Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65097

Ez. A bubinak pont az a lényege, hogy három átszállás vagy két átszállás és gyaloglás helyett meg lehet tenni a hosszú részt bkvval, és az utolsó szakaszt bringával.

Előzmény: henngergely (65094)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65096

arról nem is beszélve, hogy mi van, ha elég neked a helyközi közlekedés, ami a dolgozók számára a munkába járás költségrérítésének szabályai miatt (bérletben is, jegyben is) anyagilag jelentősen kedvező.

Előzmény: henngergely (65094)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65095

a külső kerületeknél csak elvétve van MOL-Bubi pont, és jellemzően nem ott, ahol elővárosi közlekedésről intermodális csomópont jelleggel lehetne.

Előzmény: henngergely (65094)
henngergely Creative Commons License 2021.10.15 0 1 65094

Nem tudom, milyen sűrűn vannak állomások a külső kerületekben, de a Bubi jellemzően a forgalmasabb belvárosi szakaszokon alternatíva a BKV mellett. Tehát ha rendszeresen "vidékről" jössz be BKV bérlettel, akkor egy rollerrel kiegészítve gyorsabb vagy, mint a Bubival. Nekem ez a tapasztalatom.

Előzmény: dhpage (65093)
dhpage Creative Commons License 2021.10.15 0 1 65093

kiveszed, eltekersz 25 percet és lerakod a következő állomáson. ott kiveszel egy másikat és mész tovább.
évente nekem max 1-2 túllépésem volt.

Előzmény: XNC (65091)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.15 0 1 65092

Ki a fene akarna több mint félórát bringázni alkalomszerűen?

 

Az vagy 8km. Az bazinagy táv. 

Előzmény: XNC (65091)
XNC Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65091

"mert a bubi éves bérlete 5e forint."

 

Na igen, de ebbe alkalmanként csak fél óra használat van benne!!

Tehát ha tovább használod, percdíjat számol!

Tehát tekersz 10 percet, eltöltesz ott 10 percet, visszamész 10 perc alatt - kb. ennyire elég.

Na és meddig lehet eljutni 10-15 perc alatt?? Két utcasarkot?

Marhára megéri.......

Előzmény: dhpage (65090)
dhpage Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65090

én régen sokat használtam, amíg nem volt elektromosom. az meg hogy drága elég érdekes, mert a bubi éves bérlete 5e forint. ha veszel  egy új láncot már ugyanott vagy.
az állomás az appon lekérdezhető, van-e bringa ott ahova mész.

a roller, na az drága. de valamit valamiért, mert azt nem kell tekerni és nincs dokkoló. mondjuk már elkezdték tiltogatni az alkalmazásban az utcákat, nem lehet már bárhova lerakni.

Előzmény: padisah (65085)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65089

jó eséllyel elég lenne

  • fedett,
  • átlátható kerítéssel körbevett, zárható
  • jól bekamerázott

tároló is, ahol a videókat legalább néhány munkanapig őrzik, és lehetőleg nem vagy nem csak helyben a kamerában tárolják.

Előzmény: XNC (65087)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.14 0 1 65088

mutass már egy hírt arról, hogy hamar tönkremennek

Előzmény: padisah (65085)
XNC Creative Commons License 2021.10.14 0 1 65087

Őrzött kerékpártárolóknak több értelme lenne.

Előzmény: padisah (65085)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65086

Akadnak viszonylatok, ahol a BKK járatok is hasznosak.

Részben a budai hegyekben (fogaskerekű, 21-es busz)... de akár az 1-es villamossal is viszonylag tempósan át tudsz jutni a város egyik végéből a másik végébe anélkül, hogy közben a kipufogógázt szívnád.

Előzmény: padisah (65083)
padisah Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 65085

te vagy az első akitől pozitívumokat olvasok a kerékpármegosztásról

az én véleményem kezdettől fogva az, hogy ez jobbára értelmetlen

 

annyiban jobbára, hogy közlekedni nem érdemes vele, mert arra drága és körülményes, viszont túristáknak megfelelő lehet

bár ott meg lehet hogy a használatbavétel módja, meg ezt külföldiként kideríteni lehet hogy komoly kihívás, én őszintén szólva még nem próbáltam

 

a hírekből ítélve a bringák nagyon drágák, és hamar tönkremennek

a dokkolóállomások között lehet vele közlekedni, tehát nem háztól házig megy, gyalogolni kell

lehet hogy nem is lesz a dokkolón, főleg ha mások is tömegesen ugyanabba az irányba mennének, és nincs aki visszahozza a gépet

semmiféle érzelmi kötődésem nem lesz egy bérbringához amit egy mamutvállalat üzemeltet (ráadásul olajipar)

macerás használatba venni

drága használni a saját bringához képest, de még a sima bkk-hoz képest is

a BUBI előtt is voltkak bérbringa szolgáltatások, ami viszont annyit szolgáltatott, és oda ahol igény is volt rá, azokat most a BUBI gondolom pont nehéz helyzetbe hozta

Előzmény: altenberger (65080)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65084

Azért oda-vissza 470 csak a bringára, a magadnak szóló jegy/bérlet mellé alkalmanként az nem kevés.

 

Az ismétlődő ad-hoc közlekedésre (amiről az 5/30 napijegy is szólna), nem feltétlen mindig azonos úticéllal ez nem sokat segít az autó helyett tömegközlekedés + kerékpár kombináció választásában.

(Nyilván a napi szinten azonos viszonylatban közlekedők nem ez a történet)

 

 

 

Előzmény: Oldskin (65078)
padisah Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65083

ennek így mi értelme?

ha kerékpárral közlekedek, akkor kb pont azt az utat fogom bringával megtenni, amit egyébként a bkk-val mennék, tehát vagy

1) gyaloglás + bkk + vonat

2) kerékpár + vonat

 

olyat nem lehet hogy kerékpár + bkk + vonat, mert a legtöbb bkk járatra nem lehet bringát feltenni, már műszakilag sem, főleg miután a HÉV is átkerült a MÁV-hoz

 

Előzmény: kombi (65077)
padisah Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 65082

Ez ugyan Románia, de az elv ugyanaz:

ugrasszuk össze a kerékpárosokat minnél jobban az autósokkal

(ha ez nem sikerül, vagy nem eléggé, akkor tereljük őket a járdára, és a gyalogosokkal ugrasszuk össze őket)

 

szóval kerékpárosként is, és autósként is elítélendő, és ezt gyorsan ki kell vezetni a KRESZ-ből

Előzmény: Oldskin (65068)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65081

jaja, a bérbringa legalább nem a sajátod, ha szétverik, miután leadtad, nem a tied a kár...

Előzmény: altenberger (65080)
altenberger Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65080

"rendszeres kerékpárszállítás"

 

Én már elengedtem!

Csúcsidőben nem férnénk fel a vonatra, bringa nélkül is tömeg van! Így tervezhetetlen az utazás. Nekem bejönnek a bérbringa rendszerek (BUBI, Donkey) a belvárosi gyors közlekedésre pont jók. Ha nem lenne, akkor inkább tartanék egy belvárosi bringát valahol lezárva.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65076)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65079

Ezt az infót kerestem, hogy ez vajon hogyan működik? a kerékpárbérletre rá van írva, hogy pl. Kelenföld - Keleti között érvényes? 

Előzmény: kombi (65077)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.14 0 0 65078

Ezt találtam bérletre: 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyvaltas-jegyarak

 

Kerékpár havibérlet

Ha ingázik és van vasúti havibérlete vagy Budapest-bérlete, érdemes kerékpárjára kerékpár-havibérletet váltani, amely akár már 3 menettérti utazás után meghozza az árát. A kerékpár-havibérletek árairól a Vasúti menetdíjtáblák 10. oldalán tájékozódhat.

 

Míg a kerékpárjegy 50 km-ig egységesen 235 ft, a bérlet már nem egységáras. 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65076)
kombi Creative Commons License 2021.10.13 0 0 65077

Budapesten belül, a MÁV -Startos, egy  adott viszonylatra érvényes havibérlet elvileg csak kerékpárra is váltható, ha mellette van BKK havibérleted. 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65076)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.13 0 0 65076

Valamit ki kellene találni a budapesti akár kicsit is rendszeres kerékpárszállításra.

Nagyon régen volt rá külön bérlet a Bringázz a Munkába kampány kezdetén.

A minden alkalomra külön vasúti kerékpárjegy még MKK kedvezménnyel sem versenyképes szerintem.

 

 

Előzmény: Oldskin (65075)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.13 0 0 65075

EGyébként nem tudom, mi lehet az oka, hogy nem jó a MÁV-ra... Talán azért, mert átruházható? Lévén nem kell ráírni semmi azonosítást...

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65072)
Friczy Creative Commons License 2021.10.13 0 0 65074

Jó az 5/30, használtam régebben, amikor naponta jártam be dolgozni, de időnként BKV-val is kellett menni. Még ha kicsúsztam is a havi öt alkalomból, két 5/30-as is olcsóbb volt, mint egy havibérlet. Többször meg nem kellett. Sajnos a BKK mobiljegy alkalmazásában még mindig nincs benne.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65066)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65073

és persze gondolom vasúti kerékpár havibérlet is csak vasúti bérlet mellé vásárolható...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65072

Jaj de kedves, eredetileg emlékeim szerint a hetijeggyel azonosak voltak a feltételek az időbeni érvényességen tül.

Hadd üljenek az emberek autóba, nincs autóból elég Budapesten.

Előzmény: Oldskin (65071)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65071

Az 5/30 egyébként sajnos nem érvényes a MÁV vonataira, csak a HÉV-re. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65069)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65070

Valószínűleg nem, ugyanis az 5/30 az nem bérlet, hanem "napijegy típusú jegy". 

 

https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/arak/napijegy/

 

 

A linked elején pedig azt írják, hogy "A kerékpárbérlet a nosztalgia- és a kutyabérlet kivételével valamennyi bérletfajtához megváltható

Előzmény: ÁsítóSárkány (65069)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65069

update: sajnos nem megy a MÁV-starton a BKK kerékpárbérlet:

https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/arak/havi-berletek/kerekparberlet.88/

 

amúgy nekem nem teljesen tiszta, kombinálható-e 5/30 bérlettel...

Előzmény: ÁsítóSárkány (65066)
Oldskin Creative Commons License 2021.10.12 0 1 65068

https://bringazas.hu/hirek/kulfold/romaniaban-bekerult-a-kresz-be-a-kotelezo-elozesi-oldaltavolsag/

 

Az 50 km/óránál lassabban haladó gépjárművek vezetői kötelesek előzéskor a két bal kerékkel átlépni a terelővonalat. Az ennél gyorsabban közlekedőknek nagyobb távolságot kell tartaniuk: az autó szélességének legalább a felével kell átlépjék a terelővonalat.

 

A záróvonal (folytonos vonal) átlépése továbbra is tilos – akkor is, ha biciklis vagy rolleres halad előttünk. Meg kell várni, amíg az útfestés lehetővé teszi az előzést. Aki az új szabályozásokat megszegi, harminc napra elbúcsúzhat a jogosítványától.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!