Svájc a köztudatban úgy él, hogy óriási hegyek vannak és mindig rossz az idő.Ez persze igaz, de van egy másik arca is.
Ticino kantont, amit Olasz-Svájc-ként is emlegetnek, nemcsak az itt élő emberek mentalitásán látszik, hanem a táj is egyre inkább mediterrán vonásokat mutat.
Egyszerre vannak jelen az égbe nyúló kétezres hegyek és a déltengerek hangulatát idéző alpesi tavak. Minden adott egy ideális kerékpártúrához, napsütés fönt, látvány a csúcson, árak az egekben
Kicsit csalóka a dolog, mert én a túrára használt bringával mindent is csinálok. Ez esetben váz csere utáni terhelés teszt volt nagybevásárlásnak álcázva. Kicsit túltoltam, így lett 45kg a vége. Mivel már túrán is gond volt a helyhiány és most ez is rátett egy lapáttal az elvárásaimra, így két legyet egy csapásra megpróbálom megoldani így.
A titán cuccal az a baj, hogy a csavar, ami alul tartja az egész terhelést, biztosan nem bír ki annyit.
Ma átléptem a 45kg-ot, ami a csomagtartóra pakolt cuccok mennyiségét illeti.
Mivel magam is tudom, hogy általában 20-25kg a hátsó tartók teherbírása és már nagyon instabilnak éreztem, így arra gondoltam, hogy könnyítek a hátulján egy első csomagtartó+táskák kombóval.
Mivel nincs sem felnifék konzolom, sem oldalsó rögzítő szemem, így nem tudom, hogy a 30k-tól kezdődő topeak cuccokon kívül van-e valami megoldás a csomagtartó felszerelésére.
Valami ötlet? Sajnos elég korlátosak az anyagi lehetőségek, így kb 15e-ig tudok elmenni.
Igen, ismerem az említett völgyet, egyébként sok hasonló van a környéken. Azon kivül, hogy különlegesek, látványosak, szinte mindegyik kerékpáros szempontból is megérne egy expedíciós túrát, de ugye, ezekhez egy élet kevés.
Svájcban a vadkemping, bivak, meg egyéb hasonló nyalánkságok eléggé rizikósak, parázósaknak nem való :)
Egy múlt századi utam emléke jött fel az "égben lebegő falvak" láttán: San Carlo település (Val Bavona), ahol hasonló réges-régi rusztikus házak sorakoztak, amin mi is csak ámultunk.
(csak halkan jegyzem meg, hogy akkor mi is bivakoltunk kicsit lejjebb egy alkalmas helyen....:-)
A Dél-Svájcban található Malvaglia-völgy, nemcsak elképesztő természeti környezetben fekszik, az itt található rusztikus falvak, azon kívül, hogy Európa egyik legrégebbi települései, az alpesi építészet remekművei is. Még mielőtt valaki megijedne, nem városnézés lesz, egy vérbeli hegyitúra keretében feltérképeztük a környéket, az erről készült filmes dokumentációt fogadjátok szeretettel.
Cobranco: Köszi, így már megint nehezebb lett a választás. :)
Ez lenne az elvileg:
Érdekes ez a horvát vonat téma. Zágráb környékén, sőt az egész északi részen szinte minden vonaton van bicikliszállító kocsi. Találtam egy 2018-as bejegyzést valahol ahol leírták és befotózták, hogy a Split-Ogulin vonalon is van kerékpár szállító kocsi. De lehet, hogy csak nyáron. Pl. a Budapest-Zágráb vonalon is elvileg csak nyáron van.
2018-ban voltam az Isztrián, ott Pulából akartam vonattal rövidíteni, de nem lehetett. A szállásomon a tulaj nyugdíjas vasutas volt, azt mondta, hogy minden vonaton lehet(ett) bicajt szállítani, de némi telefonálgatás után kiderült, hogy mióta nyugdíjba ment ez változott. Viszont a horvát vasutak oldala szerint mostmár a Pula-Buzet vonalon is van bicajszállító...
bandi.bácsi: Köszönöm az infót! Kicsit félek azért a csomagtérben szállítani a bicajt...nem tudom mennyire rögzítik le. A Flixbus weboldalán láttam hogy náluk bicajszállító táskában lehetséges, az biztosan jobban megvédi a bicajt, de egész úton vinni kell magaddal és csak foglalja a helyet.
Épp a vendégkönyvembe /http://www.cobranco.hu/ írt most egy kolléga, aki rendelt egy Karakorum pro verziót. Pár fotót is linkelt, ebből úgy tünik, mintha visszatértek anyagában legalábbis a normális minőséghez. Vízállónak néz ki, de a mellékelt esővédőből itélve valószínüleg csak cseppálló, de már ez is előrelépés.
A horvát vonatokon nem igazán lehet bringát szállítani. Tavaly összel Splitből Sinenikbe akartunk rövidíteni, utánanéztem, nem túl jó a helyzet. Ahogy én a horvátokat ismerem, nem próbálkoznék "megbeszéléssel".:(
Albánia ikonikus hágója és történelmében legfontosabb városa kerül most terítékre az Albán kalandok 2 következő részében. A méltán híres Llogara hágó déli szerpentin útja igazi kihívás. Orikum strandja adja a felfrissülést. Illetve Vlora ad egy kis betekintést a független Albán állam történelmébe. Egy kerékpáros túrafilm a nyári negyven fokban. Kihívás, panoráma, történelem és egy kis "katasztrófa" látvány várja a nézőket. Útvonal: Dhermi - Llogara hágó - Orikum - Vlora - Fier Köszönöm mindenkinek a megtekintést és a feliratkozást! https://youtu.be/M4Mqu02H8I0 #Albánia #Llogara #Vlora #Fier #Kerékpártúra
Ajánlom magamat. 2017-ben illetve tavaly 2021-ben is busszal mentem Montenegróba. Lásd Balkán kalandok (2017) és 2
Albán kalandok 2 (2021)
Mindkét alkalommal a Blue Line MNE céggel utaztam. A bringa csak csomagtérbe fér be és kerék kiszed. Minden csomagod 1 eur. Mondjuk a bringa is egy eur volt.
A foglalás menete. Angol mail a cégnek hogy ekkor és ekkor szeretnél velük utazni. (keress rá: Blue Line MNE) Bringát szállítanak e? Nekem a válasz mindig igen volt. Ezután kerestem egy vajdasági magyar bringás kollégát hogy segítsen a foglalásban, a szerb nem az erősségem :) szóval ő fogalal neked telefonon. Indulás napján a Szabadkai busz pályaudvaron megveszed a retúr jegyet. Hely foglalás csak oda útra. Ha vissza is jössz azt Montenegróban tudod megtenni a retúr jegyed mutogatásával.
A bringát te szeded szét, ha a sofőr problémázna, akkor az angol mailt mutogatod neki. Tavaly kellett.
Röviden tömören a lényeg de megoldható.
Albán kalandok 2 első részében a kijutást is bemutatom, láthatod.
Köszönöm! Többek között a te egyik videódban is láttam, hogy elég gagyinak tűnik az anyag, főleg a régivel összehasonlítva. Viszont akkor lehet mégis az Aqua lesz, az talán maradt a régi...
Valamelyik külföldi fórumon olvastam én is, hogy pl. Boszniában a vonatokon hivatalosan nem lehet bicajt szállítani, de ha a kalauzzal "megbeszéled" akkor mégis lehet. :)
De nem tudom, Horvátországban is működhet a dolog?
Kicsit kozmetikáznám a megjegyzésemet, valójában hidraulika maradt, a fékrendszert átalakítottam scenterlockosból ötcsillagosra igy kinyilt a tárcsaválaszték. EWrra azért volt szükség, mert alig van a piacon olyan tárcsa, aminek a hűtése nem lyukacsos módon van megoldva. Végül egy spéci XLC-t vettem, mely hűtése, nyomvályús. Miért kellett ez? Mert a csomagos bringákat a lyukak miatt a hagyományos tárcsák nem igazán állítják meg, illetve , ha igen, akkor is idegesítően szaggatnak.Mindkét keréken megnöveltem a tárcsaméretet. Elől 203, hátul 180-ra. Természetesen a gyantés rendszer is ment a kukába, ezek bírják a teljesen fémes pofákat is. Na ettől féltem egy kicsit, milyen lesz a fékhatás, nem fog-e visítani...Nos, a siker teljes! Már másfél éve nyúzom az új fékeket. Még minden az eredeti, 5 csomagos túra után a fékpofák még! csak félbe koptak. Egy összehasonlítás. A tavalyi svájci túránkon én is és Istvánpisti is/ ugyanolyan fékjeink voltak/ a 8 nap alatt teljesen lekoptattuk , sőt annyira, hogy én az utolsó napon már csak a hátsót tudtam használni.
Ne viszolyogj a hidraulikus rendszertől, számomra a ez nagyobb előrelépés volt, mint a V-fékről tárcsára váltani.
Pegi:
Nem akarok spoilerezni, mert a "pedal.saga" még nem ért véget, mondjuk úgy, hogy megoldottuk a problémát.
Peter198:
A Vaude termékek minősége, főleg az anyag minősége az utóbbi időben katasztrófálisra romlott! Ezzel számoljál.
Tavaly Passo menetrenszerű busszal jutott le Belgrádból Kotorba úgy, hogy megkente a sofőrt. Ebbe az volt a legjobb, hogy a jegyirodában ajánlották neki :)
Tanácsot szeretnék kérni első villára való túratáska vásárlással kapcsolatban. A Vaude OnTour vagy az Aqua táskákat néztem, de nem igazán tudtam még dönteni. A mostani hátsó táskám is Vaude, az még elég masszív, vastag az anyaga, ehhez képest az OnTour már jóval gyengébbnek tűnik. Viszont valószínűleg jobban pakolható, mint az Aqua. Melyiket lenne érdemesebb megvenni? Ha tudtok ajánlani más gyártótól is azt is szívesen fogadom.
A másik kérdésem azzal kapcsolatos, hogy nyárra terveznék egy Balkán túrát, főleg Bosznia és Montenegró a cél. Eredetileg az lett volna a terv, hogy Zágrábból indulva lemennék az albán határig, utána vissza Splitbe, onnan vonat vagy busz vissza Zágrábba. Viszont a horvát vasút oldala alapján a Split-Zágráb vonalon nincs bicajszállítás, csak csomagként. A Flixbusnak is van Split-Zágráv járata, de azon elvileg nincs bicajszállító horog. Szerintetek a vonatra valóban nem engedik fel a biciklit? Illetve mit jelenthet az, hogy csomagként szállítható?
Ez a fék engem is érdekelne. Én egy mehanikus BR-TX805-öt használok. A gyantás cucc hátránya nálam is megmutatkozott, azt hiszem, hogy az életem csak a lélekjelenlétemen múlott. Azóta félfémes pofákra váltottam, a hozzá való tárcsákkal. Azóta ilyen gondom nincs. Valamiért egyenlőre még viszolygok a hidraulikától.
Általában a nagyobb kijelzön jobban kijönnek a pixelhibák. Ez leginkább annak köszönhető, hogy csinálhatsz te bármilyen profi cuccal videót, a youtube úgyis lebutítja.
Összességében nem mondanám, hogy korábbi bringám jobban teljesített, bár az köztudomású, hogy a régebbi műszaki cikkek tartósabbak voltak. Igaz ez a kerékpárokra is. Minőség le, ár fel :(
A fékrendszert teljesen kicseréltem azóta. A svájci sorozatban még a gyárit látod, nagyon alsó-közép kategóriás volt, csak a gyantás pofát bírta. A fékhatással nem volt baj, de gyakorlatilag egy csomagos túrát sem bírt ki 1 garnitúra.
2021-ben két ruszki oltásom volt. A balkán felé nem volt probléma, a szlovákok és a románok is beengedtek. Sajnos az olaszokhoz és az osztrákokhoz csináltatni kellett antigén tesztet, ami csak pár napig volt érvényes. Ebből majdnem lett baj a Dolomitokban, mikor egy vonatos átkötő-szakaszt akartunk behúzni.Az idei évben ki tudja mi lesz, az sem kizárt, ha lecseng a vírus a nyárra, lehet, nem is kell semmi. Reméljük a legjobbakat!