Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

huba15 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 156685

Sziasztok! Nemrég vettem egy 2001es évjáratú 90lóerős dízel Xsarát,nagyon szép és jó állapotban van,egyetlen kellemetlen hibát leszámítva. Egyik reggel minden előjel nélkül nem indult,tettem-vettem a motortérben,sajnos nem vagyok nagy hozzértő,gondoltam lehúzom a gázolajszűrőházról a bemenő csövet h megnézzem folyik-e a nafta. Gyújtás ráad,ömlik a gázolaj,szivattyú jó. Visszadugtam,és pöccre indult. Azóta is,minden hosszabb állás (1 éjszaka) után a szűrőház elején lévő műanyag leeresztő csavarnál kiengedek pár csepp gázolajat és pöccre indul. Ha napközben többször megyek vele,minden alkalommal gyönyörűen indul. Lukas lenne a cső? A fogyasztáson és a betonon nem veszem észre. Köszönöm előre is az ötletelést! Szép napot!

Tommeeca Creative Commons License 2016.11.20 0 0 156684

Sziasztok! Frissen vásárolt Citroen C-Elysee (1.6HDI, 2014, 42ekm) időnként 2.-3. nekifutásra veszi be a rükvercet, vagy kidobja. Ez probléma, vagy csak én vagyok a béna (korábban német autóim voltak)?

zolcsi1977 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156683

Szívó:-)

 

Előzmény: FeZ_ (156682)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156682

"Ezek ennyit tudnak, az 1,9 D nem versenyautó."

 

Azt tudjuk valahonnan, hogy ez egy szívódiesel ?

Mert 1,9 Bosch adagoló volt TD-n is, azt meg lehet kicsit "pöckölni".

 

Előzmény: Taksoft (156679)
zolcsi1977 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156681

Mondjuk most abszolut nem füstöl még ha nyomom neki akkor se

Előzmény: Taksoft (156679)
zolcsi1977 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156680

Rendben!köszönöm

Előzmény: Taksoft (156679)
Taksoft Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156679
Nem nagyon fog jobban menni, viszont jobban fog füstölni.
Az adagoló blokk felőli részén van egy 5 lapfejű csavar (a tengelyre merőlegesen), azzal lehet emelni, vagy csökkenteni az adagolási mennyiséget.

Nem javaslom az állítgatását, mert olyankor is füstölni fog, ahol eddig még nem, jobban elhasználja az olajat, káros lerakódások képződnek a motorban, és eléggé káros (a nyilvánvalónál is) a környezetre.
Ezek ennyit tudnak, az 1,9 D nem versenyautó.
Előzmény: zolcsi1977 (156677)
Taksoft Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156678
A hibás porlsztócsúcs okozhatja a dugattyútető sérülését.
Az pedig okozhat ilyen tüneteket.
Remélem, hogy nem ez a baja, mertbez elég költséges javítással orvosolható csak.

Persze ez lehet mástól is, ne kámpicsorodj el azonnal, de csak mühelyben lehet biztosan megmomdani, hogy mi baja.
Előzmény: Vassi95 (156675)
zolcsi1977 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 156677

Sziasztok!1.9 bosch adagolón hogy lehet állítani hogy jobban menjen?

xmbela Creative Commons License 2016.11.13 0 0 156676

A turbó olajozó csövének alsó csavarjában van.

Előzmény: VDaNi (156673)
Vassi95 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 156675

Sziasztok!

Problémával küszködök. Adott egy Xantia, 1.9TD, aminek a motorja meglehetősen rendellenesen jár. :/ Olyan mintha egy henger nem menne, nagyon rángatja magát a motor már alapjáraton, a garázsba alig lehetett beállni vele, és az olajbetöltőn, illetve a szelepfedélen lévő kartergázcsövön nyomatja ki a füstöt meglehetősen erőteljesen. Ezt körülbelül 2 hete kezdte el, először kicsit füstölgött, de most már olyan szinten, mintha fel akarna gyulladni a motor. Nyár elején volt az autó adagoló felújításon. A szerelő azt mondja porlasztócsúcsos, de nem tudom, az járhat ilyen tünetekkel? A kihagyó henger még oké lenne, de a füst az olajbetöltőn mitől lenne? Szerintem inkább túlzott kartergázas, az meg leggyakrabban a kopott gyűrűtől keletkezhet? A kipufogó, turbó megvizsgálva, megtisztogatva, a légszűrő, és a csövek kipucolva, egr megtisztítva, nem mondhatnám őket túlzottan olajosnak se.

Köszönöm a segítséget!

VDaNi Creative Commons License 2016.11.06 0 0 156674

ja es xsara picasso no dpf

Előzmény: VDaNi (156673)
VDaNi Creative Commons License 2016.11.06 0 0 156673

Sziasztok

 

egy baratomnak van egy 1.6 hdi 110 lovas xsara picassoja. 

az elozo tulaj emlitette, hogy olajcserekor van egy apro szuro vagy ilyesmi a motorban (nem az olajszuro nyilvan) amit cserelni kell vagy tisztitani, mert az egy lelke A motornak.

Tudjatok esetleg pontosan mi az, mire figyeljen oda.!?  

 

Elore is koszi!

Dani

kari56 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 156672

Biztosan a tekercsek O gyűrűit cserélték, nem csak a két szelepes szerelvény és az adagoló öntvénye között?

Ennyire kellett szétszedni és a nagyobbik tömítés szerelés közben könnyen el tud mozdulni.

Ha nem volt kiszerelve az adagoló, nem kell rajta állítani semmi, ugyan-úgy kell működnie, mint a tömítés csreéje előtt.

 

Az új adagolón sincs sok állítani való. Van sok leírás a neten.

Előzmény: gyutti (156671)
gyutti Creative Commons License 2016.11.03 0 0 156671

Kicserélték az o gyűrűket, de még mindig folyik és ráadásul lomha lett az autó is. Nem gyorsul ahogy régen tette. Most vettünk másik adagolót. Ugyanilyen autóról lett frissen leszedve, évjárat, típus stb minden egyezik. csak ki kell cserélni és mehet, vagy van valami firnyák is, gondolok itt beállításra vagy valami más sz...rra. Már kezd elegem lenni az autóból :)

Előzmény: kari56 (156670)
kari56 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 156670

16x2 és 8x2 szelepenkét.

Előzmény: kari56 (156669)
kari56 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 156669

Szét lehet szedni. A csapok amik összetartják a két lemezt, csak zömítve vannak. Két O gyűrűt kell cserélni. Majd megkeresem a méreteit. Pár hete cseréltem én is. Arra számíthatsz, hogy a vezetékek hajtogatása után nem sok szigetelés marad rajtuk. Az XM topikon nézz körül szeptember elején tettem fel képeket.

Előzmény: gyutti (156665)
senkisenormális Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156668

Tudom.

Előzmény: gyutti (156667)
gyutti Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156667

Király vagy, sikerült :)

Előzmény: senkisenormális (156666)
senkisenormális Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156666

Kattints jobbal, a felugróban meg kiválasztod, hogy mél cím másolása (vagy a böngésző nyelvének megfelelő tartalmú szöveg)! Azt bemásolod a levelezőbe és írsz neki.

Előzmény: gyutti (156662)
gyutti Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156665

gyutti Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156664

A nyilakkal próbáltam jelölni, hogy hol folyik, a kettő közül valamelyik. De csak hidegen folyik. A reggeli indításkor jobban.

Előzmény: FeZ_ (156661)
senkisenormális Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156663

Ja... Pont tőled tanultam, hogy óránként ötezerért fűrészelsz. És akkor még 150 volt a gázolaj a kutakon. Hogy hová lesz a régi virtus, nem értem!

Előzmény: FeZ_ (156660)
gyutti Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156662

Nem tudom előcsalogatni az emai címed. küldre katt, de nem csinál semmit

Előzmény: FeZ_ (156661)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156661

Írj emilt, a fejlécben a nevemre kattintva megtudod !

 

Előzmény: gyutti (156659)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156660

Bontott adagolóim nekem is vannak, csak nem akarom eladni a cuccokat róla, amíg nekem is kellhetnek az alkatrészei. :-)

Az a baj azzal, ha a szelepből folyik, hogy össze van peremezve vagy ponthegesztve, szét kell faragni, amit magamnak megcsinálok, de másnak nem vállalom be.

Tömítést utána természetesen már lehetne találni hozzá.

Az adagolósok a Lucas-ra eleve fanyalognak, meggyőződésem, hogy a tudás hiánya miatt, mert szétszedtem már párat, sokkal könnyebben szerelhető mint a Bosch.

 

Előzmény: senkisenormális (156658)
gyutti Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156659

Te merre élsz, te bevállalnád ?, Úgy néz ki alulról folyik.

Előzmény: FeZ_ (156657)
senkisenormális Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156658

Nem interjúztad meg fbxmpistánkat? Múltkor majd leültem, amint megláttam mennyi halom kacat van nála.

 

Amúgy ha csak tömítésprobléma, meggyőződésem, hogy bármit le lehet gyártani hozzá. Az más kérdés, hogy az egyébként sem túl motivált adagolóstársadalomréteg mit lépne rá, ha gyári készlettel is fanyalognak.

Előzmény: FeZ_ (156655)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.11 0 0 156657

Ahhoz sajna le kell venni a szelepet.

Előzmény: gyutti (156656)
gyutti Creative Commons License 2016.10.11 0 0 156656

Igen, Lucas adagoló . miként tudom eldönteni, hogy a szelep folyik vagy csak tömítés gond?

Előzmény: FeZ_ (156655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!