Bocsánat de nem nagyon értem... a képen meg a rajzon két különböző rádió van. Szerintem a kép újabb típus, mint a rajzon lévő. Lehet, hogy nincs igazam, csak nézd meg az íveket.
Azt nem tudom, hogy a kérdező kocsijában eredetileg milyen volt, azért kérdeztem. A kézikönyv a 2. sz. kép szerintit tartalmazza, navigációs rendszerrel és anélkül szerelt modellek esetén.
Hehe. Nekem 15 év után lett egy defektem. Valahol összeszedtem egy szöget majd az iroda teremgarázsában (péntek este 8-kor) egy fedő rács kitépte. Pár másodperc alatt teljesen laposra engedett a kerék. Mankókerék elővesz. Az is lapos :). A sok év alatt szépen elengedett. De annyira, hogy felfújni is csak nehezen tudtam (szerencsére volt bringatároló, ott meg egy pumpa), mert 10 fokot elfordítva a szelepet már engedett is le. Hazafelé meg végig imádkoztam, hogy nehogy elengedjen. Szerencsére kibírta.
Amúgy a defekt valószínűsége erősen függ a gumi állapotától. Ha már közel van az élettartama végéhez, azaz a profil alacsony - akkor könnyebb összeszedni valami szöget vagy csavart.
Volt 3 lassu defektem, meg egyszer egy földuton összeszedett sargöröngyben rejlö eles kavics elkezdte esztergalni a gumi belsö felületet, majdnem teljesen sikerült neki atvagni...egyik esetben sem sokat segitett volna a potkerek.Ezt oszd el 18 evre meg kb 450.000 km-re.
Szoval nalam nem szempont a potkerek.Ha van, van, ha nincs, nem megyek egy metert sem.
Csak tippelek egyebkent, de szerintem masnak sincs ettöl több baja.
Tudna valaki abban segíteni, hogy Honda Civic gyári fejegység elhalálozása miatt egy 2din-es hifi lett beépítve, tökéletesen működik, de a műszerfal közép felé eső részén megszűnt a kijelzés (klíma, ventilátor stb.) Kell valami átalakító, vagy csak valamit nem dugtunk össze? 2011-es Civic. Előre is köszönöm
Cirka 18 eve vezetek sajat autot napi szinten, egyszer vettem hasznat a potkereknek, nemet gumis nem vallalta azonnalra lassu defekt javitasat, nem volt kedvem ott dekkolni fel napig, ezert par orara kellett a manko.
Nekem pont volt, vadonatúj, elég márkás gumival Horvátországban, egy nagyon vastag csavar ment bele. Előző kocsimmal volt, nagyon örültem, hogy volt pótkerék. Előtte is volt egy defekt, kb 10 éve, itt a városban, az mondjuk nem volt vészes. Egyik esetben sem volt lelakva sem az autó, sem a gumi.
Előrebocsátom, nem áll szándékomban, hogy bárkit is eltántorítsak a véleményétől, de másként vélekedem.
Nem hinném, hogy „rugózás”, inkább talán az autótulajdonosok egy része megpróbál előre gondolkodni, hogy ha mégis bekövetkezik a rossz, akkor lehetőleg a leggyorsabban és legolcsóbban ússzon meg egy defektet. Az eltelt több mint négy évtized alatt nekem sem volt még defektem, de ez nem jelenti, hogy ma vagy holnap nem következhet be. Ilyen alapon több minden más (vontatókötél, tűzoltó berendezés stb.) sem szükséges, mert még nem robbant le vagy nem gyulladt ki a járgány.
A szükségmegoldások mindenkor korlátozott lehetőségűek, de legtöbbször jó, ha „vészhelyzetben” van mihez nyúlni. Persze mindenki maga dönti el, hogy pótkereket, szükségpótkereket, netán defektjavítót, vagy semmit sem tart a kocsijában.
Nem tudom ki merre közlekedik, milyen tapasztalatai vannak, de nekem peldaul nem volt autokerek defektem az utobbi 10 evben, nem tudom, erdemes-e rugozni ezen....ismeretsegi körben is csak olyannak volt, aki isten hata mögötti helyeken közlekedik.
Sajnálom, de ez a kialakítás valóban más, s eddig nem is tartozott az általam ismertek körébe.
Gondolom, a két tárolórekesz csak eltávolítható, akkor pedig a mélység és a rövidebb oldal mérési eredményét összevetve a tervezett kerék méretével, csak megállapítható, hogy lehetséges-e a teljes értékű kerék betétele.
A másik kérdés, hogy rögzíthető-e, s hogyan a kerék?
Valóban volt már téma, s akkor szintén leírtam a kapcsolatos tapasztalataimat, de bizonyára más/mások is foglalkoztak vele, mert a szükségpótkerék, de különösen a defektjavító egyáltalán nem nevezhető célszerű megoldásnak!
Köszi, szerntem láttam is a leírásod, ha Te csináltál róla összefoglalót valahol a neten. Ha nem a Tied volt, akkor másé :) Sajnos nálam ez nem működik, olyan rekeszem van,mint a képen,itt szerintem nincs mit variálni,vagy befér, vagy nem, azért kérdeztem meg, hátha valaki rakott be már oda valamilyen kereket és annak befért-e. A szerszámok itt a tároló előtt, a csomagtartófedél felé vannak egy külön kis keskeny rekeszben.
A nevezett modellt konkrétan nem ismerem, de korábbi tapasztalataim alapján megoldható a teljes értékű kerék pótkerékfészekbe helyezése. Ki kell szerelni a defektjavítót, emelőt tartó műanyagbetétet, s annak helyére tehető a kerék.
A teljes értékűre történő cserét már több kocsin megoldottam: Honda Jazz 2004, KIA CEED 2010, valamint KIA RIO 2012 (UB3).
A legkevesebb beavatkozást a RIO igényelte (betét ki, kerék be), a Honda és CEED esetében a pótkerékfészek mélysége kevés volt ezért a takarófedél kb 4-5 cm-rel magasabbra került.
A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást keresve a választásom a huzat nélküli szivacs ablakpárnára esett, amelyet a pótkerékfészek két oldalsó részén helyeztem el, s azokra fekszik fel a fedél. Felmerült még a nikecell alkalmazása is, de a morzsolódása, törékeny volta miatt eltekintettem tőle. A jelen megoldás a csomagtartó átlagos terhelését figyelembe véve ellátja a funkcióját.
Talán még egy kiegészítés: elképzelhető, hogy kerékrögzítésre szolgáló csavar rövidnek bizonyul (nálam pl. a Honda esetében). Megoldás megfelelő hosszúságú M8-as, hatlapfejű csavar + arra rögzített M8 vagy M10-es szárnyas anya segítségével megoldható a kerék rögzítése.
Természetesen először azért a kivéve az eredeti betétet, célszerű ellenőrizni, hogy a tervezett kerék befér-e a pótkerékfészekbe.
Van precízebb, gondosabban kivitelezett megoldásra is lehetőség, de számomra ez tökéletesen megfelel.
Sziasztok, tulaja lettem egy 2014-es Civic 9gen kombinak. A kocsiban defektjavító készlet van, amit utálok, beszereznék egy pótkereket. Emelő van. Az a kérdés, ha jól tudom, a csomagtartó alatti rekeszbe egy 15ös kerék éppen elfér. Jó lenne oda besuvasztani. Ha jól tudom, defekt esetén csak a hátsó helyre tudom felrakni a kereket, így ha első kerék lukad, 2 kereket kell cserélnem. Jól tudom ezeket a dolgokat? Ha igen, akkor keresnék 1 db 15ös 5x114.3as acélfelnis pótkereket vagy mankókereket. Tud valaki segíteni, illetve javítani, ha valamiben tévedek? Köszönöm.
Kicsit elkéstem a válasszal, de az a lényeg, hogy megoldódott a gond, s megtörtént a kalibrálás.
A kétféle rendszer közül valószínű, hogy az indirekt TPMS van a kocsiban, ugyanis a legtöbb gyártó ezt a változatot alkalmazza. A direktnél pontatlanabb, ugyanis – a kerekek forgási sebessége alapján – csak becsüli a keréknyomást. A rendszer nem valós idejű információkkal szolgál.
Ez a rendszer igényli a kalibrálást is, többek között kerék/gumicsere alkalmával. Ezen kívül az autó álló helyzetében nem működik, így sérülés esetén eltelik bizonyos idő, amíg jelzést ad.
Csak kiváncsiságból kérdezem, hátha valaki találkozott ilyennel. Megjelent a műszerfalon egy kis sárga piktogram, egy szelet abroncs, benne felkiáltójel. Azt írja a kompiuter, hogy nem jó keréknyomás. DE! Ez nem igaz. Megnéztem, nem ereszt, megfelelő a nyomás, most cseréltem új gumikat. Nincs tpms szenzor, itt a kerék perdületéből (?) számít valamit.
A szívósor között feljön egy kartercső,először azt kellene megnézni,ki szokott repedni vagy össze lapul. Amit eddig csináltak nem volt hülyeség,sűrűn van modul-trafo bajuk.
Sziasztok! Segitsegetek szeretnem kerni,hatha talalkozott mar valaki hasonlo problemaval. 1996 os angol Civic D15Z3 motorral. Kicsereltem a gyujtaseloszto fedelet es a rotort. Masnap egyszercsak megallt a kocsi. Kicsereltem a gyujtastrafot azonnal indult. Ugy gondoltam ennyi volt a problemaja. Viszont elkezdett menet kozben rangatni. Mintha kihagyna a gyujtas. Megrendeltem az uj gyujtas modult viszont a problema nem szunt meg. Mivel edesanyam hasznalja az autot,en pedig nem tartozkodom jelenleg otthon,igy az o es egyik baratom(o szerelte be az uj modult) velemenyere tudok hagyatkozni. Uresben lassu folyamatos gazadasra szepen felporog a motor rangatas es kihagyas nelkul. Nagy es hirtelen gazra viszont azonnal elkezd dadogni rangatni mint amikor kihagy a gyujtas. Menet kozben pedig szinte folyamatos a rangatas,fogyasztas megnott es a teljesitmeny is csokkent. Ha valaki talalkozott ilyesmi problemaval vagy van otlete kerem jelezze. Tisztaban vagyok vele hogy vigyuk autoszerelohoz,de ebben az allapotban ketseges hogy eljutna e odaig es igencsak kivuleso helyen lakunk.