A 013-as és a 021-es pont közötti út Z- jelzésű, nagyon szépen van felfestve.
Úgy látszik nem olyan nagy durranás egy új útvonalat létrehozni.
A 013-as pontnál egy hatalmas "faragott" kőtábla mutatja az irányt (a kéken): BÉR, kőtár.
Felmértem a tervezett útvonalat is, hááát, én nem módosítanám a kék jelenlegi útvonalát.
A forrás után kiér az út egy rétre, mely birkalegelő.
Kicsit tovább hatalmas méhészet az út mentén, nem gondolom, hogy jót tenne a kéktúrázóknak, arra nem látok esélyt, hogy a méhészek "átadják" a terepet.
A falu határában elkerített terület, itt lovak vannak, jó nagyot kell kerülni.
A vár "kihagyása" sem tetszik, hisz páratlan a panoráma, és a vár "alatti" pagonyerdő is ritkaság.
A vár és az új út között már a Zrom jelzés is fel van festve, Bér felől tehát a jelenlegi kéken lehet eljutni a várhoz.
Szandaváralja után hatalmas búzamezők között kanyargó mezőgazdasági úton jutunk el Terénybe, a tűző napon ez bizony nem a legkellemesebb!
Na mindegy, találtam szarkalábat és két szál búzavirágot, sajnos a meleget nehezen viselték, de még élnek.
A Keleti pályaudvarról a 2-es metróval el kell mennem a Széll Kálmán térre majd onnan a 61-es villamossal Hűvösvölgyre , ehhez milyen jegyet kell vennem , átszállójegy vagy 2 db jegy vagy milyen jegyet érdemes ehhez vennem?
Illetve mennyibe kerül egy jegy ( metró ill villamos)
Az a busz ami ehhez a komphoz vinne csak munkanap közlekedik , legkorábban 9.00-kor tudok Nagymaroson lenni , de szerintem az is bőven elég mert az aznapi táv úgyis" csak" 18 km , a második nap a húzósabb Kóspallagtól - Nógrádig.
31-én szombaton pedig a Hűvösvölgy - Rozália téglagyár szakaszt tervezem bejárni , oda is szívesen veszem mások csatlakozását .
Most nem találkoztam senkivel Vágáshután, de legutóbb én is úgy tapasztaltam, hogy lenne vállalkozókedv.
Akkor a völgy volt a problémás, ez nem változott, de a Bózsva - Füzérkomlós szakasz sokkal fontosabb lenne!
Pár hónappal ezelőtt még bíztam abban, hogy valami csak lesz, de ahogy telnek a napok, egyre inkább az a meggyőződésem, hogy az lesz, amit "kézbe veszünk".
Még nincs végleges nyári menetrend, de ennek prioritása van.
2. változat: Velem - Szent Vid - Írott kő (Kék rom - Kék kör - Kék kereszt - Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra)
Táv: 6,06 km Szint: 550 m
0,00 Velem
1,60 Szent Vid kápolna
3,31 Hármashatár-hegy, parkoló
5,13 RP DDK-Kék kereszttalálkozás
6,06 Írott-kő, Árpád-kilátó
Mindkét útvonal folyamatosan emelkedik (jelentéktelen max. 50 méteres össz ereszkedővel), sőt, a táv / szint arányból az is látszik, hogy a kaptató bizony meredek. Úgyhogy 3 km/óra átlagsebességnél nagyobbal ne Számolj!
Persze léteznek még ezeken kívül is megoldások (jelzetlen utak közbeiktatásával), de az általam javasolt két út a legrövidebb, amely végig turistajelzéseken vezet.
Egyébként a következő honlapon Te magad is számolhatsz túraútvonal adatokat: http://openmaps.eu/vectormap (A JAVA-t Engedélyezned kell a böngészőben. A fenti ikonokkal Tudod vezérelni a térkép mozgatását, méretét, az útvonaltervezési beállításokat). Amíg a Tuhu (http://turistautak.hu) tervezője gyengélkedik, addig itt érdemes útvonalat tervezni. De ezt már HEV túratárs is többször megírta.
Csak jelzem: Vágáshután a bélyegzőhely (volt vendéglő) tulajdonosa szívesen kitisztítaná ezt a bizonyos benőtt Bózsva - Füzérkomlós közötti szakaszt (gondolom juttatásért). Állítása szerint fel is ajánlotta a kéktúra valamilyen képviselőjének, de elodázó választ kapott. Esetleg érdemes ezt is számításba venni.
(Április végén jártam arra, akkori az információ.)
Örülök, hogy ha most nem is, azér láttad már a szurdokot. Mert ezt bizony látni kell! Élménydús, szép túrákat kívánok, várom a további útjaid beszámolóit!
Köszönöm, természetesen elolvastam a beszámolódat indulás előtt :-) Ezért is igyekeztem csak biztonságosan mozogni. Ezt a hozzászólásodat - engedelmeddel - belinkeltem a beszámolómhoz. Az óvatosság sosem árt! Végigjártam én is korábban már ezt a szép szurdokot alulról felfelé, még abban az időben amikor normálisan lehetett benne közlekedni.
Nagyon sajnálom, hogy nem találtál rá a létrákra, de óvatosságod indokolt volt. Küldök egy kis emlékezést a 2010 áprilisi utamról, talán egy kis kárpótlást is jelent a kimaradt élményekért:
A széles kocsiútról váratlanul a fák közé tereltek a jelek, mivel egy kitérőt terveztem itt a szurdokvölgy felé. Pár lépés után már látszott is az erős lejtő szakadékban folytatódó falához rögzített létra felső ága. Alig villant át az agyamon, hogy itt nem lenne jó elesni, mikor már csúszott is ki a lábam. Egy 20 kg-os zsák teljes tehetetlenségével húzott a szakadék felé.
Vadul dolgozott az agyam, és minden igyekezetemmel azon voltam, hogy elkapjam a létra villáját. Szerencsére fél méterrel az egyetlen, utolsó biztos pont előtt szelídült a lendület, és stabilizálódott a helyzetem. Az ijedségen kívül semmi bajom nem lett, de egy darabig bizony a torkomban vert a szívem. Lefelé a létrán azon filóztam, hogy nem sok esélyem lett volna a túlélésre, ha ide lecsúszom.
Ennek fényében mondhatom, a szurdok „félelmetesen” szép. A homokkőből kialakult fantasztikus alakzatok, a monumentális méretek, a sziklákról lecsüngő indák különös romantikát adtak a helynek.
Sok olyan szakasza van a kék körnek amire ráférne egy kis 'támogatás' ilyen az RP-DDK-n a Nagybakónaki Kőszikla szurdok és az alján a források területe. Lehet, hogy magánterület és ezért nem foglalkoznak vele? Mivel egy ideje látom, hogy Somogy - Tolna - Baranya megyében is van látható fejlesztés viszont Zalában még nem találkoztam ennek nyomaival sem. Igaz még az elején vagyok a megyének.
Ha valaki nem ír azért még olvasni nyilván tud és talán nem késő még a 'Kicikla' megmentése a kéktúrázóknak!
Szia Güszi! Egy un-ortodox ötlet: a fórumról kedvet érző önkéntes csapattal teleautó rendszerben megoldható lenne - én benne volnék. A rendbe rakott szakasz két végére meg kitáblázzuk, hogy milyen jó fejek vagyunk! :) OT?
Csak egy megjegyzés: A Tátrában újra (10éve volt az a brutális szél) pusztított a "Lengyel szél" és nemrég volt szerencsém túrázni a Fischbacher alpokban lévő Hochlantsch környékén, és ott is elég komoly viharkárok voltak.
Egy érdekes cikk az emberről és a vihar okozta fairtásokról:
Néhány éve a Bakonyban és a Börzsönyben (meg biztos más helyeken is) nagy kárt okozott az eső-szél kombó, a lepusztított hegyoldalt meg sokan az erdő"gazdálkodás" eredményének vélték. Pedig nem.
Pozitív példa egyébként, hogy a Keszthelyi-hegységben Nagymezőnél tábla magyarázza el, hogy mi történt a fenyvessel, és mit miért tesz az erdészet.
Én a magam részéről jóhiszeműen állok az erdészetek munkájához, nem gondolom, hogy a rövid távú gazdasági érdeket a környezeti fenntarthatóság elé helyeznék.
Kb. ennyit akartam ezzel megfogalmazni, az előtte levő ":(" meg arra utal, hogy én sem örülök neki.