Kedves KÁELEM!
Az MRSZ köteléke budaörsi felszállás után Pest feletti repülés után csatlakozott az ünnepi kötelékhez. 10:35-kor indultunk és kb 10-15 percig körözött az öt gép a város felett. Népstadion, Nyugati pályaudvar feletti légtérben.
Hehe... akkor jó, ha érted! ;-)
De mit nem adtam volna érte, ha én lehettem volna! De jelen pillanatban sajnos csak a virtuális világban (próbálom) helyettesíteni Pítör Bezenyájt... :-)
Ha ráklikkeltek a cikkre, nem maga a cikk jelenik meg, hanem az ujság első oldala. A fejlécben az 1-et át kell írni 16-ra, így eljuttok az igazi cikk oldalára.
Ja, még mielőtt megindul a találgatás, mi az a mázga az Albák körül. Mivel azok messzebb voltak és gyorsan mozogtak, életlenek lettek, megpróbáltam őket kicsit élesíteni, ettől raszteres lett, a raszteres részt megpróbáltam kissé felülpingálni. Ezek a mázgák a Photoshopban nem látszottak, itt meg igen. Miért látszanak jobban a disznóságok a neten, mint a saját gépemen?
Készítettem én is néhány (80) képet, amit szívesen megosztok Veletek. Mivel új vagyok a fórumon, nem tudom, hogyan tudom felrakni. Segítene valaki? (fotók készítésének helyszíne: Charlie kötelék, HA-JUV)
Sajnos én is csak a földről láthattam az eseményt, de a szívem fenn volt veletek!
Csak gratulálni tudok a szervezőknek és az összes résztvevőnek.
Amiért írok: nincs valakinek kedve/ideje egy-két CD erejéig összegyűjteni az ezzel kapcsolatos fotókat? Szerintem nagy kereslet lenne iránta. Egy biztos vevő már van a személyemben :)))
A magyar Flight Simulator Klub is méltóképpen megemlékezett eme repüléstörténelmi eseményről. Sok szép képet találhattok ebben a galériában.
(Az Extra ülésében azonban most én foglaltam helyet ;-D)
Szia KÁELEM!
Bár nem engem szólítottál meg, s nem is tisztem magyarázkodni, ezért csak röviden: Sajnálom, hogy nem lehettél közelebbi részese e eseménynek. :-(
Azon topic látogatóknak, akik nem olvashatták Talabos Gábor bevezetőjét a „Száz éves a motoros repülés” információs anyagából, az ő kedvükért bemásolom ide.
Az én szerény véleményem, hogy aki ezeket a sorokat papírra vetette, megtette azt, amire lehetősége kínálkozott. A szervezőknek egy kis plusz segítség biztosan jól jött volna az előkészületek, s a lebonyolítás során. Kevesen voltak/vannak, akik aktívan is tettek/tesznek valamit a repülésért. Ez is benne van a 100 évben.
SZÁZ ÉVES A MOTOROS REPÜLÉS
Tisztelgő repülés 100 db motoros repülőgéppel
2003. december 17-én
Tisztelgő repülés azokért, akik megálmodták, kísérleteztek érte, életüket, családjukat, egzisztenciájukat áldozták Neki, felejthetetlen élményeket, sportsikereket, megélhetést kaptak és kapnak a mai napig is tőle.
Ez a valami a REPÜLÉS. Száz év. Ha csak a repülés – szűkítve a motoros repülés – írott történetét kívánnánk áttekinteni, rá kellene döbbennünk arra, hogy napokig tartó konferenciákat, üléseket kellene tartanunk ahhoz, hogy csak a legfontosabb emberekről – tervezőkről, gyártókról, szerelőkről, pilótákról, navigátorokról, repülőtéri dolgozókról, repülésirányítókról, meteorológusokról, orvosokról, stb. – és azok történeteiről, csodálatos repülőgépeiről szót lehessen ejteni.
Ezt az emlék és tisztelgő repülést azért gondoltuk megszervezni, hogy a száz darab repülőgép átrepülése azon magyar repüléstörténeti helyek felett – Rákosi gyakorlótér, Mátyásföld, Ferihegy, Budaörs, Bicske – ahol a magyar aviatika hőskora és kifejlődése történt, kellően demonstrálja azt, hogy a repülés mindig egy szoros egyűvé tartozást, mérhetetlen bizalmat egymás iránt és tisztességet jelentett és jelent a mai napig is.
A repülésben résztvevő emberek – a szó valódi és átvitt értelmében is – mindig képesek voltak felülemelkedni a napi politikai, gazdasági célokon, célszerűségeken, mert a szívük, a becsületük vezérelte Őket. És a magas szakmai tudás után talán ez a legjellemzőbb erre az embercsoportra. Ezért válhatnak a repülésben dolgozó emberek mások szemében érdekessé, különlegessé, kissé misztikussá.
Ezzel a repüléssel szeretnénk megemlékezni azokról, akik már oly magasságból szemlélnek bennünket, ahol már nem kell a négy erő eredőjére vigyázni, tisztelegni azok előtt, akik megértve különös „életünket” biztos családi, közösségi hátteret adtak hozzá és emlékeztetni a ma „repülőseit” arra, hogy a repülők legfontosabb jellemvonásait nekik kell úgy megőrizni, hogy a következő száz évről is tiszta szívvel írhasson majd valaki néhány elismerő sort, rólunk. Talabos Gábor
Köszönet barátaimnak, részt vehettem a mai 103 repülőgépből álló kötelék repülésen.Gyönyörű időben jó hangulatban indult az akció. Én egy IAR-ban (benne van Brembo tipus felsorolásában?)repültem, harmadik gépként jobb szárnyon a LI-2-es után.(Clidey képén a 410-es jobb szárnyán van és három gépnyit hátra). Meseszép volt a város, a táj és a repülők. Voltak akik tartották a köteléket, voltak olyanok kik szabadabra vették. Első volt a biztonság!!! Mindenki a saját tudásának megfelelően repült. A belinkelt képeket nézegetve, valószinűnek tartom, hogy rDave a bal szárnyon repülő 410-en ült. Amennyiben lenne légifelvételed rólunk, kérlek küld el mail cimemre.
Nekem is van nagyon sok képem, de én csak a hét végén tudom őket belinkelni, mert most még Pesten vagyok, és a hét végéig a Bakonyban fogok vadászni.
A képek elég jónak látszanak. Olyan közel voltak a gépek, hogy kilógnak a képekből.Majd valahogy összevágom őket!:o)))
Valóban, egy kicsit később lett bevezetve a köztudatba ez az esemény, de kb. 1 hete elég sok helyen meg lehetett találni az infokat róla.
Úgy tudom, hogy az összes engedélyt csak az utolsó napokban sikerült beszerezni, és a szervezők addig nem akarták kinyomni a médiába. Szerintem azért jó pár nappal ezelőtt már elég sok helyen fent volt a hír.
1ébként - ezt mindenkinek ajánlom - érdemes legalább heti 1szer rápillantani a repülős portálokra. (pl. sportrepules.hu, jetfly.hu ...)
Clidey, XANTI:
Köszönöm a kiegészítést a légijármű típusokat illetően. A paradicsom szememnek köszönhető, hogy lemaradt a felsorolásból az MD500-as és a MI-2 helikopterek. Pedig az utóbbival állítólag egy kötelékben repültünk. :-D A Bückerre én is vetettem volna 1-2 pillantást, de csak a híre ért el engem. Van valakinek fotója róla?
Most írok először ebbe a Topicba, bár már régen olvasom. Most olyan "sérelem" ért, hogy nem állom meg szó nélkül.
Biztosan nagyon szép lehetett. Kár, hogy:
- semmi előzetes propagandát nem kapott az esemény, pedig már nagyon régen vártunk erre a napra, vadásztunk rá - lehet, hogy nem eléggé. Kiváncsiak voltunk, hogy mi hogyan ünnepelünk. Igy teljesen lemaradtunk róla.
- ha már csak a rádiók reggeli hireiből értesültünk a dologról, jó lett volna, ha legalább egy kis kötelék áthúz Budapesten a Duna felett, hiszen mégis csak ez a főváros. A Duna feletti légtér látható sok olyan ember számára, aki az utolsó pillanatban nem tudott munkahelyéről elszabadulni. Csak vártunk, vártunk az ablak előtt...
- miután a kötelék repüléstörténeti helyeket járt körbe miért maradt ki a Duna, hiszen az első magyar "városi" reptér a Dunán volt a Gellért előtt.
Ez különösen szomorú az olyanoknak, mint mi vagyunk a mellettem álló barátommal, akik a rossz szemük miatt csak álmodozhatnak a repülésről, legfeljebb csak spotterkedhetnek, hiénázhatnak és játszhatnak a Flight Simulatorral.
Nem marad más, mint késő este a CNN-t lesni, hogy megnézhessük élőben mi történik Kitty Hawk-nál.
Sziasztok!
Még 2 típus a listához, bár ők a sajtót képviselték: HA-RTL MD500 és egy MI2 heli.Ja és volt egy lengyel lajstromu Bücker 131 is.
Külön köszönettel tartozunk az égi főrendezőnek a csodálatos napfényért. A szél meg kellett, hogy kikergesse a trutyit a levegőből. Egyszóval csodálatos volt.(B kötelék 41.pozició, HA-SJC)
Tóni
De! Kihagytál egy típust! Állítólag voltak L-39 Albatrosok is! Mondjuk én nem láttam őket a két szememmel...legalábbis LHDK fölött nem süvítettek át. Nem tudsz valami bővebb infót?
Ja, azért így sem volt semmi. :-) Bízom benne, hogy lesznek olyanok, akik veszik a fáradságot, s megosztják velünk a földről látottakat. Akár fényképpel illusztrálva.
Hat szep lehetett. Azt nem ertem csak, hogy ez miert csak utolag kapott ekkora hirverest. Marmint most tobb portal oldalan is feltunt ez a hir, hogy ez volt szep volt meg milyen egyeduli dolog, ami persze jo is, csak igy szerintem a legtobben lemaradtak rola :-( Egyebkent minden tiszteletem a szervezoke, nem semmi lehetett ezt az egeszet osszehozni, csak kar, hogy nem volt jobban kommunikalva. Na mind1, majd a 200. eves evfordulon... :-)