Sziasztok! Nemrég vettem egy 2001es évjáratú 90lóerős dízel Xsarát,nagyon szép és jó állapotban van,egyetlen kellemetlen hibát leszámítva. Egyik reggel minden előjel nélkül nem indult,tettem-vettem a motortérben,sajnos nem vagyok nagy hozzértő,gondoltam lehúzom a gázolajszűrőházról a bemenő csövet h megnézzem folyik-e a nafta. Gyújtás ráad,ömlik a gázolaj,szivattyú jó. Visszadugtam,és pöccre indult. Azóta is,minden hosszabb állás (1 éjszaka) után a szűrőház elején lévő műanyag leeresztő csavarnál kiengedek pár csepp gázolajat és pöccre indul. Ha napközben többször megyek vele,minden alkalommal gyönyörűen indul. Lukas lenne a cső? A fogyasztáson és a betonon nem veszem észre. Köszönöm előre is az ötletelést! Szép napot!
Sziasztok! Frissen vásárolt Citroen C-Elysee (1.6HDI, 2014, 42ekm) időnként 2.-3. nekifutásra veszi be a rükvercet, vagy kidobja. Ez probléma, vagy csak én vagyok a béna (korábban német autóim voltak)?
Nem nagyon fog jobban menni, viszont jobban fog füstölni.
Az adagoló blokk felőli részén van egy 5 lapfejű csavar (a tengelyre merőlegesen), azzal lehet emelni, vagy csökkenteni az adagolási mennyiséget.
Nem javaslom az állítgatását, mert olyankor is füstölni fog, ahol eddig még nem, jobban elhasználja az olajat, káros lerakódások képződnek a motorban, és eléggé káros (a nyilvánvalónál is) a környezetre.
Ezek ennyit tudnak, az 1,9 D nem versenyautó.
A hibás porlsztócsúcs okozhatja a dugattyútető sérülését.
Az pedig okozhat ilyen tüneteket.
Remélem, hogy nem ez a baja, mertbez elég költséges javítással orvosolható csak.
Persze ez lehet mástól is, ne kámpicsorodj el azonnal, de csak mühelyben lehet biztosan megmomdani, hogy mi baja.
Problémával küszködök. Adott egy Xantia, 1.9TD, aminek a motorja meglehetősen rendellenesen jár. :/ Olyan mintha egy henger nem menne, nagyon rángatja magát a motor már alapjáraton, a garázsba alig lehetett beállni vele, és az olajbetöltőn, illetve a szelepfedélen lévő kartergázcsövön nyomatja ki a füstöt meglehetősen erőteljesen. Ezt körülbelül 2 hete kezdte el, először kicsit füstölgött, de most már olyan szinten, mintha fel akarna gyulladni a motor. Nyár elején volt az autó adagoló felújításon. A szerelő azt mondja porlasztócsúcsos, de nem tudom, az járhat ilyen tünetekkel? A kihagyó henger még oké lenne, de a füst az olajbetöltőn mitől lenne? Szerintem inkább túlzott kartergázas, az meg leggyakrabban a kopott gyűrűtől keletkezhet? A kipufogó, turbó megvizsgálva, megtisztogatva, a légszűrő, és a csövek kipucolva, egr megtisztítva, nem mondhatnám őket túlzottan olajosnak se.
egy baratomnak van egy 1.6 hdi 110 lovas xsara picassoja.
az elozo tulaj emlitette, hogy olajcserekor van egy apro szuro vagy ilyesmi a motorban (nem az olajszuro nyilvan) amit cserelni kell vagy tisztitani, mert az egy lelke A motornak.
Tudjatok esetleg pontosan mi az, mire figyeljen oda.!?
Kicserélték az o gyűrűket, de még mindig folyik és ráadásul lomha lett az autó is. Nem gyorsul ahogy régen tette. Most vettünk másik adagolót. Ugyanilyen autóról lett frissen leszedve, évjárat, típus stb minden egyezik. csak ki kell cserélni és mehet, vagy van valami firnyák is, gondolok itt beállításra vagy valami más sz...rra. Már kezd elegem lenni az autóból :)
Szét lehet szedni. A csapok amik összetartják a két lemezt, csak zömítve vannak. Két O gyűrűt kell cserélni. Majd megkeresem a méreteit. Pár hete cseréltem én is. Arra számíthatsz, hogy a vezetékek hajtogatása után nem sok szigetelés marad rajtuk. Az XM topikon nézz körül szeptember elején tettem fel képeket.
Kattints jobbal, a felugróban meg kiválasztod, hogy mél cím másolása (vagy a böngésző nyelvének megfelelő tartalmú szöveg)! Azt bemásolod a levelezőbe és írsz neki.
Bontott adagolóim nekem is vannak, csak nem akarom eladni a cuccokat róla, amíg nekem is kellhetnek az alkatrészei. :-)
Az a baj azzal, ha a szelepből folyik, hogy össze van peremezve vagy ponthegesztve, szét kell faragni, amit magamnak megcsinálok, de másnak nem vállalom be.
Tömítést utána természetesen már lehetne találni hozzá.
Az adagolósok a Lucas-ra eleve fanyalognak, meggyőződésem, hogy a tudás hiánya miatt, mert szétszedtem már párat, sokkal könnyebben szerelhető mint a Bosch.
Nem interjúztad meg fbxmpistánkat? Múltkor majd leültem, amint megláttam mennyi halom kacat van nála.
Amúgy ha csak tömítésprobléma, meggyőződésem, hogy bármit le lehet gyártani hozzá. Az más kérdés, hogy az egyébként sem túl motivált adagolóstársadalomréteg mit lépne rá, ha gyári készlettel is fanyalognak.