Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30865

Nem, hanem ezekre:

 

 

 

 

 

Előzmény: Atis57 (30864)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 30864

Szia!

 

Erre gondoltál?

Előzmény: RhB (30863)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30863

Ráadásul volt teljesen egyedi kocsitípusa is.

Előzmény: Felek Ferenc (30860)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30862

Sajnos nem tudom.

 

Előzmény: Felek Ferenc (30860)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30861

Ezt csak úgy innen még augusztus végéről...

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152823845&t=9121454

 

Előzmény: Felek Ferenc (30860)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 30860

1958.VII.1.-én BHÉV állományba visszakerül a MÁV-BEV-től:

-   32 fedett tehervagon

- 162 nyitott tehervagon

-     6 tartálykocsi

- 35 egyéb tehervagon

 

Ezt követően a HÉV a hálózatához csatlakozó iparvágányok tulajdonosait saját kocsiparkkal akarta kiszolgálni, ezért majd 10 évvel később, 1967-ben már 601 tehervagonos állománya volt. Csak találgatok, mi lehetett az oka, nem akart a MÁV-nak kocsiállás és egyéb költségeket fizetni? Vagy a 6 MÁV év után ez valamiféle fricska volt? Dac?

 

BHÉV Jn 475 - 1895. Weitzer > Ópaks, skanzen > jelenleg Hűvösvölgy, a kecskeméti alkocsira szánják, felújításra vár.

Előzmény: Bárdos Imre (30856)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30859

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: Bárdos Imre (30856)
György barát Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 30858

Javítás: 

... Szászország ... 

 

Előzmény: György barát (30857)
György barát Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 30857

3a.

Ausztria és Poroszország között nem volt felhőtlen a kapcsolat. 1866-ban háborúztak is. Gondolom, ez látszott a vasúti forgalomban (ill. járműfutásokban, cserékben) is. 

 

És ha ez nem elég, ott feküdt közöttük Szászorszáüdt  😄 

 

 

 

Előzmény: RhB (30853)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.13 -1 1 30856

Tisztelt Uram! A 2002-ben az 1970-75 közötti van, a 2003-2007-ben található 1975-80 közötti időszak, néhai Keller Laci barátom tollából. Itt van mindkettő. :)

 

Előzmény: Felek Ferenc (30855)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 30855

Tisztelt uraim! Valaki rendelkezik a 2002-es Vasúthistória Évkönyvvel? Általában az elejében van cikk az adott 5 éves terv eredményeiről. Ebből kellene nekem a BHÉV teherkocsi állománya/db és elszállított árúk/tonna adatok 1975-1980 között.

RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30854

Köszi! Úúúúúúúúúpsz, ez hosszú! Még van pár évem a nyugdíjig, majd talán akkor lesz időm átnézni. :-)

Előzmény: Zsivany2 (30852)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30853

Újabb kérdés özön, ezúttal az Epoche I (KkStB, STEG) kocsikkal, vonatokkal kapcsolatban.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153539056&t=9128101

 

Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30852

1957-től kezdték kiépíteni a körzetet, addig csak Záhony állomás folyt átrakás. A korszerű tengelyátszerelő csak később épült, gondolom. Pontos dátumot nem találtam. 

Előzmény: RhB (30847)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30851

Nem tudom, de nem hinném, hogy csak a 70-es/80-as évek óta jönnek be szovjet teherkocsik. Akkor még jobban "tombolt" a cucizmus, ennek kellett, hogy legyen kézzel fogható jele is. :-)

 

És ugye kérdés az is, hogy milyen kocsik jöhettek be. Én itt Pesten leginkább tartálykocsikat láttam.

Előzmény: Zsivany2 (30849)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30850

Pedig benned IS bíztam. Róbertke valószínűleg tud valamit, de nem azért mert ő tette be a filmet. Linkelni én is tudok. :-)

Előzmény: György barát (30848)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30849

Használtak egyáltalán?

 

A filmen, ha nem tévedek az eperjeskei széles gurító látszik. Közel sem biztos, hogy azok a kocsik befelé jöttek tovább.

Előzmény: RhB (30847)
György barát Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30848

Vix vót. 

 

A filmet @róbertke tette be. Ő talán tud válaszolni. 

 

Egyetlen fotóm van a közvetítő kocsiról, de azon sárga csík és fenékpadló nélküli a vagon. Sajnálom.   😔 

 

Előzmény: RhB (30847)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30847

Legyen?

 

Más: visszatérnék a hídmérleges filmben látható ruszki kocsikhoz.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153465021&t=9121454

 

Az 50-es/60-as években milyen közvetítőkocsit használtak? Illetve mióta vannak az Es kocsikból kialakított, felül sárga csíkkal megjelölt kocsik?

Előzmény: György barát (30846)
György barát Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 30846

Nincs véletlenül egy fotód: 

"porosz lószállító + poroszló-szállító Boroszló városában"? 

 

Előzmény: RhB (30845)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 1 30845

Há' mittomén...

Előzmény: György barát (30840)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 1 30844

Csak a baj van velü(n)k. Majd megnézem az RhB teherkocsis típuskönyvben a Rollbock méreteit (ha benne van). Lehet, hogy kisebb a tengelytáv és/vagy a kerék átmérő, mint a német vagy osztrák verziónál.

Előzmény: György barát (30839)
MTU-890 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30843

"... terhelések, felfekvési hosszokra utaló piktogrammokat mikortól alkalmazzák az "E" fősorozat jelű kocsikon?"

 

1968. január 1. után épült magasoldalfalú nyitott kocsikon alkalmazzák.

Előzmény: 1044 ÖBB (30815)
György barát Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 30842

Valamit elnéztél. 

A KKt 46-ról nekem elegendő az a 30 sor korabeli leírás, amely a nevezett könyvben áll. 

De fölcsigáztál. 

Ne titkold, ha tudsz valamit. 

Átépítették nekünk V 55-össé?   😄 

 

Előzmény: CB&Q kedvelö (30841)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 30841

Ha sikerűl beszerezni a MIBA kiadvány negyedik részét (az első 3 sem pite) akkor érdekes dolgokat találsz benne "Offene Wagen in Sonderbauart " kérdéskörben, kitérve a téged érdeklő "5 achsiger Großgüterwagen (Trichterwagen) KKt-46" tárgykörben. 

Ha meg megvan, lapozgasd nés olvasgasd nyugodtan ..... 

 

Güterwagen - Band 4 - Offene Wagen in Sonderbauart - MIBA Modellbahn Kübelwagen Trichterwagen Seitenkipper Deutsche Reichsbahn Selbstentladewagen DB AG Transport

Előzmény: György barát (30840)
György barát Creative Commons License 2020.01.12 0 0 30840

Nyugodt vagyok, mint a Krakatau. 

Minden magyarázatot elfogadok.   😨 

 

Azt írod "és jött a doktor Brombeg". Az "großräumiger", "gedekter" és "güter". Miért nem maradt Dresden? 

 

Ez meg miért Stettin, ha szintén hasonLÓ? 

 

 

Végül pedig, amit már említettem. Ezt én nem látom keskeny, kompolhatónak.   😔 

 

 

Forrás: Lehmann-Pflug (O&K). 

 

Előzmény: RhB (30838)
György barát Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 30839

Az a fránya Rhätische Bahn! Nem tudja mit csinál? 

 

Előzmény: RhB (30834)
RhB Creative Commons License 2020.01.12 0 0 30838

A Dresden-re a teherkocsi lista a "gedeckte großräumige Güterwagen"-t írja, itt ez köti össze őket, a sorozatjelben ott van kis lö betű. Plusz a paciszállító.

 

http://www.zander-heba.de/DRG-Gedeckter-Gueterwagen-Gl-6542-Dresden-Ansichten

 

http://www.3seenbahn.de/fahrzeuge/dresden.html

 

https://www.haertle.de/out/pictures/master/product/1/maerklin-58246-gueterwagen-gl-dresden-drg-1-1.jpg

 

 

De ugye aztán jött Bromberg...

Előzmény: György barát (30823)
RhB Creative Commons License 2020.01.12 0 0 30837

Itt meg úgy tűnik, hogy az összes 4- és 6-tengelyes pőrekocsit vették egybe, ebből nem volt sok típus.

 

Nyugi, mindent megmagyarázok. :-)

Előzmény: György barát (30828)
RhB Creative Commons License 2020.01.12 0 0 30836

Itt mind a kettő keskeny profilú kompos kocsi, nyilván emiatt vették egy kalap alá.

Előzmény: György barát (30827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!