Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 2024.06.14 -1 0 348990

Simán tükörbe néznek, még bele is röhögnek.

A közügyektől eltiltás és a felfüggesztett börtönbüntetések országában senkit nem érdekel az ilyesmi. Nézzen szét oszt' kész...

500 óra közmunkának egy boncoldában lenne visszatartó ereje.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348980)
névtelen Creative Commons License 2024.06.14 0 2 348989

Szerintem a megoldás az időbélyeg, ebből egyértelmű, hogy mikor lett érvényesítve a jegy.

Előzmény: sz_b (348988)
sz_b Creative Commons License 2024.06.14 0 0 348988

"A tesztidőszaban a BKK azt tapasztalta, hogy a belsőajtós elhelyezés visszaélésekre adhat okot, ugyanis többen a jegyellenőrök megjelenésekor érvényesítették csak mobiljegyüket."

 

Erre lehetne az a megoldás, hogy amikor az ellenőr elkezdi az ellenőrzést, akkor a saját alkalmazásában letiltja ezeket a kódokat. Még a RIGO kapcsán volt róla szó, hogy abban tervezték volna, az nem QR hanem NFC lett volna, de most is lehetne.

Előzmény: morgó mh. (348976)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.14 0 1 348987

Ráadásul ez nem is bonyolult - a BudapestGO előtt már évekkel volt a MÁV app. 

 

Az első pár használat körülményessége ellenére a cégcsoport egyik legjobb szolgáltatása, +most már a helyközi buszokra is meg lehet venni a jegyet benne,

Előzmény: névtelen (348985)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.14 -3 8 348986

A jövő útja az ingyenesség, vagy a majdnem ingyenesség.

 

Számomra történeti visszalépés bármilyen csippantás, QR kód és hasonló huncutság.

Előzmény: névtelen (348985)
névtelen Creative Commons License 2024.06.14 0 11 348985

Én amúgy nem értem, hogy miért vesz bárki is olyan bérletet, amivel felszálláskor szórakozni kell és még térerő függő is. Papír bérlet, az nem kér enni.... miért nem tud ilyen lenni a netes is?

 

Azt gondolnám, hogy határozottan nem felszálláskor, az ügyfél felelősségére kellene ellenőrizni a jegyet, hanem legyen egy statikus vonalkód/QR kód és a központ ellenőrizze, hogy jó-e, legyen ott az ellenőrzés felelőssége, mint a MÁV jegyeknél.

Ahol az érdek, ott legyen a felelősség. Ha nincs net, akkor nincs ellenőrzés, nem pedig "nincs felszállás".

Előzmény: Ashi Valkoinen (348983)
6243 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 348984

Ki is szokták kerülni. Nem kell félteni őket.

Előzmény: toto92 (348959)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.14 0 3 348983

Budai oldal, egy-egy 22-es megálló, BudapestGO-s ismerős szívott vele túrázás végeztével.

 

Gondolom, szolgáltatótól is függ, a 99%-os lefedettséget a szolgáltatók a lakott területen ígérik (nem az országra), így lesz olyan rész, ahová lakott területen, a BKK szolgáltatási területén belül nem lesz elég térerőd mobilinternet használatához.

Előzmény: morgó mh. (348982)
morgó mh. Creative Commons License 2024.06.14 0 0 348982

"vannak olyan közforgalmú megállók, ahol nincs térerő a validáláshoz."

Ilyennel még nem találkoztam, hol van Budapesten lefedetlen rész? Olyan már volt velem, hogy a központi rendszer megadta magát, a buszsofőr meg szívózott...

Előzmény: Ashi Valkoinen (348977)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 1 348981

Tervezett felújításnál nem kell átvenni az ideiglenes forgalmi rendet: konkrétan nem szabad ráereszteni a járműveket, amíg a kivitelező forgalomtechnikai cége garanciába meg nem oldja. Pluszban nem árt ha kötbér van kikötve az efféle késedelmre...

Előzmény: 18-09 (348978)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 2 348980

Majd ha egy esetleges balesetnél a kgfb biztosító gondol egyet, és közli, hogy bűncselekmény által okozott kár, ismeretlen tettes ellen közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alapos gyanúja, akár gondatlanságból, akkor megtanulják...
Úgy tűnik, másból nem megy. De ha a balesetbe durván belesérül valaki, akkor nem tudom, hogy néznek tükörbe utána...

 

Amúgy nem igaz, hogy nincs 2-nél több irányt kezelő fényjelző készülék rendszer. Tavaly a Magas-Tátrában pl. meg tudták oldani... igaz, ott tervezett felújítás lehetett.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348979)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 0 7 348979

Elfogadom, hogy gyorsan kellett valamit csinálni.

 

Azt nem, hogy balesetveszélyes helyzetet teremtenek 48 órával a terelés kiépítése után is.

 

A gömb utca torkolatába akkor tessék élőerőt vezényelni.

 

Ha ketten frontálisan ütköznek, vagy a gyalogos balra néz és jobbról ütik el, ki lesz a felelős?

 

Utóbbi már csak azért is nagyon necces, mert az autós a forgalomirányító készülék szabad jelzésére indul el, és ha nincs helyismeret, miből gondolná, hogy a zöld jelzés, amire elindult, nem tiltja le egyidőben a vele konfliktusban lévő irányok számára a haladást?!

Előzmény: 18-09 (348978)
18-09 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348978

BKK Közút ezer éve nincs, Budapest Közút pedig hiába adja áldását a kötelezően megterveztetett forgalomtechnikára, ha azt a kivitelező forgtechnikai cége nem úgy alakítja ki, ahogy a terveken szerepel. 

 

Valószínűleg itt is a terveken minden oké, cak a valóságban sikerült valami szart összehozni. 

 

Itt egyébként mostazonnal üzemzavarelhárítás van (gázszivárgás). 

Előzmény: Ashi Valkoinen (348941)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 0 4 348977

Nekem a MÁV appban van Pest Vármegye bérletem.

 

Metrón az élőerős ellenőrzés be tudja olvasni a kódját is, de buszvezetőknek is tök jól látható.

 

Ez az utas csippantson jegyenként egy nagyon nagy baromság szerintem, főleg azért, mert vannak olyan közforgalmú megállók, ahol nincs térerő a validáláshoz.

Előzmény: morgó mh. (348976)
morgó mh. Creative Commons License 2024.06.13 0 5 348976

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/06/13/bkk-digitalis-jegy-ervenyesites-villamos-hev-blicceles-ellen/

Helyes. Remélem, a fogaskerekű sem marad ki.

A múltkor láttam egy apukát két gyereket és 3 biciklit terelgetve felszállni a közbülső megállónál. Esélyük nem volt jegyet érvényesíteni, pedig szerettek volna. Összesen 4-szer kellett volna a telefonon kiválasztani a jegyet, lecsippantani a kódot...

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348975

Értettem amúgy, mire gondoltál. :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (348973)
altenberger Creative Commons License 2024.06.13 -1 0 348974

Ha megépül a Rákosrendező - Kelenföld alagút! :-)

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348973

meghülyült a böngészőm és benéztem: mint a Rákospatak Teleki Blanka utca megállótól.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348971)
altenberger Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348972

"ha a rákosrendezői megállás délebbre kerül"

 

Nagyon sokkal nem tud, a Zugló (Rákos, stb.) felül érkező/felé tartó vágányok miatt.

Vagy csak egy komoly aluljáró rendszerrel oldható meg.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348970)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 1 348971

Zuglói oldal: meg kellene oldani a kultúrált gyalogos átjutást a Mexikói úti csomóponttól (MFAV, troli, villamos) a Hajtsár utcán keresztül, nem lenne hosszabb a sétatáv, mint a Rákospatak utca megállótól, és többeknek lenne jó.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348970)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348970

Ha az utazáson teljes eljutási időt nézel, akkor Rákosrendező körül viszonylag nagy terület beleértendő abba a körbe, ahonnan jobban megéri nagyobb rágyaloglással elmenni a vonatig, és vonattal be a városba, mintsem bármilyen más alternatív úton bemenni BKK-val.

 

Azt azonban nem állítom, mert baromság lenne, hogy a potenciális utasok nem lennének többen, ha az 1-es villamoshoz közelebb lenne a megállás, hiszen az az átszállási lehetőség lényegesen többet ad.

 

Ugyanakkor ma a peronok ott vannak, ahol, ebben az állapotban pedig mind a zuglói, mind az angyalföldi oldalnak egy gyors kapcsolatot ad a vasút, ha a rákosrendezői megállás délebbre kerül, akkor az angyalföldi oldalról az elérhetősége nem változik, de a zuglói oldal lakott részeitől nyilvánvalóan messzebb kerül. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348967)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348969

Gondolom még egy híd a Szentendreiről srégen a Búza utcára drága lenne, de az oldaná meg a dolgot tisztességesen...

Előzmény: Ashi Valkoinen (348965)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348968

A HÉV előtti zebrákat javasolt járdaszintre emelni. Akkor majd leszoknak erről a tempóról...

Előzmény: jbaal (348964)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348967

Az a "sok" társasház forgalma alighanem bakfitty  vasút és az 1-es villamosra való potenciális átszálló forgalomhoz képest. Inkább a 30-as, 32-es buszok valamelyikét használnám a társasházak feltárására...

Oké, ha átkerülne Rákosrendező a villamos közelébe, akkor aki a társasházak egyikéből vonattal akar menni, az vagy átszáll, vagy elsétál oda...

Előzmény: Ashi Valkoinen (348961)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 -1 0 348966
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348965

Ha autóval járok arra, van érintettségem, mert én is ezen a helyen dolgozom. 

 

A Husztin a LIDL-s körforgalom önmagában borzasztó, de nem fasza a Bogdánira való balkanyar sem. Ezt a területet a Szentendrei felé elhagyni egyáltalán nem kellemes a kerülőúton, és befelé a buszvégállomás (és jelzőlámpái) miatt a Szentendrei-Bogdáni jobbkanyarnak is megvannak a maga korlátai, ha kiveszel mindenkit a Búza utcáról, akkor csak máshol fog torlódni a sor egy jobbrakanyarodó sávban. Igaz, ott már nincsen HÉV, de a jobbrakanyarodás után közvetlenül a lámpaciklus felében nincsen zöld, ami áteresztőképességben rosszabb, mint egy kétvágányú HÉV-pálya.

Előzmény: jbaal (348964)
jbaal Creative Commons License 2024.06.13 -4 0 348964

Igen, ki tudja kerülni a busz, csak macerás az is, mert a szentendrei terepjárós aytaistenek nem fognak csak úgy egy proliszállítót maguk elé engedni.

Lehet, hogy nincs erre jó megoldás és nem akkora probléma, ahogy előadom, engem speciel itteni lakosként csak az idegesít egyrészt, hogy a Szentendrein a 70 helyett 100-zal száguldók ennyivel vágódnak be a HÉV előtti zebrákhoz is, és alig lehet átmenni a buszmegállóba, másrészt a sok idegbeteg igazságosztó dudáló által keltett hangzavar. Tudjuk jól, hogy kik kavarják állandóan a szart a közúti közlekedésben a primitív ősember szintű türelmetlenségükkel: 40-50-es férfiak fehér vagy fekete VW-csoportos céges autókkal, családi kombikkal és furgonokkal (meg a taxisok és a kisebbségiek/hülyegyerek BMW-sek, de az egy másik kaszt). Ha ezek eltűnnének a föld színéről, felőlem maradhatna minden úgy, ahogy van. :)

 

A 348960-ra válaszolva igen, jelentős az ilyen irányú átmenő forgalom. A Huszti út mentén és az azt Bécsi úttal közrezáró területen rengeteg üzem/autókereskedés/irodaház/MTVA és egyéb fisz-f*sz van, ahova jelentős a forgalom. Reggelente a HÉV-ről is komoly melós tömegek vándorolnak a lakótelepen keresztül oda. Korábban ez a forgalom a lakótelep kis utcácskáin át ment (Spar mellett Szérűskert utca, Kaszásdűlő utca), de azt megelégelték a lakók és egyirányúsítottak mindent. Azóta a Búza utcán kell végigmenni egészen a LIDl-nél lévő körforgalomig.

Előzmény: NAR (348963)
NAR Creative Commons License 2024.06.13 0 0 348963

Nem mindegyik sofőr dönt így, meg ha a középsőben jönnek 70-nel, akkor nehéz oda a már beállt külsőből bejutni...

Előzmény: toto92 (348959)
Mr. SziD Creative Commons License 2024.06.13 0 1 348962

De még mindig jobb, ha ott torlódik vissza, ahol van két balra kanyarodó sáv. Igaz, hogy azok rövidek, de akkor tovább torlódik a belső sáv, aztán kész. Na de ez, hogy az amúgyis problémás HÉV és egy lakótelep előtt majomkodik mindenki, ráadásul a buszokat is feltartják, sokkal rosszabb.

 

Ha a belső torlódna vissza, rövid úton az is átterjed a külső sávra. Ahogy Kaszásdűlőnél érezhetően meglassul a belső sáv is, ha visszatorlódik a külső.

Előzmény: jbaal (348954)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.06.13 -2 2 348961

Rákosrendező nagyon sok helybeli lakosnak jó helyen van - az átszállási kapcsolatai valóban rosszak az 1-es villamos, az M1 metró felől, de maga a megálló (főleg, amíg nincs kerítéssel elválasztva Zuglótól) sok társasházhoz van közel, egy többé-kevésbé beépített területen. 

 

Amikor összeköltöztem barátnőmmel itt, hamar rájöttem, hogy bakker, hát nem kell nekem a csordában járó 74/74A/25/225 buszokkal vesződni, hogy elvigyenek a Mexikói útra, majd onnan bemegyek átszállás után a városba, mert itt van kéznél a vonat, ami ezt 6 perc + ÁFA idő alatt tudja. A barátnőm, aki itt lakott 10+ éve, bele sem gondolt előtte, hogy ja, vonattal sokkal hamarabb ott van a 4/6-nál.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!