Keresés

Részletes keresés

llang-ilang Creative Commons License 2024.02.19 -1 1 195759

"Jel 21 pedig  János leirja hogy  látott uj eget és uj földet, mert az első ég és az első föld elmult"


"Új ég és új föld ebben az értelemben azt jelenti, hogy a világon a jelenlegi politikai rendszer mint "ég"összeomlik..."



Az ezer éves korszak után vagyunk....Már egy évezrede nincs semmiféle politikai rendszer...mi a csudának figyelné éppen azt  János hogy milyen az új világ politikai berendezkedése? :)

 

Az első ég és föld már ezer éve elmult...
Kérdezzük meg Pétert szerinte is politikai rendszert jelentenek az ég és föld kifejezések ez esetben?

 


2Pt 3,5Mert kész-akarva nem tudják azt, hogy egek régtől fogva voltak, és föld, mely vízből és víz által állott elő az Isten szavára ( Figyeled? Nincs még ember, vagy politikai rendszer, de már van ég és föld. A kettő tehát nem ugyanaz)

 

6. A melyek által az akkori világ vízzel elboríttatván elveszett:

7. A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.

 

 

 

 

Ugy tünik nekem hogy a vizözön nem a politikai berendezkedést vette célba hanem kiirtott minden élőt ami nem volt a bárkába. Vitatod-é e megállapitásomat?

 

Továbmenve pedig ugy tünik nekem hogy a mostani földet ugyanigy lefogja tarolni a tűz- hacsak nem jobban..."a mikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek."

 

- A politikai rendszer mint társadalmi berendezkedés vagy eszme-fogalmak, nem tudnak ropogva elégni....

Jézust vagy az apostolokat soha nem érdekelte a politika....majd éppen akkor foglalkozna politikával mikor már ezer éve  letünt. Amikor meg mégis akkor  példás állampolgárságra buzditott, megadva a császárnak ami az övé. Pilátusnak is szóvátette hogy hatalmát fölülröl kapta, és ennyi. Nem foglalkozott vele mert nem pártpolitikai céllal jött, nem foglalkozott vele ahogy a dupla sormintás horgolással sem törődött.

 


Ezen kívül Jánosnak egy másik megfigyelés is megerősíti a szószerinti értelmezést: 
Jel 21,1Ezután láték új eget és új földet; mert az első ég és az első föld elmúlt vala; és a tenger többé nem vala.

 

-Az ujjáteremtett földön nem lesz tenger. Ha az ég és a föld politikát jelent akkor a tenger mi a csudát?


Most a föld 3/4 részét tenger boritja, az ujjáteremtett föld viszont 100%-a lakható ami elég praktikus megoldásnak tünik ha elfogadjuk a kézenfekvő szószerinti magyarázatot. Bár biztosan ki lehetne találni valami frappáns behelyettesitést a tengernek is de ez már igy is tulságosan izzadtságszagú.




 

"A föld mint bolygó, soha nem pusztul el, hanem megáll mindörökké.

Zsolt 104,5 Ő fundálta a földet az ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké."





Mit gondolsz...nem lehet-e hogy ez a sohaörökké meg nem mozduló föld éppen olyan mint az "örök tüz"?

 

Ha jol tudom a  jw.org is azt mondja hogy ez a tűz véglegességében lesz örök, mint mindent lezáró megoldás, nem pedig végnélküliségében.

 

Megégette Sodomat és Gomorát de ma már nem lobog, nem látjuk a füstjét, csak sivatag van a helyén. Hát milyen örök tűz ez?

 

 

Erre az egy versre van fölépitve az egész "örök föld" dogma, és kényszerüségböl az ennek ellentmondó másik 10 verseket kifacsarva köll értelmezni. Fölborult az arány, inkább a másik irányba mutató 10 vers fényében kéne értelmezni ezt az egyet nem pedig egynek alárendelni mind a 10 et mert valaki kitalált egy dogmát. 

Micsoda képtelenség mar hogy egy vers sajátos értelmezése miatt a biblia 10 másik kinyilatkoztatását kicsavarva köll értelmezni!


A föld is örökké megáll és az ember örökké rajta fog lakozni....mindaddig mig az elemek ropogva föl nem bomlanak. Mt 24,35Az ég és a föld elmúlnak-mondta Jézus, ugy hogy egy fikarcnyit sem törődött politikával, pedig a zsidók nagyon királyt akartak csinálni belőle...

Előzmény: bethsabé (195744)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195758

 Nem azt amit hiszel, hogy Isten leereszkedik majd ezer év után a pusztán hagyott földre, megmenekült emberekkel, emberi formában egy városban, és örökre majd a földön fognak együtt élni Istennel."

 

Nem a pusztán hagyott Földre és nem az ezer év után, hanem az ezer éves királyság kezdete előtt száll le az Istenek Istene a Földre.

 

Zakariás 14:1Ímé, eljön az Úrnak napja, és a te prédádat felosztják benned.2Mert minden népet ütközetre gyűjtök Jeruzsálemhez, és megszállják a várost, és kirabolják a házakat, megszeplősítik az asszonyokat; és a város fele számkivetésbe megy, de a nép maradéka nem gyomláltatik ki a városból.3Mert eljön az Úr, és harcol azok ellen a népek ellen, amint harcolt vala ama napon, a harcnak napján.4És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, amely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.

 

2. Kor. 6:16Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek.

3.Mózes 26:. 11 És az én hajlékomat közétek helyezem, és meg nem utál titeket az én lelkem. 12 És közöttetek járok, és a ti Istenetek leszek, ti pedig az én népem lesztek. 

Előzmény: bethsabé (195744)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195757

A YHWH ISTEN NEVE NEM ÁBRAHÁM,IZSÁK,JÁKÓB,MÓZES ISTENÉNEK A NEVE

 

Az utóbbi két évszázadban számos olyan ásatási lelet került felfedezésre,amely a titokzatosnak

hitt YHWH tetragrammát tartalmaza. 

 

 

Már a Gilgames Eposz beszámol egy Ullu Yah nevu istenről,aki a magaslatok istene voltabban a korban.
Ezt tartalmazza a szöveg:
Az útmutatást, melyet Ur-sanábi Gilgamesnek adott, az eposz hettita nyelvű fordításában olvashatjuk, a vonatkozó töredékeket pedig Bogazköy és más hettita települések romjai közt találták meg. Ezekből a töredékekből, melyeket Johannes Friedrich - Die hethitischen Bruchstükes des Gilgamesh-Epos - rakosgatott össze, megtudhatjuk, hogy Gilgames azt az utasítást kapta, keresse meg, és kövesse „a messzi, Nagy Tenger" felé vezető „szokásos utat". Két kőoszlopot vagy útjelzőt kell fellelnie, melyek Ur- sanábi szavai szerint „mindig úti célomhoz segítenek engem". Itt el kellett kanyarodnia, [152] hogy eljusson az Itla nevű városba, melyet a hettiták az Ullu-Yah - 'ő a csúcsokról' - nevű istenüknek szenteltek.

Az ókori egyiptomiaknál ,mint holdisten az uralkodók neveiben is szerpelt:
Iah vagy Jah (ỉˁḥ) ókori egyiptomi holdisten. Neve eredetileg csak a holdat mint égitestet jelentette, később vált istenséggé,[2] majd magukba olvasztották más lunáris istenségek (Thot, Honszu).[3]
Ikonográfiája[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Ábrázolása antropomorf: álló férfialak, gyakran Honszuhoz hasonló, fején félhold vagy telihold szimbólummal, gyakran atef-koronával. Honszu oldalfürtje helyett hármas parókát visel. Thottal való azonosítása miatt íbiszfeje is lehet.[3]
Kultusza[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Már a Piramisszövegekben előfordul neve, ahol a király apjának és fivérének is nevezi.[4] Alakjának fejlődésében nagy szerepet játszhatott a kapcsolat más közel-keleti államokkal, hatással lehetett rá az akkád Szín holdisten. Kultuszának fénypontja a második átmeneti korra és a korai Újbirodalomra tehető, a bevándorló majd Egyiptomot uraló hükszoszok és az őket kiűző XVIII. dinasztia idejére. A királyi család tagjai nevében is mutatta az isten iránti elkötelezettségét: a Jahmesz (Ahmesz, Ahmosze; „Jah gyermeke” vagy „Jah megszületett”) nevet többen is viselték közülük, és Kamosze fáraó nevére („a bika megszületett”) is hatással lehetett, hogy Szín istent is említették bikaként. III. Thotmesz egyik feleségének a neve Szatiah, „Jah leánya”; ez után az idő után nincs sok nyom, mely Jah kultuszára utalna.

 

A Hettitáknál YHWH azonos volt Baállal , Asherah pedig a felesége volt. Nem véletlenül található a hettiták felett aratott győzelem megörökítésében Jahu földjének nevezve az egyiptomi Solebben található oszlop feliraton.

 

Ezt támaszta alá  Kuntillet-Ajrud feltárása amiZe‘ev Meshel nevéhez fűződik, aki 1975 és 1976 között dolgozott itt:

 

 A Hirbet el-Qôm nevű lelőhelyen sírkamrákban 

 a kamrák közti válaszfalak egyikén maradt fent a felirat, amely jelen írás másik témája.

A feliratokat, amelyekben mai elemzésünk tárgyát tisztelhetjük, bárki kényelmesen elérheti, anélkül, hogy Ariadné hiányában eltévedne a könyvtárnyi méretűvé duzzadt nemzetközi szakirodalom tételei között. A szövegek modern kiadásban kényelmesen hozzáférhetők[9], magyar fordításban pedig így hangoznak:

Kom (8):3.

1. Uriyahu[10], a falusi elöljáró[11] írta.

2. Áldott Uriyahu YHWH előtt,

3. Mert megmentette őt ellenségeitől az ő Aserája által.

4. [12]Oniyahué

5. és az ő Aserája által

6. wh (ford.: Kőszeghy Miklós)

Pythos 1.

1. Mondta [...]: Mondd meg [...]nek és Yau‘asanak és [...]: Megáldalak téged

2. a samáriai YHWH és az ő Aserája által (ford.: Kőszeghy Miklós)

 

http://www.uni-miskolc.hu/~egyhtort/cikkek/koszeghy.htm

 

1967-ben Raphael Patai volt az első történész, aki megemlítette, hogy az ókori izraeliták YHWH és Aserát is imádták.

 

George Hart KÖNYVÉBEN – „Az egyiptomi istenek és istennők szótára” – megemlíti, hogy „YAH az egyiptomiak HOLDISTENE.

 

 

William G. Dever azt mondta, hogy Jahvénak hitvese volt Asera, néhányan még azt mondják, hogy Asera Jahve felesége volt.
Forrás:
– https://www.jstor.org/stable/1357073

 

Ezt a tényt erősítette meg  a Tel Aviv-i Egyetem professzorának Herzognak sincs igaza,aki ásatások útján a Negev-sivatag környékén olyan bizonyítékokat,héber feliratokat
talált, miszerint Jehova Asterot istennő férje volt. Felfedezését  1999. október 29-én megismerte a világ a Ha´avetz Magazinnak köszönhetően,

 

Norman Walker szerint a Tetra Grammaton egyiptomi eredetű, mondván, hogy az isteni YAH név első fele az egyiptomi IH „MOND” ISTEN szóból származik, a WEH második része pedig az egyiptomi „egy” jelzőből (vö. Ikhnaten elnevezése a SUN DISC-nek „az ISTEN-EGY 16.
[Norman Walker „Jahwizmus és az isteni név YHWH, ZAW (1958): 262-265; The Tetragrammaton (west ewel, England. 1948, espcc, pp.10-14). ]

 

Philon JUDEUS  a Mózes írásainak és a próféták írásainak jó ismerője,aki az Úr Jézus földi szolgálata idején élt, a Szentírással foglakozó írásaiban egyetlen alkalommal sem említette,hogy abban a YHWH

istennévnek bármilyen formája előfordult volna. Pedig Philon Judeusnak abban a kiváltságban volt része,hogy rendelkezzen úgy a káldeus arámi, mint az abból készült Septuaginta szentírással is. Mindkét írást jól ismerte.Philon JUDEUS,aki    (Kr. e. 25/20 körül – Kr. u. 41/45 körül), élt ellenben megemlíti,hogy az ő idejében volt egy Terapeután zsidó szekta,akik Zeuszt YHWH-val azonosíytották.

 

Az ókori Káneáni panteonban YHWH a kohászat istene volt. Állítja Nissim Amzallag a Ben-Gurion

EGYETEM  bibliatanulmányi kutatója.

 

https://www.haaretz.com/archaeology/.premium.MAGAZINE-jewish-god-yahweh-originated-in-canaanite-vulcan-says-new-theory-1.5992072

 

Roger Hathaway KÖNYVÉBEN - „Isten szent neve vagy istenkáromlás?” :
„Bizonyíték van arra, hogy Jahve volt az edomita ura még ie 1400 -ban. A YHWH név legrégebbi ismert megjelenése a Szentföldön kívül Egyiptomban volt, ie 1400 körül, ahol öt másik szent névvel ellátott listákon található. A Ramszesz II (1304-1237) listán 6-szor szerepel. AmenhotepIII Amon templomában (i. E. 1417-1379) a név Seirhez (Edom) kapcsolódik. ”

 

https://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=en&u=https://muslim-apologetic-borneo.com/yahweh-a-pagan-deity-the-moon-god/&

 

Ezek komoly dolgok. Az Istenek Istene,aki előtt meghajolnak mind az istenek,megtiltotta Izrael fiainak, hogy idegen istenek neveit emlegessék.

 

2. Mózes 23:13Mindazt, amit néktek mondtam, megtartsátok, és idegen istenek nevét ne emlegessétek; ne hallassék az a te szádból.

Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195756


-Írtam már, hogy minden írásod hiteltelen. Ne próbálkozz a félrevezetéssel."

 

Nem miattad írok, nyugodj meg, hanem azok miatt, akik hisznek az Isten Szavában.

 

Te azt állítod, hogy az Egek és a Föld,amelyeket Isten teremtett nem fog elpusztulni,

csak egy Új világrend jön létre.

 

Nos ezt a Sátán hírnökei hirdetik.

 

A zsoltárok íróját a prófétálás Szent Szelleme a te és jehova papjai állításával szemben arra ihlette, hogy egyértelművé tegye ezt a kérdést. Nem az a politikai világrend tűnik el, amelyet emberek hoztak létre, hanem a teremtett Föld és az Ég,amelyet Isten teremtett.

 

Zsoltárok 102:26Régente fundáltad a földet, s az egek is a te kezednek munkája.27Azok elvesznek, de te megmaradsz; mindazok elavulnak, mint a ruha; mint az öltözetet, elváltoztatod azokat, és elváltoznak.

 

 

 

 

Előzmény: bethsabé (195751)
fhrfl Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195755

 

 

" Jelképes és szimbolikus értelemben értendő minden vers a jelenések könyvében."  — a hozzászólás első mondata, 

 

  majd a Jelenések könyvével kapcsolatban ugyanitt a befejező mondata:

 

 

" Vagy Leslie07 ezt is meghazudtolod, ami a szemed előtt van leírva?" 

 

 

Furfangos elgondolás szerintem. 

 

 

Előzmény: Józsikácska-3 (195754)
Józsikácska-3 Creative Commons License 2024.02.18 -1 2 195754

"Jelképes és szimbolikus értelemben értendő minden vers a jelenések könyvében." - Aha, "minden vers", kivéve persze a 144ezer a 7:4-ben, mi? :)

Előzmény: bethsabé (195744)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195753

 Isten a hit által fogja legyőzni a világot, a kemény nyakúakkal szemben. Az ellenállókkal szemben, az egoistákkal szemben."

 

Ezt hol olvastad, hogy az Istenek Istenének hinnie kell.

 

Nem az olyan hitetlen embereknek kéne hinnie Isten igéreteiben, mint jehova papjai

és jó magad, ahelyett, hogy a kijelentéseit fonákosítjátok.

 

A fonákosítóknak kemény üzenetett hagyott hátra János által:

 

Jelenések 22:18Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;19És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak.

 

Jelenések 20:15És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.

Előzmény: bethsabé (195750)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195752

A jelenlegi ég, Sátán világi rendszere és annak politikai felépítése, melyet ő és a démonai befolyásolnak, eltűnik."

 

Csak a politikai felépítése tűnik el a Sátán világának?

 

A gazdasági az nem?

 

Az Őrtorony Részvénytársaság részvényei és részvényesei megmaradnak?

 

Kevesen tudják jehova tanúi közül, hogy a szervezet,amit vallási szervezetnek hisznek,

csak egy üzleti vállalkozás.

 

Russel halálát követően az Őrtorony Részvénytársaság irányítói értésére adták tagjaiknak,

hogy mihez kell tartaniuk magukat:

 

    

Az Őrtorony - 1917. november 15.:


"...Tájékoztató a részvényesek számára:
"Az Őrtorony Társulat nem egy nyilvános imádatnak helyt adó vallási társaság, mint egy egyház, hanem egy üzleti vállalkozás..."

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151981890&t=9003631

 

Ennek ellenére jehova tanúi naivan azt hiszik, hogy az önkéntes adományaikat  a prédikáló szolgálatra költi el a szervezet. Az adományok csak töredék része kerül felhasználásra a szervezet működése céljából. Az adományok nagy részét a Részvénytársaság főrészvényesei átmentik különböző leányvállalatokba és azt befektetik.

 

Időpont: 2011. szeptember 13, kedd - 2011. szeptember 14, szerda

 

Fedezeti alapok, intézményi befektetők és befektetési alapokba fektető alapok gyűlnek össze ismét a British Museum-ban megtartott InvestHedge Forum 2011 [~BefektetésiAlapok Fóruma 2011] nevű rendezvényen. Több mint 350 résztvevő fogja megvitatni a hosszútávú fenntarthatóság és a fedezeti alapokba történő befektetési lehetőségeket. A témák közé tartoznak az SRI-k, a feltörekvő piacok, értékbefektetések, utódlástervezés, alternatív teljesítmény, globális macro, a jövő tehetsége és a legtöbb alfa és béta elérése.

Na ki szerepel a részvevő legnagyobb befektetők [Investors] között? Keresd meg a kakukktojást!!!

http://www.hedgefundintelligence.com/Product/13793/Previous-Events/InvestHedge-Forum-2011.html?ElementId=9679

 

Kapcsolódó cikkek:

Nem furcsa ez szerinted? Tudom, nem a te hatásköröd, de legközelebb, amikor bedobod a pénzed a ládák közül az egyikbe, gondolkodj el ezeken:

- Miért a Watchtower részvénytársaság New York, Brooklyn negyedik legnagyobb (nem állami tulajdonú) ingatlanbirtokosa?

[lásd: "Legyünk szerények!" Luxus lakásokat adnak el Jehova Tanúi New Yorkban ]

- Miért van a Watchtower-nek több mint 100 alvállalata csak New York-ban?

[lásd: http://governingbodyletters.blogspot.com/2008/10/watchtower-corporations.html ]

- Miért vannak a Watctower-nek részvényei a tőzsdén nagyvállalatokban? Miért vannak részvényeik hadiipari és olaj nagyvállalatokban?

[lásd: exjt.hu/wtwarhu.html ]

- Hogyan lehetséges, hogy már hitelkártyával is lehet adakozni a kongresszusokon?

[lásd: Pray now, pay later ]

- Ha ez az igaz vallás, amely "nem e világ része", akkor miért van szüksége ekkora vagyonra, részvényekre, befektetőkre, alvállalkozókra, tanácsadócégekre, leányvállalatokra?

- Ha a vezetőim szegénységi fogadalmat tettek, akkor hogyan lehetséges mindez? Ha ebben ennyire nyilvánvalóan hazudnak, valóban ők Isten szolgái és rájuk bízhatom az életem?

[lásd: Szegénységi fogadalom ]

- Miért a Watchtower vállalat az egyik legsikeresebb MLM szekta tuladonosa?

[lásd: Az egyik legsikeresebb MLM szekta: Jehova Tanúi]

 

https://jehovatanui.blog.hu/2011/12/14/senki_ket_urnak_nem_szolgalhat

Előzmény: bethsabé (195744)
bethsabé Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195751

 

 

-Írtam már, hogy minden írásod hiteltelen. Ne próbálkozz a félrevezetéssel.

Nálam legalábbis nincs szerencséd.

Előzmény: Leslie07 (195749)
bethsabé Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195750

 

Ebben is igazam van!! Ha ismert volt már abban a korban az a igazság, hogy Isten utálja az emberek égőáldozatként való megégetését (és szerinted ezért nem égethette meg Jefte a lányát), akkor Ábrahámnak nemcsak a fia miatt, hanem az Igazság miatt sem szabadott volna hajlandóságot (vagy ilyen nagyfokú készséget) mutatnia fia égőáldozatként való felajánlásához. Akkor az ilyen nagyfokú lojalitás törvény ellenes. 

--------

Nincs igazad, de majd "betör" téged az Isten. Olvasd csak, hogy miért nincs igazad Ábrahámmal kapcsolatban? Ábrahámnak hite volt, ami neked nincs.

-

"Isten szerinted égőáldozatként feláldozta Jefte lányát."

 

Ez hazugság! Ilyet én sohasem mondtam. Nem Isten áldozta fel Jefte lányát, hanem az apa: Jefte. Isten egyszerűen csak nem avatkozott bele, amiképpen a zsidók égetésébe sem avatkozott bele.

----

-

Igen, ezt alább elírtam, mert Jefte helyett Istent írtam. De, ez nem változtat azon a nézőpontodon, hogy olyat állítasz, ami nem történt meg. Jefte lánya, nem lett égőáldozat.

-

Isten, soha nem kívánt emberi égőáldozatokat, ezt a múltkor le is írtam. Nincs is tovább ezen mit magyarázni, te elhiszed, hogy ez megtörtént, úgy ahogyan Te értelmezed Jefte történetét.

-

J.T és a katolikusok sem állítják ezt, sőt maga a Biblia sem.

 

 

----

Ábrahám viszont helyesen cselekedett, mert Tőle származott  Izrael nemzete, hit által.

Minden nemzetség általa lett Istentől megáldva.

A lényeg: Hit által. Minden a hit által lesz Istennél. A hit a lényeg, a pontos hit. A pontos értelmezés szerint, hogy megismerjék Istent az emberek a hit által. Az örök élet a pontos hiten és az igazságon múlik.J n 17,3 Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.

-

Hit és hiszékenység nem ugyan az. 

-
Mózes I. könyve 12. rész

1. És monda az Úr Ábrámnak: Eredj ki a te földedből, és a te rokonságod közül, és a te atyádnak házából, a földre, a melyet én mutatok néked.

2. És nagy nemzetté tészlek, és megáldalak téged, és felmagasztalom a te nevedet, és áldás leszesz.

3. És megáldom azokat, a kik téged áldanak, és a ki téged átkoz, megátkozom azt: és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei.

-

Ábrahám hite nélkül Jézus sem születhetett volna meg. Próbára kellett Istennek tennie Ábrahámot.

---

Zsid 11,17 Hit által áldozta meg Ábrahám Izsákot, próbára tétetvén, és az egyszülöttet vitte áldozatul, ő, ki az ígéreteket nyerte,

Te erre nem lettél volna képes, mert testi ember vagy. Isten a hit által fogja legyőzni a világot, a kemény nyakúakkal szemben. Az ellenállókkal szemben, az egoistákkal szemben.

Ezért felesleges neked hadakoznod az igazsággal Istennel szemben, mert a cserépedénynek nem lehet igaza.

 

 

Előzmény: Ayrton64,5 (195743)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195749

Isten a földet soha nem pusztítaná el, mert meg van írva, hogy az igazak örökli a földet és mindvégig rajta lakoznak. Zsoltárok:37

De el fogja pusztítani, hisz  Ő maga jelentette ki szent prófétája által:

Ésaiás 24:1Ímé az Úr megüresíti a földet és elpusztítja azt, és elfordítja színét és elszéleszti lakóit!

Náhum 1:5A hegyek reszketnek előtte, és a halmok szétmállanak. Tekintetétől megrendül a föld, és a világ, és minden, ami rajta él.6Ki állhatna meg haragja előtt, és ki birhatná ki búsulásának tüzét? Heve szétfoly, mint a láng, és a kőszálak is szétporlanak tőle.

Az általad idézett zsoltárok is csupán azt ígéri meg, hogy addig élnek az igazak ezen a régi Földön, amíg annak véget nem vet az Úr Isten.

A félművelt jehova papjai, akik Abaddontól vették a "bölcsességet", nem fogták fel, hogy mi a mindvégig kifejezés értelme. A végig azt jelenti, hogy a végig, nem pedig azt hogy végtelenségig.

Előzmény: bethsabé (195744)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195748

Az új ég, Jézus Krisztus királyságát és az ezeréves uralmát jelenti, amely helyre állítja majd a paradicsomi állapotokat, azt az állapotot, ami a bűn előtt létezett."

 

Ebben sincs igazad.

 

Ezt a maszlagot, amit bemásoltál jehova papjai írásaiból még csak végig sem gondoltad, mielőtt bemásoltad. 

 

Az Új ég és az Új Föld megteremtésére az ezeréves királyság után kerül majd sor.

 

Miután elteleik az ezer esztendő, még akkor lesz kiengedve a Sátán az abüsszosz helyéről, ahonnan jehova papjaival együtt királyodat Abaddont is várod. Mit keresnem a Sátán az Új Földön, nem magyaráznád el? Hisz azt állítod, hogy az ezer éves királyság lesz az Új Föld.

 

Jelenések 20:7És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából.8És kimegy, hogy elhitesse a föld négy szegletén lévő népeket, a Gógot és a Magógot, hogy egybegyűjtse őket háborúra, akiknek száma, mint a tenger fövenye.9És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat.10És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.

Előzmény: bethsabé (195744)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 195747

Új ég és új föld ebben az értelemben azt jelenti, hogy a világon a jelenlegi politikai rendszer mint "ég"összeomlik,"

 

Ezt az illuminátusok találták ki, tőlük vették át jehova papjai.

 

Mi köze van a földi politikai rendszereknek az egekhez?

 

Nem a földön tevékenykednek ezek a rendszerek?

 

Már megint fonákosított jehova papi tant terjesztesz,anélkül, hogy fogalmad lenne

róla, hogy mit másoltál be.

 

A régi Egek  és a régi Föld a végítélet idejéig marad meg.

 

Ezt az Úr Jézus a tanítványoknak értésére adta.

 

Péter pedig hűen megőrizte az Úr tanítását.

 

2. Péter 3:5Mert kész-akarva nem tudják azt, hogy egek régtől fogva voltak, és föld, mely vízből és víz által állott elő az Isten szavára;6Amelyek által az akkori világ vízzel elboríttatván elveszett:7A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.8Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.9Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.10Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, amikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek.11Mivelhogy azért mindezek felbomlanak, milyeneknek kell lennetek néktek szent életben és kegyességben,12Akik várjátok és sóvárogjátok az Isten napjának eljövetelét, amelyért az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak!

 

Te és jehova papjai a Kísértőtől elsajátítottátok a fonákosítás tudományát.

 

Az ilyenek miatt teszi a Teremtő Isten égő tűztengerré a Földet., hogy az elvetemült hazugsággyártókat végleg elhallgattassa, tanítómesterükkel a Sátánnal együtt.

 

 

 

Előzmény: bethsabé (195744)
Ayrton64,5 Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195746

"A készítmény, pedig ne szóljon vissza a készítőjének, hogy miért csináltál engem így!" - Ha van bennem halhatalan lélek, ami egy örökkévalóságon keresztül valahogy büntetve lesz, akkor ez az idézet egy komoly indok, hogy fogjam a pofám. Ha viszont (JT tanítása szerint) ilyen halhatatlan lelkem nincs, tehát nem szenvedhetek örökké, akkor miért nem szólhatok vissza a Teremtőmnek, ha ez a meggyőződésem? Neked mint szellemi embernek kéne a legjobban tudnod, hogy csak az örökkévalóság a fontos, nem pedig az ideig-óráig tartó dolgok. JT tanítása szerint a gonoszok, akik elpusztulnak, nem fognak örökké szenvedni, hanem visszakerülnek abba a NEMLÉTBE, ahol születésük előtt voltak. És ez olyan rossz volt?

 

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Verstar-verstar-otven-kolto-osszes-verse-2/kosztolanyi-dezso-19890/szamadas-1935-1A3B6/enek-a-semmirol-1A590/ 

Előzmény: bethsabé (195742)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195745

Fogalmad sincs, hogy mit jelentenek ezek a szavak. Egy testi ember ezeket nem értheti meg és fel sem foghatja a jelentésüket."

 

Te sem érted,hisz tagadod az ember szellemének és  a lelkének a létezését.

Azt vallod jehova papjaival együtt, hogy az embernek Isten szellemet sem lelket nem alkotott,

csak testet. 

 

 

Ezt írják az ember lelkét és a szellemét tagadó jehova papjai egyik kiadványukban:

 

 

MI JUT eszedbe, ha a „lélek” és a „szellem” kifejezést hallod? Sokan hisznek abban, hogy ezek a szavak valamiféle láthatatlan és halhatatlan részünkre utalnak. Úgy vélik, hogy amikor valaki meghal, ez a láthatatlan része elhagyja a testét, és tovább él. Mivel ez a nézet annyira elterjedt, sokan csodálkoznak, amikor megtudják, hogy a Biblia egyáltalán nem ezt tanítja."

 

https://www.jw.org/hu/konyvtar/konyvek/biblia-tanitasa/mit-jelent-a-lelek-es-a-szellem-kifejezes/

 

De igazat írnak-e jehova papjai az ember lelkével és az ember szellemével kapcsolatban?A Szentírásból megtudhatjuk, hogy jehova papjai hazudnak és ellentmondanak az Igaz Isten Szavának.

 

Izrael Istene kijelentette Zakariás próféta által, hogy az ember kebelébe Ő szellemet alkotott:

 

Zakariás 12:1 Az Úr Igéjének terhe Izrael ellen. Így szól az Úr, aki az egeket kiterjesztette, a földet fundálta, és az ember kebelébe szellemet alkotott:

 

Így lett a Teremtő Isten Khrisztosz, minden test szellemének Istene.

 

4. Mózes 16:22 Ők pedig arcukra borulának, és mondának: Isten, minden test szellemének Istene! Nem egy férfiú vétkezett-é, és az egész gyülekezetre haragszol-é?

 

Majd Jeremiás prófétánál olvasunk a lélek teremtéséről:

 

Jeremiás 38:16És megesküvék Sedékiás király Jeremiásnak titkon, mondván: Él az Úr, aki teremtette nékünk e lelket, hogy nem öllek meg és nem adlak azoknak az embereknek kezébe, akik keresik a te lelkedet!

 

Az Ószövetség prófétái ellentétben jehova papjaival nem tagadták, hogy az ember

test lélek és szellem.

 

De mit tanított az Úr Jézus?

 

Az Úr Jézus azt hirdette tanítványainak, hogy a test halála után a lélek tovább él.

 

Máté 10:28És ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, aki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.

 

 

A Khrisztosz Isten apostolai az ember testéről, lelkéről és szelleméről tanuskodtak:

 

1.Thess.5:23. Maga pedig a békesség Istene szenteljen meg titeket egész végig, és egész valótok: a szellem s a lélek és a test, kifogástalanul őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére,

 

Nem a test az élő lélek, hanem a testben van élő lélek. Isten a test élő lelkeivel kötött szövetséget:

 

1.Mózes 9:"A felhőkben lesz tehát a szivárvány s én látni fogom s megemlékezem arról az örök szövetségről, mely az Isten s a földön lévő minden testnek minden élő lelke között létrejött.

 

Álljunk ellent jehova papjai hazugságainak és ragaszkodjunk az igaz Isten Szavához!

 

Jób 12:Akinek kezében van minden élőnek lelke és minden ember testének szelleme.

 

Jób írása kizárja azt a lehetőséget, hogy a szellem a léleknek csak egyik aspektusa lenne.

 

A Szentírás azt tanítja, hogy Isten az embernek a saját képére és hasonlatosságára

lelket és szellemet  TEREMTETT, majd hústestet, a léleknek és a szellemnek.

 

A szellem az,aminek újjá kell születnie ,mert az a Halál hatalmába került az Édenben 

az engedetlenség napján.

 

Aki tagadja az ember szellemének a létezését, az az ember szellemének a Halálból az Életbe 

való újjászületését is tagadja. Pontosan ezt teszik jehova papjai a saját kárukra.

Előzmény: bethsabé (195742)
bethsabé Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195744

Jel 21 pedig  János leirja hogy  látott uj eget és uj földet, mert az első ég és az első föld elmult, az Uj Jeruzsálem pedig erre az uj földre fog leszállni.

----------------

-Jelképes és szimbolikus értelemben értendő minden vers a jelenések könyvében.

Csak a szellemi emberek érthetik ezt meg, a testik nem, mert ellene állnak az igazságnak és Isten igazságos döntésének. A testiek maguk akarják megmondani azáltal, hogy elferdítik az írásokat, hogy mi legyen a jövőben. Úgy akarják a leírtakat értelmezni, hogy nekik jó legyen minden szempontból, és nem érdekli nagy Babilont, hogy Istennek mi a szándéka, csak az érdekli őket, hogy milyen dogmát találtak ki több száz évvel ezelőtt a Biblián kívül és azt kell szajkózni ezerrel a hamis gyülekezetekben. Több ezer éve.

-

-

Új ég és új föld ebben az értelemben azt jelenti, hogy a világon a jelenlegi politikai rendszer mint "ég"összeomlik, mert Jézus Krisztus van kijelölve a Királyok Királyának és az Uraknak Urának. Övé a hatalom. Isten megengedte, hogy az emberek uralkodjanak egymás felett, egy viszonylagos ideig. Az Isten által meghatározott idő lejárt, most már Jézus uralkodik egy kis ideig az ellenségei között, amíg trónra nem ül véglegesen az ezer év alatt.

-

Ezt mondja Isten, Jézusról a zsoltárban.
Zsoltárok könyve 110. rész

1. Dávidé; zsoltár.
Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá.

2. A te hatalmad pálczáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!

-

Az új ég, Jézus Krisztus királyságát és az ezeréves uralmát jelenti, amely helyre állítja majd a paradicsomi állapotokat, azt az állapotot, ami a bűn előtt létezett. Az új "föld" vagyis az emberek tökéletes állapotra jutnak Jézus Krisztus vezetésével és a 144000 uralkodásával  az ezer év alatt. Az új emberi társadalom, a Sátán nélkül.

----

A jelenlegi ég, Sátán világi rendszere és annak politikai felépítése, melyet ő és a démonai befolyásolnak, eltűnik. A gonosz, lázadó emberiség is a múlté lesz. Helyébe egy új ég és egy új föld lép, vagyis egy új földi társadalom, amely felett egy új égi kormányzat, Isten Királysága uralkodik. 

-

Ma Isten királyságát egy testi ember sem szeretné, és nem is várja. Ha várná, akkor ezt nem kellene most megmagyaráznom, hogy miről szól az új ég és az új föld. 

-

Isten a földet soha nem pusztítaná el, mert meg van írva, hogy az igazak örökli a földet és mindvégig rajta lakoznak. Zsoltárok:37

A föld mint bolygó, soha nem pusztul el, hanem megáll mindörökké.

Zsolt 104,5 Ő fundálta a földet az ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké.

-

Az új ég Jézus Krisztus uralma, vagyis Isten királyságát jelenti. 

Az új föld, pedig azokat az alázatos szívű embereket jelenti, akik örökké élhetnek a paradicsomi földön. Vagyis a gonoszok nélküli társadalmat jelenti a földön. 

-

 

Uj Jeruzsálem pedig erre az uj földre fog leszállni.

----------------

Ez jelképesen van leírva, mert az új Jeruzsálem Jézus és a 144000, vagyis Jézus Krisztus menyasszonyát jelenti. Nem azt amit hiszel, hogy Isten leereszkedik majd ezer év után a pusztán hagyott földre, megmenekült emberekkel, emberi formában egy városban, és örökre majd a földön fognak együtt élni Istennel.

-

Nem is értem, hogy miért nem az igazságot keresed, és miért a mesékhez hajtod oda a füledet? 

-

Te azt képzeled, hogy ez a Sátáni rendszer állandóan jelen fog lenni a földön? És ezt csak úgy lehet megakadályozni, hogy Isten elpusztítja a földet és az eget, mert az elromlott, mint egy mosógép, és majd újat csinál? Nem inkább az emberek lettek romlottak és erkölcstelenek? Nem a romlott emberek írmagját kell a földről kiirtania Istennek és a kárhozatba küldeni, ahonnan nincs második feltámadás? Nem inkább a gonosz embereket fogja a földről kivágni, mint ahogyan az le is van írva? 

-

Zsolt 37,34 Várjad az Urat, őrizd meg az ő útját; és fölmagasztal téged, hogy örököld a földet; és meglátod, a mikor kiirtatnak a gonoszok.

-

Mindenki itt a földön fogja túlélni armageddont, ha méltó az örök élethez. Soha nem fog pusztán maradni a föld ezer évig. Ez a biblia megcsúfolása és kifordítása azoktól, akik semmit sem értenek, hanem emberek dogmáit követik. Hol ír a Jelenések könyve olyat, hogy ezer évig puszta lesz a föld? 

És akkor ezzel a verssel mi van, hogyan kell érteni? Zsolt 37,29 Félre rakjuk, mert zavar az elképzelésedben, és a másokéban is?

 

--

Zsolt 37,29 Az igazak öröklik a földet, és mindvégig rajta lakoznak.

-

Ezt iktassuk verset iktassuk ki, mert a nagy Babiloniak úgy gondolják, hogy ez nem lényeges, mert a zsoltáríró csak úgy beleírta? Mert a zsoltáríró csakúgy elmerengett magában? Mint ahogyan a Józsikácska azt állítja, hogy a halottak nem is halnak meg, mert nem igaz a Prédikátor írása? Csak elmerengett magában és smafu, hagyjuk ki, mert egy nagy Babilonista jobban tudja, mint maga az Isten, hogy mit is akar az Isten az emberiséggel? Mi is a terve velük?

 

-

Préd 9,7 Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak, és azoknak semmi jutalmok nincs többé; mivelhogy emlékezetök elfelejtetett.

-

Józsikácska ezt írja Istennel szemben:

2012.10.12. 19:43 | Ping-Pong 

"Végül, a seol lakóiról azt írják, hogy beszélgetnek egymással, például erkölcsi ítéletet mondanak ki az újonnan érkezők felett. (Ézs 14:9-20; 44:23; Ez 32:21). SEMMI KÉTSÉGÜNK SEM LEHET AFELŐL, hogy a Biblia szerint halálunk után öntudatunknál maradunk és NEM KERÜLÜNK A HALÁLALVÁS állapotába, ahogyan „Jehova Tanúi” és a „Hetednapi Adventisták” állítják."

----

Olvasod? Azt írja Józsikácska, hogy a seol lakói beszélgetnek egymással. Hogy lehet beszélgetni egymással a halottaknak, ha Isten a szellemét visszaveszi a halottaktól és azokban nincs életerő?

Csak úgy lehet beszélgetni, hogy az embernek van egy agya, ami mindent irányít és vér folyik az ereiben, ami az életet  tartja fenn.

-

Azt írja, hogy nem kerülünk halálalvásba. Akkor Jézus hazudott? Akkor Lázárra miért mondta, hogy nem halt meg csak elaludt. 

-

Azért, mert Jézus az, aki a halottakat feltámasztja majd az ezer év alatt az Új Földre az Ő Új Égi kormányzata alatt, s lehetőséget kapnak az új könyvtekercsekben leírtak betartására. 

-

 

Jel 20,12 És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, a mely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, a mik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint.

---

Az élet könyve "nyittaték" meg az ezer év alatt és azt kell mindenkinek betartani, és abból lesz mindenki megítélve.

-

Vagy Leslie07 ezt is meghazudtolod, ami a szemed előtt van leírva?

 

 

Előzmény: llang-ilang (195740)
Ayrton64,5 Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195743

"Isten szerinted égőáldozatként feláldozta Jefte lányát."

 

Ez hazugság! Ilyet én sohasem mondtam. Nem Isten áldozta fel Jefte lányát, hanem az apa: Jefte. Isten egyszerűen csak nem avatkozott bele, amiképpen a zsidók égetésébe sem avatkozott bele.

 

" Lehetőséged lett volna a szellemi dolgokra is Istentől, de az nem kellett neked, mert ugatott a kutya a kapuban ..."

 

Ez sem igaz. A "lehetőséget" ki is használtam, csak közben nem tetszett, ha a kapuban ugat egy kutya, ami aztán az összes utcabeli kutyát felmérgesíti és gyakorlatilag az egész utca összes kutyája úgy ugat, hogy nyugodtan beszélgetni lehetetlen. Ettől aztán az utcabeliek is idegesek, ellenségesek lesznek és mindenki elbúj a házában. Így aztán a "prédikáló szolgálat" teljesen fölösleges, sőt káros.

 

"És Ábrahám sem védte meg a fiát, na még ilyet, milyen apa az ilyen ..."

 

Ebben is igazam van!! Ha ismert volt már abban a korban az a igazság, hogy Isten utálja az emberek égőáldozatként való megégetését (és szerinted ezért nem égethette meg Jefte a lányát), akkor Ábrahámnak nemcsak a fia miatt, hanem az Igazság miatt sem szabadott volna hajlandóságot (vagy ilyen nagyfokú készséget) mutatnia fia égőáldozatként való felajánlásához. Akkor az ilyen nagyfokú lojalitás törvény ellenes. Emlékszem, mikor a sofőrigazolványom vizsgáját csináltam. Beült mellém egy rendőr, irányított jobbra-balra aztán hirtelen azt mondta, álljak meg, mert ő ki akart szállni. Én nem álltam meg, mert az utca elején a "megállni tilos" tábla volt kitéve. Hiába mondja a rendőr, vagy akár a törvénynek alkotója, hogy álljak meg, a helyes válasz: nem teljesíteni ezt a kérést. És be s van fejezve. Több duma nincs. És hiába Isten mondta Ábrahámnak, ha Isten ilyesmit utál, és törvénytelennek ítél, akkor Isten sem szegheti meg a saját törvényét. Ha ugyanis Isten bármikor megszegheti a törvényét, akkor a JT által tanított vitakérdés lerendezése is teljesen érvénytelen, sőt fölösleges. Hiszen a vitakérdés lerendezése azért tart ilyen sokáig, mert Isten úgy akarja Sátánt elpusztítani, hogy közben a saját törvényeit nem szegheti meg. Ha megszeghetné, akkor mondhatta volna: pardon, rossz volt a teremtés, megszüntetem az össze élőlényt, angyalt, Sátánt, stb. és hipp-hopp csinálok egy új teremtést és nem szenved senki.

 

 

Előzmény: bethsabé (195742)
bethsabé Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195742

 Mindig csak ezek az általános nagy szavak! Ilyen jól hangzó "politikai" lózungok, hogy a "szombat ura" - röhely!!! 

--

Neked azért röhej, mert testi ember vagy!

---

Én viszont mindig elmondom, hogyha nem értesz a szellemi érveléshez, akkor minek erőlteted, amikor nem tudod, hogy miről beszélt Jézus. Jézus a szombatnak is az Ura, vagyis az ezer év az  a szombat, amikor minden újjá lesz teremtve.

-

- Vagy nem olvastátok a törvényben, hogy szombaton a papok a templomban megszegik a szombatot, mégsem vétkeznek? Igen, a papok még szombaton is ténykedtek, hiszen le kellett vágniuk az állatokat, és el kellett végezniük az állatáldozatokhoz szükséges egyéb templomi munkákat. De én mondom nektek, mondja Jézus, hogy a templomnál is nagyobb van itt. 

-

A templomnál, vagyis az emberi szokásoknál is nagyobb volt Jézus. Már közöttük volt Jézus személyében az Isten országa.

-

A farizeusokat intvén, Jézus így folytatja: Ha pedig értenétek, mit jelent ez: Irgalmasságot akarok, nem áldozatot’, nem ítéltétek volna el azokat, akik nem vétkeztek. Majd így zárja fejtegetését: Mert az Emberfia ura a szombatnak.

-------

Fogalmad sincs, hogy mit jelentenek ezek a szavak. Egy testi ember ezeket nem értheti meg és fel sem foghatja a jelentésüket.

-----------------------------------------------------------------------

 

Írod, hogy a másik díszpéldány vers:

 

 1Jn 2,15 Ne szeressétek a világot, se azokat, a mik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete.

 -

 

Miért nem érted meg, hogy te testi ember vagy, aki a világot szereti és semmi közöd sincs Jézus Krisztushoz és az Istenhez!?

 

Miért csapod be magad, mintha lenne közöd Jézushoz, vagy akár az Istenhez? 

 

Miért nem érted meg, hogy a szombat tartás a testi Izrael törvénye volt, és nem a szellemi Izraelé? 

 

Azért nem érted meg, mert nyakas vagy. A páncélon, pedig nem tud áttörni Isten igazsága.

 --------------

 

Szereted a világot, mert semmit sem tagadsz meg magadtól és a családodtól amit a világ neked ad. (karácsony, születésnap, stb)

Szereted a világot, mert elveszed a jót Istentől, mert mindent ő teremtett az embereknek, de kételkedsz az ezeréves uralmában. 

--

Azért vagy testi, mert a kézzel fogható dolgokhoz és a prímszámokhoz ragaszkodsz. Amit a világ a számodra nyújt azért kinyújtod a kezed. Lehetőséged lett volna a szellemi dolgokra is Istentől, de az nem kellett neked, mert ugatott a kutya a kapuban és az milyen zavaró már. Milyen zavaró volt a sok hülyeséget Istenről megtanulnod, nem igaz? Mindig neked van igazad  és nem Istennek, ezt is tudjuk. 

Isten szerinted égőáldozatként feláldozta Jefte lányát. Pfujj! És Ábrahám sem védte meg a fiát, na még ilyet, milyen apa az ilyen, és csúnya Isten nem igaz? És elpusztított egy világot az özönvíz által, arról meg ne is beszéljünk, mert ebben az Istenben nincsen szív! Nem igaz?

-Ezeket csak a testi ember mondja. 

 

Istené a világ és a föld és azt tesz vele amit akar,  és azt tesz az emberrel, amit akar, és úgy formálja az embert, mint a cserépedényt, és összetöri ha akarja.  A készítmény, pedig ne szóljon vissza a készítőjének, hogy miért csináltál engem így! Mert nem az ember teremtette meg az Istent, hanem Isten az embert.

-

Rm 9,20 Sőt inkább kicsoda vagy te óh ember, hogy versengsz az Istennel? Avagy mondja-é a készítmény a készítőnek: Miért csináltál engem így?

 

Előzmény: Ayrton64,5 (195730)
llang-ilang Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195741

"Én is nagyon útálom azt a fajta érvelést, amikor az ellenfeled részletesen kifejti a véleményét, te még egy többféleképpen értelmezhető bibliai idézetet odavetsz. Mint pl. ezt: "Jézus a szombatnak is ura....Jézus miért nem mondta ki világosan, hogy "megfeszítésem után, már nem kell a szombatot ünnepelni...

Mert mindig ez a homályos fogamazás! "

 

 

Szerintem az hogy Jézus a szombatnak ura-ez nem egy homályos többféleképpen értelmezhető mondat, épp elenkezőleg: Ő mint teremtő a nyugalomnap szerzője, ura. Ennyi.

 

Hogy pedig nem mondott semmit arrol hogy megfeszitése után már nem köll ünnepelni....nem tudom mit kéne kezdeni. Van valami dolgunk azzal kapcsolatosan amit Jézus NEM mondott? Nincs. Mindig a legutolsó utasitás van érvényben, vissza nem vonták soha és a tanitványok is ehhez igazodtak.

Amit Jézus nem mondott azt mégse tehették...

 

 

 

Előzmény: Ayrton64,5 (195730)
llang-ilang Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195740

folyt: "Viszont az értelmezésedbe már igen, mert nem értesz egyet azzal, hogy lesznek akik a (144000) a mennyekbe jutnak és lesznek, akik a földön fognak örökké élni."

 

Egyszerre csak egy problémát probálok leküzdeni.

Tul képp ez lényegtelen részletkérdés. Isten azt mondja hogy "mindent ujjá teszek",  Jel 21 pedig  János leirja hogy  látott uj eget és uj földet, mert az első ég és az első föld elmult, az Uj Jeruzsálem pedig erre az uj földre fog leszállni.

Előzmény: llang-ilang (195738)
fhrfl Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195739

" Ha valaki az Ó Szövetség alatt szombaton fát szedegetett, akkor azt halálra kellett kövezni."

 

 

 

Ez nem általában mindenkiről, hanem egy konkrét esetről szólt. 

Mózesék nem tudták, hogy mitévők legyenek. Isten elrendelte a faszedő ember kivégzését.

Isten nyilván azt is tudta, hogy miért szedegedte szombaton a fát az az ember. 

Nem látom ebben a dologban a problémát, de hát ha már Bethsabé kikiáltott testi embernek, akkor cáfolj rá, és elégedj meg azzal az érzéssel, hogy Isten igazságos, és ezt Bethsabé főmufti felé is kijelentheted.

Abból baj nem lehet, szerintem. :) 

Előzmény: llang-ilang (195736)
llang-ilang Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195738

Jn 3,16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.

 

1Tim 2,4 A ki azt akarja, hogy minden ember idvezüljön és az igazság ismeretére eljusson.

 

 

"-A János és a Pál által megírt versekbe biztosan nem lehet belekötni." 

 

 

 

Nagyon jó. Köszönöm. Ezt a 2 verset csak a korábbi mondatod miatt citáltom ide, amely igy hangzott:

 

"Ezért mondta Jézus a 144000-nek, hogy áron lettetek megvásárolva, méghozzá, drága véren."

 

Tehát?! Isten NEM csak a 144 ezerért adta fiát hanem mindenkiért, mindenkit ugy szeretett. NEM csak azt akarja hogy a 144 ezer üdvözüljön, hanem azt akarja hogy MINDEN ember. 

Ha a 2 fönti verset igaznak mondod akkor mégsem lehet igaz az hogy CSAK a 144 ezernek szólna hogy ők drága véren lettek megvásárolva. Nem csak ők, hanem MINDENKI drága véren lett megvásárolva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszont az értelmezésedbe már igen, mert nem értesz egyet azzal, hogy lesznek akik a (144000) a mennyekbe jutnak és lesznek, akik a földön fognak örökké élni.

Előzmény: bethsabé (195725)
fhrfl Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195737

" De, azért különbséget tudsz tenni a jó és a rossz között? Tudsz dönteni a jó és a rossz között?" 

 

Igen, és úgy döntöttem, hogy kegyelmet gyakorolni jó. 

 

 

" Mi köze van egy püspöknek a politikai élethez? Semmi. " 

 

Amennyiben a kegyelem gyakorlása a politika élet része, úgy Jézus Krisztus aktívan politizált. - ezt talán mégsem rónád fel Neki, és talán nem is mondod politikusnak Uradat. 

 

 

 

Előzmény: bethsabé (195722)
llang-ilang Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195736

"De, azt is olvastad, hogy Jézus a szombatnak is az ura. 

 

-

Mt 12,8 Mert a szombatnak is Ura az embernek Fia."

 

 

 

 

Igen. Hol látod itt a zavart?

Milyen ütközést látsz a szombatnapi nyugalom és a un. szellemi gondolkodásmód között? Ha te tudatosan direkt elveted a szombatot, könnyen lehet hogy ezzel azt is elveted aki a szombat Urának nevezi magát.

 

 

 

 

 

 

"Ha valaki az Ó Szövetség alatt szombaton fát szedegetett, akkor azt halálra kellett kövezni." Ez érdekes eset volt. Mégis mennyire kell bolondnak lenni hogy valaki a kihirdedetett törvény után csak azért is-dafke megmutatja hogy majd ő jobban tudja...Mit keresett egyáltalán ott ha ennyire ellene volt az örök rend?

Amugy már korábban emlitettem neked hogy az Ószövetség alatt bizony nem volt általános az ilyen megkövezés mint képzeled.

 

Előzmény: bethsabé (195726)
llang-ilang Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195735

"Ezek a versek is a 144000 felkentekről szólnak.

Péter Apostol I. levele 1. rész

2. A kik ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése szerint, a Lélek megszentelésében, engedelmességre és Jézus Krisztus vérével való meghintésre: kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen.

3. Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, a ki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szűlt minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által,

4. Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, a mely a mennyekben van fenntartva számunkra,

5. A kiket Isten hatalma őriz hit által az idvességre, a mely készen van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen."

 

 

 

 

 

 

Gondolom ez az egyedi predesztinációs hited igazolása végett idézted, de  ez hibás 

 

 


 

 

Előzmény: bethsabé (195725)
Józsikácska-3 Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195734

Raymond Franz, egykori JT vezető testületi tagja ezt írja: 

 

„Sokaknak, és különösen Jehova Tanúinak az a szó, hogy politikai, valami eredendően rosszat jelent. A megvesztegethető politikusok az évszázadokon át hozzájárultak a kifejezés manapság gyakori, szégyenteljes árnyalatához. Ugyanezt azonban el lehet mondani például olyan szavakról is, mint az "áhitatos", amely néhány vallásos egyén képmutatásának köszönhetően gyakran az álszentség és hamis kegyesség látszatát kelti. Ennek ellenére az "áhitatos" szó valóban összefügg az Isten iránti igazlelkű tisztelettel és őszinte odaadással; ez az alapvető értelme. Ehhez hasonloan a "politikai" szónak is van alapdefiniciója:

  •     "A kormány, vagy közigazgatás szilárd, vagy szabályszerű rendszere; a polgári kormányhoz és annak közigazgatásához kapcsolódó; az államvezetésben és a nemzet ügyeinek irányításában részt vevő; a nemzethez vagy államhoz, a nemzetekhez vagy államokhoz tarztozó, a polgáritól vagy helyhatóságitól eltérő; a politikáról vagy kormányzásról értekező; lásd politikai pártok.

Tudtam, hogy a "politikai" szó, akárcsak a "politika", a görög polis szóból ered, amely egyszeruen várost jelent. A görög polites szó polgárt jelentett, és a politikos melléknévnek (amiből a politikai szo ered)  "polgári, állami" volt a jelentése. Az angol (és a magyar nyelv is) a latinból vette át ezeket a szavakat, és a latin politia  kifejezés egyszerűen "polgárságot, kormányzatot, igazgatást" jelent. Ugyanebből az alapszóból ered például a sok nyelvben különböző formákban megtalálható "police" (rendőrség) szó is.

 

A kormány a szó ilyen alapértelmében nyilvánvalóan politikai. A föld minden kormánya politikai egység; egy bizonyos kormányformába szervezett emberek alkotják az "politikai egységet" (a görög politeia szóból). Bármilyen ország polgárának lenni, azt jelenti, hogy egy ilyen, politikai állam tagjai vagyunk, élvezve ennek a tagságnak az előnyeit és vállalva az ezzel járó felelősséget. Annak mértéke, mennyire rendeli magát alá az ember az ilyen politikai állam követelményeinek, eltérő lehet; de az tagság attól még mindig valóság marad.”

Előzmény: Józsikácska-3 (195731)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 195733

2Kor 5,19 Minthogy az Isten volt az, a ki Krisztusban megbékéltette magával a világotnem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek ígéjét.

-

A pirossal írt rész azt írja le, hogy a választottakra lett bízva az Isten igéjének a prédikálása az első században. És ma is."

 

Az OKÉ, hogy a Khrisztosz Isten választottaira bízta a békéltetésnek Ígéjét. De mi köze van a Khrisztosz Istent megvető jehova papjainak és neked azokhoz,akiket ő kiválasztott magának?

 

Ti elvetve a Khrisztosz Istent egy teremtményt választottatok magatoknak jézusul

és királyul -  mégpedig az alvilág legmélyéről - Abaddon személyében.

 

Idézem jehova tanúi szervezetének egyik kiadványát:

 

20 A kereszténység papsága ahelyett, hogy bejelentette volna Isten eljövendő Királyságát, azt választotta, hogy kitart Sátán világa mellett. Nem akarja, hogy bármi köze is legyen a sáskahadhoz és annak Királyához, akivel kapcsolatban János megjegyzi: „Egy király van felettük, a mélység angyala. A neve héberül Abaddon [jelentése: ’pusztulás’], görögül pedig az Apollüón [jelentése: ’pusztító’] nevet viseli” (Jelenések 9:11)). Jézus mint „a mélység angyala” és mint „Pusztító” valóban csapásszerű jajt bocsátott a kereszténységre. De még más is következik!

 

https://www.jw.org/hu/konyvtar/konyvek/A-Jelen%C3%A9sek-nagyszer%C5%B1-cs%C3%BAcspontja-k%C3%B6zel/Az-els%C5%91-jaj-S%C3%A1sk%C3%A1k/

 

/"Jelenések Nagyszerű Csúcspontja Közel" 22. fejezet 20. bekezdés./

 

Te az alvilág anygalát Abaddont képviseled jehova papjaival együtt?

 

Mi közösséged lehetná hát a Khrisztosz Istennel a Megváltóval?

Előzmény: bethsabé (195042)
Leslie07 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195732

Jézus miért nem mondta ki világosan, hogy "megfeszítésem után, már nem kell a szombatot ünnepelni, sőt még a zsidóknak sem kötelező"? 

 

Már megfeszítése előtt megtette, amikor utalt arra, hogy a papok még a régi szövetség törvénye

idején mentesültek a szombat rontás bűne alól.

 

Azzal, hogy utalt rá, hogy Ő a szombatnak is Ura, jelezte a farizeusok felé, hogy maga a törvényhozó van itt. Az Új Szövetség Törvénye hangsúlyozása alkalmával, nem adott utasítást arra, hogy   követőinek - akiket az Új Szövetség törvénye alá helyezett - tartani a szombatot. Feltámadása után sem adott ilyen utasítást a tanítványainak. Így ez a kérdés egyértelműen tisztázva lett. Arról sem olvasunk az Apostolok Cselekedetei-ben , hogy a Szentszellem utasította volna a tanítványokat a szombat megünneplésére. 

 

Előzmény: Ayrton64,5 (195730)
Józsikácska-3 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195731

Olvasd el: 1Jn 2:15-16 Isten szereti a világot – mi ne szeressük?

Egyébként Jézus soha nem mondott olyat, hogy "nem része" a világnak, ez is egy félrefordítás az ÚVF-ben (εκ του κοσμου, helyesen: "nem e világból valóak"). Sőt, az ellenkezőjét épphogy mondta: "Nem azt kérem tőled, hogy vedd ki őket a világból..." (Jn 17:15)

Az Őrtorony aligha tudná a Bibliából "bebizonyítani", hogy a világi politikába való "beavatkozás" (?) az csakugyan "paráználkodásnak" minősül. Például a Szentírás egyáltalán nem ilyen pesszimista, elítélő módon beszél a világi hatalomról, lásd János 17:15, 19:11, Róma 13:1-7, 1Tim 2:1-2, 1Péter 2:13-14, ugyan miért kéne alapértelmezésként elfogadnom, hogy az Egyház és a világi hatalom együttműködése elítélendő a Szentírás szerint? Mert a Biblia beszél elítélően bizonyos uralkodók, vagy államhatalmak egyes, konkrét elítélendő cselekményeiről, de olyat én sehol nem olvastam, hogy maga az államhatalom, mint olyan, és a közügyekkel való foglalkozás elítélést érdemlő cselekedetnek lenne ítélve.

 

A lényeg ez: feladatunk nem evilág szerint, de evilágban élni, és hatni a környezetünkre (Mt 5:13-14, Jn 17:15, Fil 2:15).

 

Ami a hatalomhoz való hozzáállást illeti, minden hatalom Istentől van (Róm 13:1-7, 1Pt 2:13-14), és - optimális esetben - a közigazgatás feladatait ellátók istenadta funkciót töltenek be istenadta tehetséggel. Istennek való alárendeltségben, a közjó érdekében, a nép pedig a jó kormányzatért Istennek ad hálát. (Ez nem naiv vágyálom, voltak idők, amikor a királyok „Isten kegyelméből" voltak azok, akik voltak, és akiket egyszerű prédikátorok megfeddhettek, ha elfeledkeztek a Királyok királyáról.) Manapság sok vezető funkcióba került ember a tehetségével és a helyzetével nem Istent, nem országát, hanem önmagát szolgálja.

 

Bár mennyei állampolgárok is vagyunk (Fil 3:20, Ef 2:19), kötelességünk a társadalmi rendért és igazságosságért imádkozni, és életvitelünkkel is küzdeni érte (1Tim 2:1-2, Tit 3:1-2). Ha az apostol ezt a hozzáállást követelte a pogány Római Birodalom idején, akkor a mai demokráciák korában sem lehet más a hozzáállásunk. Ha evilági feladatunk, talentumunk a közigazgatásba hív, és a fennálló rendszer sem keresztényellenes diktatúra, akkor Isten nevében és lelkiismeretünk tisztaságához ragaszkodva (Csel 5:29) végezhetjük a dolgunkat, jótékony hatást gyakorolhatunk világunkra (Róm 16:23).

 

Igenis van különbség rendszer és rendszer között, s ezt Jehova Tanúinak kellene a legjobban tudni, hiszen ma is sok országban diszkriminálják őket - de nem mindig és mindenhol.
A újkori és legújabb kori nagy evangéliumi ébredések története mind Jézus társadalomátalakító hatalmáról szól, aki egész országrészeket ki tud szabadi-tani az ördög hatalmából és meg tud tisztítani minden fertőtől. Ilyesmire azonban mindig csak azok kaphattak és kaphatnak felhatalmazást, akik számára Jézus Krisztus maga az Úr Isten (1Kor 12:3.13, Fii 2:11, Mt 28:18).

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103852604&t=9007379

 

TTJ írja:

  • “Lefebvre érsek erőteljesen bírálta a zsinatot az „állam autonómiáját” elismerő kétértelmű szövegeiért is, amelyek valóban pontosításra szorulnak. Az állam autonóm abban az értelemben, hogy a kinyilatkoztatásból pozitíve nem lehet levezetni azokat a technikai, közigazgatási, bel- és külpolitikai módszereket, amik adott körülmények között a közjót szolgálják. Ehhez rengeteg empirikus ismeret szükséges. De az állam semmiképpen sem autonóm abban az értelemben, hogy az állam vezetőinek minden cselekedete alá van vetve Isten erkölcsi törvényeinek, hiszen minden egyes ember minden szabad akarati tettében Isten parancsaihoz (a Tízparancsolathoz) igazodni tartozik, és ez alól egyetlen ember, semmilyen minőségében sem kivétel. Ezért azt mondhatjuk, hogy a kinyilatkoztatás a politikai, állami cselekvés negatív normája: megmutatja, hogy mit nem szabad tenni az állam vezetőinek. Ez mintegy védőkorlátja az állami tevékenységeknek: nem engedélyez erkölcstelen cselekedeteket.

  • Biztos, hogy a szabadkőművesség egyik legnagyobb diadalának az állam autonómiájával kapcsolatos zsinati szöveg progresszista értelmezésének általános elfogadtatását tekintette. Eme értelmezés szerint az Egyház semmilyen módon, még negatív normáként sem szólhat bele az állami életbe, így nem képes keresztezni az állami életben a szabadkőműves tendenciák érvényesülését.

  • Mélységesen erkölcstelen — és egy katolikus ember számára elfogadhatatlan — az az elterjedt vélemény, hogy „a politika nem az erkölcsről” szól. Ez a nézet vezetett a bolsevista rendszer kegyetlenkedéseihez, a Gulágok borzalmaihoz, a tízmilliók elrontott életéhez, Drezda, Hirosima és Nagaszaki elpusztításához, és a példák szinte végtelenségig szaporíthatók… Az a politika, az az állami vezetés, amely olyan értelemben akar „autonóm” lenni, hogy figyelmen kívül hagyja az erkölcsi törvényeket, mindenképpen tömegek tragédiáját okozza — akár „demokratikus”, akár tekintélyuralmi mezben jelenik meg. Hozzá kell tennünk, hogy az erkölcsi törvények figyelembevétele csak valláserkölcsi alapon lehetséges; csődöt mondott és mindig csődöt fog mondani minden olyan kísérlet, amely Isten nélküli, úgynevezett autonóm erkölccsel próbálkozik. Ha az erkölcsi törvényeknek nincs megfelelő szankciójuk, akkor az erkölcsi törvények megtartása csak illuzórikus elgondolás. Márpedig az emberi (és politikai) cselekedetek jelentős része jogilag nem büntethető, mert egyrészt titokban történik és így jogilag nem bizonyítható, másrészt a kifelé azonnal nem megnyilvánuló, gondolati tettek, elhatározások is döntőek a későbbi külső cselekedetek létrehozása szempontjából, ámde „a belsőről nem ítél a bíró”. Hozzátehetjük: az evilági büntetések alól sok politikus a hatalmánál fogva ki tudja vonni magát, és ezért a gazságokat elkövetőknek mindig megvan a reményük, hogy ők is büntetlenül megússzák. Tehát csak az isteni igazságszolgáltatástól való félelem az adekvát szankció, vagyis korrekt, valóban közérdeket szolgáló állami politika csakis akkor lehetséges, ha az állam vezetői a kinyilatkoztatott isteni erkölcsi törvényeket cselekvésük negatív normájának tekintik.

  • A mondottak miatt nem lehet eredményes a vallási alapok nélküli iskolai erkölcstan-oktatás. Isten létére való hivatkozás és az általa adott erkölcsi törvények nélkül nem lesz nagyobb kötelező ereje az erkölcsi szabályoknak, mint az illemszabályoknak, ámde ez korántsem elég a sokszor egyéni áldozatokkal járó erkölcsi törvények megtartásához.

  • IX. Piusz pápa a „Syllabus”-ban elítélte a következő téves állítást: „Az állam minden jog forrása, senki sem korlátozza a jogait.”

  • Az állam autonómiájáról szóló — hiányosan megfogalmazott és ezért kétértelmű — zsinati szöveg lehetőséget adott számos liberális politikusnak és „progresszista” teológusnak, hogy az államot abszolút értelemben autonómnak tekintse. Ezen a szemléleten alapul „az állam és az Egyház” elválasztásának szokásos liberális értelmezése, ami azt az igényt jelenti állami részről, hogy az Egyház vonuljon ki teljesen a közéletből, ne hangoztassa a nézeteit, bármilyen intézkedéseket foganatosít is az állam (például ne tiltakozzék a liberális abortusz-politika miatt, ne emelje fel a szavát vallásellenes vagy erkölcsromboló állami televízió-műsorok esetén stb.), sőt lehetőleg ne is hangoztassa templomon kívül a nézeteit, ne szóljon bele abba, hogy az állampolgárok milyen pártra adják a szavazataikat, és mindezt röviden, demagóg módon így foglalják össze: „Az Egyház ne politizáljon.” Ez megint csak kétértelmű jelszó. Ha azt jelenti, hogy az Egyház ne szóljon bele a politika technikai részleteibe (vagyis a napi politikába), akkor ez jogos kívánalom, és nem jelent többet, mint azt, hogy az Egyház ne akarjon az állami politika pozitív normája lenni. De ha azt jelenti, hogy az Egyház ne hangoztassa azokat a krisztusi erkölcsi elveket, amik mindenkinek, tehát a politikusoknak is kötelezően követendő normák, akkor ez jogtalan beavatkozás az állam részéről az Egyház Krisztustól rendelt feladatába. Az Egyház nem mondhat le tanítói, apostoli-prófétai küldetéséről, mert ez nemcsak joga, de kötelessége is!

  • A liberális sajtó a kilencvenes évek végén meghurcolta Magyarországon a dávodi papot, aki lebeszélt egy fiatalkorú lányt az abortuszról, pedig ez a pap a legelemibb kötelességét teljesítette. A szabadkőművesek ideológiáját követő liberálisok azt szeretnék, ha az Egyház semmi olyan kérdésbe nem nyilvánítana véleményt, aminek állami vonatkozása van.

  • A minden szempontból autonómiát igénylő államok — ha nem éppen nyíltan vallásüldözők — azt szeretnék, ha az Egyház az emberek erkölcsi-világnézeti eligazítása helyett kizárólag szociális munkával foglalkozna, és így az emberek világnézeti befolyásolása állami privilégium lenne, ugyanakkor az egyházi személyek jobban és olcsóbban (sokszor ingyenesen) végeznének el bizonyos szociális munkákat. Az Egyház nem fogadhatja el ezt a koncepciót anélkül, hogy el ne árulná krisztusi küldetését, ami a világ végezetéig feladata marad.

  • Lefebvre érsek teljes joggal kritizálta az erre vonatkozó zsinati szöveget is, annak hiányossága, illetve szándékolt kétértelműsége miatt.

  • _________________________
  • CIC 747. kán. – 2. §. Az Egyház illetékes arra, hogy mindig és mindenütt erkölcsi elveket hirdessen a társadalmi renddel kapcsolatban is, továbbá hogy ítéletet mondjon bármely emberi dologról, ha az emberi személy alapvető jogai vagy a lelkek üdve megkívánja. [Erdő Péter ford.]

  • CCEO  595. kán. – 2. §. Az Egyház illetékes arra,hogy erkölcsi elveket, a társadalmi rendre vonatkozókat is, mindig és mindenütt hirdesse, továbbá, hogy ítéletet mondjon bármely emberi dologról, amennyiben az emberi személy méltósága és alapvető jogai vagy a lelkek üdvössége ezt megkívánja. [Rihmer Zoltán ford.]”
Előzmény: Ayrton64,5 (195730)
Ayrton64,5 Creative Commons License 2024.02.18 -1 1 195730

Én is nagyon útálom azt a fajta érvelést, amikor az ellenfeled részletesen kifejti a véleményét, te még egy többféleképpen értelmezhető bibliai idézetet odavetsz. Mint pl. ezt: "Jézus a szombatnak is ura". Vagy amit előbb nekem írtál: 1Jn 2,15 Ne szeressétek a világot, se azokat, a mik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete.

Jézus miért nem mondta ki világosan, hogy "megfeszítésem után, már nem kell a szombatot ünnepelni, sőt még a zsidóknak sem kötelező"? Mindig csak ezek az általános nagy szavak! Ilyen jól hangzó "politikai" lózungok, hogy a "szombat ura" - röhely!!! Valami nagy hiba van még az evangéliumokban is. Mert mindig ez a homályos fogamazás! Mintha direkt az lenne a cél, hogy ne lehessen egyértelműen értelmezni, hanem minél több áramlat, iskola keletkezzen. Szerintem Jézus érthetőbben fogalmazott, a torzítást vagy az evangélium írói okozták, vagy később "valakik", talán éppen azok a "valakik", akik ma is a jogrendszerek összekutyulásán, az emberek ellenségeskedésén élősködnek és akiket Leslie07 is emleget, akik képesek minden világos dolgot meghamisítani. 

 

Aztán a másik díszpéldány-idézet ez a "ne szeressétek a világot". Mi van ebben a felszólításban? Mit ért a szerző a "világ alatt"? Hiszen minden érzékszerveinkkel érzékelt dolog a világban van! A családtagunk, a munkahelyünk, a biciklink, a kutyánk!! - Vicces az egészben, hogy ezen a Fórumon én vagyok egyedül olyan, aki nem szereti a világot, mert még a világ létezését is megkérdőjelezem, mert lehetségenek tatom, hogy ez az egész csak egy álom.

Előzmény: bethsabé (195726)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!