A Remus és a sebring (1 gyár) csak!!! olyet gyárt amiben van betét hogy 100 decibel alatt legyen a hang Átmegy vele a vizsgán határon és ezek kifejezetten típura vannak kitalálva Nem 1 fajta dob minden motorra. Nekem remus racing van még a régi (nincs benne furuja) de így is simán levizsgázott a mozaik u.-ban hátszél nélkül.
Egyébként számít a hang amióta van előbb észrevesz a gyalogos és autós is. Viszont nem indít be minden riasztót!!
Az ára kb egyforma a Remus 220,000 körül van a Sebring 210,000 de az euromotor importálja tehát nekünk -15% kb 180,000,-
Végre nem megy többet de alapról jobban húz (nem ráz ) Viszont a power benzinekkel 10-15-el több a vége. simával max 210-ig megy le az óra powerral 225-öt is mentem egyenes úton.
Miért? Dob nélkül? Hmmm? Az elég nyitott, nem? És nem tettem föl tipus idegen, dehomologizált kályhacsövet sem. És biztonságos, mert Lacházán is meghallják :))))))
Még valami: ahogy haladunk befelé az egyre mélyebb sz... EU-ba, várható, hogy minden negatívumot fénysebességgel veszünk át. Ne lepődjetek meg, ha pár éven belül itt is csak E betűs (rosszabb esetben típushomologizált, pl. TÜV által engedélyezett) alkatrészek mehetnek a motorokra. Szóval így tessék a pénzt kipura költeni, vagy legalább a gyárit jól lezsírozva tessék elcsomagolni, hogy nem maradjatok dob nélkül ha hirtelen bevezetnék. :)
Gyerekek, ezt a kipufogó dolgot nagyon át kéne majd beszélnünk, úgy látom többünket izgat a dolog.......
a tipikus kérdések:
- komolyabb hang jó lenne
- teljesítmény nem annyira fontos
- jó lenne kivehető pipás, mert akkor nem kéne szerelgetni
- tapasztalat kéne, hogy határon, külföldön, v. itthon cseszegetnek-e, neadj' isten visszafordítanak-e
- egyébként megjegyzem, hiába E- jeles, konkrétan arra a típusra kell homologizálva lennie
- és van olyan gyár, aki nem különbözteti meg az SD01-es-re és a 2003-as PGM-FI-sre valót...?!, na ezekkel nem tudom mit kezdjek, mert az SD01-re senki nem homologizálta....
Eddig Vipert hallottam, az álllllllat! Cseh klubtagognak rengeteg van fent, de ugye az is nyitot....kérdés, hogy elviselik-e a rendőrök/határőrök
Na szóval kíváncsian várom már, hogy a guruláson meghallgathassak végre élőben 1-2 nem gyári dobot, és meghallgassam a tapasztalatokat....
Tudtommal az nem rendszer csak 2 végdob. Igazán akkor van értelme, ha nincs benne katalizátor (mármint ha értelem=kicsit nagyobb teljesítmény+nagyobb hang), egyébként nem sok haszna van. De az is nagyon motorfüggő, hogy melyiken mennyit folyt a végdob, mert ha keveset, akkor a cseréje maximum optikai tuning.
A Finster csövek minőségéről nem vagyok meggyőződve, de ami a nagyobb baj, hogy a teljesítményükről sem. Ha olyan egyszerű lenne dobot készíteni, hogy egy fémmunkás hajtogat egyet, akkor nem lennének a komoly verseny és sportrendszerek sok 100e-ek. Nagyon kevés olyan dob van, ami fékpadon is bizonyít a gyárihoz képest, és ezek bizony minimum 200e körül vannak/pár. Ráadásul ezek sem számítanak túl sokat a teljesítményben. Örülhetsz, ha nem lesz rosszabb túl sok helyen. Kíváncsi leszek a beméretésre. Látatlanban pár paci +-t mondok a felső tartományban és nem kevés csökkenést alul és középen. Ez egy túraendúrónál nem túl hasznos változás. Előtte és utána is beméreted?
A hangra felesleges egy V2-nél biztonsági szempontból apellálni. Nagyobb sebességnél úgyis túl gyorsan éred utol a közlekedőket, mire meghallanák már el is mentél mellettük. Alacsony tempónál és a sorok között gurulva pedig a mély dobogást úgyis meghallják. Bár igaz, nem tudom milyen a Vara gyári hangja, nekem már viszonylag kevés megtett km után is meghallották a dugóban, pedig nem húzom neki feleslegesen.
Az más kérdés, hogy milyen gyönyörű egy mélyen dübörgő és nem csattogó/durrogó V2 hang... :)))
Unalmamban az este ismét feltévedtem Bogdan (a VIM egyik szervezője) oldalára. Azt érdemes megnézni! Igazi szívmelengetős Varaderós feeling, Marokkótól Norvégiáig. ( http://www.bcsopot.com.pl/hobby.html#VIADERKO )
Apropó, mit gondoltok, nem lenne érdemes a saját eddigi varás túrabeszámolóinkat feldobni a Klub oldalára, a túraleírások szexcióba? Én szívesen olvasnám.
Részemről csak Vara előttiek vannak, de ha érdekes, megosztom.
Varapapa, mintha a Ti északi utatokat láttam is volna valahol.
Én (185 cm vagyok) Schubert C2-t használok, 140-160-nál símán lehet benne telefonálni vagy akár zenét hallgatni, (mondjuk egy jó kis V2-es muzsikát:))))) nincs szélzaj, gyári plexinél.
Szerintem egy jó sisak aranyat ér (arany árban is adják, dehát a biztonságot és komfortot mindenhol megkell fizetni!)
Srácok mikor jövünk össze egy jó kis V2-es kórustalira....
Ha meg plusz cucc kell rá (kofferek, bukócső, tankbő+táska, túraplexi stb ) akkor az euromotornál már van 15% kedvezményünk minden varadero klubtagnak varadero cuccukra, ruhára, sisakra,