Keresés

Részletes keresés

bjanoss Creative Commons License 2009.11.12 0 0 1651
Szia Balázs!

Nem lenne érdemesebb inkább kidobni az egész fűtési rendszert és a megspórolt pár milliót plusz szigetelésre meg egy olcsón kiépíthető elektromos fűtésre költeni? Én most ilyesmin gondolkozom, egy tömegkályhával kiegészítve. Ahogy számolom megérné. Csak még nem mertem magam elszánni a 'hagyományos' gázos fűtés kihagyására. De az már körvonalazódik, hogy ha a szigetelésre és a fűtésre is sokat költök az az életben nem térül meg.
Hello!

Barna János
Előzmény: Balázs1979 (1650)
Balázs1979 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 1650

Sziasztok!

 

Alakulóban van: alacony energiás ház, vastag szigeteléssel, padlófűtés.....

 

Kérdéseim: Ha kicsi az E igény, akkor is megéri a kond kazán???

Ha kond. kazánom van, akkor a Napkollektor HMV-rendszerének tárolóját hülyeség fűtőszállal ellátni (rásegítés)???

Vegyek egy tárolós kond kazánt és azt hozzam össze a napkollektorral???

 

Köszi a segítséget

 

 

 

 

 

monyesz Creative Commons License 2009.11.11 0 0 1649

Nem megoldható, szerintem nem vagyunk közel egymáshoz ! :)

Egyébként is egy kazáncsere nálad gázterv köteles lesz, tehát hivatalos épületgépészeti terv kell a gázoldali részhez. Menj be a területi gázszolgáltatóhoz és kérj egy névjegyzéket a tervezőkről, akik jogosultak belső gáztervet készíteni.

Ez egy lépés, a neheze ezek közül egy jót választani, aki nem 'fejből' tervez, átlagos számokkal, hanem hajlandó veled leülni, átbeszélni, javasolni...

Kelleni fog egy 1:50-es rajz az épületről. a helységek tényleges funkciójával és hogy hány fok ott az igény.

Ha csak gázterv készül, már az is belekerül 30ezerbe, ha a vizes részről is kérsz tervet azt meg nem is tudom...

Előzmény: maszibmw (1648)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1648

Köszönöm a választ.

 

Kérdésem az lenne, esetleg te foglalkozol e ilyesmivel, mert úgy látom profi vagy a szakmában. Ha esetleg megoldahtó részedről egy esetleges helyszíni vizsgálat a jövőre néze ( nem sürgős, fűtésszezon után lenne esedékes az átalakítás ), akkor kérlek adj nekem egy elérhetőséget az email címemen. A címem publikus a profilban.

 

Köszönettel Jani

Előzmény: monyesz (1647)
monyesz Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1647
Nem állítom biztosra, de egy 35-40 fokos előremenővel lehetne fűtögetni. Nem lehetetlen, hogy a radiátorokat nagyobbra kellene cserélni (legalábbis egy részét), akkor jobban visszahül a víz.
A kondenzációs kazán alkalmazhatósága nem függ össze a padlófűtéssel, ez így mese (nálunk a céges kazánt most cserélték le kondenzációsra és persze sehol sincs padlófűtés).

De mivel nálad amúgy is vegyes a rendszer, ez alapos körülnézést, tervezést igényel. A vastag fal + nikecell pontos értékét ki kell számolni, így nem lehet hőveszteséget számolni !
A nyílászáróknál egyébként sok hő elszökik, azokkal érdemes lenne foglalkozni, ha takarékoskodni akarsz, gyorsan megtérülne.
Mielőtt nekikezdesz az átalakításnak egy jó gépésszel terveztess, számolgassatok.
Nem a kazán márkájának kiválasztása a fontos kérdés !
Előzmény: maszibmw (1644)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1646

Köszönöm válaszod.

Akkor azzal a kis potival, ami a kezelőpanel belsején van és a leírás szerint a kazán maximális teljesítménye állítható be vele, gyakorlatilag mit állítunk? Vagyis az milyen módon állítja a teljesítményt?

Előzmény: monyesz (1645)
monyesz Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1645
A lángsor egy részének lekapcsolása talán inkább a kétfokozatú kazánoknál lehetséges, a láng kisebbre vétele és a ventillátor szabályozása működik inkább.
Előzmény: HegyenVolgyon (1643)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1644

Köszi !

 

A vezérlés tekintetében a beépítési leírásban azt látom, hogy van 24V-os speckó bemenete, de van teljesen mezei, 230V-os kapcsolóköre is. Elvileg egy mezei termosztáttal is vezérelhető. Nekem a Honeywell relémodullal lenne vezérelve ami a kazán mellett van elhelyezve most is. ( pontosabban a régi szobatermosztát helyén, de ez gyakorlatilag ugyanaz ).

A ház szigetelés szempontjából rendben van, eleve vastag régi tégla falak, plusz az egész ház nikecellel lett beborítva még a 80-as években. Egy kandallót is használunk az alsó szinten, így jelenleg a cirkó alsó köre gyakorlatilag inkább a reggeli órákban üzemel, nappal már fűt a kandalló. A felső szintet pillanatok alatt be tudom fűteni, így a termosztát a felső szinten le van kapcsolva, amikor nappal nem vagyok itthon. Hazaérés után 15-20 perc alatt felfűt a kívánt 22 fokra. Lefekvéskor szintén lekapcsol teljesen, és nekem még reggel is elég az a 19-20 fok. Ez a helyzet ma. Padlófűtést, és hasonlókat nem tervezek a távolban sem, maradnak a radiátorok, tulképp emiatt kérdeztem, mert ahogy olvasgattam, azt mondják inkább ott éri meg a kondenzációs kazán. Én a visszatérő ágat biztos nem tudom 30 fok körül tartani. Elég hamar felfűti a jelenlegi kazán a vízkört, pláne ha csak a tetőtéri zóna üzemel, ilyenkor a visszajövő is forró.

 

Jani

Előzmény: monyesz (1642)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1643

Ha már a modulációnál tartunk. Azt gyakorlatilag hogy kell elképzelni? Van az égősor, és mikor modulál, hallani, hogy lassul a ventije, akkor lentebb veszi a láng intenzitását, vagy az égősor hosszában vesz el a lángból ugyanolyan lángintenzitás mellett?

Én arra gondolok, hogy az égősor használt hosszát a beszabályozáskor állítjuk be, tehát mikor a 29 kW-os kazán 10kW-ra van állítva, akkor a harmadán és csak a láng az égőnek. Modulációkor meg a lángintenzitással játszik. Így van?

Vagy ha nem, akkor hogy?

Előzmény: monyesz (1642)
monyesz Creative Commons License 2009.11.10 0 0 1642

Ha valaha is tervezed a hőszigetelést, nyílászárócserét, stb, akkor igen, érdemes kondenzációs venni. A kondenzátum elvezetéssel több, amit megkíván.

 

A Vaillant a modulálás tekintetében semmi különöset nem tud, viszont nézd meg, hogy milyen a vezérlése, mert lehet hogy változtatnod kell majd azt is.

Előzmény: maszibmw (1641)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.09 0 0 1641

Szia !

 

Én a Vaillant-ot néztem ki, de azok egyike sem megy le 6-7 kw alá.

 

Kérdésem az lenne, hogy egy régebbi családi ház esetében, ( jelenleg fég cirkó 21kw, gyártási év 1981, és fég vizmelegítő ) tavasszal szeretnénk egy vaillant zártégésterű kombi készülékre cserélni, érdemes e kondenzációs kazánt választani ? Kizárólag radiátorok vannak, a nyílászárók is régi dupla ablakok. Jelenleg amúgy két zónára van osztva a fűtés, egyik az alsó szint másik a tetőtér, ezt 2 éve csináltam meg, honeywell elektromos zónaszelepek lettek betéve valamint 2 db honeywell cm927-es rádióvezérléses termosztátok és 3db fogadó reléegység, természetesen szinkronizált üzem. Szuperül működik amúgy, de a kazán/melegvíz részleg nagyon elavult.

 

Köszönettel Jani

 

Előzmény: monyesz (1633)
tamivill Creative Commons License 2009.11.09 0 0 1640
Köszi a gyors választ.
A 2*0,75 rendben van, csak a bus rendszereknél általában csavar érpárú vezetéket írnak elő, és természetesen valamilyen távolságot az erősáramú vezetékektől.
Előzmény: Jancsii (1639)
Jancsii Creative Commons License 2009.11.09 0 0 1639
Az én kazánom vezérlőjéhez ( bus) sima 2x0,75-öst írnak elő.  Arra kell figyelni, hogy erősáramú vezetékekkel nem mehet közös csőben. Nálam külön csőben megy, de szorosan mellettük, ezért árnyékolt kábelt húztam be. Típusa YSLY 3x0,75, Azért 3x mert nincs belőle 2 eres. Az ára Kb. 180/fm.
Előzmény: tamivill (1638)
tamivill Creative Commons License 2009.11.09 0 0 1638
Sziasztok!

Következő kérdésem lenne a kazán vezérléshez értő szakikhoz.
A bus jellel komunikáló termosztátokhoz (ha ők még egyáltalán még termosztátok),
milyen kábel az ajánlott.
A gépészek ugyanis kértek már riasztó kábelt (2*0,5 + 4*0,22) és 3*0,75 Mt.t is.
A nem megfelelő kábel, milyen hatással lehet a működésre, garanciára stb..

Köszönöm előre is!
kense Creative Commons License 2009.11.09 0 0 1637
Sziasztok!

Cirkulációs szivattyút milyet érdemes venni?
Junkers cerapur smart a kazán és 200l-es két hőcserélős tartály.

köszi
monyesz Creative Commons License 2009.11.07 0 0 1636
Pedig a fűtési rendszer drága dolog, meg fontos is, egy jó gépész kezében van a helye. Rendes tervezés, méretezés, jó anyagok, gondos kivitelezés.
Előzmény: fbodnar (1635)
fbodnar Creative Commons License 2009.11.07 0 0 1635
sziasztok!
köszönöm a válaszokat.
Sok minden tisztázatlan még nekünk a fűtés és melegvíz rendszer kapcsán, mert nem jövünk ki annyira a gépésszel és csere alatt vagyunk:(
Pedig már csak ez hiányozna ahhoz, hogy gázszolgáltatást intézzünk és költözhessünk:(
Még egyszer köszi
fruzsi
monyesz Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1634
Mindig megdöbbenek, mikor látok alsógatyára vetkőzött embereket rohangálni távfűtéses lakásban, pazarlás, egészségtelen...
A hőérzet egy dolog, az emberfügő is.
Egy kis forraltbor csodákat tesz, aztán összebújni az ágyban, khm-khm... ;D
Előzmény: japzoli (1627)
monyesz Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1633
A baj a 7kw-tal van ! Manapság olyan 4kw környékére is lemennek a kazánok.
Amúgy a kapcsolgatás a dolog velejárója, nem katasztrófa.
Előzmény: Törölt nick (1632)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1632
Elméletben így van, de ilyen időkben sajna nem mehet állandóan a kazán, mert nincs szükség... szerencsére... a minimális 7 kW teljesítményre, így aztán ki-be kapcsolgat állandóan mint az eszement.
Időjáráskövető szabályozásnál a 90 wattos keringető sajna állandóan megy.
Előzmény: monyesz (1625)
memorix Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1631
Az 5 cm kevés legalább 6 cm kell inkább 8cm a padlóban...a falon nincs hőszigetelés akkor erősen hőhidas itt legalább 10-12 cm kéne....az ablak nem rossz az össz. hőtechnikai mutatója kb. 1,2-1.3 körül lehet a kerettel együtt.... ha a faltól 1,5 méterre raknád a bútort nem fázna próbáld ki...tényleg van a lábazaton hőszigetelés kb 6-12 cm lenne jó...

A radiátoroknak 65 fok kell a padlónak 40-45 fok...ha jól van kiépítve és szabályozható külön...ha nem akkor maradjon az 55 fok....
Előzmény: japzoli (1630)
japzoli Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1630

5 cm a padló szigetelés, 38-as NF a fal, az ablak 5 légkamrás 1.0 üveggel. A 65 foktól nem lesz túl meleg a visszatérő, így a kondenzáció elmarad?

Előzmény: memorix (1628)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1629
Ha 23-24 fokban hidegérzet van, az valószínűleg valami megfázásnak az előjele :-)

De komolyan. Vagy esetleg befúj valahol a szél. Persze akkor nem lenne 23-24 fok.
Előzmény: japzoli (1626)
memorix Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1628

Valószínüleg 8 cm kisebb a hőszigetelés a padlódban ....és nem egyenletesen van szigetelve a ház...esetleg az ablaknál van az üllő fekvő alkalmatosság és hideg, mert nem 3 rétegű üveg van benne...vagy esetleg nincs a fal szigetelve....

 

Amúgymeg a párodnál mint általában a legtöbb nőnél az a baj, hogy kicsi a vérnyomása és emiatt hidegebbek (2 fok hőkülönbbség van nálunk is :)))...fel kell melegíteni....amikor csak tudod és akkor nem a termosztáttal lesz elfoglalva...egy darabig.....persze ezt sem lehet mindig csinálni:)

 

Az előremenőt állítsd 65 fokra...az jobb megoldás a radiátornál...

 

 

 

 

 

Előzmény: japzoli (1627)
japzoli Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1627
23-24 fok van, de a feleségem fázik! (mondtam neki, hogy öltözzön fel:-)). 166 m2 a ház, kb fele fele, padló és radiátor. Mint írtam már a radiátorok nagyobbak (pl: 27 m3 légtér 140 cm radiátor) Westen Novadens a kazán, 24,7 kw-os a melegvízhez van 1 120 literes tároló. Az előremenőt 55 fokra állítottam a visszatérő csöve meleg, de meg tudom fogni (nem süti). A padló meleg, a két rendszer párhuzamosan van kötve, a padló visszatérőjén van egy kapilárisos hőfokszabályozós szelep.  Ha van ötletetek szívesen veszem, miért hideg az érzet!?
japzoli Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1626
23-24 fok van, de a feleségem fázik! (mondtam neki, hogy öltözzön fel:-)). 166 m2 a ház, kb fele fele, padló és radiátor. Mint írtam már a radiátorok nagyobbak (pl: 27 m3 légtér 140 cm radiátor) Westen Novadens a kazán, 24,7 kw-os a melegvízhez van 1 120 literes tároló. Az előremenőt 55 fokra állítottam a visszatérő csöve meleg, de meg tudom fogni (nem süti). A padló meleg, a két rendszer párhuzamosan van kötve, a padló visszatérőjén van egy kapilárisos hőfokszabályozós szelep.  Ha van ötletetek szívesen veszem, miért hideg az érzet!?
monyesz Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1625

Minél kisebb egy ház hővesztesége, annál kevésbé érdemes "ejteni' a hőmérsékletet. Ahol már egy padlófűtés, falfűtés van ott ez biztos így van. Ezeknek úgyis viszonylag nagy a tehetelensége, az előremenő szabályozást a külső hőmérséklet érzékelőre lehet bízni (megfejelve egy padlótermosztáttal). Ilyen helyekre általában kondenzációst kazánt raknak, aminek szintén az a jó, ha folyamatosan mehet, állandóan kihasználva a kondenzációt. Csak az a kérdés, hogy az egész napi szivattyújáratás mennyire kergeti a villanyórát...

 

Ami még érdekes, az a nem hagyományos falazott, hanem könnyűszerkezetes épületek esete. Itt minimális a falak hőmegtartó képessége, hiszen nincs is ilyen szerkezet, fa-hőszigetelés-gipszkarton az egész. Nincs mit átmelegíteni, felfűteni, gyak a levegőt kell melegen tartani, egyenletes kell fűteni a külső hőmérséklet függvényében

Előzmény: Törölt nick (1624)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 1624
Bár a melegebb levegőnek nagyobb a páramegtartó képessége tudjuk, hogy a hideg felületre így is szépen kicsapódik a pára egy része. Ezért lényegesebb a vízhőmérséklet.

Nem vagyok biztos benne, hogy az alacsony hőfokú FEL-fűtés a legtakarékosabb.
Egyrészt sokáig tart, tehát korábban be kell kapcsolni, másrészt nem használja ki azt a lehetőséget, hogy ha még hideg a víz akkor lehetőleg minél több hőt vegyünk ki belőle, úgy is jól kondenzál, ha nagy teljesítményen járatjuk.
Később persze a folyamatos kis teljesítmény lenne az ideális, de ekkor meg a szobák hőveszteségéhez kell optimalizálni. Ha egész nap nem vagy otthon, nem biztos, hogy annyival jobb hatásfokot tudsz elérni, hogy kompenzáld a hőveszteséget ha egész nap egyenletesen fűtesz.
Előzmény: HegyenVolgyon (1623)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2009.11.04 -1 0 1623

"csakhogy alacsony viszatérőt szeretnénk, mert hitünk szerint ez erősíti a kondenzációt, és ezzel nő a hatásfok... talán."

 

 

Én is pont erre gondoltam, csak nem tudtam ilyen szépen megfogalazni.

Legjobb tudásom szerint a kondenzációs kazánoknál a kondenzálás úgy történik, hogy a füstgázt egy hőcserélün engedik keresztül, amiben áthalad a visszatérő víz. Így hát nem csak az számít, hogy minél alacsonyabb legyen a visszatérő hőmérséklete, hanem, hogy elég nagy legyen a különbség...

 

Ahh, most esett le. A füstgáznak van egy minimumhőmérséklete, akérmennyi is az előremenő víz, a füst attól melegebb lesz. Mégiscsak az számít, hogy minél hidegebb legyen a visszatérő.

És a kondenzálódás induláskor a legerősebb, mert akkor a leghidegebb a visszatérő, később, ahogy melegszik, folyamatosan csökken a kondenzáció mértéke is.

Talán úgy lehet a leghatékonyabbra kihozni, ha egy lehető legalacsonyabb előremenővel fűtünk, épphogy kifűtve a házat, nagyon lassú emelkedést tartva, hogy akár le se kapcsoljon a szobatermosztát, így végülis folyamatossá téve átlagoljuk a kondenzáció mértékét.

 

Hülyeség?

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.04 0 0 1622
Pontosan... csakhogy alacsony viszatérőt szeretnénk, mert hitünk szerint ez erősíti a kondenzációt, és ezzel nő a hatásfok... talán.

Alapesetben a kazán időjárásfüggő termosztátja beállítja a kimenő hőmérsékletet mondjuk 55 °C-ra. A visszatérő vízhőmérséklet előbb-utóbb felmelegszik 40-45 °C-ra.
A kazán tehát 55/45 °C-on üzemel, ami nem túl jó a kondenzáció szempontjából.

A visszatérő ág fojtásával elérem, hogy az 35 °C-os legyen, a hőleadás szinten tartásához meg kell emelnem 60 °C-ra az előremenő hőmérsékletet (60/35).

Az a baj, hogy nincs két egyforma nap, nehéz mérni a különbséget, ha van egyáltalán.
Előzmény: quint (1616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!