Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65298

..a kurva életbe vazzee.......ember nincs,aki ennyiféle turbóhoz értene !:-)))

 

MTZ-ből is elé glett volna csak 3-4 féle....turbóból se kellene több szerintem....:-)

Előzmény: Szaby27 (65297)
Szaby27 Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65297

Igazad van nem értek a turbóhoz... hol található az a gépen hátul vagy a tetején? :)))

Olvas egy kicsit oroszul a turbók után... és rájössz, hogy nem az a gyártó. 

TKP-6-os ból 14 féle

TKP-6.1-esből 21 féle

TKP-7-esből 18 féle

TKP-7H1-ből van 11 féle

TKP-7H2-ből van 8 féle

TKP-7C6-ből van 9 féle

 

És még nem beszéltünk a TKP-8.5, TKP-9, TKP-11, K-27, K-36-os turbókról. 

 

Előzmény: Vincze Imre (65296)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65296

A gyári turbónak a tábláját megnézed és ezt a weboldal címet találod.

 

Aki nem néz, utána a dolgoknak az ne írjon hülyeségeket. Nem akarok, senkivel veszekedni csak nem szeretem, ha téves dolgokat írnak. Ha nem vagyok vele tisztába, akkor nem szólok hozzá a témához. Bármikor elfogadom a kritikát meg azt is ha tévedek. Olyan sokat nem tudok az mtz-ről mert csak 10 éve van meg gép és 2011 decemberében  turbóztam fel.

 

A turbózás nálunk 4 éve kezdet divatba jönni. Vártam a fejleményekre hogy bírja a motor meg kérdezősködtem utána. Aki turbózni akar, az ne féljen, mert nyugodtan elbírja a széria motor (Nem agyon kopott, ami már több motor olajt eszik, mint gázolajt), csak adjon neki egy hatlapátos vetni hűtőt meg egy jó motor olajt.

( Persze jobbak a turbós alkatrészek csak majd akkor lesznek cserélve, ha kikopik a motor és felújításra kerül a sor.)

 

Sokan mondják, hogy a vizet nem melegíti minek az. Arra meg nem gondolnak, hogy az olajt is jobban hűti, és utána meg panaszkodnak, hogy megéget, a dugattyú meg a turbó nem bírja, mert hamar kikopik. (Az olaj hőmérséklete nagyban befolyásolja a motor belső hőmérsékletét.)

Másik nagy téveszme meg a alapjáratot meg kell emelni hogy ne égjen be a turbó. Nem a fordulatot kell piszkálni, hanem az olajnyomást hogy alapjárton legyen meg a 2 bár és sohasem fog ráégni a tengelyére az olaj. Meg fordulaton is jobb a turbónak 3 báros olajnyomás.

Előzmény: Szaby27 (65293)
892.2 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65295

üdv.

a gyári tkp 6os turbó táblájára van irva ez az oldal.

Előzmény: Szaby27 (65293)
Szaby27 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65294
Előzmény: Lacus550 (65287)
Szaby27 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65293

Ez csak egy odal. Keresd meg a gyári TKP turbó oldalát. 

Előzmény: Vincze Imre (65291)
Mtz-s gyerek Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65292

Repce aratás:

Vincze Imre Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65291

A tkp 6-nak csak 3 fajtája van és a hetesnek meg négy.

Itt megtalálod őket adatokkal együtt.:  http://www.bza.by/index.php?mod=cat

És le vannak írva hogy mék motor típusra jó.

Előzmény: Szaby27 (65283)
Adagolós Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65290

Üdv.!

Köszönöm kérdésed, a barátom gépén teszteljük,most ami megoldandó probléma hogy a fordulatszám szabályzó és az előtöltésszabályzó összegerjed,és gátolja a teljesterhelési dózis kialakulását.Ha nem engedem öket együtt dolgozni akkor jó.De ezeknek együtt kell dolgozniuk!:-)

Közben bebizonyosodott hogy a befecskendezési sebességet nem szabad a végtelenségig növelni.Ha kiküszöböltem ezeket a hatásokat és úgy lehet tartósan terhelni hogy ne legyen melege a paciknak akkor itt úgy is beszámolok róla!:-)

Előzmény: mtz-s csabee (65289)
mtz-s csabee Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65289

Üdv.

Ha szabad kérdezni, hogy áll a bosh adagoló mtz-n projekt? :)

Előzmény: Adagolós (65288)
Adagolós Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65288

Üdv.!

Igazán nincs mit! Erre való a fórum!:-))

Előzmény: Lacus550 (65287)
Lacus550 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65287

Az nincs hozzám közel sajnos :( Rövidesen veszek rá újat ezt meg megpróbálom majd szakszervízbe megnézetni h egyáltalán érdemes vele foglalkozni tovább vagy sem. De köszönöm a segítséget.

Előzmény: Adagolós (65286)
Adagolós Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65286

Üdv.!

Általában javítás előtt célszerű a pontos hibamegállapítás mielőtt költségekbe merülnénk,azután megvizsgálni hogy mit kell újra cserélni,mit lehet szakszerűen felújítani,és végűl gazdaságossági számítás !Amúgy Szegeden lakom !

Előzmény: Lacus550 (65285)
Lacus550 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65285

Másképp fogalmazok akkor:) Magának a turbó javításában nincs tapasztalatom. Én magam szereltem fel anno TKP6 van rajta. Ezek alapján amit írtál meg sem kísérelem a javítókészlet beszerzését mert lehet kidobott pénz. Te helyileg merre laksz estleg nem tudnád megnézni? Mert a gép napi szinten kell és zavar h baja van a turbónak meg nem szeretném megvárni amíg teljesen tönkremegy.

Előzmény: Adagolós (65281)
changer79 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65284

Üdv Mindenkinek!

 

Nem az MTZ-hez kapcsolódó kérdésem lenne, de hátha tudtuk segíteni. A kotrómba hidraulika olaj csere volt. OMW HLP32-est tettek bele 46-os helyett. Komoly probléma nincs, de nehéz meneteléskor meleg olajjal erőtlen. Más nem jelentkezik. Van-e lehetőség valahogy sűrűbbé tenni, vagy el kell dobjak 110 litert olajat? A számításaim szerint 30 liter hlp100-as olajjal tudná a 46-os olaj tulajdonságait elméletben. Vajon gyakorlatban működik?

 

Válaszotokat köszönöm.

Szaby27 Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65283

TKP-6 és TKP-7-es turbókból van legalább 5-5 változat. 

PL.: TKP 7H-2A ez is egy változat.

Előzmény: Vincze Imre (65282)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65282

Az mtz motor esetén érvényesek az adatok.

 

TKP 7H-2A:

 

Benyújtása a turbófeltöltő, kg / s                             0,12 ± 0001
Átmérő kompresszor kereket, mm                            74,5
Az átmérője a turbina kerék, mm                              76
Forgási sebessége a rotor tengely, ford / perc         75 000
Kompresszor hatásfok, nem kevesebb                     0,66
Hatékonyság a turbina, legalább                              0,68
Méretek,mm                                                              203X221X174
Súly, kg                                                                     7,0

TKP 6.00.01

 

Benyújtása a turbófeltöltő, kg / s                             0,15 ± 0001

Átmérő kompresszor kereket, mm                            61
Az átmérője a turbina kerék, mm                              61
Forgási sebessége a rotor tengely, ford / perc         120 000
Kompresszor hatásfok, nem kevesebb                     0,72
 Hatékonyság a turbina, legalább                             0,71
Méretek, mm                                                             222X196X160
Súly, kg                                                                     6,5

Előzmény: Adagolós (65281)
Adagolós Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65281

Általában akik erőgépekkel dolgoznak azért tisztában vannak a gép javításával és üzemeltetésével ill.annak szabályaival.Hogy mit javaslok?Előszöris lehet hogy nem figyeltem eléggé de milyen géped van és milyen turbó van rajta?Azért kérdezem mert a turbót az adott motorhoz úgy kell megválasztani hogy a kivánt teljesterhelésen a turbó fordulatszáma ne haladja meg a -csak mondok egy számot a 100 000-et mondjuk a tkp-6-os az teljesíti ,nem annyira pörgős mint a 7-es,de pld. D-243-as motorral tudja a 0.6-0,8 bar nyomást .A tkp-7 ugyanazon a motoron pörög 150 000-et nyilván hamarabb lesz csapágyas mert ha koromráégés miatt kiegyensúlyozatlanná válik a tengely,akkor sokkal nagyobb lesz a csapágyterhelés és hamarabb elkopik,és jut a javműhelybe.Szerintem mindenképpen szét kell szedni és megvizsgálni az alkatrészeket kopásra ,deformálódásra itt 0,001 mm pontos mérésekre van szükség pld a tengely központos futásának ellenőrzésekor,vagy az axiális holtjáték beállításakor.(Most éppen turbócsapágyat kell gyártanom és nem ez az első eset hogy olyan turbó került a kezembe amihez nincsen jav.készlet egy IHI rhf-4 turbó komatsu mini láncos kotróhoz.)Házilag nem javaslom a javítását.Abban az esetben hogyha a tengely és ház nagyban sérült akkor olcsóbb az új turbó,de ha a sérülés kismértékű v.kijavítható és plusz a jav.készlet +munkadíj,akkor olcsóbb a javítás.

Lacus550 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65280

Ok Köszönöm a választ sajns ettől féltem én is h ez már nagy gond. Turbós autóink voltak eddig is meg van is meg azért van tapasztalatom h h kel működtetni de a javításában nincs tapasztalatom. Viszont arról hallottam már h autónál kapott öngyulladást a turbó miatt és le kellett fojtani a kocsit mert a turbó is szétpörögte magát az olaj miatt.

Szerinted itt mi a teendő ilyenkor? Érdemes felújításon gondolkozni vagy csere lenne gazdaságosabb? Mert azért nem olcsó játékszerről van szó sajnos :S

Előzmény: Adagolós (65271)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65279

Ez pedig a kereskedő "szinvonalát" jelképezi!

Előzmény: 892.2 (65275)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65278

A lényegen nem változtat. A feszítőlakatnak nincs köze a minőség állapotához.

Régen is volt hibás Mtz. élő példa rá, itt a faluba egy 94-es 552E.

Az adagoló alatt repedt blokk. Az első szántáskor, szétrepedt a hátsóhídház.

A blokkot a tulaj nem akarta kicserélni, mert elenyésző volt az az olaj mennyiség ami kijött rajta, de a hátsóhídházat mindenképp cserélni kellett. Hátulról nézve a jobb alsó sarka teljesen szétrepedt, elvált és az egész alján előrefutott a repedés a váltóig.

 

Az új mtz-k kritikán aluli minősége, az pedig sok változásnak tudható be. A SZU szétesése, pénzhiány, verseny, talpon maradás, költségcsökkentés, morál, stb...

Előzmény: 892.2 (65273)
Józsi73 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65277

Előzmény: 892.2 (65273)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65276

Ha annyiért megveted, akkor bőven megérte.

Előzmény: pzoza1 (65266)
892.2 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65275

arról nem is beszélve hogy fénymásolt tipusbizonyítványt adtak hozzá fekete-fehér, a másik 3é meg szines.

Előzmény: 892.2 (65273)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65274

Ezen a szörnyetegen.

 

A bal elejében a függőleges féltengelyt kellet cserélni.

Előzmény: Gepesz35 (65264)
892.2 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65273

van benne valami amit irtál de a mostani külsőlakatos akkor sincs olyan mint a hagyományos legalábbis amit idehoznak.

énis mondok valamit amikor vettük a gépet akkor már a cégnél 2db pár üzemórás volt javitáson az egyiknek a motor volt bontva.más kereskedőnél nem láttam még ilyet.

a 6000 órás 952.2esbe gyári dugattyú jobb állapotban van mint a 892.2be a 1300órás mert szétvan repedezve a teteje.

akkor kell ennél nagyobb bizonyíték ja meg a blokk cserén kivűl?

Előzmény: MTZ Betyár (65269)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65272

Ez is alátámasztja azt, hogy hülyeség az a.......

Előzmény: Józsi73 (65270)
Adagolós Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65271

Üdv.

Ha zörgő hangot hallasz a turbóból,akkor a következő lépés az lesz hogy eszi az olajat,a következő pedig hogy elpörög a motor.

Eddig csak arról volt itt szó hogy hogyan miként miböl mennyiből kellene turbósítani?!De arról nem - vagy csak én nem tapasztaltam- hogy hogyan bánjunk a turbós motorral és hogyan vegyük észre a problémákat!A te esetedben pld.a zörgő hang a tengely tulzott mértékű radiális hézag miatt a melegoldali turbinakerék vagy a hidegoldali sűrítőkerék vagy mindkettő beleér a csigaházba és ez adja a hangot.Sajnos ilyenkor a lapátok elkopnak és nem töltik ki azt a geometriát ahol nekik dolgozniuk kell azaz ha meg is csapágyazzuk akkor is csökken a hatásfoka.Ezt mielőbb kijavítani mert előbb-utóbb letörik egy v. több lapát és azt viszont a motor kénytelen lesz megcsócsálni és azt nem kellene megvárni.A másik hogy ha a kopás elér egy további mértéket,akkor az egyik esetbe a meghajtóturbina felől kilép az olaj a kipufogóba és színnel ,szaggal járó jelenség,nem lehet nem észre venni,  viszont a hidegoldali sűrítőkerék felől jelentkezik az olaj,akkor a mennyiségtől függően beleszól a motor "üzemanyag ellátásába"mégpedig úgy de pontosan úgy porlassza a szívótorokba a motorolajat mint a háti motoros japán permetező.És ha a motorról levennéd az adagolót,akkor is menne forogna a motor ,leginkább a csillagos égig fog pörögni,ha nem sikerül lefojtani.

Előzmény: Lacus550 (65267)
Józsi73 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65270

A másik része meg az, hogy ha a vevő a fülke tetejére kéri a lakatot, akkor oda teszik. De már a kisfülkés MTZ kezelési könyvében is benne van a külső lakat.

 

Előzmény: MTZ Betyár (65269)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.06.29 0 0 65269

Én most mondok neked, vagyis írok valamit.

A németek előszeretettel viszik a külső feszítést, és még tőlünk nyugatabbra csak olyannal szereli a ruszki.

A 80-as évek végén, hozzánk a tsz-be jött egy 82-es, amit németországba szántak. Német feliratok, külső feszítős stb. Túl élt jópár tsz elnököt....

Aki ezt kitalálta, az se nézett utána a dolgoknak, csak elhintett valamit.....

 

A 0-ás szervíz és a külső feszítés csupán véletlen egybeesés és parasztvakítás....

Ugyanígy a román mtz-s dolog is. Szerelnek össze, romániában MTZ-t, de azt TAG IRUM-nak hívják. :-)

 

Amúgy meg saját vélemény, új Mtz nálunk 2 millióval drágább mint a németeknél...

Új ár feléért veszek egy használtat, helyrepofozom és még oda is verek az újnak. (persze ugyanabba a kategóriába. Egy 82-est ne állítsunk egy 1025.3-as mellé, de még 920.3-ashoz se, mert ugye turbó+töltőlevegőhűtő+bla-bla) Aztán még pénzem is maradna az új vételárából....

Előzmény: 892.2 (65268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!