előtte is volt egy defekt, kb 10 éve, itt a városban, az mondjuk nem volt vészes. Egyik esetben sem volt lelakva sem az autó, sem a gumi.

Előzmény: JAMIE222 (54760)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54761

 

Előrebocsátom, nem áll szándékomban, hogy bárkit is eltántorítsak a véleményétől, de másként vélekedem.

 

Nem hinném, hogy „rugózás”, inkább talán az autótulajdonosok egy része megpróbál előre gondolkodni, hogy ha mégis bekövetkezik a rossz, akkor lehetőleg a leggyorsabban és legolcsóbban ússzon meg egy defektet. Az eltelt több mint négy évtized alatt nekem sem volt még defektem, de ez nem jelenti, hogy ma vagy holnap nem következhet be. Ilyen alapon több minden más (vontatókötél, tűzoltó berendezés stb.) sem szükséges, mert még nem robbant le vagy nem gyulladt ki a járgány.

 

A szükségmegoldások mindenkor korlátozott lehetőségűek, de legtöbbször jó, ha „vészhelyzetben” van mihez nyúlni. Persze mindenki maga dönti el, hogy pótkereket, szükségpótkereket, netán defektjavítót, vagy semmit sem tart a kocsijában.

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/08/10/potkerek_defektjavitok_defektspre/

https://www.vezess.hu/hirek/2014/01/10/potgumi-nelkul-szivni-fogsz/

https://www.autonavigator.hu/cikkek/mire-eleg-a-defektjavito/

http://www.automotor.hu/tanacsado/kellemetlen-tortenet-defektjavitas/

http://www.origo.hu/auto/20170418-ezt-tegye-ha-defektet-kap-az-autoja.html

Előzmény: JAMIE222 (54760)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54760

Nem tudom ki merre közlekedik, milyen tapasztalatai vannak, de nekem peldaul nem volt autokerek defektem az utobbi 10 evben, nem tudom, erdemes-e rugozni ezen....ismeretsegi körben is csak olyannak volt, aki isten hata mögötti helyeken közlekedik.

stefi001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54759

 

Sajnálom, de ez a kialakítás valóban más, s eddig nem is tartozott az általam ismertek körébe.

 

Gondolom, a két tárolórekesz csak eltávolítható, akkor pedig a mélység és a rövidebb oldal mérési eredményét összevetve a tervezett kerék méretével, csak megállapítható, hogy lehetséges-e a teljes értékű kerék betétele.

 

A másik kérdés, hogy rögzíthető-e, s hogyan a kerék?

 

Valóban volt már téma, s akkor szintén leírtam a kapcsolatos tapasztalataimat, de bizonyára más/mások is foglalkoztak vele, mert a szükségpótkerék, de különösen a defektjavító egyáltalán nem nevezhető célszerű megoldásnak!

Előzmény: ddsteel (54758)
ddsteel Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54758

Köszi, szerntem láttam is a leírásod, ha Te csináltál róla összefoglalót valahol a neten. Ha nem a Tied volt, akkor másé :) Sajnos nálam ez nem működik, olyan rekeszem van,mint a képen,itt szerintem nincs mit variálni,vagy befér, vagy nem, azért kérdeztem meg, hátha valaki rakott be már oda valamilyen kereket és annak befért-e. A szerszámok itt a tároló előtt, a csomagtartófedél felé vannak egy külön kis keskeny rekeszben.

 

Előzmény: stefi001 (54757)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54757

A nevezett modellt konkrétan nem ismerem, de korábbi tapasztalataim alapján megoldható a teljes értékű kerék pótkerékfészekbe helyezése. Ki kell szerelni a defektjavítót, emelőt tartó műanyagbetétet, s annak helyére tehető a kerék.

A teljes értékűre történő cserét már több kocsin megoldottam: Honda Jazz 2004, KIA CEED 2010, valamint KIA RIO 2012 (UB3).

 

A legkevesebb beavatkozást a RIO igényelte (betét ki, kerék be), a Honda és CEED esetében a pótkerékfészek mélysége kevés volt ezért a takarófedél kb 4-5 cm-rel magasabbra került.

A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást keresve a választásom a huzat nélküli szivacs ablakpárnára esett, amelyet a pótkerékfészek két oldalsó részén helyeztem el, s azokra fekszik fel a fedél. Felmerült még a nikecell alkalmazása is, de a morzsolódása, törékeny volta miatt eltekintettem tőle. A jelen megoldás a csomagtartó átlagos terhelését figyelembe véve ellátja a funkcióját.

 

Talán még egy kiegészítés: elképzelhető, hogy kerékrögzítésre szolgáló csavar rövidnek bizonyul (nálam pl. a Honda esetében). Megoldás megfelelő hosszúságú M8-as, hatlapfejű csavar + arra rögzített M8 vagy M10-es szárnyas anya segítségével megoldható a kerék rögzítése.

 

Természetesen először azért a kivéve az eredeti betétet, célszerű ellenőrizni, hogy a tervezett kerék befér-e a pótkerékfészekbe.

 

Van precízebb, gondosabban kivitelezett megoldásra is lehetőség, de számomra ez tökéletesen megfelel.

 

A mellékelt képen a Honda megoldás látható.

 

 

 

 

 

Előzmény: ddsteel (54756)
ddsteel Creative Commons License 2018.09.04 0 0 54756

Sziasztok, tulaja lettem egy 2014-es Civic 9gen kombinak. A kocsiban defektjavító készlet van, amit utálok, beszereznék egy pótkereket. Emelő van. Az a kérdés, ha jól tudom, a csomagtartó alatti rekeszbe egy 15ös kerék éppen elfér. Jó lenne oda besuvasztani. Ha jól tudom, defekt esetén csak a hátsó helyre tudom felrakni a kereket, így ha első kerék lukad, 2 kereket kell cserélnem. Jól tudom ezeket a dolgokat? Ha igen, akkor keresnék 1 db 15ös 5x114.3as acélfelnis pótkereket vagy mankókereket. Tud valaki segíteni, illetve javítani, ha valamiben tévedek? Köszönöm.  

stefi001 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 54755
Előzmény: külmotor (54754)
kopiteki Creative Commons License 2018.08.26 0 0 54753

Létezik az, hogy tankoláskor lenullázza magát automatice a napi számláló? Ufo civic. Meglepődtem kicsit.

kopiteki Creative Commons License 2018.08.20 0 0 54752

Köszönöm!  :o)

Előzmény: stefi001 (54751)
stefi001 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 54751

Kicsit elkéstem a válasszal, de az a lényeg, hogy megoldódott a gond, s megtörtént a kalibrálás.

 

A kétféle rendszer közül valószínű, hogy az indirekt TPMS van a kocsiban, ugyanis a legtöbb gyártó ezt a változatot alkalmazza. A direktnél pontatlanabb, ugyanis – a kerekek forgási sebessége alapján – csak becsüli a keréknyomást. A rendszer nem valós idejű információkkal szolgál.

Ez a rendszer igényli a kalibrálást is, többek között kerék/gumicsere alkalmával. Ezen kívül az autó álló helyzetében nem működik, így sérülés esetén eltelik bizonyos idő, amíg jelzést ad.

 

Egy link:

https://www.youtube.com/watch?v=tPK4kz8pL9U

 

 

Előzmény: kopiteki (54750)
kopiteki Creative Commons License 2018.08.19 0 0 54750

Köszönöm, vsz az új gumik miatt van.

Előzmény: Zoli550 (54749)
Zoli550 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 54749

ABS-ből számol,a Mercedes is ilyen. 

Előzmény: kopiteki (54747)
kopiteki Creative Commons License 2018.08.19 0 0 54748

Közben megtaláltam a menüben, hogy hogyan kell leokézni.

Előzmény: kopiteki (54747)
kopiteki Creative Commons License 2018.08.19 0 0 54747

Csak kiváncsiságból kérdezem, hátha valaki találkozott ilyennel. Megjelent a műszerfalon egy kis sárga piktogram, egy szelet abroncs, benne felkiáltójel. Azt írja a kompiuter, hogy nem jó keréknyomás. DE! Ez nem igaz. Megnéztem, nem ereszt, megfelelő a nyomás, most cseréltem új gumikat. Nincs tpms szenzor, itt a kerék perdületéből (?) számít valamit.

Lehet megszokta a régi gumikat? Ufo civic.

Zoli550 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 54746

Igen,ilyen ez a táv helpdesk😬. 

Előzmény: JAMIE222 (54745)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 54745

Es megneznem, hogy a gyertyara rendesen ra van-e dugva a kabel...

Zoli550 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 54744

A szívósor között feljön egy kartercső,először azt kellene megnézni,ki szokott repedni vagy össze lapul. Amit eddig csináltak nem volt hülyeség,sűrűn van modul-trafo bajuk. 

Előzmény: LeNo05 (54743)
LeNo05 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 54743

Sziasztok!
Segitsegetek szeretnem kerni,hatha talalkozott mar valaki hasonlo problemaval.
1996 os angol Civic D15Z3 motorral.
Kicsereltem a gyujtaseloszto fedelet es a rotort.
Masnap egyszercsak megallt a kocsi.
Kicsereltem a gyujtastrafot azonnal indult.
Ugy gondoltam ennyi volt a problemaja.
Viszont elkezdett menet kozben rangatni.
Mintha kihagyna a gyujtas.
Megrendeltem az uj gyujtas modult viszont a problema nem szunt meg.
Mivel edesanyam hasznalja az autot,en pedig nem tartozkodom jelenleg otthon,igy az o es egyik baratom(o szerelte be az uj modult) velemenyere tudok hagyatkozni.
Uresben lassu folyamatos gazadasra szepen felporog a motor rangatas es kihagyas nelkul.
Nagy es hirtelen gazra viszont azonnal elkezd dadogni rangatni mint amikor kihagy a gyujtas.
Menet kozben pedig szinte folyamatos a rangatas,fogyasztas megnott es a teljesitmeny is csokkent.
Ha valaki talalkozott ilyesmi problemaval vagy van otlete kerem jelezze.
Tisztaban vagyok vele hogy vigyuk autoszerelohoz,de ebben az allapotban ketseges hogy eljutna e odaig es igencsak kivuleso helyen lakunk.

stefi001 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 54742

 

Honda Jazz tapasztalatok

 

wastegate  mester

Előzmény: Lajos1532 (54741)
Lajos1532 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 54741

Sziasztok,

tudnátok nekem jó Honda szerelőt ajánlani Bp-en vagy a környékén?
nem szeretném márkaszervizbe vinni az autóm, inkább egy profi szakit keresnék. :)

Előre is köszönöm a válaszokat. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!