Ez. A bubinak pont az a lényege, hogy három átszállás vagy két átszállás és gyaloglás helyett meg lehet tenni a hosszú részt bkvval, és az utolsó szakaszt bringával.
arról nem is beszélve, hogy mi van, ha elég neked a helyközi közlekedés, ami a dolgozók számára a munkába járás költségrérítésének szabályai miatt (bérletben is, jegyben is) anyagilag jelentősen kedvező.
Nem tudom, milyen sűrűn vannak állomások a külső kerületekben, de a Bubi jellemzően a forgalmasabb belvárosi szakaszokon alternatíva a BKV mellett. Tehát ha rendszeresen "vidékről" jössz be BKV bérlettel, akkor egy rollerrel kiegészítve gyorsabb vagy, mint a Bubival. Nekem ez a tapasztalatom.
én régen sokat használtam, amíg nem volt elektromosom. az meg hogy drága elég érdekes, mert a bubi éves bérlete 5e forint. ha veszel egy új láncot már ugyanott vagy. az állomás az appon lekérdezhető, van-e bringa ott ahova mész.
a roller, na az drága. de valamit valamiért, mert azt nem kell tekerni és nincs dokkoló. mondjuk már elkezdték tiltogatni az alkalmazásban az utcákat, nem lehet már bárhova lerakni.
Akadnak viszonylatok, ahol a BKK járatok is hasznosak.
Részben a budai hegyekben (fogaskerekű, 21-es busz)... de akár az 1-es villamossal is viszonylag tempósan át tudsz jutni a város egyik végéből a másik végébe anélkül, hogy közben a kipufogógázt szívnád.
te vagy az első akitől pozitívumokat olvasok a kerékpármegosztásról
az én véleményem kezdettől fogva az, hogy ez jobbára értelmetlen
annyiban jobbára, hogy közlekedni nem érdemes vele, mert arra drága és körülményes, viszont túristáknak megfelelő lehet
bár ott meg lehet hogy a használatbavétel módja, meg ezt külföldiként kideríteni lehet hogy komoly kihívás, én őszintén szólva még nem próbáltam
a hírekből ítélve a bringák nagyon drágák, és hamar tönkremennek
a dokkolóállomások között lehet vele közlekedni, tehát nem háztól házig megy, gyalogolni kell
lehet hogy nem is lesz a dokkolón, főleg ha mások is tömegesen ugyanabba az irányba mennének, és nincs aki visszahozza a gépet
semmiféle érzelmi kötődésem nem lesz egy bérbringához amit egy mamutvállalat üzemeltet (ráadásul olajipar)
macerás használatba venni
drága használni a saját bringához képest, de még a sima bkk-hoz képest is
a BUBI előtt is voltkak bérbringa szolgáltatások, ami viszont annyit szolgáltatott, és oda ahol igény is volt rá, azokat most a BUBI gondolom pont nehéz helyzetbe hozta
Azért oda-vissza 470 csak a bringára, a magadnak szóló jegy/bérlet mellé alkalmanként az nem kevés.
Az ismétlődő ad-hoc közlekedésre (amiről az 5/30 napijegy is szólna), nem feltétlen mindig azonos úticéllal ez nem sokat segít az autó helyett tömegközlekedés + kerékpár kombináció választásában.
(Nyilván a napi szinten azonos viszonylatban közlekedők nem ez a történet)
ha kerékpárral közlekedek, akkor kb pont azt az utat fogom bringával megtenni, amit egyébként a bkk-val mennék, tehát vagy
1) gyaloglás + bkk + vonat
2) kerékpár + vonat
olyat nem lehet hogy kerékpár + bkk + vonat, mert a legtöbb bkk járatra nem lehet bringát feltenni, már műszakilag sem, főleg miután a HÉV is átkerült a MÁV-hoz
Csúcsidőben nem férnénk fel a vonatra, bringa nélkül is tömeg van! Így tervezhetetlen az utazás. Nekem bejönnek a bérbringa rendszerek (BUBI, Donkey) a belvárosi gyors közlekedésre pont jók. Ha nem lenne, akkor inkább tartanék egy belvárosi bringát valahol lezárva.
Ha ingázik és van vasúti havibérlete vagy Budapest-bérlete, érdemes kerékpárjára kerékpár-havibérletet váltani, amely akár már 3 menettérti utazás után meghozza az árát. A kerékpár-havibérletek árairól a Vasúti menetdíjtáblák 10. oldalán tájékozódhat.
Míg a kerékpárjegy 50 km-ig egységesen 235 ft, a bérlet már nem egységáras.
Jó az 5/30, használtam régebben, amikor naponta jártam be dolgozni, de időnként BKV-val is kellett menni. Még ha kicsúsztam is a havi öt alkalomból, két 5/30-as is olcsóbb volt, mint egy havibérlet. Többször meg nem kellett. Sajnos a BKK mobiljegy alkalmazásában még mindig nincs benne.
Az 50 km/óránál lassabban haladó gépjárművek vezetői kötelesek előzéskor a két bal kerékkel átlépni a terelővonalat. Az ennél gyorsabban közlekedőknek nagyobb távolságot kell tartaniuk: az autó szélességének legalább a felével kell átlépjék a terelővonalat.
A záróvonal (folytonos vonal) átlépése továbbra is tilos – akkor is, ha biciklis vagy rolleres halad előttünk. Meg kell várni, amíg az útfestés lehetővé teszi az előzést. Aki az új szabályozásokat megszegi, harminc napra elbúcsúzhat a jogosítványától.