Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231697

megyek! :)

Előzmény: Fishtax (231693)
Fishtax Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231696

Ma már mindenki egyszemélyes tv-stáb lehet a mobiljával, a facebook live-val meg az instával! :-) De jó ötletet adtál, viszem a DJI Osmo-t!

 

robi

Előzmény: Pinyo (231695)
Pinyo Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231695

Majd ha valamelyikünknek saját tévéstábja lesz :)

18 év, jó sok.

Előzmény: SzeZo (231694)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231694

Csak annyit kell beírnod, hogy jön majd valamilyen TV stáb és egyből hatvanan leszünk:-).

Előzmény: Fishtax (231693)
Fishtax Creative Commons License 2019.06.14 0 2 231693

Nagykorúak lettünk! 18 éve júniusban volt az első, mikor kitaláltam, milyen is lehet a város felülről a telehold fényében. Voltunk többen, voltunk kevesebben, de egyszer sem maradt el. Hála egyszer Fecónak, és nagyon sokszor Pinyonak! Évekkel ezelőtt kivi egyszer azt mondta, majd akkor lesz ez a kis csoportos tekergés valami, ha majd olyan régóta megy, mint a VBB kéthetente csütörtöki városi biciklizései. Azóta talán VBB sincsen...

 

Ami viszont van és most lesz: Nagykorúsági telehódas HHH! Gyertek megint sokan!

 

223. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2019. június 17. (hétfő)

Időpont: 21:00

Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

188. Sijófoki Telihold Túra - Ideiglenesen szünetel!

Hely: Siófok

Dátum: 2019. május 18. (szombat)

Időpont: 20:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2019-ben:

január 20. (vasárnap) 18:30

február 19. (kedd) 18:30

március 20. (szerda) 19:00

április 19. (péntek) 20:00

május 18. (szombat) 20:30

június 17. (hétfő) 21:00

július 16. (kedd) 21:00

augusztus 15. (csütörtök) 20:30

szeptember 13. (péntek) 19:30

október 13. (vasárnap) 19:00

november 12. (kedd) 18:30

december 11. (szerda) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (231544)
hbe Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231692

Nem értelek teljesen, de remélem nem volt gond. Csak azért okoskodom bele, mert én 20-25 évvel ezelőtt sokat (3000 km-nál többet évente) tekertem aszfalton egy akkori időben felső kategóriás montival, és az sokkal érzékenyebb volt a gördülési ellenállására, mint az országúti. De még most a trekkinggel is előjönnek érzések és emlékek, főleg hogy nem vagyok valami kiváló erőben azóta.

Akkor még volt a régi fajta aszfalt vidéken sok helyen, ahol az idő során a nyomásra feljött az szurok, és egybefüggő réteget képezett akár egy teljes sávon is. Ez a legmelegebb időkben tapadt, viszont máskor pedig tükörsima volt, simább mint a mostani burkolatok, és ezen ment legjobban a bringa. Utána a másik kedvencem a nagyon világos volt, nem tudom, hogy a világos kő, vagy valami kötőanyag miatt, de azon is nagyon lehetett haladni. A másik véglet pedig az érdesített aszfalt, amikor a végén kavicsot szórnak még rá, és azt nyomják csak bele valamennyire a nem szilárd rétegbe. Ha most a burkolati hibák miatti pattogást nem számolom, és akkor ez mondjuk egy 10-es skála két vége, ahol az 1-es a legkisebb gördülési ellenállású. Nyilván ez csak egy a kerékpárra ható erők közül, de magában a gördülési ellenállásban a két vége között akár 50% különbség is lehet a szilárd burkolatú utak között. Legjobb a nagyon sima beton, azért is van az ilyen M0-ás burkolat sokszor bemarva néhány helyen, legrosszabb az érdesített aszfalt, ezt meg zömében hegyen csinálják, de szerencsére ez kezd már kikopni, mert gyorsan tönkremegy terhelésre.

Visszatérve Dunakeszire, én ma reggel nyolckor jelentem meg, és leellenőriztem a terepet menet közben. Kb a bíróság pirosas épületétől az aluljáróig van ugyanolyan burkolat. Enyhe vályú van, ahol fékeznek, ott enyhe-közepes. Igazán a csúcssebességet lefelé a legalsó zebra utántól lehet elérni. A fenti 10-es skálán 3-asra értékelném az ellenállását, a korábban csatolt képen lévő utat meg 2-re. A vályúk belseje simábbra kopott, a vályúk között érdesebb, de vékony, sok helyen összefüggő porréteg van rajta. Úgyhogy én azt mondanám, hogy a József vagy a vályú enyhe fala miatt érezhette a csúszkálást, vagy mikor kiváltott a vályúból a poros részre, vagy vissza.

Amiket pedig én szerettem volna kérdezni. Ebben a korban már kezd valahol kicsit mindig fájni, csak az a fura, hogy szezonról szezonra máshol fáj. Tavaly egyértelműen a combomban éreztem, meg az alsó hátban a terhelést. Most meg érdekes módon a térdhajlatomban, meg a felső vádlimban. Van valami tippetek, lehet hogy kicsit megereszkedett a nyereg, vagy túl kicsi vagy túl nagy fordulaton tekerek? Idén igyekszem stabilabb pedálfordulattal menni, ami magasabb pedálfordulatot jelent általában, mint tavaly, arra gondoltam ezért is lehet, de parton terhelésnél is inkább ott érzem.

A másik kérdésem pedig a nyereg. Most a csatolt képen látható gyári nyereg van a gépemen. Tavaly nem volt vele problémám, ha 6-7 km folyamatos ülés után kiálltam, akkor egy kicsit éreztem, hogy előtte nyomott, de amúgy nem. Idén viszont kb. a nyereg középpontjánál kiállás nélkül is érzek nyomást egy idő után, illetve kerékpározás után is jobban érzem. Meg talán úgy tudnám még leírni, mintha kicsit keskenynek érezném a nyerget. Én nem szeretek bélelt kerékpáros nadrágban menni, idegen nekem, olyan mintha pelenka lenne rajtam, szóval azon gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e rugós nyerget, vagy valami szélesebbet választanom, vagy milyet ajánlanátok általánosságban, ha lehet. Vagy barátkozzak meg a bélelt nadrággal. Április-szeptember között szoktam átlagban heti három nap 2x14 kilométert tekerni.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231691)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231691

Na tessék, erre meg felhívott egy barátom, hogy szombaton hajnali fél nyolckor jelenjek meg Dunakeszi-alsón teljes túrafelszerelésben. Máskor ne írj ilyeneket.

Előzmény: hbe (231687)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231690
Hát én a kisebbik rész vagyok, a reptér-lópálya mellett kint van a kerékpározni tilos, így inkább a repedezett bringagyalogon szoktam vonszolni magam. :)

Előzmény: hbe (231689)
hbe Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231689

Outisok nagy része nem jön fel szerintem a sárga festésesre, marad az úton. Én a sárgán járok a forgalom miatt szinte mindig, az is a csúszósabb fajta amúgy. Outis, fitness-es nem szokott rajta előzni, de úton mennek el mellettem.

Erről a szakaszról nagyon régi a street view, megnézem majd holnap, amúgy is akartam kérdezni más témával kapcsolatban. De példának hoztam egy képet amit írtam lentebb Fótról, a világosabb fajta a nagyon csúszós szerintem (de a Pálya utca nem teljesen ilyen), és látszik is rajta, hogy ha forgalom van, akkor nagyon kis vályúnál is változik sávon belül a tapadás. A hátrább látható sötétebb meg majdnem annyira sima fajta, de nem csúszik annyira.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231688)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231688

Ja, hogy Alag, lópálya felől? Én a szép sárga festékes biciklijárdára gondoltam a fóti úton, mert ott szoktam jönni a reptér felől.

Előzmény: hbe (231687)
hbe Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231687

Én 95%-ban mellette járok be a kerékpár-járdán, az alsó szakaszon meg a térköves járdán, csak akkor megyek rá a forgalom miatt, ha nagyon muszáj trekkinggel. Eleve is csúszósabb fajta, világosabb aszfalt, plusz azon a részen állnak sorba reggel az autók néha Dunakeszi alsó vasútállomástól lépésben. Ha jól emlékszem, az autós nyom jobban fel van gumizva, a sáv széle és közepe simább, enyhén vályús is már. Ma nem vagyok bringával, de holnap megnézem neked, fölfelé tekerve kitelik az időből az én tempómban :)

De ennél a fajtánál van, ami még jobban csúszik a környéken is, az a Dunakeszin belül a 2-es és a nagyállomásos körforgalom közötti új rész. Meg Fóton a Németh Kálmán utca. Ezen sokan járnak bringával, vigyázni kell. Ezeken keresztben átmenve vagy rákanyarodva még autóval normálnál hajszállal erősebb indulásnál is elkapar a kerék. Ez a fajta aszfalt síkon az egyik leghaladósabb szerintem, de lejtős részen nem az igazi. Hegyes részeken, pl. Pécs környékén, Mátrában le is cserélték érdesítettre, máshol meg sötétebbre. Nem értek hozzá szakmailag, lehet hülyeség, de az a tapasztalatom, minél világosabb az aszfalt, annál jobban csúszik :)

Előzmény: Törölt nick (231686)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231686
Nem, a Pest felőli végére, a lámpa előtt pár száz méter :) azon a járdán 15-20 már necces outival. :(

Hülyéskedést félretéve: az normàlis, hogy egy hete 8 barra fújt (ebből tippelem, hogy most 6.5-7 lehet benne) gumi csúszkál azon a betonon? Nem kicsit volt ijesztő. :(
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231685)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231685

A biciklijárdára gondolsz? Ott nem szabad annyival menni. :-)

Előzmény: Törölt nick (231684)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231684
Dunakeszi reptértől Budapest felé a lejtőn sikerült 46km/h-t elérni. Többet nem mertem, mert úgy éreztem, csúszkál a gumi a betonon. :(
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231681)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231683

Így van, ráadásul elég hülyén van így, mert a két fehér tábla között van olyan rész, ahol nemcsak az út egyik oldalán, de mindkettőn Pomáz van, ráadásul abből az egyiken tipikusan belterületi jellegű épületek. Mégis valamiért nem hozátk ki a táblát Bkalászig. Arra szoktam tippelni, hogy azért, hogy ne legyen szégyen a járda hiánya Pomázon, mert Bkalászon egyből kezdődik a fehér táblánál.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231678)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231682

Mindig elfelejteed, hogy vannad nálad lassabbak is. Nekem csak egyszer-kétszer sikerült bolyozás nélkül mennem 200-at. Ezek mindegyike majdnem sík volt (Pomázról Bp megkerülés), de így is csak majdnem lett meg a 20 km/h. Mert hogy pihenni kénytelen voltam.

 

A mostani Bp-Balatonfüred 141 km-n kifejezetten nem akartam pihenni, s csak minimálisat álltam, így is csak 18,4-5 km/h lett a dombok miatt, mert fekvővel mentem.

 

Ki itt a lajhár, kérem?

Előzmény: SzeZo (231679)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231681

Igen, pont most vettem észre a tévedésemet én is.

Előzmény: Törölt nick (231680)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231680
Ahol szabad. Sokkal több helyen lehet. ;)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231678)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231679

Minél lassabban mozgok én is:) és a minél tovább is összejön néha. Szóval lajhár vagyok. Ha 200-on megközelítem a 25-ös átlagot, már örülök.

Lehet, azért jön össze évente egy-két 400-as, mert egy vélemény szerint "lassan messzire is lehet tekerni".

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (231672)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231678

Közigazgatásilag igen, de fehértáblailag nem. Van olyan útszakasz a kettő között, ahol lehet menni becsatolt bukósisakkal ötvennel is.

Előzmény: Törölt nick (231677)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231677
Ezek mintha összeérnének. :)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231676)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231676

A fehér táblák csak akkor igazítanak el a közig határokról, ha összeér a két település. Zöld meg szerintem nincs ott.

Előzmény: Törölt nick (231675)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231675
Domb utca jogos: a Pomáz tábla előtti utca, a google térképén meg nem volt számomra egyértelmű.
Előzmény: Tisztul_A_Visztula (231672)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 0 231674
A rendszeres legalább tavaly megvolt: átlagban két naponta 30-40km. És 60km felett jött elő az említett, "leszállok kicsit pihenni, bár nem vagyok fáradt, de nem vagyok képes utána visszaülni" állapot.
Viszont állóképesség, erőnlét kb. nulla még szezon végén is, mert nem edzek, csak biciklizek.
Na, talán egy hónapon belül kiderül majd, hogy mi van.
Előzmény: Tisztul_A_Visztula (231672)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231673

1. Téves a dupla tagadás nyilvánvalólag.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (231672)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231672

Apróság, de a Domb utca az már Budakalászhoz tartozik.

 

1. A nem rendszeres bringázás hiánya, ezért a szervezet tiltakozása.

 

2. Az alap állóképesség alacsonyszintje.

 

A többit a többiek felsorolták. Hasonló dolgoktól szenvedtem a 30-as éveimben. Hosszú távon túráztam, 30-40 között mentem sokszor, az évi 700-800 km is megvolt, de mindegyik után 1-2 nap K.O. Pedig folyamatosan ittam, ettem, sőt ultrafutók által ajánlott elektrolitok+CHO kombit raktam az egyik flakonba.

 

Elkezdtem bringázni, hosszúkat, de hasonlóan jártam.

 

Majd futni kezdtem, de az csak pár km-ig ment.

Aztán egyszer egy teljesítményteszten azt tanácsolták, hogy minél

lassabban kocogjak, de minél tovább, s ezt próbáljam pár hónapig. Emellett persze egyéb intenzitással is sportolhattam, csak legyen meg a heti kettő alap állóképesség javító.

 

Azóta csak a normál fáradtság van másnap, kivéve ha max pulzusig felnyomom a dolgot.

 

Adottságaim: relatív nagy kitartás, jó szív, iszonyú kicsi vitálkapacitás (3,5-3,7 liter), relatíve jó tejsavtűrés. Nem véletlenül tudtam az 1-5 perces teljesítményemet javítani, amikor ez még érdekelni kezdett kb 40 évesen, s az aerobikot (20-60 perc) meg csak minimálisan. Most közel 50 éves vagyok, s mostanra már kikísérleteztem, hogy mit adott nekem ez a világ, s mit tudok vele kezdeni.

Előzmény: Törölt nick (231659)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231671
Nem egyszerű. Akihez át akartam menni, elküldött, hogy nem az ő körzete vagyok. Az utolsó orvosom, akiben megbíztam, már rég nyugdíjas.
Előzmény: irreverzibilis (231668)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231670
Épp ma reggel olvastam amit te is írsz, hogy a túl nagy intenzitás mellett a zsír... khm... tartalék ( ;) ) nem hasznosul.
Ez ugyan másik téma, ds jó lenne megjegyezni, ezzel ugyanis érthetővé vált például az, hogy mostanában miért nem fogyaszt a biciklizés, szemben 20-30km gyaloglással.
Előzmény: Ati_66 (231669)
Ati_66 Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231669

Sokat nem változott a dolog.

Alapvetően víz, megfelelő sók és szénhidrát pótlás kell csak a sportolás alatt. Megfelelő izotóniás sókeveréket tartalmazó víz hatékonyabban szívódik fel.  

A legtöbb emberben van elegendő tartalék kalória zsír formájában. Csak az intenzitáson múlik, hogy azt is használja a szervezet a szénhidrát mellett. Minél magasabb az intenzitás annál kevesebb zsírt használ a szervezet.

Vízből óránként 0,7-1l bevitel kellene több órás bringázás alatt és óránként 50-60g szénhidrát. Kánikulában akár több mint 1 l/ó folyadék is simán elfogy bringán. Én általában 1 /ó folyadékot megiszom még 15 fokban is.

Ha túl nagy a folyadék hiány a szervezetben az is jelentősen rontja a teljesítményt.

 

A szőlőcukor csak elsősegélynek jó, ha már nagyon eléhezett az ember. Azonnal kell utána komplexebb, lassabb felszívódású szénhidrát is, hogy stabilizálódjon és csak lassan csökkenjen a szőlőcukor miatt magasra szökő vércukor szint.  

Előzmény: Törölt nick (231666)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.06.12 0 0 231668

miért nem cseréled le a háziorvost,tökegyszerű,én ilyenhez nem járnék,a Te egészséged a fontosabb

Előzmény: Törölt nick (231664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!