Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TudatLan Creative Commons License 2023.10.24 0 0 119522

Szia Robin,

 

a Giuliát nyugodtan próbáld ki, ha teheted. Azt javasolnám, hogy a Quadrifoglio-t, inkább valami , trackday / drivers weekend szerű hétvégén tedd, pár óra , esetleg egy-két nap, egy szép nyári napos időben bőven elég.  Magánszemélyként, nem biztos, hogy akarsz ilyet birtokolni, még uniós polgárként sem.....

Bármely másik verzió (mind1 hogy benzin vagy gázolaj hajtja) , bőven jó a mindennapokra.

Ha neked fáj az értékvesztés, esetleg elriaszt az újkori vételára ,akkor inkább ne vásárolj ilyet.

Alapos mérnöki (tervezői) munka , a szokásos olasz slendriánsággal.....akarom mondani , mediterrán temperamentummal összerakva - legyártva.

Első 100 - 120e km-en , nagyjából költségmentes tud lenni..... Ha használtat vennél, akkor alaposan nézzétek át, lehetnek meglepetések , illetve egy-egy húzósabb szerviz kiadás nincs kizárva.

Maga a gépkocsi , szerintem, egy kimondottan jól sikerült darab, mechanikailag szemlélve.... Az elektronika olyan,amilyen  .  Nem rosszabb, mint kategóriatársai. 

Nekem a dizájn nem jön be, de ez ízlés függő.  A benne lévő sok kütyü- ketyere, pedig , kimondottan idegesít...de ez kb. az összes , euro2 feletti gk-ra igaz, kis túlzással....

Előzmény: R. Scherbotsky (119220)
TudatLan Creative Commons License 2023.10.24 0 0 119521

:-)

 

 

"...downer 2022.11.25 119214

 Ha még elolvassa valaki, ......"

 

Most pótolom, 1ben, az elmúlt 13 hónapnyi elmaradásomat , az index-es fórumokon. Sajnos, nincs nehéz dolgom, kb. 500 hozzászólás, egy év alatt....itt.  Más topikokban sem jobb a helyzet.

 

Én mindig szívesen olvaslak. Ha tudok valamiben ,esetleg segíteni... jelezd.

Kimondottan örülök, hogy életben tartod az autóidat és megosztod az evvel kapcsolatosakat....

 

 

Előzmény: downer (119214)
bojo Creative Commons License 2023.10.24 0 0 119520

Valami készül.

TudatLan Creative Commons License 2023.10.24 0 0 119519

Szia.

 

Ha úgy érzed, hogy nem szeretnél kiesni a rutinból, esetleg keresed a kihívást, nos.....

..... tudnék egy 20V Bravo-t, amin lehetne gyakorolni a kuplungcserét....

 

:-D

Előzmény: downer (119162)
downer Creative Commons License 2023.10.24 0 0 119518

Nem is tudom már mit mondjak, kínlódásba mentem át a Bravával. És megint miért? Az előző faszparaszt tulaj miatt. Megyek körbe a világításon, reflektor nem működik, visszajelző se. A két biztosíték kiszedve a táblából...
Ennyi, beszarik a kormánykapcsoló, tompítottal együtt kapcsolja a reflektort is, megjavítjuk! Biztik ki, kész vagyunk!

20-on felüli darab autót vettem külföldről látatlanban, akkor is csak a magyar baszott át, most is a magyar tulaj aki egy igénytelen tróger volt. Az az igazság, hogy egy hitvány népség vagyunk, a történelmünk pedig mesebeszéd, amivel csak ámítanak kisiskolás korunkban. 

Ha még nem mondtam volna, magyar embertől autót soha többet az életben. 

obokan Creative Commons License 2023.10.20 0 0 119517

Köszi.

bojo Creative Commons License 2023.10.20 0 0 119516

Kartergázt vezetik bele.

Előzmény: obokan (119514)
1zolee1 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 119515

A kartergéz vissza van vezetve a légszűrőn keresztül a motorba.

Előzmény: obokan (119514)
obokan Creative Commons License 2023.10.20 0 0 119514

Nem épp fiat, de még csak nem is olasz:

Miért vezet cső a szelepfedélből a légszűrőházba?

Igy kenik a rendszert?

 

Adm Creative Commons License 2023.10.19 0 0 119513

Ugyan, van aki még akkor sem cseréli, ha már vason van, láttunk már ilyen képet eleget.
Nálam nagyjából bekopott az új fék, nincs vele semmi különös, teszi a dolgát. Jó lesz ez.

Előzmény: downer (119512)
downer Creative Commons License 2023.10.18 0 0 119512

Na update...a GT-n nem jött elő semmilyen hibajelenség, se hibakód a jeladócsere óta.

Hát a Brava még nincs kész, de a jövő héten le akarom műszakiztatni azért. A lengéscsillapítók megvannak, a hátsó fékhez is minden. De én még ilyet nem láttam, jobb első - bal hátsó lengéscsillapítók keresztben annyira nullásak, hogy egyszerűen hihetetlen mennyire be lehet lengetni az autót nyomkodással. A rugó teljesen akadálytalanul rugózik, brutál lengetést lehet csinálni nem nagy erővel.

Így vegyél magyar embertől autót, az mindig többet vár és kér tőle, mint amit megad neki. Ez annyira általános, hogy fájdalmas. Egy szaros első fék volt frissen cserélve, gondolom az is csak azért, mert már vason volt...

bojo Creative Commons License 2023.10.16 0 0 119511

Remélem nem. Az utcai csomagot rendte hozzá a fiam. Azért nem lenne élvezetes a lőcsös szekér kényelem.

Előzmény: Adm (119510)
Adm Creative Commons License 2023.10.16 0 0 119510

Nem lesz túl rázós?

Előzmény: bojo (119508)
downer Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119509

Akkor pláne kell mindegyik. :D

Előzmény: bojo (119508)
bojo Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119508

Strongflex kerül bele. Nem volt olcsó.

Előzmény: downer (119507)
downer Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119507

Úgy is kell, szerintem nem tesznek jót a stabilitásnak az össze-vissza futóműalkatrészek, itt-ott megfáradt, itt-ott meg feszes...

Előzmény: bojo (119506)
bojo Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119506

Szilentezés is lesz, mert egy kettő már repedezett. A fiú megvette hozzá az összeset, ha már csinálni kell. 

Előzmény: downer (119499)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119505

Az szerintem direkt van így, hogy engedje "lebegni" a nyerget.

Előzmény: Adm (119504)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119504

Szerintem nem lesz gond vele, ne aggódj, ha mégse, akkor sem lesz semmi rossz érzés. AzZ tetszett benne, hogy a betét élei szépen le voltak kerekítve, nem csak úgy tessék lássék módjára.

Lehet amúgy lecserélem majd a csúszkákat is, mert az alsó egy icipicit már azért kottyant, érdekes hogy mindkét oldalon így volt, a felsők viszont passzentosak voltak.

Előzmény: downer (119503)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119503

Ja tényleg, neked elől más konstrukciójú a fék, mint amire gondoltam most hirtelen, akkor úgy lehet.
Oda viszont én is újat szeretek rakni. Most hogy ezekkel variáltam, vettem új csúszkákat is gumiharangokkal, zsírral, ahhoz volt csavar.
Kíváncsi vagyok, hogy válik be neked ez a márka. Nem lenne jó, ha miattam vennéd és nem lennél elégedett.

Előzmény: Adm (119501)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119502

Pláne, hogy különösebben nem is szép.

Előzmény: downer (119500)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119501

Valeonál, Textarnál és Boschnál nekem eddig mindig volt csavar, általában ezeket használtam. Gondolom, nálad azért volt benne csavar, mert egy betét általában többfajta autóhoz is jó, és volt olyan aminek olyan a nyerge amihez kell. Olcsóbb a 4db cavar, mint a logisztikával vesződni, külön cikkszám, külön doboz, külön szállítás.

 

Ez most első fék volt, ott nekem van csavar, és azért lett volna jó ha van benne, mert azokon már a menetrögzítő is rajta szokott lenni.

 

Amúgy vicces, hogy 8-as csavar, az alsó hagyomásnyos 13-as kulcsnyilású, de a felső csak 12-es, mert különben nem férne el rendesen a fékcsőtől a dugó :)

Előzmény: downer (119497)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119500

Ja, amúgy Stilo Schumacher felniket valami 400 körül láttam mostanában hirdetni. Hát azért mindennek van határa...

downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119499

Egy garnitúra gumi nem nagyon van meg 100 ezer alatt. Ez jó vétel is, még ha nem is tűnik a felni gyárinak.

Előzmény: bojo (119498)
bojo Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119498

 

Ennek még elfogadható az ára, már felvette a kapcsolatot a fiam az eladóval.

De láttam hírdetve 17-es Turbina felnit gumi nélkül 300 ezerért, használtan.

Előzmény: downer (119494)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119497

Hát ez egy érdekes kérdés, mert nekem meg pont volt a Valeo betétgarnitúrában csavar, ami az első fékhez semmire nem kell. :D
De egyébként én a hátsó féknyereg csavarokat nem veszem szigorúan cserésre, sőt még csak menetrögzítősre se. Alig tart az valamit, nyilván a betéteket a nyeregtartó fogja be és az erőhatást is.

Előzmény: Adm (119496)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119496

Tényleg, most már emlékszem, hogy a 155-nél még szkennelt pdf-eket nézegettem.

 

Beraktam a Metelli tárcsákat és betéteket, ránézésre rendben vannak, ami azért nem szimpi, hogy a betétekhez nem adtak új csavarokat. Így mivel nem volt nálam menetrögzítő (csak a pár km-re lévő raktáramban), ezért lesz még egy köröm.

Itt is volt meglepetés, a két oldalon kétfajta fékbetétek, illetve az egyik oldalon be volt ragasztva a nyerget a csonkállványhoz rögzítő két csavar, nem is jött ki túl könnyen. Miután kitakarítottam, rendesen le tudtam őket nyomatékra húzni, szóval azért nem aggódom.

Előzmény: downer (119495)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119495

Pont hogy logikus, mert azt meg még nem adták ki szerviz CD-n. Akkor még nyomtatott szervizdokumentációk voltak. Bravo-Brava-Marea esetében is. A DTE-vel kezdődött a lemezes korszak, Punto II meg Lybra meg biztos van más is. Úgyhogy kb. az ezredforduló utáni évtizedben volt ez a korszak.

Előzmény: Adm (119493)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119494

Már azt is..?

Előzmény: bojo (119492)
Adm Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119493

A 155-ös Alfa se hozzáférhető, úgyhogy nem tudom, mi lehet a logika, hiszen nem mai darabok.

Előzmény: downer (119491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!