Egy 2001-es T22-es Avensisem van, aminek vezető oldali ajtózárjában forog a kulcs, akkor is ha nyitva akkor is, ha zárva van az autó, tehát kulccsal se kinyitni se bezárni nem lehet, csak a távirányítóval. Ez normális?
Egyik az, amit t.lantos linkelt, a másik meg az, amit én találtam, csak más webshopban. Nyilván itt is van ugyanaz, pár százassal drágább, a posta meg pár százassal olcsóbb, szóval mindegy.
Köszönöm szépen, ezek szerint ugyanilyent találtam én is, vagy hát hasonlót. Elsőre ezt néztem ki, bár ez is csak ilyen spiáter esetleg alu sz@rnak tűnik:
Létezik ebből amúgy normális, acél kivitel? Nem sajnálom rá a pénzt, csak tényleg legyen normális. Annál jobban nem utálok semmit, mint gagyi szerszámmal dolgozni.
A Mayernél biztos nem csinálnak semmit az én autómon (azt se tudom, hol van :-)), meg hát ezt a szegény szűrőházat nem kell barom módjára meghúzni, letömít az anélkül is szépen.
Hétfőn cseréltem amúgy olajat, úgyhogy egyelőre nem sürgős, csak nem akarom az univerzális készlet leszedőjével eldarálni a szűrőház végét.
Tudna valaki szerszám beszerzésben segíteni? Szeretnék venni az auris hybridhemhez normális olajszűrő leszedő szerszámot. (2ZR-FXE motor, 2016-os kombi)
Van az univerzális készletben, ami a sokszögön úgy-ahogy fog, de csak jobb lenne egy gyári szerszám. Úgyis kell majd máskor is, meg a műhely szomszédságába
is került most egy ugyanilyen hibrid, meg ugyanott van még prius is.
Egy 1997-es Hiace furgon hátsó tengelyre való fékerőszabályzójával kapcsolatban szeretném kérni a véleményeteket, segítségeteket. Beragadt, működésképtelen. Ezt egy elég közönséges szerkezetnek gondoltam, talán még a Ladán is volt ilyen. Mégis azt tapasztalom, hogy sehol nem vállalják a javítását, újonnan pedig elég drága, több szerelő ajánlata szerint is 200 ezer forint körüli az ára. Igaz, egy helyen 82 ezer, sőt ebayen (az elvileg kompatibilis Hiluxhoz) 10 ezer körüli áron (plusz szállítás, vám, áfa) is árulnak ilyet. Ez akkora szórás az árakban, hogy nem tudom, melyik lehet megfelelő. Ráadásul ezeket kar, rudazat, rugó stb. nélkül árulják, vajon az átszerelhető a régiről? Van valakinek ezzel (esetleg Hiluxszal) kapcsolatban tapasztalata?
Sziasztok. Korábban írtam, 1-2hónapja, hogy Toyotámon komplett féktárcsa,ill betétcsere történt, mindkét oldalon, elől hátul. Ez tavaly 07.hónapban történt. Pár ezer km ment az autóm azóta. . Már 2-3hete kezdődőtt, de most napi szinten vettem észre a következőt. Vezetés közben, fékezés után, ha leveszem a lábam a fékpedálról, majd haladok tovább, hangos, nyikorgó hang jön a bal első kerékből, néha a hátsóból is. Lehet az új betét hozzáér a tárcsához? Hang egyre erőteljesebb, és folyamatos. Napokban indulnék vissza oda, ahol cserélték az alkatrészeket, hogy megnézessem, mi lehet a probléma.
Szeretnék előtte tőletek tanácsot, esetleg észrevételt, ezzel kapcsolatosan kérni. Köszönöm.
Létezik,hogy az autódnál van a probléma.Ezt szerintem meg kellene nézetned. Arra nem tudok válaszolni,hogy ezt a gyártók miért így találták ki/tervezték.
Nagyon kényelmetlen ugyanis, hogy két helyen kell állítani a beáramló levegőn. Ha átállok a szélvédőre, akkor a zsalut le kell húznom középen. Amikor meg vissza állok szembe-lábra, akkor a zsalut is vissza kell fordítanom. Nem hinném, hogy a gyártó ezt így akarta volna.
Figyelj, abban mi a pláne, hogy a fűtőradiátor, ami ugye bent van az utastérben elhelyezve, nyáron is meleg.
Továbbá: ezeket a zsalukat mágnesszelepek nyitját-zárják. (Mivel, hogy bowden nem csatlakozik hozzá.)
Nálam nyilván az egyik ilyen mágnes szelep hibás lehet. Ugyanis ha a szélvédőre fúvatom a meleg levegőt, akkor az utastérbe hideget fúj. Külön le kell tekernem kézzel a homlokfalon lévő zsalu állítót, de akkor az utastérbe semmi sem jön, se hideg, se meleg. Szóval valami nem stimmel ezzel a fűtési elgondolással.
Tehát nyáron is meleg a fűtőradiátor? Vagy hogyan képzeljem el? És akkor a zsaluzás olyan trükkös, hogy nyáron nem engedi a radiátor felé a befúvó levegőt?
A fene se tudja. De mivel be van allitva a digit klima x fokra, ha alatta van, biztosan fut. Mar ha van hozza eleg melegviz. Csinalhattak volna azt is villanyosra, mint a klimat, akkor hamarabb futene.
Kaptam egy kavicsot (vagy nem tudom mit) a szélvédőbe. Egy ujjbegy méretű kör, benne középen egy apró repedés, kb mintha egy tűt kicsit belenyomtak volna. Csak a repedés tapintható, a kör nem. A szélvédő szélétől kb fél centire van.
Ha fékbetét-cseréig eljutsz egyedül, onnan a csúszócsapok nem nagy valami, némi csavarozás-csiszolás-tisztítás-zsírzás, esetleg csere, ha nagyon rozsdás.
Visszaviszem a szerelőhöz és kérem, hogy csinálja meg. Fél év garanciát vállal egyébként a munkákra, sajnos ez már bőven letelt, így a kevés kilométer ellenére ez fizetős lesz valószínűleg. Aztán ha mégsem lesz jó, az szerintem 1-2 hónapon belül úgyis kiderül és viszem vissza, hogy csinálja meg garanciában. Azért egy fék javítás nehogy már olyan bonyolult meló legyen, egy szakember meg kell, hogy tudja állapítani mit kell rajta cserélni vagy javítani. Ha nem, akkor vele végeztem, nem viszem hozzá többször. Nyilván nem ritka eset, hogy megy a kapkodás, csúszás van a munkákban stb. Na meg mindenki hibázhat, egy ilyen eset miatt nem írnám még le.
Egy fékbetét-cserélt még meg tudnék csinálni, de a többit nem vállalnám be, inkább szakemberre bízom.
Ha nem a gyakorlatban semmi gondot, akkor nem foglalkozok vele, az autóm esztétikai problémái lényegtelenek számomra, a rozsda is csak akkor érdekel, ha a karosszérián van, viszont igyekszem jó műszaki állapotban tartani. Azért kíváncsi lennék, hogy egy fékhatás-mérésen milyen eredmény jönne ki. Nem lehet ilyenkor olyan, hogy túl nagy a különbség a bal és a jobb hátsó fék között?