Az autó Mo-i, 65000km garantált. 10-12 ezrenként cserélve. Akkor mi a megoldás? Formuláék nem pancsolnak ezigy igaz akkor Castrolék igen extra profitra tesznek szert. Más márkájú olajjal is ez a helyzet? Rove olajrol mi a hozzászolás?
Köszönöm csak azt nem értem, hogy akkor a totalcar áruházban miért 2300Ft máshol meg a többszöröse. Nem akarom rontani senki üzletét, de deérdekes nem? Ők töletek veszik ezekszerint vagy sem! Akkor én nem dölők be semmi mende mondának csak ezekszerint ez hogy müködik, valaki feléért adjí ugyanazt vagy csak humbuk az egész.
Most vettem egy Mazda3-ast (dízel) és 1000 km után olajat szeretnék benne cserélni. Olvasgattam kicsit a topicot, és arra jutottam, hogy szerintem Castrol TXT Softec Plus 5w-30 vagy Castrol TXT Softec 5w-40 mehetne bele. Jó ez? És ha igen, akkor inkább melyiket ajánljátok? Előre is köszönöm a válaszokat.
a PD TDI motorokhoz - chip ide, chip oda - alapvetően csak a VW 505 01 jóváhagyású motorolajok használhatóak, ezt ennél a motornál a VW 506 01 jóváhagyású (Longlife II) motorolajokkal lehet helyettesíteni (30 ezres szervízciklusnál csak a Longlife II olajok használhatóak).
Hogy ki mivel, hol és mit pancsol - ebbe a kérdésbe nem szeretnék belemenni mert néhányan esetleg húznák az orrukat. A Castrol Hungária Kft. kizárólag az EU államokban (konkrétan: Anglia, Ausztria, Belgium, Németország, Olaszország) gyártott kenőanyagokat importál és forgalmaz - hogy más Castrol importálók honnan szerzik be az általuk forgalmazott árukat ahhoz nekünk semmi közünk nincs és nem is érdekel.
Ha valamelyik kenőanyagban (és/vagy annak gyártójában, forgalmazójában) nem bízol akkor szíved joga hogy (a szükséges jóváhagyásnak megfelelő) mást válasszál de a pletykáknak ne ülj fel (ne menj Moszkvába Mercedesért - ott se osztogatják ingyen és q...va hideg van).
kezdjük az elején: a Castrol valóban _palackoz_ Kelet-Európában több helyen, például Ukrajnában, de ez a termék minőségére ugyanúgy nincsen befolyással, mint a román Continental gumik, a török Toyota Corolla vagy a bolgár Montana akkumulátorok esetében. Azt tudtad, hogy az autód alkatrészeinek kb 20 százaléka Made in Hungary? Például az indexkapcsolód garantálan Veszprémben született :-)
A Formula 3000 Bt (Bt!!!) konkurrens cég, de jó fejek, és nyugati importból származik az árujuk, ez biztos. A pancsolás tehát kizárva.
Mármost a PDTDI-re térve :-)
Kevés az info. Mennyit futott az autó? Mennyire biztos a futásteljesítmény? Ha német/svájci import az autó, akkor nem árt szkeptikusnak lenni...
Volkswagenekhez elsősorban az Aral olajait ajánljuk.
Ha az autó szervízintervalluma "rugalmas", nem nagyon van más választás, mint a 0W-30- as Long Life II (literje 2600 ft), vagy a Long Life III (5W-30; 3100 ft).
Egyéb esetekben a Super Tronic 0W-40 válhat be. 4 liter pont 11 ezer forintért. A 0W hidegoldali viszkozitás miatt azonban csak kb 150 ezer alatti futásteljesítményű autókba ajánlom. De éppen emiatt hamar felépül a kenés, és szegény turbinakerék is hamar kenéshez jut, még a mostani mínusz fokoban is.
A Mobil termékei is kitűnőek: a Mobil 1 Protection Formula 0W-40 olaja (10500 ft/4l) igazi csúcsminőségű olaj, most roppant kedvező áron.
Én közvetlenül a forgalmazótól, a Formula3000 Bt-től rendeltem és Ők is hozták ki. Most néztem meg a megmaradt flakont, ezen semmilyen hologram nincs. (Castrol 0W-30 Longlife II.)
Mivel én is a Totalcar webáruházban vettem Castrolt, érdekelne, hogy melyik fórumon olvastál a pancsolásról. Egyébként az én motorom is pont ilyen, jó lenne beszélni róla, hogy mit tud és mennyire vagy elégedett.
Érdekelne melyik és milyen olajat ajánlasz VW 1,9PDTDI 100Ps+chip? Más forumon amit a Totalcar vebáruházban adnak Castrolt nem ajánják, mert az szomszéd országban pancsolt valami! Mi az igazság?
Eddig Castrol RS-el jártam , de mivel mostanában csak városba járok , zömmel hideg motorral , mire bemelegszik a motor már le kell lönöm. Ezért is gondoltam 5w-40-re, hátha kifizetödöbb lesz , és nem fog a kocsi 9 litert kajálni :)
Számíthatok arra , hogy a motor esetleg könnyebben fog járni az 5w-40es olajjal , de jobban fogja kajálni?
Valoszínűleg azt sem fogja kajálni, mert a Suzuki motorok elég pontos illesztésűek, és a GTI-knél normális anyagokat használtak, azok nem kopnak el 130e km alatt.
Könnyebben fog járni, az tény - legalábbis hideg motor esetén. Ha elérte az üzemi hőfokot, akkor eléggé mindegy. A fogyasztásban akkor látsz csak különbséget, ha főleg rövid, városi utakon használod az autót.
Kérdésem a következő lenne. Kinéztem egy pár olajat, amik közül a lehető legjobb választás érdekelne. Az autó egy Suzuki Swift GTi (DOHC , 101LE) , futott km-ek száma kb. 130 000km , előírt olaj:10w-40
Kinézett: Castrol RS 10w-60 SL/CF fullszintetikus, vagy egy más gyártó 5w-40es olaját szintén SL/CF (VW-s jóváhagyással rendelkezik).
Számíthatok arra , hogy a motor esetleg könnyebben fog járni az 5w-40es olajjal , de jobban fogja kajálni?
ez a Valvoline motorolaj elsősorban dízeles autókhoz lett kifejlesztve. Ezek más körülmények köztt üzemelnek, mint a benzinesek. Nem tudom, mennyi az az "olcsó", de hosszú távon lhete, hogy drága lesz...
Ha egy év alatt két olajcseréd is van (az Octavia szervízintervalluma 15e km), január végén már választhatsz 10W-40-es olajat. Ha csak egy, akkor az 5W-40-esek a fogyasztáson bőven behozzák azt, amennyivel többe kerülnek.
Az SR-sorozatú VAG motorokhoz (ilyen a tiéd is) az alábbi olajokat javaslom:
Olcsón tudnék venni valvoline 5w30 DIESEL olajat vw501.... minősítéssel(rajta van a dobozán) Akérdésem az lenne,hogy ez jó-e egy 2002 1,6 benzines 102LE-s AVU motoros oktáviába,vagy csak dieselhez jó?
kacagógerle! "Már megint félrenéztél valamit,mert 0W60-as motorolajról még nem hallottam.:-)))" És valóban, 10-W60-ról volt szó, jól néztem, de rövid a memo-m.
"Ugyhogy rossz a logikád,de mostmár lassan alakul.:-))))" Ezért vagyok itt!!! :-)
nekünk van is ilyen Ford olajunk. Ezt a Ford márkaszervízek használják. A kisokosom szerint az autóba 6.5 liter kell. 7 litert (5+2) összesen 9.900 forintért adok.