Keresés

Részletes keresés

OMGod Creative Commons License 2024.05.07 0 0 238187

A korábban hivatkozott Gy-Mf. közötti kerékpárút. Tehát nem gyalogos-kerékpárinfra. 

Hétvégenként TELE van gyalogosokkal, rolleresekkel, kutyasétáltatókkal, futókkal, nordic-walkingosokkal, stb. 

Kocabringásoknak is nehézkes ott közlekedni, nemhogy outisoknak. 

 

 

 

https://maps.app.goo.gl/KFq7yyKGJnDVgC2U8

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (238179)
altenberger Creative Commons License 2024.05.07 -3 0 238186

Szent Háromszög! :-)

 

Amúgy nem véletlenül macisajt alakú: egyedi és hátulról is látszik.

 

Amúgy addig, amíg nem képesek a lámpák megfelelő összehangolására (ne korlátozzák indokolatlanul a kerékpárral közlekedőket kamu pirosokkal), addig a piros lámpa a kerékpárosok (esetleg a hivatásos busz és teherautó* vezetők - részére a macisajttal legyen egyenlő.

 

(Mert a kerékpárosok és a buszosok feje elől és magasabban van.)

 

*Csőrösre nem vonatkozik!

Előzmény: halaloszto (238180)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.07 0 0 238185

A falun belüli szakaszokra. Csak négyszer megy át az úton és van olyan járda szakasza, ami nagyon szűk. Valami agyatlan barom találhatta ki, hogy ott kell kerékpározni és még az undormány tiltó táblát is kirakatta. Nyáron bringás falkák kerülik a tavat, mert közel van és nem akkora, mint a Balaton.

Idén újra lesz V10 - állítólag. Hát, nem tudom. Az utolsó V10-eken mindig kipróbáltam egy-egy körön, hogy milyen érzés szétrázatni magam. Nem jó.

Előzmény: _cvisoma_ (238182)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.07 0 0 238184

Sajnos igen.

 

Viszont ahol nem a 7-es mellett megy, hanem a mellékutcában, ott nem is kötelezhet semmi arra, hogy ne a 7-esen menjek, mert tiltó tábla nincs kint.

 

De a Kerékpárosklubnak és a többi kerékpáros szervezetnek az ilyenek miatt kellene felemelniük a hangjukat, nem K.G.-val pózolni a béna polleres sávok átadóján, amelyeknél egyetlen egy kereszteződésnél sem sikerült megoldani az indirekt balkanyart, de van, ahol még a sima, egyszerű, mezei jobbra fordulást sem.

 

Az, hogy az infrastruktúra ilyen, jól mutatja a szakma hiányosságait (no meg a tényt, hogy a kerékpárút-létesítés kilóra és nem használhatóságra megy), viszont senki nem ment fel a rá vonatkozó szabályok betartása alól. Akkor is, ha szar 4-szer keresztezni a 7-es utat Pákozdon (bár ebből irányfüggően 1 vagy 2 kiváltható szabályosan is).

Előzmény: SzeZo (238181)
xrami Creative Commons License 2024.05.07 0 0 238183

Sok választás lement már 1990 óta, slágertémák ugye a legtöbb helyen a járdák, játszóterek, kerékpárutak (és a játszóterek).

 

Itt egy kis összefoglaló.

https://kreszklub.hu/jogi-esetek/bicajos--hol-a-helyed-/

Előzmény: Ashi Valkoinen (238179)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.05.06 0 0 238182

Melyik szakaszára gondolsz? Ahol folyton keresztezi ide-oda az utat a bringaút, vagy ahol a falu után bemegy az erdőbe és kirázza a lelkedet a gyökerektől felpuposodott aszfalt? Pontosabban ez utóbbi tavaly már mintha élhető lett volna. Csak egyszer jártam arra, amúgy mindig az úton megyek.

Előzmény: SzeZo (238181)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.06 0 0 238181

Pákozdon jártál már? A kerékpárúton.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238179)
halaloszto Creative Commons License 2024.05.06 -2 0 238180

Ennek nem macisajt a szakszerű megnevezése, hanem szentháromság.

Előzmény: főgóré (238177)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 238179

Ez így van, viszont ezen esetben továbbra sem mehet a bringás a párhuzamos úton azért, mert a kerékpárúton gyalogosok vannak, hiszen erre a hivatkozott jogszabály nem ad felmentést.

 

Egyébként nagyon járda nélküli utak olyan lakott településeken nem nagyon vannak, ahol jelentős gyalogosforgalom generálódhat, tehát ezek a helyek mindenféle kerékpárútnak kinevezett korábbi járdák, lakott területen kívüli úttal párhuzamos kerékpárutak lehetnek, ezeken azonban nem lesz sok gyalogos, a legnagyobb probléma a kutya és gyalogos közti póráz, meg a nagyobb gyalogos csoportok jelenléte lehet, de azért egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt zavaró a gyalogosok jelenléte az ilyen kerékpárutakon.

Előzmény: OMGod (238178)
OMGod Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 238178

Ez is ide tartozik!

 

Gyalogosok közlekedése

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

 

 

Tehát hiába nem osztott infra, a gyalogosok jogosan használhatják a kerékpárutat ilyen esetekben.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238173)
főgóré Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 238177

az is marhafasza , amikor kirakják a macisajt táblát

de úgy, hogy nincs helyette másik alternatíva út , oldjad meg

 

OMGod Creative Commons License 2024.05.06 0 0 238176

A gyakorlatban én azt tapasztalom, hogy pont a rolleresek cikázása sokkal gyakoribb a kerékpárúton. 

Előzmény: altenberger (238174)
OMGod Creative Commons License 2024.05.06 0 0 238175

De még mindig nem világos, hogy hány helyen van olyan - közvetelenül út melletti párhuzamos  - kerékpárút, ami miatt az outisok a KRESZ szoros értelmében nem mehetnének a közúton.  Mert az kevés hozzá, hogy kényelmetlenséget okoznak az autósoknak. Hanyadrendű útvonalon mehessenek, hogy az autósoknak jó legyen? Gyanítom, hogy a negyedrendű főútvonalon is lesznek olyanok akik morognak hogy nem tudnak előzni párszáz méteren. 

 

Ismét hangsúlyozom, hogy nem én vagyok outis - csupán próbálok empátiát gyakorolni. 

 

Nekem tök jó a kerékpárút a trekkinggel, még ha időnként váratlanul elsuhannak mellettem az országútisok dupla sebességgel. De ugyanez pl. gyerekes családoknak már nem annyira biztonságos. 

Tehát oda jutunk, hogy az outisokat mindenünnen kiutálják. :)) 

Előzmény: Ashi Valkoinen (238173)
altenberger Creative Commons License 2024.05.06 0 2 238174

"az átlagbringások nehezményezik, ha az outisok dupla sebességgel elsuhannak közöttük."

 

Nem magával az előzéssel van baj, e-rolleres, pedelec-es is gyorsabb a városi bringánál, hanem a bunkó cikázás a zavaró. Mert az outisok fékezni, lassítani azt nem szeretnek.

Előzmény: OMGod (238160)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.06 0 1 238173

Mert a fejedben keveredik a gyalog- és kerékpárút és a kerékpárút fogalma, azért.

 

Nem a kerékpáros klub a jogforrás, hanem az alábbi rendelet:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm

 

26.§

 

d) *  teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral --- 40 km/óra

da) *  lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít --- 50 km/óra

db) *  lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel --- 40 km/óra
[...]

d/2. *  a kerékpárúton közlekedő járművel --- 30 km/óra

d/3. *  a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel --- 20 km/óra,

13.§

 

e) *  „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;

 

g) *  „Gyalogút” (26/b. ábra); a tábla olyan önálló utat jelez, amely a gyalogosok közlekedésére szolgál; jármű közlekedése a gyalogúton tilos;

 

i) *  „Gyalog- és kerékpárút” (26/d. ábra); a gyalogos, a kerekes szék és a kétkerekű kerékpár közlekedésére kijelölt út. Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;

 

 

Tehát nem ugyanaz a két úttípus, mind nevében, mind az azon alkalmazható sebességben meg vannak különböztetve!

Az általad félig idézett pont egyrészt bizonyos időszakokban kiegészítő táblával megengedi, hogy a g) pont gyalogúton, és i) pont gyalog- és kerékpárúton kerékpár, illetve rendre más jármű is közlekedjen, és megengedi, hogy a "gyalog- és kerékpárúton" jelenlévő akadályozó gyalogosforgalom esetén a bringás az úton tekerjen. Azonban ezt önálló kerékpárútnál nem engedi meg.

 

(2) *  Ha az (1) bekezdés g) vagy i) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla időszakot jelöl meg, ezen az időszakon kívül – legfeljebb 20 km/óra sebességgel, a gyalogosok, illetőleg a gyalogosok és a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül – célforgalomban járművek (más járművek) is közlekedhetnek a gyalogúton, illetőleg a gyalog- és kerékpárúton. Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

 

54.§

(10) *  A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

 

21.§

(13) *  A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

 

 

Előzmény: OMGod (238171)
OMGod Creative Commons License 2024.05.06 -2 0 238172

A konkrét megoldási javaslatok még kábé "legyen világbéke". Bocs.

A természetvédők azonnal megakadályoznák. Pont a Mátrában IS.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238170)
OMGod Creative Commons License 2024.05.06 -2 0 238171

Akkor mi3rt emeli ki ezt Külön a kerékpáosklub?

 

https://kerekparosklub.hu/kisokos/tevhitek-kresz

 

. "A gyalog- és kerékpárutakra vonatkozóan még egy kivétel szerepel a KRESZ-ben: ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok tovább haladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek"

Előzmény: Ashi Valkoinen (238170)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.06 0 1 238170

A gyalogos az ilyen utakon jogilag "másodrendű", nem akadályozhatja a kerékpáros forgalmat, és te mehetsz rajta 30 km/h-val.

 

Nem bántásból, de azért vannak sötét foltok számodra a saját kerékpáros közlekedésedre vonatkozó szabályokból. Szerintem illene egy kicsit felkészülni belőlük. :(

 

A szerpentinen pedig van megoldás a problémára, szélesebb utat kell építeni, egyrészt a kerékpáros turizmus nem csökkenni fog, hanem fejlődni, és jó lenne a baleseteket, centizéseket, vagy épp hosszú kilométereken keresztül araszoló kocsisorokat megelőzni, másrészt a nagyobb járműveknek (Volánbusz itt főleg) is hasznos, ha nem lógnak át a másik sávba, záróvonalnál, egy beláthatatlan kanyarban, mert nem fér el a jármű a saját sávjában.

Előzmény: OMGod (238169)
OMGod Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 238169

Ne feledd azt a paragrafust sem, hogy ahol nincs játda, ott mehetnek a gyalogosok a kerékpárúton.

 

Mindazonáltal nem erről a szakaszról indult a panasz, hanem a szerpentinesről.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238168)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.06 0 1 238168

Önálló kerékpárúton vmax = 30 km/h.

 

20 km/h sebességkorlátozás a gyalog- és kerékpárúton van.

 

A gyöngyösi kerékpárútnak van táblázva, nem utóbbinak.

Előzmény: OMGod (238166)
xrami Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 238167

Takarodjanak egymás mögé. Ezek 90%-ban ketten vannak. Ha több lenne, akkor szakadjanak le egymás seggéből, hagyjanak távolságot maguk között. Ne egymás seggében vonatozzanak ezek se. Egyébként meg ne a legforgalmasabb úton menjenek, ha kb. rohadtul mindegy merre mennek.

Előzmény: NAR (238163)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238166

Max.20kmh-val, gyalogbékákat kerülgetni a bringsaúton nem nagy élmény még egy magamfajta túrabicajosnakv sem.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238165)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238165

Pl. Gyöngyös és Mátrafüred között van önálló kerékpárút, de az ún. sportolók szinte sosem azon tekernek.

 

De, amúgy már rég nem a Mátráról volt szó.

Előzmény: OMGod (238164)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238164

De a Mátrában hol van ilyen? Vagy már nem arról van szó?

Előzmény: Ashi Valkoinen (238162)
NAR Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 238163

Ha egymás mögött mennek, hosszabb ideig tart az előzés, ami veszélyesebb.

Előzmény: xrami (238159)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238162

"(11) *  Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."

 

Ezért.

Előzmény: OMGod (238160)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238161

....mármint a kerékpárúton v.sávon.

Előzmény: OMGod (238160)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 238160

Ha tábla nem tiltja, miért ne mehetnének az úton?

Tapasztalatom szerint leginkább a Z átlagbringások nehezményezik, ha az outisok dupla sebességgel elsuhannak közöttük.

Előzmény: főgóré (238158)
xrami Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 238159

A kresz rájuk is pont ugyanúgy vonatkozik. Ha két baromarcú köcsög egymás mellett genyózik, nyugodtan nyomd rájuk a dudát, takarodjanak egymás mögé.

Előzmény: főgóré (238158)
főgóré Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238158

ugyanúgy kerékpárnak minősül ,mint az mtb vagy a camping , stb.

soxor látom , az outisok a kijelölt bringautak helyett kint szlalomoznak az úton az autók között.

persze , nem szabályos, de őket is meg lehet érteni, nincs kedvük zötykölődni , az ő bringájuk arról szól,

hogy a lehető legnagyobb sebességgel végigdurrantsanak adott távokon.

nem vagyok egy száguldozó fittipaldi, de engem is kurvára zavar, amikor előttem balfaszkodnak, vagy 

csoportban bringán ülve egymás mellett beszélgetnek, és nem tudok tőlük haladni.

Előzmény: altenberger (238149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!