Bocs, hogy kiabálok, de most már jópár napja keresek képet, valamilyen leírást a Kálvin téri gyalogos aluljáró (a "régi", tehát a 4-es metró előtti időszak) üzleteinek cégéreiről. Ezek a boltok bejárata közelében, a plafon magasságában voltak, bronz/réz hatású kisplasztikák, minden üzlet előtt a tér közepe és a Lónyai/Szamuely utcai kijárat közötti íves részen. Ez a rész szűnt meg a 4-es metró állomásának az építésekor. Amire határozottan emlékszem, hogy az egyik üzlet, egy trafik bejáratánál egy (talán) pipa volt, aminek "acélos" füstje szétterült a mennyezeten. A cégérek anyaga olyanféle volt, mint akkor, a megnyitás után a 3-as metró Klinikák állomásának "rézverete" a sárga panelek szélein, valamiféle lakkozott réz hatású. NEM IGAZ, hogy akármilyen keresőszót használok, sem a gugli, sem a fortepan nem ad ki rá értékelhető képtalálatot... (a hiba persze biztosan bennem van... SEGÍTSÉG!)
Sziasztok, hadd tegyem fel itt is a kérdést, hátha tudja valaki: a Jégverem utca tetején lévő lépcsőkomplexumban van egy jól látható helyre komponált szoborfülkeszerű beugró, ami egy dolog, hogy üres, de már az általam talált legrégebbi fotón, ezen az 1967-es Fortepan-képen is üres volt. Állt benne vajon valaha valamiféle szobor?
"Eldugva" nincs. A "helyén" megvan, de abban - értelemszerűen - az utolsó próbálkozásom van...
(Pedig a jelszó lesz a hunyó; ha általam is rossznak tartott jelszóval próbálkozom, ugyanez a hiba jön be. Ahogy a bolondokháza udvarán a rúd végi felirat is mondja: "ez itt a pózna vége, tovább mászni felesleges"? Na de az admin felületen ugyanaz a jelszó, mint a lapon, hiszen össze van rendelve, ott kifejezetten azt írja, hogy azt KELL megadni...)
Oké, hogy van újabb TC, de én még WinXP-nél tartok (sok ok miatt nem vagyok képen megválni tőle ezen a gépen). Egyébként Win10-zel és TC11-gyel is ugyanaz a helyzet, kipróbáltam másik gépen. Meg Androidos telefonon is. Lassan tényleg úgy érzem, hogy én vagyok a hüle... :-(
Köszi, azóta megtaláltam én is, hogy azt írják... Ezzel a webszerverrel már azt írja: "530 Login authentication failed". Mintha a jelszó nem tetszene neki. Pedig az. Ha a sas.hu admin felületére be tudok lépni vele, akkor annak kell lennie, nem?
Javaslom a Filezilla-t (vagy a "Real FTP"-t, ezutóbbi fent van a Microsoft Store-ban is), mert egyszerűen használható. Egy új kapcsolat létrehozásánál ("Fájl" alatti ikon, a "Kedvenc helyek megnyitása", azon belül "New site"), nem kell semmit sem változtatnod a kapcsolaton, csupán meg kell adnod, hogy hová (pl. ftp.freeweb.hu) szeretnél csatlakozni, milyen felhasználónévvel és jelszóval, s ráböksz a Csatlakozás-ra és már kapcsol is.
Persze, ha így sem működik, akkor a "Titkosítás" változtatásával lehet próbálkozni. A többin nem kell változtatni. "Bejelentkezés típusa" "Normál", ami jó szokott lenni, amin csak kivételes esetekben kell változtatni.
Ha így sem boldogulsz, írj nekem egy privát üzit, és megbeszéljük.
Elvesztettem a kapcsolatot a "jhoward.hu" honlapommal, nem tudom elérni total commenderből, nem tudok semmit feltölteni oda, pedig igen jó lenne.
Az történt, hogy a gépemen (=winchesteren) tárolt adatok nagy része elveszett egy banális hiba miatt. Új konfigurációban megpróbáltam a kapcsolatot újrateremteni, de valami nem stimmel, állandóan "kapcsolathívási hibá"-val utasítja el az ftp hozzáférést. Mit nem állítottam be jól?
A "felhasználói név" és a "jelszó" biztosan jó, mert a webszolgáltató adminisztrációs felületén be tudok velük jelentkezni. Ez a "freemail.hu". A "kiszolgáló neve" pedig "ftp2.freeweb.hu", ez is biztos jó (ezt javasolja az admin felület is), mert ha nem ezt adom meg (pl. 2-es nélkül), akkor semmit nem csinál. A "passzív mód használata" ki van pipálva, erre még emlékeztem. A "távoli könyvtár" neve "public_html" (próbálkoztam a "web"-bel is, de akkor még rosszabb), a "helyi könyvtár" elvileg mindegy, de oda mutat, ahol a weblap file-jai vannak.
Mit csinálok rosszul? Mit kellene még beállítani, hogy legyen jó ftp kapcsolat?
Nem emlékszem már rá, hogy az eddigi total commander melyik verzió volt (ez halt meg, le kellett gyalulni, újra kellett telepíteni), a mostani fejlécén a "Total Commander 7.0 release candidate 3 - DARKSIDE" felirat szerepel, és biztosan más, újabb, mint a régi volt, mert kicsit más a menük, funkciók megjelenítése. A gép, és oprendszer ugyanaz...
Történeti kutatás céljából keresünk egy a Bp. XI. ker. Karinthy Frigyes út (a volt Verpeléti út) 22. szám alatti épületről a Vakbottyán utca irányából 1945-1958 között (még az épület rekonstrukciója előtt) készült fotót, amelyen a bombatalálat következtében leomlott épületrészt, illetve az akkor még kilógó vasgerenda darabok láthatóak.
(Az alábbi fotó már az 1960-as években a részleges rekonstrukció után keletkezett)
Minden segítségért hálásak lennénk. Köszönjük a válaszokat előre is!
Segítségre lenne szükségem! Keresek egy képet, amint a rákosszentmihályi hév szerelvénye halad Nagyicce állomás felől a deltában, a hurok felé. A kép a Sashalmi sétány bejáratánál készült, a Talpfa utca felől. A szerelvény egy kis szögű, lapos vágánykereszten halad át éppen. Meggyőződésem, hogy valahova letöltöttem a gépemre - valószínűleg a fortepanról -, de sem a gépen, sem ott nem találom. Ami miatt érdekelne:
Sokáig abban a hitben voltam, hogy a szentmihályi hurok Rákóczi úti része (a Kerepesi úttól a Rákosi útig) egyvágányú volt, hiszen a negyvenes években felszedték az egyik vágányt Rákospalota felé. Ugyebár tök logikus is lett volna, hogy az 1970-es megszüntetésig így maradt, hiszen a bal oldali közlekedésű gödöllői hév-vonalból ágazott ki, de közúton haladt, ahol eléggé lehetetlen dolog lett volna, hogy permanensen a forgalommal szemben halad. Azonban ezt a vágánykeresztet sokáig nem tudtam dekódolni. Arra gondoltam, hogy a személyvonatok használták az itt, a Sashalmi Piacnál levő egyik vágányt, a másikat meg a deltázó (teher)vonatok, és a kettő lazán keresztezte egymást.
Aztán (mást kerestem, persze) a fentrol.hu oldalon rátaláltam erre az 1967-es képre: ezen belenagyítás után jól látható, hogy mind az ív a Thököly út felől, mind a Rákóczi út végig kétvágányú, és a piac előtt ott a vágánykereszt, ahol a baljáratról jobbjáratra álltak át a hév-szerelvények! Pont úgy, mint a Széll Kálmán téri villamosvégálloás építésekor a Fasor torkolatában (meg a másik két ki-bejáratnál is, de erről van sok kép)!
Pár évvel későbbi, 1972-es képen már csak egyvágányú az ív, és a vágány véget is ér a Margit utca után nem sokkal...
A többiek sokkal jobban belesimulnak(tak) Buda és Pest látképébe, nem uralják sem a környezetüket, sem a látképet és jobban érvényesül maga a Duna "szalagja" is...
Ez az emeletes ház hol van Budapesten? És hogy nézett ki eredetileg? Gondolom nem így. Mert furcsa, hogy az alja díszes, a teteje viszont teljesen csupasz. Feltételezem, hogy ezt is lebutították a kommunizmus alatt.
Igen, ugyanúgy nem lehetne visszaépíteni, mert nagyon keskeny volt, de dupla olyan szélesen, kisebb-nagyobb módosíásokkal, de azért minél hűebben az eredetihez, igazán gyönyörű lenne! A helyiek és a turisták kedvence. Mindenki a "zöld" hidat imádja, az a kedvencük. A Lánchíd jelenleg csak a második. De 1944-ig az Erzsébet híd volt a legszebb vagy a 2. legszebb. A jelenlegi külseje OK, egy modern hídnak nem rossz, de meg se közelíti az eredetit.
Szép lenne. Egy tervmódosítással a járdákat a rácsostartón kívülre kellene konzolosan áthelyezni és akkor azt tudná mint a mostani híd. Picit másképp nézne ki, de a jellege szerintem megmaradna. Továbbá a régi hídnál a gyalogosok pont a rácsostartón belüli helyzetük miatt keveset láttak a folyóból, kilátásból.
Nagyon sajnálatos, hogy az új hídhoz elbontották a rámpákat, feltöltéseket, mert azok megnehezítik egy régi-új híd értelmezését.
Illetve, volt még két trükk, nevezetesen, hogy az új hídon a merevítőtartó az útpálya alá került, másrészről a kapuzatok függőleges oszlopai keskenyebbek, így belül nagyobb a hely a kettő között.