Keresés

Részletes keresés

Bohanon Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213389

Láttátok hogy a forerunner 55 durván jó lesz. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a 245-ös most.

 

Spenót írok neked vegyél fel léci

Pinyo Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213388

Köszi, átadom a térdemnek ("Térd, mukodj!")

A te térdbajod meg tuti nem a klipsztől van, inkább a nyeregbeállítástól. Magasság, előre-hátra tologatás sokat számít. Fél centis magasságkülönbséget simán meg lehet érezni.

Előzmény: Spenót (213381)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213387

Semmi extra, csak szoktam ilyet csinálni és kb tudom ki mire képes ;)

Előzmény: amatőr (213386)
amatőr Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213386

O/O, te most látnok vagy, esetleg online edzőguru?! :) 
Merthogy ma megfutottam a heti másodikat, 10 km, benne a 3*1 km lendületes, és esküszöm, hogy nem volt a fejemben, amit írtál, aztán mégis totál az történt, amit jósoltál!! :) 
Az első 4 km-en lazán mentem az atlétikai pályáig, de itt nálunk bárhol is futok, csakis emelkedők és lejtők vannak... :)
Így aztán 113-127 közötti pulzussal érkeztem meg a salakpályára, ahol már semmilyen lejtő-emelkedő vagy piros lámpa nem zavart. 
Tempó helyett csak a pulzust néztem, az első km-en próbáltam egy olyan tempót vinni, amit bírok majd még kétszer. A 2 perces szünetben néztem a pulzusmegnyugvást, 1 percet mér direkt ilyen feature-rel az óra, az olyan 50-55 körüli esés volt, a második percben már csak max 10-et esett tovább. A második 1000 méter is kontrollált volt, az utolsónál a vége 200 métert "szenvedtem" látványosan, de azért ott már örültem, hogy csak ennyi a feladat. :)
Mivel még nemigen volt az izomzatnak ideje átállni, adaptálódni a rendszeres és feladatos edzéseket is tartalmazó futásokra, így a szűk keresztmetszet szerintem most még ez, az izomzat gyengesége.

1. km átlag 4:47-es tempó, átlag 152-es pulzus, max 157
2. km átlag 4:39, átlag 150, max 162
3. km átlag 4:44, átlag 155, max 162

Azért régen, a szép időkben versenyen a félmaraton átlag 166-tal is ment. Most nehéz elképzelnem, hogy még majd fel tudom tornázni 21 km-en keresztül a pulzust 160 fölé, de hát öregszik az ember. :) 
Nem tudom, kellene-e valamilyen max pulzusféleséget tesztelni, mondjuk jó lenne viszonyítani ahhoz.
Csak a láb, az Achilles bírja ezt az új életet, amit Spenótnak külön köszönök!! :) 

Előzmény: O/O (213330)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213385

Amatőr utasítás szerint megcsinálta! 

4:50-ben nyomjad azt a 3x1 km-t ;) dinamikusan lendületesen. az első lesz a legnehezebb a második a leggyorsabb a harmadikat is  meg fogod csinálni! Sima ügy ;)”. Gratula! :)

Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213384

Vigyázz az ilyen hirtelen elkövetett erőpróbákkal :-)

 

Én is bajban vagyok a korommal.

Azt tapasztalom romlik a regenerációm. Én szombaton futottam nagy lelkesedéssel a hegyen egy max tempósat és még mindig nem csengett le teljesen az izomláz a combomban, vádlimban, pedig rádolgoztam. Pár évvel ezelőtt egy ilyen izomláz szerdára nyom nélkül elillant. Most meg még mindig sziszegek a lépcsőn lefelé.

Pedig a fejlődéshez növelnem kéne az intenzitást, mert megrekedtem a Garminnál 800 pontos hetek környékén és a Stravan a 470-580 pont közötti relatív effortos heteknél.

Ezek növeléséhez a heti 8 óra körülinél többet vagy ezt a 8 órát intenzívebben kéne edzeni. Többet egyenlőre nem akarok edzeni hisz ez is úgy jön össze, hogy 5 nap edzek, bár hétvégéken sem sokkal többet, mint 2,5 óra. Ha pedig az intenzitást növelném nem lenne jó vége, mert a szombati futásom arra példa, hogy az ilyen időtartamú intenzívebb edzéseket nem tudom már kipihenni :-(   

Hogyan hozok így össze egy 50 perces vagy gyorsabb 10 km-t? Hosszabb távról 5 perces tempóval egyenlőre csak ábrándozom, de így lehet ábránd is marad.

Előzmény: Pinyo (213377)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213383

Az  nagybetűs rész engem még soha nem zavart :)

Érdekes ez a biciklis térdfájás, akitől a vector wattmérőt vettem mondta hogy milyen “stoplit” vegyek mert van amelyiktől megfájdúl a térde. 

Előzmény: Spenót (213382)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213382

Talán nem véletlenül maradt ki a bringa... 😉

Ajánlom figyelmedbe a topic címében csupa nagybetűvel írt részt! 🙂

Előzmény: O/O (213380)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213381

Ne próbáld altatni az ellenfeleket! 🙂

Jobbulást a térdednek!

Nálam érdekes módon akkor van térdbaj, ha többet biciklizem. Arra fogom, hogy azért, mert némileg húzok is a bebújós klipszemmel vagy mi a fenével.

Ugrálást meg sem próbálom.

Előzmény: Pinyo (213377)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213380

700km nélkül járok, jól indult az év 260 km es januárral de azóta volt két alig 100 km-es hónapom is :( valahogy a bringát is bele kéne venni a kihívásba :)

Előzmény: Ati_66 (213378)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213379

Nekem meg a fiam egyik este 2 csajjal jött haza, meglepődtem. Ma megpróbálom én is hátha nem sérülök le :)   Ne erőltesD megöregedtünk, már semmi sem megy úgy mint régen ;)

Előzmény: Pinyo (213377)
Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213378

Aki idén már bőven 1000km felett jár, az elég biztosra megy egy ilyen kihívással 😄

Előzmény: Pinyo (213374)
Pinyo Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213377

Épp most csodálkoztam el azon, hogy az elmúlt tíz év szinte legjobb májusát produkáltam. 270km, 24 óra.

Ennek örömére sajnos a múlt pénteki erős hegyre futásom után szombat este ismét megfájdult a bal térdem.

De nem egyértelmű, hogy ettől romlottam el.

Amitől még lehetett, hogy másnap szombaton napközben volt egy (1) darab helyből-távolugrás kísérletem, mert meglepődtem hogy a fiam mekkorát ugrott és én is ki akartam próbálni. De legalább fél méterrel nagyobbat ugrott, újabbat meg nem próbáltam, de nem éreztem hogy ártott volna. Este már automatikusan csak nagyon lassan futottam, késő estére meg már sántikáltam.

 

Előzmény: Spenót (213376)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213376

Gondolom 🙂

Előzmény: Pinyo (213374)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213375

Próbálom én, de az a 10 perc gimnasztika rohadt unalmas.

Még a helyben futás elmegy...

Előzmény: Ati_66 (213372)
Pinyo Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213374

Durva egy kihívás amúgy.

Előzmény: Pinyo (213373)
Pinyo Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213373

Azt írja, hogy csak mobilról lehet. Na mindjárt megnézem ott.

Előzmény: O/O (213367)
Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213372

Szerintem próbáld betartani ezt a bemelegítést és nem csak hidegben. Nyilván a helyben futás nem túl csábító, én sem csinálnám, de ha nincs már hideg, akkor lehet azt az első 10 percet a szabadban kocogva is teljesíteni egy jó gimnasztikázó helyig. 

Előzmény: Spenót (213369)
Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213371

A Garmin Jeff féle vezetett fm edzésterv feladatos napjain mindig olyan volt a bemelegítés, ami felpörgette a pulzust is.

Bemelegítő kocogás 5p de én elhúztam 2 de néha 3 km hosszúra.

Ezt követően un. lépésszám növelő intervallumok 4x 30 sec könnyed kocogás 180-as lépésszámmal 30 sec gyaloglás vagy alacsonyabb lépésszámú kocogás, majd 4x30 sec repülő sétától max tempóig gyorsítva.

Az edzésterv 4 hetente esedékes 1 mérföldes max tempós felmérő futása automatikusan az utolsó repülőből indult az egyéb feladatos futások esetén volt lehetőség pihenő kocogást tartani, mert a feladatok LAP gombra indultak akár csak a bemelegítő feladatok, ezért tudtam az 5 perces tervezett bemelegítést tetszőleges hosszúra elnyújtani.

 

A fenti procedúra 2km bemelegítés esetén kb 3 km volt az első feladat előtt , de gyakran érzem, hogy még ez is kevés és mondjuk a 800m-es intervallok 3 perces pihivel esetén a második 800m ahol már könnyednek érzem a mozgásom azaz valahol 4 és 5 km között.     

Előzmény: Csempa (213366)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213370

Kegyetlenül belecsaptatok a lecsóba, de még van remény. 🙂

Előzmény: O/O (213367)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213369

Pár perc helyben kocogás még otthon.

+10 p gimnasztika még mindig otthon

+5 p kocogás kint

+ 4 repülő, aztán mehet a futás.

 

Azon a héten emiatt csökkentve lett a kilométer, de nekem egyszerűen nincs türelmem ezt mind végigcsinálni.

Valahol a fentiek és az általam csinált gyakorlatilag semmi között lesz az igazság, de csak a türelmetlenségem miatt.

Biztosan nem lenne haszontalan, ha maradéktalanul megcsinálnám.

Úgy vettem észre, hogy az otthoni helyben futás nagyon fontos nekem főleg hidegben.

Előzmény: Csempa (213366)
Csempa Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213368

Mostanáig én vezettem, de durván elhúztál :)

Előzmény: O/O (213367)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213367

Lezárhatod a kihívást, első vagyok :)

Előzmény: Spenót (213365)
Csempa Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213366

Mit tartalmaz az intenzív bemelegítés?: Mi volt az utasítás?

Előzmény: Spenót (213361)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213365

Ja! Úgy ismerlek, hogy meglátsz egy kihívást és nem akarod megnyerni. :)

Előzmény: O/O (213363)
Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213364

Csak lefutsz 500km-t augusztus végéig. Én nem biztos.

Előzmény: O/O (213363)
O/O Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213363

 nem tudom mi ez pontosan de az elmult 1 év alapján amatőrrel versenyzek az utolső helyért

Előzmény: Spenót (213362)
Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213362

Első FutóBolond Strava kihívás!

Lett egy új funkció a Straván, amire mindenkit meghívtam, aki ismerősöm a Straván. Ha kihagytam esetleg valakit vagy szeretne benne részt venni, írjon nekem az itteni címemre!

 

Nyári kihívás lényege, hogy fussunk 500km-t.

 

A második helyért még nagy csata lehet, de ha O/O eleget biciklizik, akkor az első hely is kérdéses lehet még. :)

 

Csatlakozzatok és fussunk! :)

Spenót Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213361

Tegnap megint cefetül xarul ment a futás.

Volt némi bélbajom is, de alapvetően fáradtan indultam neki és megint nem akart pulzusom sem lenni.

Reggel jöttem rá, hogy mi lehetett az alapvető gond. Sietnem kellett, mert futás után még dolgom volt.

Az utóbbi időben Gabi konkrét utasításokat adott egy igen intenzív bemelegítésre, amit igyekeztem rendesen megcsinálni, bár nem szeretem.

Tegnap a sietségben ez elmaradt és csak a rajt előtt már kint (kicsit hideg volt) mozgattam át magam minimálisan.

Úgy látszik, hogy nálam kezd hatványozottan fontos lenni a bemelegítés, különben csak szenvedek, ráadásul a bemelegítést még "üresben" kell tennem, mert ha egyből nekiállok az edzésnek , az annyira xarul esik, hogy elmegy az életkedvem is.

Talán, ha jön a meleg, ez nem lesz annyira komoly, de most úgy érzem, hogy erre nagyon figyelnem kell.

Ati_66 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 213360

Jut eszembe a nekem a Polar GPS távmérés egyenesközúti futás útvonalon (ahol a "sík" edzéseimet tartom max 10,6 km majdnem egyenes ) is szórt 10-20 m-t kilométerenként, futva és bringázás közben is - azonos helyen indított mérés és a környezethez viszonyítás alapján, szóval lehet, hogy csak 5-15m volt :-)  - , de valahogy a hiba a táv növelésével  nem nőtt jelentősen. A FÉNIX ezen az útvonalon sokkal pontosabb, szinte azonos helyen vannak a kilis részidők minden alkalommal, nem érzek távmérés pontosságában szórást úgy mint a Polar esetében. Mondjuk bringán a mérések szórásába a gumi nyomás eltérés is beletesz 10-20 m-t 10 kilométeren, mert nem pumpálok minden bringázás előtt.

Előzmény: Asztrofizikus (213357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!