Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Az nem újdonság, hogy az autóipar elég jelentős része a világgazdaságnak. Igaz, hogy a manikűrözés, kutyakozmetika nagyon jön fel, de azért még valóban várhatóan az marad pár évig.
Hobbiautó vs. taxizás, értsd munka!!! Tessenek értelmezni! ;-)
Ja és teljesen más felvetésem volt, ösmétles a tudás anyja állítólag, tehát ezt írtam a fotó fölé: "Még sokáig, évtizedekig jó profit lesz az újautó gyártás-eladás-szervizelés szentháromsága... A közösségi közlekedés jó alternatíva lenne, de ha megnézzük a lenti kanadai (Ontario), 18 sávos sztrádaszakaszt, hát nem a metró-gyorsvasút-troli-villamos jut eszünkbe..." Azújautó fogalmában nálam benne van a gőz-szénhidrogén-hidrogén-áram stb. által hajtott mindenféle jármű Sanya. :-)))
Ezzel azért a tapasztalatok mentén most szembe mennék... :) Az alábbi fotón a már kb. 4 éve budapesti taxiként használt autónkban futó szoftver által nyilvántartott részinformációkat láthatod. Ebben a vasban az itt többek által is gyűlölt tableten lekérdezhetők olyan dolgok, amelyekért amúgy a régi autó fanoknak fizetni kell a szakszervizekben és vagy olyan informatikai eszközöket vásárolni online, amelyek segítségével egy lapotopon le lehet kérdezni (azok számára akiknek van egyáltalán laptopjuk) az adatokat. Az már elsőre is látható hogy a vas 266964 km-t tett meg és azt is hogy az éppen feltöltött akksi 398 km megtételére elegendő útat képes biztosítani. Amit tudni kell a fenti két adat alapján a szintén sokak által nem értett és ezért szintén gyűlölt csak erre az egy vasra levonatkoztatott statisztika elvei szerint:
1. Egy átlagos belföldi autós 15 eKm-t tesz meg évente, vagyis 17,8 év alatt fut meg ennyit egy "civil" autó. Legtöbbünknek ennyi ideig tulajdonában sincs egy vas. :)
2. Az akksi új korában 421 km-re volt feltölthető vagyis az akkori állapothoz képest a degradáció minimális, mert 23 km-rel lehet kevesebbet megtenni most mint akkor. Mindehhez azt is tudni kell, hogy amikor Supercharger-en töltjük akkor a teljes feltöltés után történik egy kb. 5 perces kalibrálás és ennek következtében ez a fenti viszonyszám azokon a töltőkön 399 km-t mutat. Valamint a teljesség igénye mellett így azt is hogy az otthoni sima konnektoros AC-s táplálás után, csak 395 km a megtehető távolság. Az autó által tervezett egy feltöltésre elegendő futásteljesítmény pedig annyira közel van a ténylegeshez (a sofőr által gyakorlatban is megtapasztalthoz), hogy nevezhetjük a fenti műszeradatot pontosnak. Konklúzió: A degradáció a közelében sinccs annak mint amivel a bulvár - és így a témában posztoló nem villanyautósok agya is - tele van.
..és mindez azon a sztenderd áron amennyibe egy hasonló méretű belsőégésű is kerül (Passat, V70, stb.), csak az nem gyorsul így, nem fűtöd be reggeli kávézás közben az asztal mellett ülve és nem mész vele 200 km/h-val a jéghideg autó orrának reggeli első mozdítása után követő 15. másodpercben, mert az megdöglik és ez pedig nem. STB.
Egyszer volt a vas ebben az időintervallumban nem garanciális szervizben amely 640 eFt-ot vett ki kis közös turós hátú lovunk zsebéből, illetve előfordult kevés "csetresz vásárlás" is és ilyen témakör példának okáért a 12 voltos kisakksi cseréje. Erről a meghibásodásról amúgy bizonyítottan a pilóta tehet, mert van egy 12 voltos akksi az autóban amelyet a nagy akkumulátor tölt. Ennek a "kis" akksinak vannak olyan műszaki jellemzői, amelyeket ez a gyűlöletes tablet :) folyamatosan monitoroz és amikor 3 év intenzív használat mellett kényszerűen cserélni kellett - és nem akkor amikor már végzetesen megdögölve nem indult a vas, mert az belsőégésű hakni, hanem akkor amikor még használható volt ugyan, de már szólt a szoftver hogy időszerűvé vált a kényelmes csere) akkor a tesóm vett faszomtudja hol egyet okosba* 30-ért mert a Tesla által kiajánlott darab az 54 eFt volt és az "sok". A tableten futó szoftver már a beszerelés első percétől fogva kiabált, hogy ez így nem lesz jó, de a taxis (mosttantól már mint szitokszó), persze szart bele mert ő okos a gép pedig mindenáron hülye. Aztán ez a ráutaló magatartás kinyírt 3 hónapon belül egy olyan elektronikai alakatrészt, amelynek szervize fölemésztett 640 eFt-ot. Oda szeretnék ezzel a történettel eljutni, hogy jó eséllyel egy egyszeri ruppótlan taxis szerint "nem okos" költés esetén felvállalt 24 eFt-os többlettköltség bezzegfelvállalalásával nem kellett volna 640 eFt-ot költeni és nem esett volna ki 1,5 hónap bevétel (ami végülis a sok ebben a történetben). Majdnem keresztüllőttem, de aztán csak kiegyeztem azzal a mondattal is hogy ha akkor hagyta volna a mutter a faternek seggbe akkor most nem lennél itt nekünk állandóan trollnak - vagy valami ilyesmi.
Mindegy. Kanyarodjunk vissza az eredeti témához.
A fenti adatok az egyébb leírt körítés nélkül nem igazolják azt amit mondasz és ezt az a tény az hogy a vizsgált jármű taxi üzemű csak hangsúlyozza.
*Taxis logika. Az Üvegtigrisben számtalanszor látványosan levezetésre kerül, hogy mitől defektes.
Van egy képlet amit így a hatvan felé illik már ismerni. Minden anyag idővel elfárad. Így tehát nincsen idős vasban jó vétel csak akkor ha az valamiféle hobbi tárgya. Az alsóközép- és a közép-kategóriában pedig aztán végképp nincsen. Így tehát ha munkába járásra kell autó akkor az ne a vágyálom használt kategóriából vegyed.
Egyik alsóközepes vasban sem fogsz találni a MK I.-III-ra jellemző a V70-éhez hasonló kényelmet. Csak mivel a naponta átlagosan eltöltött időnk kevés ezekben a vasakban, ezért a dolog szódával még el megy. Amúgy egyetértek. A KIA kibaszottul megbízható vasakat gyárt.
Nem lenéző a hangsúly, hanem racionális. Öt milkáért bele kell ugrani egy újautó 36 v. 48 hónapos lizingjébe és soha többet nem kell rinyálni azért, hogy mi lesz majd ha elromlik. Persze. Ennek meg van a költségoldala, de cserébe kap az ember egy kiszámíthatóságot és ha van állásod akkor igazából ez nyom legtöbbet a latba.
Vényóc az vényóc! Ahogy ezek a motorok gurguláznak alapjáraton! Hufnágel kapitány kisfilmjeiben hallani, látni ezeket tartós működés közben. Hobbicélra teljesen jó alany, már pedzegetted vmikor itt a fórumon, nosza, keress egyet!
Bizony. Ha most nézegetnék, akkor a koreaiakat sasolnám. Kia, Hyundai. A Ssangyong, az csak a neve miatt nem begyere, meg mert most nem t'om mi van velük, mintha csődbe mentek volna. De az egyik kollegám vett egy Ssssango Korandót, ültem benne, rendben volt, ő meg boldog vele. Boldogabb, mint előtte a Mazdájával.
De a kopi autója is kafa.
Megjegyzés: tavaly 1800 km-t tettem a 850-be.
Ilyen éves használatra asszem 12 hengeres Jaguart kellene venni :-DDD
Még sokáig, évtizedekig jó profit lesz az újautó gyártás-eladás-szervizelés szentháromsága... A közösségi közlekedés jó alternatíva lenne, de ha megnézzük a lenti kanadai (Ontario), 18 sávos sztrádaszakaszt, hát nem a metró-gyorsvasút-troli-villamos jut eszünkbe. Mellékesen a nagy ökoizé átverés, kérődzők felelősek a CO2 kibocsájtásért sötöbö egyéb ökörségek...
Ott a hangsúly, az "általánosságban"! Mint kopiteki írta, alaposan keress, vizsgálódj, utána döntsd el, mit veszel. És még persze így is mellé lehet nyúlni.
Debreceni volvós szakim és szerelőcsapata szerint igen, rendesen, vastagon van munkájuk, váltó, kettőstömegű, motor és random minden jön. Nem én mondom, tőlük hallom, hogy odavan a tartósság mítosz, de a geely ezt tudatosan teszi, mint az összes többi szgk gyártó, vegyék a népek az új vasakat! :-/
Ja és meglepően nagyok amúgy. Az MK2 V70-et alapjaiban egy nagy autónak tartják, aztán mégis alig nagyobb, mint egy mai Ceed vagy i30 kombi. Van erre egy tök jó összehasonlító oldal.
Kódolva lett sajna napjainkra az emberekben, hogy egy amúgy teljesen jó és használható 15-20 éves vas csak rossz lehet, amitől menekülni kell, megvenni aztán meg véletlenül sem szabad. Aki egy fűnyírót vesz, ne csak használja, tartsa is karban, no ugyanez igaz egy autóra. Ezt az eléggé fontos részt sokan átugorják, aztán jön az ajvékolás, hogy nem megmondtam.
Nagyon alaposan körül kell nézni, megismerve az autó tulajdonságait, utána olvasni, hogy mennyire megbízható, stb. Akár szervízt is megkérdezni rejtett vagy utólagos hibákról. Nem könnyű