"Drazsét", szereltünk be jópárat. Jó tartály, és tényleg olcsó. De amiket mi tettünk be, azok azért nem voltak 100 alatt! Tehát nem tom honnan veszed ezt a nagy ócsó hurrát?
Bátrna ruházz be a darabba. Még senki sem reklamált.
A képen létható bekötés esetében a TR100 thermofej kapilláris érzékelőjét a lehető legtávolabb kell elhelyezni a szeleptől.Ekkor nem kell a visszacsapó.
A belsőpatronos VTA-nál pedig szerintem kell a visszacsapó mert öncirkuláció lép fel ha túl közel van a szelep a tartály tetejéhez.
Dehogynem tettem a pufferkörbe szivattyút: ez a kazánköri szivattyú. Esetleg kazán-pufferkörinek is hívhatjuk. Jobb alsó sarok.
"Az előre menő oldalba nem kell visszacsapó?"
Melyik kör az előremenő oldalába? A fűtéskörébe?
Oda kellene, de hol vagyunk még attól? Egyelőre a rajzodat korrigáltam...
"Apropó radiátorkör" -> a neve: fűtéskör! Nemcsak radiátorral lehet lakást fűteni...
Háromjáratú szelepek:
A VTA sorozat a legolcsóbb, ezek fejben mérnek. A szinvonalasabbak a kapillárisan mérnek, és az általuk szabályzott vízhőfokot mérik, min. fél méterrel a szeleptől odébb, ez pl. a Honeywell, sajna komplett 50 körüli az áruk. A motorosak már mégtöbbet tudnak, de még legdrágábbak.
Szerintem is rossz ötlet a gravitációs megoldás, - mindig kiver a veríték tőle :-( - csak azért válaszoltam Neked, mert Te legalább szivattyút IS tettél a kazánkörbe....
"Nekem a puffer 1m magasan kezdődik 2,25a teteje a kazán 0,3m től 1,7m -ig tart tehát a közepek szintbeli különbsége 0,6m a pufi javára. A puffer közvetlenül a kazán mellett van a 2"-os csövek hossza kevesebb mint 1-1 m. Gravitációval is működik a rendszer. DE - Kisebb a pufferbe tárolható hőmennyiség a puffer rétegződése miatt. -Alacsonya a visszatérő hőmérséklet a míg a puffer fel nem melegszik (kátrányosodás, tökéletlen égés. -Ha nem építesz be visszacsapó szelepet és a kazánod teteje magasabb mint a puffer alja akkor visszahűti a kazán a puffert. -Azonos mennyiségű tüzelőanyagot használva szivattyúval nagyobb hőmennyiség vihető a tartályba a kazánba a gyorsabb áramlás jobb hőfelvételt eredményez. - ha viszont szivattyús rendszert építesz is hagyd meg a gravitációs keringés lehetőségét áramszünet esetére. A vegyes kazános fórumon is pont ezt a témát tárgyaljuk olvass oda vagy itt is sokszor kiveséztük ezt a témát."
Tehát összefoglalom: Neki se vált be a TISZTÁN grav. rendszer, pedig Ő még meg is emelte a pufit kissé....
Annak van értelme, hogy jó nagy, mondjuk 70-75 hőfokra állítod a kazántöltő szivattyú indító-temosztátját, és akkor ez alatti hőfokon, a "szünetekben" gravitációsan töltöget öregessen....:-)
De próbáld ki, lehet, hogy Nálad olyan erős lessz az öncirkuláció, hogy ennél is magasabbra állíthatod a termót; ki tudja...
Ehhez hasonló - többé-kevésbé mindannyiunk rendszere, de a rendszerünk alapvetően szivattyús, csak mellesleg, néha gravitál is, kit érdekel!
Minnél kisebbre választod a kazánkör ellenállását, annál jobban, minnél nagyobbra, akkor kevésbé valósul meg öncirkuláció! A Te 2" csöveid sokban segítenek ebben, viszont ne tégy a grav. körbe sehová alacsony kVs értékű szerelvényt! (töltőszelepnek a Regulus TSV 2 -őt javaslom, 24m3/h)
És mégegy, ha a rendszered nyitott, akkor is szerelj vészhűtőt a kazánhoz. És bizt. szelepet is.
elvileg ha megfelelőek - nem vékonyak - a csőátmérők, van nyelves visszacsapó az elkerülóben, az is tud gravitációsan működni.. és még csapot sem kell nyitogatni!
"Ha jól tudom, akkor a fűtés körön van szivattyú, akkor pedig felesleges ekkora átmérő. Gravitációsan rugós visszacsapón keresztül egyébként sem fog menni."