Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2025.04.11 -1 6 492218

Eddig mit csináltak?

Előzmény: zjakabfi (492216)
traxxtoto Creative Commons License 2025.04.11 0 1 492217

Nem csak nyár, már május 12-től közlekednek a füredi vonatok.

Úgy tudom a 20-as vonali vonatok visszakerülnek az egészes indulásra. 

Előzmény: zjakabfi (492216)
zjakabfi Creative Commons License 2025.04.11 -1 0 492216

https://iho.hu/hirek/megkezdodott-a-melyszivargo-kiepitese-a-20-ason-250411

 

Akkor ez év végéig kizárva.

Merre megy az Istria? És a nyár:30-kor induló balatoni vonatokkal mi lesz?

GaGe Creative Commons License 2025.04.11 0 6 492215

EP fék, ajtóvezérlés van rajta, tud menni 140-el. Máris jobban személyvonati gép, mint mondjuk a Szili.
Jah és a Gigant is nehéz-tehervonati gép, még is vígan IC-zik.

Előzmény: segélyvonókészülék (492211)
r1232 Creative Commons License 2025.04.11 -1 0 492214

Ahogy a 189-es is, amit 5-ös kolléga preferál.

Előzmény: segélyvonókészülék (492211)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.11 -1 0 492213

"185 és 187 mozdonyból is több van, mint 189-esből."

 

 

Béreltető céges magyar engedélyesből igen.Bár nagyságrendileg nem több,mint a 189-es.

 

 

 

"Mivel a 185.2 nagyon közeli rokona az itthoni 480-as sorozatnak, így az lenne a legésszerűbb választás."

 

 

Az,ha lennének szabad gépek.

Előzmény: GaGe (492210)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.04.11 0 1 492212

Ja, a 189-es is tehervonati mozdony, igen.

Előzmény: segélyvonókészülék (492211)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.04.11 0 1 492211

Épp csak az a különbség, hogy a 480 kifijezetten személyvonati- a 185 meg kifejezetten tehervonati gép.

Előzmény: GaGe (492210)
GaGe Creative Commons License 2025.04.11 0 1 492210

185 és 187 mozdonyból is több van, mint 189-esből. Mivel a 185.2 nagyon közeli rokona az itthoni 480-as sorozatnak, így az lenne a legésszerűbb választás.

Előzmény: 1047 005-2 (492209)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.10 -3 0 492209

Van rengeteg személyszállító vonat ami ezen pályáknak csak egy töredékét használja a teljes útvonalán.

 

Annak,hogy nem lehet sehonnan,1 áramnemes,magyar engedélyes,120 km/h-s korszerű vilanygépet bérelni.

Előzmény: GaGe (492208)
GaGe Creative Commons License 2025.04.10 0 5 492208

"Arra a kb. 40 km-re,meg 120 km/h-ra nem létkérdés."


Ferencváros - Székesfehérvár, Kelenföld - Pusztaszabolcs, Jánosháza elág - Őriszentpéter oh, Rákosliget - Tura, Kőbánya-Kispest - Debrecen (ok itt Szolnok A elág - Millér fk L1), Szajol - Gyoma és még idén jön hozzá a Gyoma - Békéscsaba. Lusta tök vagyok összeszámolni, ez hány kilométer, de nem 40, az tuti.
100-as tehervonattal pont a minap mentem végig Komárom-Rendező - Cegléd és vissza Cegléd - Ferencváros szakaszon végig FS-ben, csak a Cegléd - Kiskunfélegyháza és vissza volt EVM.

A 189-eseknek sincs semmi akadálya,főleg,hogy mennek a gyártóhoz nagyjavításra.

Abból kiindulva, hogy az Alstom, több mint egy szív a 186/187/188 sorozatok engedélyeztetésével, meg a Siemens is a Siemens OBU-s Vectron engedélyeztetéssel, én azt mondanám van akadálya, nem is kicsi.
De a te logikáddal, minek egy 4 áramnemű 140-es gép 25 kV alá 120-ra?

Előzmény: 1047 005-2 (492201)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.10 -2 0 492207

"Már jelenleg is több mint a duplája az L2 hossz"

 

 

Egy konkrét szakaszról írtam,ahol naponta százas nagyságrendben nem közlekednek ETCS-ben a személyszállító vonatok,182,415 060-123,431,470,480,630 sorozatú járművekkel továbbítva.Így a 189-esek még 10%-át se tennék ki a nem ETCS képes gépeknek.(Ahogy másik szakaszon az Astridok sem járnak azzal.)

 

 

 

 

"Még mindig nem a 120 feletti sebesség a lényeg, az csak hozadék."

 

 

Az előbbiek alapján ez ettől nem létkérdés.

 

 

 

Előzmény: r1232 (492206)
r1232 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 492206

Arra a kb. 40 km-re,meg 120 km/h-ra nem létkérdés.

 

Már jelenleg is több mint a duplája az L2 hossz és bizony 120-ra is jó, ha van. Még mindig nem a 120 feletti sebesség a lényeg, az csak hozadék.

Előzmény: 1047 005-2 (492201)
juxx Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492205

Hehe. :)

Akkor a szergej zeppelin? Ott is stimmel az arány :)

Előzmény: PLACI (492199)
kslc Creative Commons License 2025.04.09 0 3 492204

Azért van értelme így is az alacsony padlónak: Az alacsony padlós résznél hiába van közel lépcső, a leszállók már megállás előtt le tudnak lépcsőzni (a felszállók meg később fel), mert azért olyan nagy utascsere nem jellemző, ami nem fér el az előtérben (a végállomás kivétel lehet).
A másik, hogy akik nehezen mozognak (vagy biciklivel, babakocsival utaznak), azok meg (jó esetben) az alacsonypadlós részen fognak fel/leszállni, ami már nyereség (hiszen nekik sokkal több idő lenne a magaspadlós részen).

Mondjuk ha le is akarsz ülni, ahhoz már muszáj lépcsőt mászni.
Kivéve, ha beülsz a WC-re. :-)
Egyébként lehajtható ülés nincs azon a részen?

Előzmény: Nógrádkövesd (492202)
bzmot281 Creative Commons License 2025.04.09 -2 0 492203
Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.04.09 -1 3 492202

Ők minden húszezredik utas. Az alacsony belépési szint fő értelme a ki- és beszállás gyorsítása, és így a menetidő csökkentése. Mindez nem működik, ha a háromból csak egy ajtód alacsonypadlós, és az után is 1,5 méterrel ott van két lépcső pont úgy, mint az alacsonypadlósítás előtt.

Előzmény: PLACI (492198)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.09 -3 1 492201

"Etcs L2 nélküli gépet teljesen felesleges."

 

 

Arra a kb. 40 km-re,meg 120 km/h-ra nem létkérdés.

 

 

 

"Akiem 182 gépek is fel lesznek upgradelve,"

 

 

A 189-eseknek sincs semmi akadálya,főleg,hogy mennek a gyártóhoz nagyjavításra.

Előzmény: GaGe (492197)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492200

félOFF

"csehek amúgy is »nyugat«"

"észak-nyugat" (mint Helsinki)

:)

Előzmény: trebront (492185)
PLACI Creative Commons License 2025.04.09 0 7 492199
Előzmény: juxx (492116)
PLACI Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492198

Akinek az alacsony belépés kell (roki, babakocsis), az nem biztos, hogy ülésre akar leülni. :)

Előzmény: Nógrádkövesd (492196)
GaGe Creative Commons License 2025.04.09 -1 4 492197

Etcs L2 nélküli gépet teljesen felesleges. Akiem 182 gépek is fel lesznek upgradelve, meg az összes Vectron is.

Előzmény: 1047 005-2 (492193)
Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.04.09 -1 1 492196

Mondjuk ha le is akarsz ülni, ahhoz már muszáj lépcsőt mászni.

Előzmény: trebront (492185)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.09 -1 0 492195

"24 db Akiem Taurus, 25 db Vectron, 15 db Astride, 5 db Traxx, 15 db Henschel mozdony tartós bérletét tervezi a cég"

Előzmény: bzmot281 (492194)
bzmot281 Creative Commons License 2025.04.09 -3 0 492194

Jövőre ígértek még 15 villanygépet, szóval ki tudja...

Előzmény: 1047 005-2 (492193)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.04.09 -2 1 492193

Az összegereblyézhető magyar engedélyes gépek száma nagyon alacsony.Az Akiemes 189-eseket kellene megszerezni.

Előzmény: bzmot281 (492192)
bzmot281 Creative Commons License 2025.04.09 -3 1 492192

Amúgy kíváncsi lennék, hogy mi alapján döntöttek egy újabb típus bérlése mellett, ilyen kis példányszámban :D 

Előzmény: Grgabácsi (492176)
kristoof Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492191

Elvileg igen, az összes.

Előzmény: SÜNÖCSKe (492189)
Il Leone Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492190

Nem tudom, de tavaly is mindent vitte a CD.

Előzmény: SÜNÖCSKe (492189)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.04.09 0 0 492189

Mind?

Előzmény: Il Leone (492188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!