Keresés

Részletes keresés

exmv Creative Commons License 2005.09.06 0 0 710

egyébként a filmjeidből szedtem ki a képeket:)

 

Akkor miért is van a képeken Trancegod felirat???

Előzmény: trancegod (704)
vaskerék Creative Commons License 2005.09.06 0 0 709

Halványan emlékszem egy olyan buszkatasztrófára, amikor egy M43, vagy M47 ütött el egy buszt egy pályaívben. Lehet, hogy az volt a Mohorai?

 

A felső kép télen készült, ez látszik. Mintha a távolban egy Nohabot vélnék felfedezni.

 

A Csörgő mindenképpen nagyobb közúti járművel ütközhetett, mert az ütközők sértetlenek. A mozdony elején még fent van a diszkrét vörös csillag...

Előzmény: exmv (708)
exmv Creative Commons License 2005.09.06 0 0 708
Az útátjárónál sokáig tábla őrizte az áldozatok neveit. Ma diszkrét emlékmű áll ott.
Előzmény: vaskerék (706)
vaskerék Creative Commons License 2005.09.06 0 0 707
Bárdos István, egy korábbi hozzászolását tűztem be.
Előzmény: vaskerék (706)
vaskerék Creative Commons License 2005.09.06 0 0 706

Az 1982-ben volt, 1981-ben Mohorán gázolt buszt a vonat.

 

1982.09.09. Szárazrét                                  :  M40 004

           

            A 14. sz. Volán Vállalat 37-es viszonylatban közlekedő, helyi járatú, Ikarus 280 típusú autóbuszát 11,55-kor elgázolta a Székesfehérvárra tartó, Prága – Zágráb – Split között közlekedő 2825/a sz. két kocsiból álló nemzetközi gyorsvonat a szárazréti útátjáróban. Az autóbusz 25 utasából 16-on a kiérkező székesfehérvári mentők már nem tudtak segíteni. A helyszínen elhunyt áldozatok között 7 iskolás gyermek és egy 8 hónapos csecsemő is volt, utóbbi 21 esztendős édesanyjával együtt lelte halálát a roncsok között. Egy utas életveszélyes, egy súlyos, négy könnyebb sérülésekkel került kórházba. Visszaemlékezések szerint a kiérkező helyszínelő rendőrök egyike a halottak között megtalálta saját lányát is. A vonat személyzetéből és utasai közül senki sem sérült meg.

            Az autóbusz 11,40-kor, alig néhány utassal fedélzetén indult el a vasútállomáson lévő végállomásáról. Utasainak többségét a Palotai úti illetve a szárazréti iskola előtt lévő megállókban vette fel. Az utóbbi helyen felszálló, a tanítás végeztével hazafelé igyekvő iskolások nagy része – szerencsére – a kocsi hátuljában foglalt helyet. A járat egy személygépkocsi nyomában érkezett az - akkor éppen nem működő, fénysorompóval biztosított - átjáróhoz. A személygépkocsi az átjáró előtt megállt, majd áthajtott a síneken. Buszunk vezetője hasonló módon cselekedett. Megállt a sínek előtt, észlelte is a nyílt pályán felé tartó vonatot, de mivel megítélése szerint még át tudott menni előtte a sínekre hajtott. Sajnos tévedett. A 98 km/h sebességgel közeledő gyorsvonat mozdonyvezetője, látva az elé hajtó járművet azonnal gyorsfékezett, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A mozdony középtájon vágódott a csuklós buszba. Egy darabig maga előtt tolta, majd kettészakította a kocsit, melynek első része szinte teljesen megsemmisült.

            Az autóbusz vezetőjét az 57 éves Ny. Józsefet rendezett életű, szorgalmas embernek ismerték. A balesetig több mint félmillió kilométert vezetett esemény nélkül. A fent jelzett napon szabadnapos lett volna, de egy kollégájával - előttünk ismeretlen okból – elcserélte a szolgálatot. A bíróság 1982.12.16-án gondatlanságból okozott halálos közúti tömegszerencsétlenség vétségéért hat év fogházban letöltendő szabadságvesztésre és a gépjárművezetéstől való örökös eltiltásra ítélte. Az események hatására a férfi idegroncs, majd alkoholista lett. Ma (2004.) is így éli életét.

 

Előzmény: hjvb (705)
hjvb Creative Commons License 2005.09.06 0 0 705
Első kép Mohora. Fehérváron Szárazréten már akkor kertes házak voltak, domb meg 4km-el odébb.
Előzmény: trancegod (704)
trancegod Creative Commons License 2005.09.06 0 0 704

 

 

 

 

 

 

Ezek hol, és mikor történtek?

Az első talán a Fehérvári buszgázolás? Imre tucc róluk valamit? /egyébként a filmjeidből szedtem ki a képeket:)/

Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 703
Miért? Miről tud még? :)
Előzmény: Törölt nick (702)
M41 2202 Creative Commons License 2005.09.04 0 0 701
Főleg ha a vasútról mint egy közlekedési formának a lejáratásáról van szó. Lehet, hogy nem értetek ezzel egyet velem, de én így érzem. Itt nem a MÁV-ra gondoltam, mert az saját magát járatja le a hülyeségeivel.:((( Sajnos!
Előzmény: Gab B. (698)
Gab B. Creative Commons License 2005.09.04 0 0 700
Azért én nem az elmúlt fél évszázadra gondoltam, csak az elmúlt néhány hétre! :-)
Előzmény: Infós (699)
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 699
Visszatérve az előző (vasutas hibájából bekövetkező) balesetekhez, a szajoli eset után a tehervonatos vörös bejáratijelzős meghaladásos majd Sr1-re villogó fehér mellett rácsúszós és ott suzukis nőcit gázolós eset volt a következő, ami egyértelműen vasutas hibájából történt és civil sérült meg benne. Szerintem. Bár, lehet, hogy egyre több ilyen lesz?
Előzmény: Gab B. (698)
Gab B. Creative Commons License 2005.09.04 0 0 698
Nem értetted meg az iróniámat Imre!

Az elmúlt időszak történései - bár még a tegnapi siklás okai nem tiszták - nem a vasút és a vasutasok hibájából következett be. A nagy számok törvénye alapján természetesen bárhol, bármikor bekövetkezhet egy tragédia. Hála az égnek a vasúton nem sűrűn fordulnak elő ilyenek, de - csak úgy, mint a repülésnél - mindenki felkapja a fejét, ha mégis bekövetkezik valamilyen esemény - akár halálos áldozatok nélkül is. A média ráadásul szeret még egy-két lapáttal rá is tenni az amúgy nem nagy horderejű dolgokra is (lásd "nem működő sorompó") !
Előzmény: Bárdos Imre (696)
gumidani Creative Commons License 2005.09.04 0 0 697

Nyugatis képek néhány napig:

 

 

http://s33.yousendit.com/d.aspx?id=338H4TATXYRJ73CTEMJQSB0LVO

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.03 0 0 696
Szerintem az utóbbi napok balesetihez nem volt túl sok közük az autóknak. Így -kívülállóként szemlélve az utóbbi napok történéseit - a tendencia alapján sajnos összejöhet egy halálos áldozattal/áldozatokkal is járó baleset, akár a vasutasok hibájából is.
Előzmény: Gab B. (695)
Gab B. Creative Commons License 2005.09.03 0 0 695
Így igaz! Amennyi őrült közlekedik autóval, biztos összejön!
Előzmény: Ízirájder (693)
exmv Creative Commons License 2005.09.03 0 0 694
A delphoi jósok diplomatikusabbak voltak...
Előzmény: Ízirájder (693)
Ízirájder Creative Commons License 2005.09.03 0 0 693
még jó, hogy lassan ment a ma siklott gyors a nyugatiban. lassan érik egy halálos szerencsétlenség a máv háza táján...
rg7 Creative Commons License 2005.09.03 0 0 692
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.02 0 0 691
Többek visszaemlkezése szerint az volt az M62 056, amit papíron csak évtizedekkel később selejteztek. Ezért gyanítjuk az M62 056-138 pályaszámcserét a mendei baleset után.
Előzmény: gumidani (690)
gumidani Creative Commons License 2005.09.02 0 0 690
Halványan emlékszem arra, hogy a mendei baleset után az Északi JJ-ban sokáig állt egy összetört Szergej. A vonatokról lehetett látni. Kb. ott volt, ahol utóbb évekig állt a Hargita.
Előzmény: OKU30 (682)
vaskerék Creative Commons License 2005.09.02 0 0 689

Ma már kevésbbé általános az irányvonatok, Ro-La, szerelvényeken, de olyan tehervonatoknál, ahol rendezgetik a kocsikat, előfordul, hogy nem akasztják vissza a kocsirendezők a csavarkapcsot, ami lelógva megrongálja az átjárók betonlapjait.

Az IC kocsik egy részét is rendezgetik így nem lehet kizárni, hogy egy-egy kocsi így fut. A vágánytengelyben elhelyezett oldalára fordított sínszálba akár bele is akadhatna... Persze ez utóbbi már csak feltételezgetés.

 

Olyan vasúti átjárókat nézz, amiken még régebbi, betonlapos technologiát alkalmaztak, mert a fővonalakon ezek többségét már modernebbre cserélték.

Előzmény: Füsti-67 (687)
Infós Creative Commons License 2005.09.02 0 0 688
Vasutat meg leginkább utasként látok, de majd nézem! (U Sr2-nél pl. hiába néztem, nem találtam, nem is értem, hogy miért! :))) )
Előzmény: Füsti-67 (687)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 687
Ne a HÉV átjárókat nézd, mert azokon már nem látni ilyet, a "nagyvasúton" viszont nagyon soknál megfigyelheted!
Előzmény: Infós (686)
Infós Creative Commons License 2005.09.02 0 0 686
Eddig ilyent még nem láttam, de ez persze nem jelent semmit! Köszi, majd jobban figyelek! :)
Előzmény: vaskerék (681)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.02 0 0 685

Ezzel meg az a baj, hogy 1971.07.21-én az 506 és az 503 összeütközött Eperjeskén, az iratok szerint elég alaposan összetört mindkettő. Azután egy 1973. május 23-i keltezésű irat meg azt írja, hogy az 506-os balesetes mozdony helyett (Záhony) a szélesre átépített 138-ast megkapta. Ha pedig ez igaz, akkor a 138-as 1973 májusában már széles volt bár nem tudjuk, milyen pályaszámon (igaz, hivatalosan lehet, hogy csak szemtemberben számozták át) és nem lehetett az 506-ból 138, azután meg 503.  Szerintem ez soha nem fog tisztázódni, bár ki tudja?

 

Előzmény: OKU30 (684)
OKU30 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 684

Ha nálad sem szerepel konkrét baleset az M62,138-nál 1969 telén, akkor ez a csere igen valószínű.

Itt a számos M62,138 felsorolása:

1.) Lzor 560/1968 M62,138->1969.04:M62,056'(?)

2.) Lzor 1077/1970 (M62,506)->M62,138->1973.09:M62,503'

3.) Lzor 1074/1970 M62,503->1973.10.28:M62,138->1998.01.09:M62,219'

4.) Lzor 1777/1973 M62,219->1998.01.09:M62,138->2005.03.18:M62 315 

Előzmény: Bárdos Imre (683)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.01 0 0 683

Igen, én is azt gondolom, hogy a balesetes 056 halt meg 138-as pályaszámon, de tovább bonyolítja a dolgot, hogy később össze-vissza építgették át és vissza az 506 és 503 psz gépeket, amik ráadásul Záhonyban össze is törték egymást, a balesetes 506-os helyett pedig a ki tudja hanyadik 138-t építették át szélesre.

Előzmény: OKU30 (682)
OKU30 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 682

Mende-Sülysáp Szergej selejt

Az biztos, hogy az M62,056 vett részt a balesetben és hivatalosan 1991.12.19.-én selejtezték. Mi nem találtunk semmi olyan iratot, ami alátámasztaná a pályaszámcserés selejtezést, ennek ellenére persze nem zárható ki a dolog. Egyetlen-egy mozdony jöhet csak számításba az M62,138 amit az én ismereteim szerint 1968-ban gyártottak, 1969.02.03.-án állt üzembe és egy áltaéam ismeretlen baleset miatt selejteztek már 1969 áprilisában. Ez gyanusan rövid idő.

 

Szerintem a következő hipotézist kéne végig ellenőrizni:

M62,056: mendei baleset -> átszámozva (csak papiron) M62,138-nak és +1969.04

M62,138: mint M62,056' áll üzembe és +1991.12.19.

Az utóbbiak pedig tények:

M62,506: mint M62,138' áll üzembe 1970.12.30.-án

SZD M62-1028: mint MÁV M62,506 áll üzembe 1971-ben. Az SZD-nél nem töltik fel ezt a hiányzó számot.

Az egészet az döntheti össze, ha tudnánk, hogy mi volt az a baleset, ahol a Mendeinél jobban összetört az M62,138 valamikor 1969.02-03. hónapban. Ha nem volt ilyen, akkor elég valószínű a fenti hipotézis. Ha volt ilyen baleset, akkor pedig biztosan kijavították a 056, mivel semmilyen más Szergej nem volt, akit ekkor átcserélhettek volna. 

Előzmény: Bárdos Imre (633)
vaskerék Creative Commons License 2005.09.01 0 0 681
Nézd meg a vasúti átjárókat. A betonlapok szélei a vágánytengelynél össze vannak tördelve. Feltételezem a vissza nem akasztott csavarkapcsok miatt...
Előzmény: Infós (680)
Infós Creative Commons License 2005.09.01 0 0 680
Hát, ha az addig lelóg (ha tud egyáltalán), akkor az összes átjáróban és kitérőben elakadt volna. Nem valószínű.
Előzmény: vaskerék (678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!