Hát lehet hogy PT-76,de akkor eléggé T54/55 volt az uralkodó típus. Szinte mindennek az volt az alapja. de részleteket sajnos csak később tudok mondani.
Ha valamikor az 50-es években történt, akkor valószínüleg- ha harckocsi-akkor T-34es lehetett. Annál a típusnál megeshet hogy a forgató mechanizmust ki kellett akasztani valami ismeretlen okból. Emiatt lehetséges az eset. De kb két hét múlva utánna tudok nézni az esetnek. Bár lehet hogy Bárdos Imre többet tud erről.
Nagyszüleim, akik már nem élnek, emlegettek egy balesetet, valahol Dunakeszi és Rp. Újpest között történhetett az 50-es években. Állítólag egy harckocsikat szállító szerelvényen a kanyarban egy hk. lövegtornya elfordult és végigszántotta a vele szemben közlekedő személyvonat oldalát. Nekem kicsit UL-szagú a dolog, több ok miatt is (csak úgy el tud fordulni egy lövegtorony?), de hátha Ti többet tudtok róla...
Egy másik - igaz, nem magyar baleset: Csorba és Poprád között a főút egy helyen keresztezi hídon a fővonalat (azt hiszem, Svitnél). Pontosan a hídnál letekintve a 80-as évek elején egy-két éven át lehetett festőien a pálya mellett elszórt vasúti járműroncsokat látni. Milyen baleset nyomai lehettek ezek, tekintve, hogy a pálya itt egyenes, kitérő nincs, stb?
A múlt heti (?) lellei balesetről annyit sikerült megtudni, hogy nem a vonalon és nem átmenő fővágányban volt a nyombővülés, hanem Lelle-felsőn, a kitérővg. visszatérő ívében, ha jól értettem a páratlan végen. A vg. csonkaként üzemel azóta is
Az ominózus napon délelőtt az egyik bejáró sebesvonatról a mozdonyvezető durva irányhibát jelentett a kérdéses vágányszakaszra. A PFT kiszabályozta, majd levonulásuk után egy óra múlva kisiklott a teher 14 óra magasságában. A vonali vágány 17.50-re szabadult fel, amikor is a tehervonat többi kocsiját visszahúzták Boglárra.
Akkor azért nem emlékszem erre a balesetre a listádból. Kíváncsi lennék én is a szembemenesztés körülményeire. Bízom benne, hogy találsz majd róla infókat.
1990. május 29. V43 1199 a 2122 sz. személyvonat (9 kocsi) élén ütközött egy 735-ös vontatta tolatós teherrel, mely 2 teherkocsit vitt. 2 személy súlyosan, 5 könnyebben sérült.
Igen ott, még Hámános korában, valamikor 1990 körül. Pontos dátumot és pontos körülményeket (még) nem tudok, bár már nyaggattam miatta a mozdonyvezetöt.
Ha esetleg nem akarod ide leírni, megkérhetnélek, hogy mailben elküld nekem? De az is egy lehetőség, hogy belinkeled ide. Volt már egyszer rá példa szintén egy gázolásos történettel kapcsolatban. :-(
Néhány éve egy barátom gázolt el egy kutyáját sétáltató fiatal hölygyet valahol Kelenföld magasságában. Mikor megállás után hátrament az oldalra kirepült (és életben maradt) áldozathoz, egy idösebb urat talált a hölgy mellett, aki próbálta azt magához téríteni. Mikor barátom megkérdezte, hogy esetleg orvos-e, elmondta, hogy nem Ö a hölgy édesapja. A vasút közelében lévö lakásukon reggelizett, mikor meghallotta vonat sípolását majd a gyorsfékezés hangját. Mikor kinézett az ablakon, éppen azt látta, hogy a lányát elüti a vonat. Nem lehetett túl kellemes érzés.