Jól sikerült az öreg Csepel. Mivel már korábban megjelent a lengyel sorban, ezért sokan beszerezhették korábban. De remélem jól fog fogyni, megérdemli. Szép a kidolgozás, magyar témát kedvelőknek kötelező darab, ott a helye a vitrinben vagy a polcon. Az összeszerelés minősége sajnos továbbra sem tökéletes, de ez már megszokott, ennyi pénzért ezzel együtt lehet élni.
Remélem húznak még le bőrt erről a rókáról, és kapunk később a pletykált tartályos (tűzoltó?) és a felsővezeték-karbantartó mellett pl. platós változatot.
Tildy Úr fotói megerősítik, amit írtál. Az átfestés azért csak a profiknál fog működni, mert ugyan a fényezés maga nem probléma, de utána az utas- és a ráncajtóablakok fekete visszakeretezése nem egyszerű.
Megfelelő alkoholos filccel és sablonokkal megoldható, de szabadkézzel csak girbegurba vonalakat lehet oda rajzolni, ami elcsúfítja a modellt, sok ilyet láttam már.
Alapvető probléma, hogy a BX-59-37 egy Ikarus-280.49 típus, a modell meg Ikarus-280.00 kellene lenni, de nem az, viszont közelebb áll hozzá.
A felső részen a sárga lámpákat le kell reszelni, a hátsó részen (csukló) baloldali alsó szekrényeit le kell glettelni, el kell tüntetni. Újra kell fényezni, a felső részt tört fehérre, mert gyárilag az volt, csak később lettek szürkék. BU rendszámot kell neki adni, de azt is 08 feletti tartományba, mert a hátsó, utolsó (vészkijárati) ablak is elhúzható. Így egy megközelítőleg szép autentikus Ikarus-280.00 lehet belőle. Nem árt a rendszámnak megfelelő eredeti autóbuszról képet szerezni, mert a lökhárítóba érdemes berakni, vagy feketére festeni annak megfelelően a hiányát. Egyébként a BX-es tartományba gyárilag az összes utastéri ablak nyitható volt, így az 59-37 sem eredeti állapot. A 7-173gy piros elejű buszokon alakították át először az utastéri 3. baloldali ablakot teli üvegesre, ami szintén vészkijárat volt.
A legegyszerűbb az, ha bármilyen fekete és fehér festékből kikeversz pár csepp odaillő szürkét és lefested vele a narancs részeket. Tájjellegű megoldás, tudom, de egy méterről már nem fog feltűnni.
Gondolom, valami külföldi busz volt a modell mintája és azon volt ilyen.
Még a felfestett oldalsó rendszámok elhelyezésénél is súlyosabban zavaró elöl a tetőn középen a három narancssárga lámpa. Míg a tamponozást (viszonylag) könnyebb "visszamosni" és újramatricázni, az öntvényen már nehezebb (valamivel; nekem totál lehetetlen) szépen változtatni...
Húzó ágazat nincs. Kereslet az újdonságokra, a ritkább régebbi, vagy az ár alatt kínált modellekre szokott lenni. Revell Wartburgokat szoktam látni és matchboxokat több eladó is kínál igen nagy mennyiségben, hogy a nevezett Skoda van-e közöttük, azt nem tudom megmondani.
Ha ilyeneket akarsz eladni, inkább hirdesd meg itt a fórumon, vagy a Jófogáson, esetleg a Vaterán.
A képek alapján ez is a SoVa modellje lesz, kicsit bénább dekorban. Ha hinni lehet a sorozat saját oldalának, április végén, de inkább májusban lesz kiadva.