"A tesztidőszaban a BKK azt tapasztalta, hogy a belsőajtós elhelyezés visszaélésekre adhat okot, ugyanis többen a jegyellenőrök megjelenésekor érvényesítették csak mobiljegyüket."
Erre lehetne az a megoldás, hogy amikor az ellenőr elkezdi az ellenőrzést, akkor a saját alkalmazásában letiltja ezeket a kódokat. Még a RIGO kapcsán volt róla szó, hogy abban tervezték volna, az nem QR hanem NFC lett volna, de most is lehetne.
Ráadásul ez nem is bonyolult - a BudapestGO előtt már évekkel volt a MÁV app.
Az első pár használat körülményessége ellenére a cégcsoport egyik legjobb szolgáltatása, +most már a helyközi buszokra is meg lehet venni a jegyet benne,
Én amúgy nem értem, hogy miért vesz bárki is olyan bérletet, amivel felszálláskor szórakozni kell és még térerő függő is. Papír bérlet, az nem kér enni.... miért nem tud ilyen lenni a netes is?
Azt gondolnám, hogy határozottan nem felszálláskor, az ügyfél felelősségére kellene ellenőrizni a jegyet, hanem legyen egy statikus vonalkód/QR kód és a központ ellenőrizze, hogy jó-e, legyen ott az ellenőrzés felelőssége, mint a MÁV jegyeknél.
Ahol az érdek, ott legyen a felelősség. Ha nincs net, akkor nincs ellenőrzés, nem pedig "nincs felszállás".
Budai oldal, egy-egy 22-es megálló, BudapestGO-s ismerős szívott vele túrázás végeztével.
Gondolom, szolgáltatótól is függ, a 99%-os lefedettséget a szolgáltatók a lakott területen ígérik (nem az országra), így lesz olyan rész, ahová lakott területen, a BKK szolgáltatási területén belül nem lesz elég térerőd mobilinternet használatához.
"vannak olyan közforgalmú megállók, ahol nincs térerő a validáláshoz."
Ilyennel még nem találkoztam, hol van Budapesten lefedetlen rész? Olyan már volt velem, hogy a központi rendszer megadta magát, a buszsofőr meg szívózott...
Tervezett felújításnál nem kell átvenni az ideiglenes forgalmi rendet: konkrétan nem szabad ráereszteni a járműveket, amíg a kivitelező forgalomtechnikai cége garanciába meg nem oldja. Pluszban nem árt ha kötbér van kikötve az efféle késedelmre...
Majd ha egy esetleges balesetnél a kgfb biztosító gondol egyet, és közli, hogy bűncselekmény által okozott kár, ismeretlen tettes ellen közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alapos gyanúja, akár gondatlanságból, akkor megtanulják... Úgy tűnik, másból nem megy. De ha a balesetbe durván belesérül valaki, akkor nem tudom, hogy néznek tükörbe utána...
Amúgy nem igaz, hogy nincs 2-nél több irányt kezelő fényjelző készülék rendszer. Tavaly a Magas-Tátrában pl. meg tudták oldani... igaz, ott tervezett felújítás lehetett.
Azt nem, hogy balesetveszélyes helyzetet teremtenek 48 órával a terelés kiépítése után is.
A gömb utca torkolatába akkor tessék élőerőt vezényelni.
Ha ketten frontálisan ütköznek, vagy a gyalogos balra néz és jobbról ütik el, ki lesz a felelős?
Utóbbi már csak azért is nagyon necces, mert az autós a forgalomirányító készülék szabad jelzésére indul el, és ha nincs helyismeret, miből gondolná, hogy a zöld jelzés, amire elindult, nem tiltja le egyidőben a vele konfliktusban lévő irányok számára a haladást?!
BKK Közút ezer éve nincs, Budapest Közút pedig hiába adja áldását a kötelezően megterveztetett forgalomtechnikára, ha azt a kivitelező forgtechnikai cége nem úgy alakítja ki, ahogy a terveken szerepel.
Valószínűleg itt is a terveken minden oké, cak a valóságban sikerült valami szart összehozni.
Itt egyébként mostazonnal üzemzavarelhárítás van (gázszivárgás).
Metrón az élőerős ellenőrzés be tudja olvasni a kódját is, de buszvezetőknek is tök jól látható.
Ez az utas csippantson jegyenként egy nagyon nagy baromság szerintem, főleg azért, mert vannak olyan közforgalmú megállók, ahol nincs térerő a validáláshoz.
A múltkor láttam egy apukát két gyereket és 3 biciklit terelgetve felszállni a közbülső megállónál. Esélyük nem volt jegyet érvényesíteni, pedig szerettek volna. Összesen 4-szer kellett volna a telefonon kiválasztani a jegyet, lecsippantani a kódot...
Zuglói oldal: meg kellene oldani a kultúrált gyalogos átjutást a Mexikói úti csomóponttól (MFAV, troli, villamos) a Hajtsár utcán keresztül, nem lenne hosszabb a sétatáv, mint a Rákospatak utca megállótól, és többeknek lenne jó.
Ha az utazáson teljes eljutási időt nézel, akkor Rákosrendező körül viszonylag nagy terület beleértendő abba a körbe, ahonnan jobban megéri nagyobb rágyaloglással elmenni a vonatig, és vonattal be a városba, mintsem bármilyen más alternatív úton bemenni BKK-val.
Azt azonban nem állítom, mert baromság lenne, hogy a potenciális utasok nem lennének többen, ha az 1-es villamoshoz közelebb lenne a megállás, hiszen az az átszállási lehetőség lényegesen többet ad.
Ugyanakkor ma a peronok ott vannak, ahol, ebben az állapotban pedig mind a zuglói, mind az angyalföldi oldalnak egy gyors kapcsolatot ad a vasút, ha a rákosrendezői megállás délebbre kerül, akkor az angyalföldi oldalról az elérhetősége nem változik, de a zuglói oldal lakott részeitől nyilvánvalóan messzebb kerül.
Az a "sok" társasház forgalma alighanem bakfitty vasút és az 1-es villamosra való potenciális átszálló forgalomhoz képest. Inkább a 30-as, 32-es buszok valamelyikét használnám a társasházak feltárására...
Oké, ha átkerülne Rákosrendező a villamos közelébe, akkor aki a társasházak egyikéből vonattal akar menni, az vagy átszáll, vagy elsétál oda...
Ha autóval járok arra, van érintettségem, mert én is ezen a helyen dolgozom.
A Husztin a LIDL-s körforgalom önmagában borzasztó, de nem fasza a Bogdánira való balkanyar sem. Ezt a területet a Szentendrei felé elhagyni egyáltalán nem kellemes a kerülőúton, és befelé a buszvégállomás (és jelzőlámpái) miatt a Szentendrei-Bogdáni jobbkanyarnak is megvannak a maga korlátai, ha kiveszel mindenkit a Búza utcáról, akkor csak máshol fog torlódni a sor egy jobbrakanyarodó sávban. Igaz, ott már nincsen HÉV, de a jobbrakanyarodás után közvetlenül a lámpaciklus felében nincsen zöld, ami áteresztőképességben rosszabb, mint egy kétvágányú HÉV-pálya.
Igen, ki tudja kerülni a busz, csak macerás az is, mert a szentendrei terepjárós aytaistenek nem fognak csak úgy egy proliszállítót maguk elé engedni.
Lehet, hogy nincs erre jó megoldás és nem akkora probléma, ahogy előadom, engem speciel itteni lakosként csak az idegesít egyrészt, hogy a Szentendrein a 70 helyett 100-zal száguldók ennyivel vágódnak be a HÉV előtti zebrákhoz is, és alig lehet átmenni a buszmegállóba, másrészt a sok idegbeteg igazságosztó dudáló által keltett hangzavar. Tudjuk jól, hogy kik kavarják állandóan a szart a közúti közlekedésben a primitív ősember szintű türelmetlenségükkel: 40-50-es férfiak fehér vagy fekete VW-csoportos céges autókkal, családi kombikkal és furgonokkal (meg a taxisok és a kisebbségiek/hülyegyerek BMW-sek, de az egy másik kaszt). Ha ezek eltűnnének a föld színéről, felőlem maradhatna minden úgy, ahogy van. :)
A 348960-ra válaszolva igen, jelentős az ilyen irányú átmenő forgalom. A Huszti út mentén és az azt Bécsi úttal közrezáró területen rengeteg üzem/autókereskedés/irodaház/MTVA és egyéb fisz-f*sz van, ahova jelentős a forgalom. Reggelente a HÉV-ről is komoly melós tömegek vándorolnak a lakótelepen keresztül oda. Korábban ez a forgalom a lakótelep kis utcácskáin át ment (Spar mellett Szérűskert utca, Kaszásdűlő utca), de azt megelégelték a lakók és egyirányúsítottak mindent. Azóta a Búza utcán kell végigmenni egészen a LIDl-nél lévő körforgalomig.
De még mindig jobb, ha ott torlódik vissza, ahol van két balra kanyarodó sáv. Igaz, hogy azok rövidek, de akkor tovább torlódik a belső sáv, aztán kész. Na de ez, hogy az amúgyis problémás HÉV és egy lakótelep előtt majomkodik mindenki, ráadásul a buszokat is feltartják, sokkal rosszabb.
Ha a belső torlódna vissza, rövid úton az is átterjed a külső sávra. Ahogy Kaszásdűlőnél érezhetően meglassul a belső sáv is, ha visszatorlódik a külső.
Rákosrendező nagyon sok helybeli lakosnak jó helyen van - az átszállási kapcsolatai valóban rosszak az 1-es villamos, az M1 metró felől, de maga a megálló (főleg, amíg nincs kerítéssel elválasztva Zuglótól) sok társasházhoz van közel, egy többé-kevésbé beépített területen.
Amikor összeköltöztem barátnőmmel itt, hamar rájöttem, hogy bakker, hát nem kell nekem a csordában járó 74/74A/25/225 buszokkal vesződni, hogy elvigyenek a Mexikói útra, majd onnan bemegyek átszállás után a városba, mert itt van kéznél a vonat, ami ezt 6 perc + ÁFA idő alatt tudja. A barátnőm, aki itt lakott 10+ éve, bele sem gondolt előtte, hogy ja, vonattal sokkal hamarabb ott van a 4/6-nál.