Keresés

Részletes keresés

Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488773

Az nem újdonság, hogy az autóipar elég jelentős része a világgazdaságnak. Igaz, hogy a manikűrözés, kutyakozmetika nagyon jön fel, de azért még valóban várhatóan az marad pár évig.

Előzmény: czimbi (488772)
czimbi Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488772

Hobbiautó vs. taxizás, értsd munka!!! Tessenek értelmezni! ;-)

 

Ja és teljesen más felvetésem volt, ösmétles a tudás anyja állítólag, tehát ezt írtam a fotó fölé: "Még sokáig, évtizedekig jó profit lesz az újautó gyártás-eladás-szervizelés szentháromsága... A közösségi közlekedés jó alternatíva lenne, de ha megnézzük a lenti kanadai (Ontario), 18 sávos sztrádaszakaszt, hát nem a metró-gyorsvasút-troli-villamos jut eszünkbe..." Azújautó fogalmában nálam benne van a gőz-szénhidrogén-hidrogén-áram stb. által hajtott mindenféle jármű Sanya. :-)))

Előzmény: Iván Lenn Dül (488771)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488771

Azt akarja mondani, hogy ha a tesója egy nagyobbacska Volvóval taxizna, akkor már tönkrement volna a komplett család. :)

Előzmény: czimbi (488770)
czimbi Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488770

Te Sanya, szép ez a levezetés, értem is, de mit akarsz ezzel nekem bizonyítani? Egy 18 sávos autópálya fotót tettem ki pár mondat kíséretében....:-))

Előzmény: Alex Raps (488767)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488769

Ilyen az amikor racionalizálja az ember a gondolatait. :)

Előzmény: Pizo_S70 (488757)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488768

Csak akkor nyilatkozz meg a témában, ha van személyes tapasztalatod. ..és az nem személyes tapasztalat, ami kiömlik a bulvárból. 

Előzmény: fargo (488755)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488767

Ezzel azért a tapasztalatok mentén most szembe mennék... :) Az alábbi fotón a már kb. 4 éve budapesti taxiként használt autónkban futó szoftver által nyilvántartott részinformációkat láthatod. Ebben a vasban az itt többek által is gyűlölt tableten lekérdezhetők olyan dolgok, amelyekért amúgy a régi autó fanoknak fizetni kell a szakszervizekben és vagy olyan informatikai eszközöket vásárolni online, amelyek segítségével egy lapotopon le lehet kérdezni (azok számára akiknek van egyáltalán laptopjuk) az adatokat. Az már elsőre is látható hogy a vas 266964 km-t tett meg és azt is hogy az éppen feltöltött akksi 398 km megtételére elegendő útat képes biztosítani. Amit tudni kell a fenti két adat alapján a szintén sokak által nem értett és ezért szintén gyűlölt csak erre az egy vasra levonatkoztatott statisztika elvei szerint:

 

1. Egy átlagos belföldi autós 15 eKm-t tesz meg évente, vagyis 17,8 év alatt fut meg ennyit egy "civil" autó. Legtöbbünknek ennyi ideig tulajdonában sincs egy vas. :)

2. Az akksi új korában 421 km-re volt feltölthető vagyis az akkori állapothoz képest a degradáció minimális, mert 23 km-rel lehet kevesebbet megtenni most mint akkor. Mindehhez azt is tudni kell, hogy amikor Supercharger-en töltjük akkor a teljes feltöltés után történik egy kb. 5 perces kalibrálás és ennek következtében ez a fenti viszonyszám azokon a töltőkön 399 km-t mutat. Valamint a teljesség igénye mellett így azt is hogy az otthoni sima konnektoros AC-s táplálás után, csak 395 km a megtehető távolság. Az autó által tervezett egy feltöltésre elegendő futásteljesítmény pedig annyira közel van a ténylegeshez (a sofőr által gyakorlatban is megtapasztalthoz), hogy nevezhetjük a fenti műszeradatot pontosnak. Konklúzió: A degradáció a közelében sinccs annak mint amivel a bulvár - és így a témában posztoló nem villanyautósok agya is - tele van.

 

..és mindez azon a sztenderd áron amennyibe egy hasonló méretű belsőégésű is kerül (Passat, V70, stb.), csak az nem gyorsul így, nem fűtöd be reggeli kávézás közben az asztal mellett ülve és nem mész vele 200 km/h-val a jéghideg autó orrának reggeli első mozdítása után követő 15. másodpercben, mert az megdöglik és ez pedig nem. STB. 

Egyszer volt a vas ebben az időintervallumban nem garanciális szervizben amely 640 eFt-ot vett ki kis közös turós hátú lovunk zsebéből, illetve előfordult kevés "csetresz vásárlás" is és ilyen témakör példának okáért a 12 voltos kisakksi cseréje. Erről a meghibásodásról amúgy bizonyítottan a pilóta tehet, mert van egy 12 voltos akksi az autóban amelyet a nagy akkumulátor tölt. Ennek a "kis" akksinak vannak olyan műszaki jellemzői, amelyeket ez a gyűlöletes tablet :) folyamatosan monitoroz és amikor 3 év intenzív használat mellett kényszerűen cserélni kellett - és nem akkor amikor már végzetesen megdögölve nem indult a vas, mert az belsőégésű hakni, hanem akkor amikor még használható volt ugyan, de már szólt a szoftver hogy időszerűvé vált a kényelmes csere) akkor a tesóm vett faszomtudja hol egyet okosba* 30-ért mert a Tesla által kiajánlott darab az 54 eFt volt és az "sok". A tableten futó szoftver már a beszerelés első percétől fogva kiabált, hogy ez így nem lesz jó, de a taxis (mosttantól már mint szitokszó), persze szart bele mert ő okos a gép pedig mindenáron hülye. Aztán ez a ráutaló magatartás kinyírt 3 hónapon belül egy olyan elektronikai alakatrészt, amelynek szervize fölemésztett 640 eFt-ot. Oda szeretnék ezzel a történettel eljutni, hogy jó eséllyel egy egyszeri ruppótlan taxis szerint "nem okos" költés esetén felvállalt 24 eFt-os többlettköltség bezzegfelvállalalásával nem kellett volna 640 eFt-ot költeni és nem esett volna ki 1,5 hónap bevétel (ami végülis a sok ebben a történetben). Majdnem keresztüllőttem, de aztán csak kiegyeztem azzal a mondattal is hogy ha akkor hagyta volna a mutter a faternek seggbe akkor most nem lennél itt nekünk állandóan trollnak - vagy valami ilyesmi.

Mindegy. Kanyarodjunk vissza az eredeti témához.

A fenti adatok az egyébb leírt körítés nélkül nem igazolják azt amit mondasz és ezt az a tény az hogy a vizsgált jármű taxi üzemű csak hangsúlyozza.    

 

 

 

*Taxis logika. Az Üvegtigrisben számtalanszor látványosan levezetésre kerül, hogy mitől defektes. 

 

Előzmény: czimbi (488753)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488766

Én is azt vettem észre hogy nem képesek racionalizálni ebben a kérdéskörben a kollégák a gondolataikat, pedig lehet kevesebb lenne a pofon. :)

Előzmény: Iván Lenn Dül (488748)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488765

Funkcióhoz _kell_ igazítani.

Előzmény: fargo (488744)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488764

Van egy képlet amit így a hatvan felé illik már ismerni. Minden anyag idővel elfárad. Így tehát nincsen idős vasban jó vétel csak akkor ha az valamiféle hobbi tárgya. Az alsóközép- és a közép-kategóriában pedig aztán végképp nincsen. Így tehát ha munkába járásra kell autó akkor az ne a vágyálom használt kategóriából vegyed. 

Előzmény: kopiteki (488745)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488763

Egyik alsóközepes vasban sem fogsz találni a MK I.-III-ra jellemző a V70-éhez hasonló kényelmet. Csak mivel a naponta átlagosan eltöltött időnk kevés ezekben a vasakban, ezért a dolog szódával még el megy. Amúgy egyetértek. A KIA kibaszottul megbízható vasakat gyárt.  

Előzmény: Pizo_S70 (488740)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488762

Nem lenéző a hangsúly, hanem racionális. Öt milkáért bele kell ugrani egy újautó 36 v. 48 hónapos lizingjébe és soha többet nem kell rinyálni azért, hogy mi lesz majd ha elromlik. Persze. Ennek meg van a költségoldala, de cserébe kap az ember egy kiszámíthatóságot és ha van állásod akkor igazából ez nyom legtöbbet a latba.

Előzmény: kopiteki (488739)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488761

A 3D nyomtató feltalálása óta szinte bármi legyártatható egyediben is. :)

Előzmény: czimbi (488737)
Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488760

Ne felejtsük hogy a Hondáknak nem csak a fogyasztása jó, hanem a megbízhatósága. is. Vagyis valójában két okból is jó választás volt.

Előzmény: kopiteki (488735)
czimbi Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488759

Vényóc az vényóc! Ahogy ezek a motorok gurguláznak alapjáraton! Hufnágel kapitány kisfilmjeiben hallani, látni ezeket tartós működés közben. Hobbicélra teljesen jó alany, már pedzegetted vmikor itt a fórumon, nosza, keress egyet!  

Előzmény: fargo (488758)
fargo Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488758

Aha, erre való a hobbyautó :-)

Nekem ez most az ami nagyon megtecccett:

 

 

 

Egy a sok kedvenc közül, tökéletes forma. Nyóc liter V8 :-D

Előzmény: Pizo_S70 (488757)
Pizo_S70 Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488757

Egy ismerősöm, aki BMW gyűjtő régebben ajánlotta, hogy mivel tetszik, ezért vegyem meg a 750-es BMW-jét (5000cm3, 12 henger).

Mondtam neki: Hülye vagy, mennyit eszik az?

Ő erre: Több, mint 20 litert, de te vagy hülye. Mennyit mégy 1 évben?

 

Igaza volt, kb. 5000km-t mentünk saját autóval.

 

Előzmény: fargo (488756)
fargo Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488756

Bizony. Ha most nézegetnék, akkor a koreaiakat sasolnám. Kia, Hyundai. A Ssangyong, az csak a neve miatt nem begyere, meg mert most nem t'om mi van velük, mintha csődbe mentek volna. De az egyik kollegám vett egy Ssssango Korandót, ültem benne, rendben volt, ő meg boldog vele. Boldogabb, mint előtte a Mazdájával.

De a kopi autója is kafa.

 

Megjegyzés: tavaly 1800 km-t tettem a 850-be.

Ilyen éves használatra asszem 12 hengeres Jaguart kellene venni :-DDD

Vagy valami 8 literes vényócat...

Előzmény: Pityuuuu (488738)
fargo Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488755

Még akkor is, ha 100%-ban áttérünk a vellanyautókra.

Előzmény: czimbi (488753)
fargo Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488754

Sajnos igen. A viszonylag új daraboknak is vannak hajmeresztő árakon orvosolt bosszantó hibái.

Kellene a francnak egy ketyegő bomba a segge alá, amely bármikor produkálhat egy milliós szervizszámlát...

Nem, a 30 éves 850 nem produkál bármikor ilyen meglepetést.

Előzmény: Pizo_S70 (488750)
czimbi Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488753

Még sokáig, évtizedekig jó profit lesz az újautó gyártás-eladás-szervizelés szentháromsága... A közösségi közlekedés jó alternatíva lenne, de ha megnézzük a lenti kanadai (Ontario), 18 sávos sztrádaszakaszt, hát nem a metró-gyorsvasút-troli-villamos jut eszünkbe. Mellékesen a nagy ökoizé átverés, kérődzők felelősek a CO2 kibocsájtásért sötöbö egyéb ökörségek...

 

 

czimbi Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488752

Ott a hangsúly, az "általánosságban"! Mint kopiteki írta, alaposan keress, vizsgálódj, utána döntsd el, mit veszel. És még persze így is mellé lehet nyúlni. 

Előzmény: Iván Lenn Dül (488748)
czimbi Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488751

Debreceni volvós szakim és szerelőcsapata szerint igen, rendesen, vastagon van munkájuk, váltó, kettőstömegű, motor és random minden jön. Nem én mondom, tőlük hallom, hogy odavan a tartósság mítosz, de a geely ezt tudatosan teszi, mint az összes többi szgk gyártó, vegyék a népek az új vasakat! :-/

Előzmény: Pizo_S70 (488750)
Pizo_S70 Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488750

Valahol olvastam, hogy az autómentősök nagyon szeretik a mai Volvokat, mert sok bevételük van ezekből.

Tényleg ennyire problémás pl. egy mai S60/V60, S90/V90?

Pityuuuu Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488749

Ja és meglepően nagyok amúgy. Az MK2 V70-et alapjaiban egy nagy autónak tartják, aztán mégis alig nagyobb, mint egy mai Ceed vagy i30 kombi. Van erre egy tök jó összehasonlító oldal.

https://www.carsized.com/en/cars/compare/kia-ceed-2018-estate-vs-volvo-v70-2000-estate/

 

Előzmény: Pizo_S70 (488740)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488748

Általánosságban egy 20 éves autót már gazdaságtalan fenntartani. A hobbyzás az más kérdés.

Előzmény: czimbi (488747)
czimbi Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488747

Kódolva lett sajna napjainkra az emberekben, hogy egy amúgy teljesen jó és használható 15-20 éves vas csak rossz lehet, amitől menekülni kell, megvenni aztán meg véletlenül sem szabad. Aki egy fűnyírót vesz, ne csak használja, tartsa is karban, no ugyanez igaz egy autóra. Ezt az eléggé fontos részt sokan átugorják, aztán jön az ajvékolás, hogy nem megmondtam.

 

 

 

 

Előzmény: Iván Lenn Dül (488742)
kopiteki Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488746

Így

Előzmény: fargo (488744)
kopiteki Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488745

Nagyon alaposan körül kell nézni, megismerve az autó tulajdonságait, utána olvasni, hogy mennyire megbízható, stb. Akár szervízt is megkérdezni rejtett vagy utólagos hibákról. Nem könnyű 

fargo Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488744

Bármennyiért lehet jó autót venni, csak a zsetonhoz kell igazítani a "jó autó" definícióját.

Ha a kettő nem találkozik, akkor meg megy a fintorgás... Ez van.

Előzmény: Iván Lenn Dül (488742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!